اخباروگزارش های کارگری ۱۸ مهرماه ۱۴۰۲

اخباروگزارش های کارگری ۱۸ مهرماه ۱۴۰۲

– سه شنبه های اعتراضی بازنشستگان کشوری نسبت به عدم اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان(اجرا نشدن ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه)با تجمع مقابل صندوق بازنشستگی کشوری در استان های 

خوزستان(شهراهواز)،

قزوین(شهرقزوین)،

کردستان(شهرسنندج) ،

کرمانشاه(شهر کرمانشاه)و

همدان(شهر همدان)

– تجمع اعتراضی کارگران آبفای شوشترنسبت به عدم پرداخت بموقع حقوق وحق بیمه

– پیشنهاد شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت:

 ما کارگران بخش های مختلف نفت که انباشته ای از خواسته داریم میتوانیم در هفته روز ثابتی برای اعلام خواستها و اعتراضاتمان داشته باشیم و با دوشنبه های اعتراض همراه شویم

– ادامه اعتراضات مالباختگان شرکت رضایت خودرو طرات نوین  با راهپیمایی در سطح شهرتاکستان و تجمع مقابل فرمانداری 

– دومین روز تجمع اعتراضی جمعی از متقاضیان مسکن ملی نسبت به عدم تحویل مسکن مقابل اداره‌کل راه و شهرسازی استان 

– تجمع اعتراضی اهالی منطقه مرادآباد چابهار نسبت به قطعی چهار روزه برق مقابل اداره برق 

– تجمع  روزگذشته افراد دارای معلولیت مقابل برنامه و بودجه چگونه گذشت؟!

– فراخوان نوروزعلی رشیدنژاد معلم کنشگر به دادگاه انقلاب یاسوج

– پرونده سازی جدید برای محسن عمرانی 

*******

*سه شنبه های اعتراضی بازنشستگان کشوری نسبت به عدم اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان(اجرا نشدن ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه)با تجمع مقابل صندوق بازنشستگی کشوری در استان های 

خوزستان(شهراهواز)،

قزوین(شهرقزوین)،

کردستان(شهرسنندج) ،

کرمانشاه(شهر کرمانشاه)و

همدان(شهر همدان)

شعارها:

« فقط کف خیابون به دست میاد حقمون»

«منزلت معیشت حق مسلم ماست»

«منزلت معیشت سلامت حق مسلم ماست»

«منزلت معیشت کرامت حق مسلم ماست»

«کشورو غارت کردند مارو بیچاره کردند»

«تا حق خود نگیریم از پا نمی نشینیم»

«نه مجلس نه دولت نیستند بفکر ملت»

«نه وعده نه بازی اجرای همسان سازی»

«وعده وعید جه خوب بود ولی همش دروغ بود»

«وعده وعید کافیه سفره ما خالیه»

«مابازنشستگانیم از یاد رفتگانیم»

تصاویر:

قزوین:

کرمانشاه:

همدان:

*تجمع اعتراضی کارگران آبفای شوشترنسبت به عدم پرداخت بموقع حقوق وحق بیمه

فیلم منتشره در شبگه های اجتماعی از تجمع اعتراضی روزسه شنبه ۱۸ مهرکارگران شرکت آب وفاضلاب شوشتر نسبت به عدم پرداخت بموقع حقوق وحق بیمه در محل کارشان خبر می دهد.

*پیشنهاد شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت:

 ما کارگران بخش های مختلف نفت که انباشته ای از خواسته داریم میتوانیم در هفته روز ثابتی برای اعلام خواستها و اعتراضاتمان داشته باشیم و با دوشنبه های اعتراض همراه شویم

بنا بر گزارش منتشر شده از سوی شورای سازماندهی کارگران غیر رسمی نفت(ارکان ثالث) روز گذشته هفده مهر همکاران ارکان ثالث ما در پالایشگاه نفت آبادان در اعتراض به وضع بد معیشتی و نداشتن امنیت شغلی دست به تجمع زده و خواستار حذف شرکت های واسطه و پیمانکاری تامین نیروی کار شدند . 

در این پالایشگاه حدود چهار هزار کارگر به صورت پیمانکاری مشغول بدون داشتن هیچگونه امنیت شغلی ای زیر فشار سخت کاری و معیشتی قرار دارند. 

این همکاران همچنین خواستار تسریع تخصیص نفت/گاز کارت از ابتدای سال ۱۴۰۲، رفع تبعیض ها و اجازه استفاده از مهمانسراها، باشگاه های غذاخوری و خدمات رفاهی اجتماعی برای همه کارگران و اصلاح طرح طبقه بندی مشاغل و تعمیم آن از آغاز سال ۱۴۰۲ و پرداخت معوقات خود هستند. 

خواست خروج پیمانکاران و افزایش دستمزدها و امن شدن محیط ها کار خواستهای سراسری همه ما کارگران شاغل در نفت است. 

همانطور که همکاران سکوهای نفتی روزهای دوشنبه های اعتراض را اعلام کرده اند ما کارگران بخش های مختلف نفت که انباشته ای از خواسته داریم میتوانیم در هفته روز ثابتی برای اعلام خواستها و اعتراضاتمان داشته باشیم و با دوشنبه های اعتراض همراه شویم.

*ادامه اعتراضات مالباختگان شرکت رضایت خودرو طرات نوین  با راهپیمایی در سطح شهرتاکستان و تجمع مقابل فرمانداری 

روزسه شنبه ۱۸ مهر، مالباختگان شرکت رضایت خودرو طرات نوین  درادامه اعتراضات دامنه دارشان دست به راهپیمایی در سطح شهرتاکستان تجمع مقابل فرمانداری این شهرستان دراستان قزوین زدند.

*دومین روز تجمع اعتراضی جمعی از متقاضیان مسکن ملی نسبت به عدم تحویل مسکن مقابل اداره‌کل راه و شهرسازی استان 

روزسه شنبه ۱۸ مهر برای دومین روز متوالی، جمعی از متقاضیان مسکن ملی برای اعتراض به عدم تحویل مسکن مقابل اداره‌کل راه و شهرسازی استان تجمع کردند.

مدیر روابط عمومی راه و شهرسازی استان قزوین علت تجمع ۲ روز اخیر متقاضیان مسکن ملی را عدم دریافت مسکن به دلیل صادر نشدن دفترچه اقساط بانکی اعلام کرد وبه خبرنگاررسانه ای گفت: با توجه به عدم صدور دفترچه اقساط بانکی پرداخت وام مسکن ملی از سوی بانک، پیمانکار کلید واحدهای مسکن ملی را در اختیار خریداران نمی‌گذارد.

وی اضافه کرد: بانک هم علت عدم صدور دفترچه اقساط بانکی را عدم صدور بخش‌نامه درباره تعیین سود ۱۸ یا ۲۳ درصدی تسهیلات مسکن ملی عنوان کرده و چون مشخص نیست باید سود ۱۸ درصدی و یا ۲۳ درصدی از متقاضی دریافت شود، بنابراین بانک‌ هم از صدور دفترچه اقساط پرداخت تسهیلات مسکن ملی خودداری می‌کند.

*تجمع اعتراضی اهالی منطقه مرادآباد چابهار نسبت به قطعی چهار روزه برق مقابل اداره برق 

سه شنبه شب(۱۸ مهر)، اهالی منطقه مرادآباد چابهار برای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت به قطعی چهار روزه برق دست به تجمع مقابل اداره برق این شهردراستان سیستان وبلوچستان زدند.

یکی از اهالی مرادآباد به گزارشگر یک منبع خبری محلی گفت : چهار روزه در مراد آباد چابهار برق قطع شده و دانش آموزان از درس و مشق افتادن. هر روز زنگ میزنیم میگن یه ساعت دیگه میاد درست میکنه ولی هیچ خبری نیس. مردم میرن جلوی اداره برق میگن اگه اینجا تجمع کنین زنگ میزنیم به اطلاعات بیان همتون رو جمع میکنیم، مگه این مردم چکار کردن نباید حقشون فریاد بزنن، بخاطر اینکه بلوچ هستن اینجور رفتار میکنن، مسئولین اصلا بفکر مردم نیستن دو روز پیش معاون فرماندار اومده میگه فردا صبح صددرصد برق وصل میشه ولی هیچ خبری نیست فقط دروغ میگن به مردم.»

*تجمع  روزگذشته افراد دارای معلولیت مقابل برنامه و بودجه چگونه گذشت؟!

تعدادی از معلولان و ناشنوایان در ششمین تجمع سراسری در اعتراض به عدم اجرای ماده ۲۷ قانون معلولان روز یکشنبه ۱۶ مهرماه مقابل سازمان برنامه و بودجه تجمع اعتراضی برگزار کردند.

پس از حضور معلولان مقابل سازمان برنامه و بودجه و سر دادن شعارهای همیشگی، معلولان اولتیماتوم دادند که در صورت عدم تشکیل جلسه با رئیس این سازمان، راهپیمایی خواهند کرد.

خبری از جلسه نشد و معلولان راهپیمایی را آغاز کردند. در میانه‌راه با وساطت ماموران نیروی انتظامی، مقرر شد معلولان برگردند به مقابل سازمان ب. ب تا با رایزنی نیروی انتظامی جلسه‌ای با معاون این سازمان تشکیل شود. معلولان با وعده جلسه برگشتند و به سالن غدیر راهنمایی شدند تا در ساعت یک و نیم بعد از ظهر با معاون جلسه‌ای برگزار شود.

معلولان یک ساعت و نیم در سالن غدیر منتظر نشستند اما معاون برنامه و بودجه نیامد و تجمع‌کنندگان به نشانه اعتراض سالن را ترک کردند و مقرر گردید برای تشکیل جلسه با مدیر کمپین تماس حاصل گردد که تا انتشار این گزارش تماسی گرفته نشده و چنانچه تا روز یکشنبه ۲۳ جلسه‌ای برگزار نگردد مجدد فراخوان تجمع منتشر خواهد شد.

*فراخوان نوروزعلی رشیدنژاد معلم کنشگر به دادگاه انقلاب یاسوج

بنا بر خبر رسیده به کانال شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان آقای نوروزعلی رشیدنژاد، معلم و از فعالان صنفی یاسوج به دادگاه انقلاب فراخوانده شده است. 

 آقای رشیدنژاد پیشتر در اردیبهشت سال ۱۴۰۰ نیز پس از احضار تلفنی توسط اطلاعات سپاه بازداشت شده بودند و هم اکنون به قید وثیقه آزاد است.

*پرونده سازی جدید برای محسن عمرانی 

محسن عمرانی از اعضای هیات مدیره کانون صنفی بوشهر بار دیگر به دادگاه انقلاب احضار شد 

طی ابلاغیه دادگاه انقلاب بوشهر، این فعال صنفی معلمان باید در نهم آبانماه  برای دفاع از اتهام تبلیغ علیه نظام در دادگاه حاضر شود.

محسن عمرانی در حالی برای بار سوم در دو ماه اخیر در دادگاه حاضر می‌شود که پیش‌تر دادگاه به همین اتهام هم ایشان را دادگاهی کرده است 

 سال‌هاست حاکمیت بدون توجه به مطالبات فرهنگیان و ارائه راه‌حلی مناسب، تنها به سرکوب بی‌شرمانه فعالین صنفی مبادرت می‌کند. شورای هماهنگی تاکید می‌کند سرکوب فعالین هرگز مانع تداوم اعتراضات معلمان نخواهد بود.

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate