اخباروگزارش های کارگری ۱۱ آبان ماه ۱۴۰۲

اخباروگزارش های کارگری ۱۱ آبان ماه ۱۴۰۲

– صعود نمادین جمعی از دانشجویان دانشگاه تربیت‌مدرس به یاد آرمیتا گراوند

– تجمع اعتراضی معلمان خرید خدمت اصفهان نسبت به عدم تبدیل وضعیت همزمان با سفر وزیرآموزش و پرورش به این استان

– ادامه اعتراضات کارگران شهرداری ایلام نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق و وعده های توخالی مسئولان با برپایی تجمع مقابل ساختمان شهرداری

– اعتراض و مقاومت جمعی از اهالی ییلاق کرمون تالش نسبت به تخریب منازلشان توسط نیروهای انتطامی بدستوردستگاه قضایی درپی درخواست ی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری

– جان باختن کارگر مقنی جوان در کرج براثر ریزش دیواره‌های چاه

– جان باختن یک کارگر مقنی در فیروزه براثر سقوط در چاه ۵۰ متری

*******

*صعود نمادین جمعی از دانشجویان دانشگاه تربیت‌مدرس به یاد آرمیتا گراوند

ما به کوهستان آمده‌ایم تا درخشیدن خورشید را پس از تاریکی شب به نظاره بنشینیم و با تو، آرمیتا، پیمان ببندیم که برای ایرانی مبارزه کنیم که وقتی در خیابان‌هایش قدم می‌زنیم احساس کنیم به آن تعلق داریم و پذیرای حضور آزادمان است و مأوای امنمان.

قاب‌هایی که در نهایت شب و در نهایت تاریکی دریچه‌ای بودند برای نگریستنت به کوچۀ خوشبختی اکنون خالی مانده‌اند، زیرا دیوان شب شور زندگی را یکباره از دست‌هایت ربودند. ما آمده‌ایم تا دست‌هایمان را به هم دهیم و بر صفحۀ تاریخ نقشی از زندگی و آزادی بزنیم و یاد تو را جاودانه نگاه داریم.

منبع:کانال شوراهای صنفی دانشجویان کشور

* تجمع اعتراضی معلمان خرید خدمت اصفهان نسبت به عدم تبدیل وضعیت همزمان با سفر وزیرآموزش و پرورش به این استان

روز پنج شنبه ۱۱ آبان همزمان با با سفر وزیرآموزش و پرورش به استان اصفهان، معلمان خرید خدمت این استان برای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به عدم تبدیل وضعیت دست به تجمع در محل سخنرانی این صاحب منصب زدند وخواهان تامین امنیت شغلیشان شدند.

*ادامه اعتراضات کارگران شهرداری ایلام نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق و وعده های توخالی مسئولان با برپایی تجمع مقابل ساختمان شهرداری

روز سه شنبه ۹ آبان، کارگران شهرداری ایلام درادامه اعتراضات دامنه دارشان نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق و وعده های توخالی مسئولان مقابل ساختمان شهرداری تجمع کردند.

یکی از کارگران شهرداری ایلام به نمایندگی از معترضان به خبرنگاررسانه ای گفت: بیش از ۴ ماه است حقوق کارگران پرداخت نشده است و کارگران برای امرار معاش زندگی خود دچار مشکل شده‌اند.

یکی دیگر از کارگران شهرداری ایلام گفت:از مسئولان شهرداری بابت عدم تحقق وعده‌ها گله‌مند هستیم «بارها وعده پرداخت حقوق داده‌اند اما هنوز عملی نشده‌».

یادآوری:

+اعتصاب وتجمع کارگران شهرداری ایلام نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق و وعده های توخالی مسئولان

دوشنبه شب(۸ آبان)، کارگران شرکتی شهرداری ایلام درادامه اعتراضات دامنه دارشان نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق و وعده های توخالی مسئولان دست از کار کشیدند و و در محل نقلیه شهرداری ایلام تجمع کردند.

+ادامه اعتراضات کارگران شهرداری ایلام نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق با تجمع مقابل دادگستری

روزشنبه ۶ آبان، کارگران شهرداری ایلام درادامه اعتراضات دامنه دارشان نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق دست به تجمع مقابل دادگستری زدند.

یکی از کارگران حاضردرتجمع به خبرنگاررسانه ای گفت: حدود ۴ ماه مطالبات مزدی کارگران پرداخت نشده و روز به روز بر بدهی‌های کارگران شهرداری ایلام افزوده می‌شود. در عین حال راه‌حل مناسبی از سوی مسئولان شهری مشاهده نمی‌کنیم.

کارگران معترض افزودند: طی ماه‌های گذشته برای پیگیری مطابات صنفی خود به چند نهاد دولتی و غیردولتی مراجعه کردیم اما هنوز اتفاقی نیفتاده است.

این کارگران در خاتمه گفتند: تصور ما این بود که مسئولان شهری پیگیر وضعیت مطالباتمان خواهند شد. در حال حاضر وضعیت مالی کارگران مناسب نیست و آن‌ها از تامین معاش خود ناتوان شده‌اند.

*اعتراض و مقاومت جمعی از اهالی ییلاق کرمون تالش نسبت به تخریب منازلشان توسط نیروهای انتطامی بدستوردستگاه قضایی درپی درخواست ی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری

گزارش ها وفیلم ها وتصاویر منتشره حاکی از یورش نیروهای انتطامی با بولدزر برای تخریب منازل اهالی ییلاق کرمون تالش در استان گیلان بدستوردستگاه قضایی درپی درخواست ی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری روزچهارشنبه ۱۰ آبان واعتراض و مقاومت زنان ومردان در برابرشان می باشد. 

*جان باختن کارگر مقنی جوان در کرج براثر ریزش دیواره‌های چاه

روز چهارشنبه ۱۰ آبان،یک کارگر مقنی ۳۰ ساله حین کارحفرچاه در کرج براثر ریزش دیواره‌های چاه زیر تلی از خاک گرفتارشد و جان خودرا ازدست داد.

*جان باختن یک کارگر مقنی در فیروزه براثر سقوط در چاه ۵۰ متری

روز چهارشنبه ۱۰ آبان،یک کارگر مقنی ۴۵ ساله حین کار روستای حصار گل شهرفیروزه در استان خراسان رضوی براثر سقوط در چاه ۵۰ متری جان باخت.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate