گسترش اعتراضات کارگری در نفت و پتروشیمی

گسترش اعتراضات کارگری در نفت و پتروشیمی

اعتراضات کارگری در آغاجاری، خارک، کارون، مارون، نفت و گاز غرب،، ایلام، و بلال

اعتراضات در مراکز نفتی ادامه دارد و دامنه اش هر روز گسترده تر میشود.  بنا بر خبرهای منتشر شده در کانال تلگرامی شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت روز چهارشنبه دهم آبان، کارگران رسمی شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری در ادامه اعتراضاتشان به تعرضات معیشتی حکومت و اختلاسها و دزدی ها،  دست به تجمع زدند. بر بنر این اعتراض نوشته شده بود:  “به صندوق بازنشستگی کارکنان نفت دست‌درازی نکنید”

همچنین پرسنل استخدام جدید شرکتهای مختلف نظیر بهره برداری نفت و گاز کارون، مارون، آغاجاری و نفت و گاز غرب با خواست بهره مندی از مزایای کامل اجرای ماده ده و بروز رسانی جداول پرداختی ۲۱ پایه ای اعلام اعتراض کرده و اعلام کرده اند که تا تحقق این خواستها، سه شنبه ها بصورت یکپارچه دست به اعتراض خواهند زد.

روز نهم آبان کارگران رسمی نفت در پایانه‌ نفتی خارک، نیز تجمع اعتراضی داشتند و در همین روز کارگران جدیدالاستخدام در برخی سکوهای نفتی نیز برای اعتراض به نحوه تعیین پایه حقوق و مزایای حداقلی خود تجمعاتی در محل برگزار کردند.

روز دوشنبه هشتم آبانماه نیز گروههایی از کارگران رسمی نفت در سکوهای نفتی ایلام و بلال با خواست اصلاح کف حقوق و برخی مطالبات دیگر دست به اعتراض زدند.

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت ضمن گزارش این اعتراضات،  حمایت و پشتیبانی قاطع خود از اعتراضات کارگران نفت در بخش های مختلف این صنعت کلیدی اعلام داشته است. سیر پر شتاب اعتراضات در نفت بسوی سراسری شدن است. اعتراض علیه تعرضات معیشتی حکومت، اختلاسها و دزدی ها، تبعیض ها و انواع قراردادهای برده وار کاری و  سپرده شدن هر بخش از نفت به پیمانکاران دزد و چپاولگر موضوعات اصلی این اعتراضات است که ساختارهای سیاسی- اقتصادی حاکم را به چالش میکشد. این ها  همه موضوعات اعتراضات بخش عظیم و میلیونی کارگران و کل جامعه است. از این اعتراضات باید وسیعا حمایت کرد. حزب کمونیست کارگری با کارزار حمایت از کارگران نفت همه کارگران و بخش های مختلف جامعه را به حمایت قاطع از  از مبارزات کارگران نفت این شاهرگ اقتصادی کشور فرا میخواند.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۱ آبان ۱۴۰۲،  ۲ نوامبر  ۲۰۲۳

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate