اخباروگزارش های کارگری ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲

اخباروگزارش های کارگری ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲

– تجمع اعتراضی همزمان کارگران شرکت مخابرات استان های تهران،خراسان شمالی، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و گیلان  و شهرستان سقزنسبت به سطح نازل حقوق و عدم پرداخت بموقعش و پرداخت ناقص حق بیمه

– تجمع اعتراضی کارگران پتروشیمی هگمتانه نسبت به بلاتکلیفی شغلی و عدم پرداخت ۶ ماه حقوق مقابل استانداری همدان

– نشانی خانه دزد را میدهند تا از دزدی در امان باشیم!

– تجمع اعتراضی متقاضیان خرید ساینا نسبت به افزایش مکرر قیمت شرکت خودروسازی سایپا مقابل ساختمان شورای رقابت

– حمله شیمیایی به دبیرستان دخترانه “عاشورا” در شهر قدس تهران

– بیانیه کانون صنفی معلمان استان بوشهر در محکومیت بازداشت دو عضو انجمن صنفی معلمان استان فارس

سرکوب در برابر گفتگو

– منصوره عرفانیان بازداشت شد 

– بازداشت مجدد دانشجوی تعلیقی دانشگاه خوارزمی

– احضار فعال کارگری رضا اقدسی توسط شعبه سوم دادسرای اوین

*******

*تجمع اعتراضی همزمان کارگران شرکت مخابرات استان های تهران،خراسان شمالی، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و گیلان  و شهرستان سقزنسبت به سطح نازل حقوق و عدم پرداخت بموقعش و پرداخت ناقص حق بیمه

روز شنبه ۱۵ مهر، کارگران رسمی و قراردادی شرکت مخابرات(شسکام و همراه اول)+ استان های تهران،فارس، کهگیلویه و بویراحمد و گیلان  و شهرستان سقزبرای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به سطح نازل حقوق و عدم پرداخت بموقعش و پرداخت ناقص حق بیمه دست به تجمع همزمان زدند.

تصاویر:

/بجنورد در دفتر مدیر منظقه:

/تهران،روبروی  ساختمان شاهد:

/رشت در ساختمان شرکت:

/سقزمقابل اداره مخابرات شهرستان:

/یاسوج مقابل شرکت مخابرات:

+شسکام(شركت سرمایه کارکنان ارتباطات و مخابرات یکی از شرکت های فرعی شرکت مخابرات ایران

+( شرکت ارتباطات سیار ایران یکی از شرکتهای زیرمجموعه شرکت مخابرات ایران)

*تجمع اعتراضی کارگران پتروشیمی هگمتانه نسبت به بلاتکلیفی شغلی و عدم پرداخت ۶ ماه حقوق مقابل استانداری همدان

طی روزهای گذشته، کارگران پتروشیمی هگمتانه برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به بلاتکلیفی شغلی و عدم پرداخت ۶ ماه حقوق دست به تجمع مقابل استانداری همدان زدند.

به گزارش۱۵ مهریک منبع خبری محلی،معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان ضمن تایید تجمع کارگران پتروشیمی هگمتانه، گفت:مدیران شرکت پتروشیمی هگمتانه هیچ عزمی برای راه‌اندازی این کارخانه و اجرای واحد ندارند.

وی با بیان اینکه عمده سهام این مجموعه خصوصی است، قریب به ۶۴ درصد سهام آنجا مربوط به یک خانواده بوده و بخشی از سهام مربوط به mpc  شرکت ملی پتروشیمی  است،اضافه کرد:پیشنهاد ما و مالک اصلی این شرکت، فروش سهام است، امیدواریم به زودی  سهام شرکت عرضه شده و مجموعه‌‌ای این واحد را خریداری کند که بتواند سوخت اولیه مجموعه را تامین کند و واحد به تولید بازگردد تا پرسنل آنجا هم دغدغه‌ای نداشته باشند.

*نشانی خانه دزد را میدهند تا از دزدی در امان باشیم!

پاسخ مطالبات صنفی ما کارگران ارکان ثالث، نیروهای پشتیبانی، اداری، خدماتی، رانندگان و همه کارگران تحت ستم و آسیب دیده از قوانین حامی پیمانکاران مفتخور و مدیریت فاسد نفت، ارجاعمان به مسؤلین و مسببین اصلی و واقعی فقر و فلاکت ما کارگران و توده مردم نیست.

۴۵ سال است که انواع و اقسام بیحقوقی و بی تامینی در اشکال مختلفش به ما تحمیل شده و کسی جوابگو نیست. ما قاطعانه اعلام میکنیم که دیگر بس است، ما از خواستها و مطالباتمان کوتاه نمی آییم. دوره انتظار مرحمت از بالا به سرآمده و مدتهاست ما کارگران و مردم تحت ستم در ستیز و کشمکشی دائمی با قوانین در خدمت سرمایه داری مرتجع و صاحبان قدرت و سرمایه ایستاده و ناکارآمدی مسؤلین را فریاد میزنیم.

در همین راستا روی سخن ما با شما عوامل دولت ساخته و خود فروخته است که  با بهره برداری از عنوان «اتحایه کارگری…!» کماکان با معرفی و ارجاع کارگران ارکان ثالث نفت به دفاتر مسؤلین و نمایندگان مجلس قصد دارید با اقدامات تکراری و عوامفریبانه امید واهی به قوانین و مجریان را زنده نگهدارید. چرا که منافع شخصی تان با منافع آنها پیوند خورده ، دستتان در یک کاسه است، پای آنها ایستاده اید و بخاطر همین منافع  است که در مقابل مطالبات ما کارگران و اعتراضاتمان ایستاده و همواره تلاشتان این بوده که در صفوف ما کارگران تفرقه ایجاد کنید و با کوبیدن چوب ترویج نا امیدی بر سر کارگر صف اتحاد ما را تضعیف کنید.

شما عوامل دولت ساخته منافعتان در امید به مسؤلین و مدیران و پیمانکاران است. حال آنکه راه ما کارگران از شما عوامل خودفروخته جداست. ما مطالباتمان را از طریق مبارزاتمان محقق نموده ، تعطیلی سود آوری نفت را با در پیش داشتن اعتصابات کارگری رقم خواهیم زد. همان سود هنگفتی که اساس قدرت حاکمان در اعمال استثمار و تبعیض نسبت به طبقه کارگر و سرکوب جامعه معترضی است که خواهان برچیدن کامل بساط ظلم و ستم و عقب ماندگی است!

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران غیر رسمی نفت(ارکان ثالث)

۱۵ مهرماه ۱۴۰۲

*تجمع اعتراضی متقاضیان خرید ساینا نسبت به افزایش مکرر قیمت شرکت خودروسازی سایپا مقابل ساختمان شورای رقابت

روزشنبه ۱۵ مهر، متقاضیان خرید ساینا برای اعتراض به افزایش مکرر قیمت ساینا S تیپ DA سایپا( از مرداد ماه تا به امروز برای چهارمین مرتبه گران شد) مقابل ساختمان شورای رقابت تجمع کردند.

برپایه گزارش رسانه ای شده ،مشتریان نسبت به گرانفروشی شرکت سایپا و افزایش شدید قیمت ساینا اس طی ۵ مرحله فقط در ۳ ماه و اختلاف عجیب ۷۰ میلیون تومانی تکمیل وجه برای متقاضیان آبان تا آذر ۱۴۰۲ ،فقط در یک ماه، آن هم در سال مهار تورم اقتصادی، معترض هستند.

این محصول سایپا که چند ماه قبل قیمت کارخانه آن کمتر از ۲۵۰ میلیون تومان بود، حالا به ۳۰۰ میلیون تومان رسیده‌ است.

*حمله شیمیایی به دبیرستان دخترانه “عاشورا” در شهر قدس تهران

روز شنبه ۱۵ مهر،کانال اتحادیه آزاد کارگران ایران با انتشارفیلم های از حمله شیمیایی به دبیرستان دخترانه “عاشورا” در شهر قدس تهران خبردادو اضافه کرد که شمار زیادی از دانش‌آموزان مسموم و به مراکز درمانی منتقل شده‌اند. 

*بیانیه کانون صنفی معلمان استان بوشهر در محکومیت بازداشت دو عضو انجمن صنفی معلمان استان فارس

سرکوب در برابر گفتگو

جامعه فرهیخته معلمان در سال ها و زمان های مختلف به دنبال گفتگو با حاکمیت جهت رفع مشکلات آموزشی و فرهنگی بوده و حاکمیت نیز در هر مرحله و زمانی نشان داده که پاسخش به گفتمان ، سرکوب،بازداشت های غیرقانونی به روش های غیرقانونی و غیراخلاقی،پرونده سازی ، زندان و اخراج است!!!

سیزدهم مهرماه برابر با روز جهانی_معلم دو عضو انجمن صنفی معلمان استان فارس : آقایان ایرج رهنما  وغلامرضا غلامی کندازی به قصد گفتگو در مورد انجمن فارس با فرمانداری شیراز از منزل خارج شده و متاسفانه توسط نیروهای امنیتی بازداشت می‌شوند.

تا حاکمیت هدیه ویژه معلمان در این روز جهانی را فراموش نکرده باشد.! 

کانون صنفی معلمان استان بوشهر  در حمایت از این دو همکار و تمامی معلمان زندانی از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد و چنین برخوردهای غیرقانونی با فعالین صنفی و… را محکوم می‌نماید.

#حق_آموزش_رایگان_وباکیفیت 

#حق_تشکل_مستقل 

کانون صنفی معلمان استان بوشهر

پانزدهم مهرماه

*منصوره عرفانیان بازداشت شد 

خانم منصوره عرفانیان از فعالین صنفی خراسان بازداشت شد و به زندان وکیل آباد مشهد انتقال داده شد .

در پی یورش نیروهای امنیتی به منزل خانم منصوره عرفانیان  این فعال صنفی بازداشت شد و به زندان منتقل گردید.  ماموران امنیتی به بهانه تفتیش منزل این فعال صنفی را به هم ریخته و لپ‌تاپ، موبایل و کامپیوتر این فعال صنفی را با خود برده‌اند

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

*بازداشت مجدد دانشجوی تعلیقی دانشگاه خوارزمی

ارژنگ مرتضوی، دانشجوی دانشگاه خوارزمی و یکی از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، صبح امروز ۱۵ مهر مجددا توسط نیروهای امنیتی در منزل خود در کرج بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. در زمان بازداشت ضمن تفتیش منزل، تعدادی از وسایل او را نیز ضبط کردند. 

این دانشجو پیش‌تر نیز توسط کمیته‌ی مرکزی وزارت علوم به ۴ نیمسال منع موقت از تحصیل و انتقال از دانشگاه خوارزمی به دانشگاه دامغان محکوم شده بود.

منبع:کانال شوراهای صنفی دانشجویان کشور

*احضار فعال کارگری رضا اقدسی توسط شعبه سوم دادسرای اوین

بنابر پیام ارسالی به اتحادیه آزاد کارگران ایران و برابر ابلاغیه صادره از شعبه سوم دادسرای اوین به رضا اقدسی، ۵ روز مهلت داده شده تا وی خود را به این شعبه معرفی نماید.

رضا اقدسی از فعالین کارگری و کارگر اخراجی ایران خودرو در اوایل آذرماه سال ۱۴۰۱ و همچنین در سال ۱۴۰۲ نیز ۳ بار توسط نهادهای امنیتی احضار و مورد بازجویی قرار گرفته است.

لازم به توضیح است که گوشی همراه و سیم کارت این فعال کارگری از آذرماه ۱۴۰۱ توقیف و در اختیار نیروهای امنیتی میباشد.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate