اخباروگزارش های کارگری ۱۴ مهرماه ۱۴۰۲

اخباروگزارش های کارگری ۱۴ مهرماه ۱۴۰۲

– جمعه اعتراضی اهالی سیستان وبلوچستان با راهپیمایی وسردادن شعارهای اعتراضی در شهرهای خاش و جالق و پیشن از توابع شهرستان راسک و راهپیمایی سکوت درزاهدان

– ادامه اعتراضات مالباختگان خودرویی شرکت رضایت خودروی طراوت نوین با تجمع در مصلای نمازجمعه و راهپیمایی در قزوین

– برگزاری مراسم روز جهانی معلم درتهران از طرف جمعی از اعضا وهمراهان کانال کانون صنفی معلمان ایران 

– درخواست عزیز قاسم‌زاده ویونس آزادبر هم‌بندان منوچهر فلاح در لاکان رشت، برای شکستن اعتصاب غذا

– اطلاعیه انجمن صنفی معلمان فارس در رابطه با دستگیری اقایان ایرج رهنما و غلامرضا غلامی کندازی از اعضای هیئت مدیره انجمن صنفی معلمان فارس در روز جهانی معلم 

– همراهی تعدادی از کنشگران اجتماعی با اسماعیل عبدی هنگام بازگشت به زندان کچویی کرج

– اطلاعیه اعلام پایان مرحله جمع‌آوری امضا کمپین حمایت از معلمان زندانی و مخالفت با پرونده‌سازی علیه فعالان صنفی

*******

*جمعه اعتراضی اهالی سیستان وبلوچستان با راهپیمایی وسردادن شعارهای اعتراضی در شهرهای خاش و جالق و پیشن از توابع شهرستان راسک و راهپیمایی سکوت درزاهدان

روزجمعه ۱۴ مهر،اعتراض اهالی سیستان وبلوچستان با راهپیمایی در شهرهای خاش و جالق و پیشن از توابع شهرستان راسک و راهپیمایی سکوت درزاهدان ادامه پیدا کرد.

شعارها:

«مرگ بر بسیجی»

 «مرگ بر سپاهی» 

 «مرگ بر خامنه‌ای»

*ادامه اعتراضات مالباختگان خودرویی شرکت رضایت خودروی طراوت نوین با تجمع در مصلای نمازجمعه و راهپیمایی در قزوین

روز جمعه ۱۴ مهر برای پنجمین هفته، مالباختگان خودرویی شرکت رضایت خودروی طراوت نوین برای انعکاس هر چه بیشتر صدای اعتراضشان دست به تجمع در مصلای نمازجمعه با شعار«حق الناس واجبتر از نمازه» و راهپیمایی در شهرقزوین با شعارهای«فکرنکنید یه روزه قرار ما هر روزه»،«دادبزن حق تو فریاد بزن»و…. زدند.

*برگزاری مراسم روز جهانی معلم درتهران از طرف جمعی از اعضا وهمراهان کانال کانون صنفی معلمان ایران 

روز جمعه ۱۴ مهر،جمعی از اعضا وهمراهان کانال کانون صنفی معلمان ایران برای گرامیداشت روز جهانی معلم (۱۳مهر / ۵ اکتبر) مراسمی را در تهران برگزار کردند.

*درخواست عزیز قاسم‌زاده ویونس آزادبر هم‌بندان منوچهر فلاح در لاکان رشت، برای شکستن اعتصاب غذا

روزجمعه ۱۴ مهر، عزیز قاسم‌زاده ویونس آزاد با انتشار نامه ای ازهم بندشان منوچهر فلاح، در لاکان رشت،خواستند به اعتصاب غذایش پایان دهد.

بخشی از این نامه بقرارزیراست:

متاسفانه، به رغم طی شدن تشریفات حقوقی برای آزادی زندانی بند میثاق لاکان، آقای منوچهر فلاح، و تامین وثیقه‌ی تعیین شده که به تاریخ ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ از سوی بازپرسی شعبه شانزدهم دادسرای عمومی و انقلاب رشت صادر شده ‌بود و پرداخت مبلغ کارشناسی و عدم آزادی ایشان، این زندانی از روز دوشنبه، ۳ مهر ۱۴۰۲ تا امروز جمعه ۱۴ مهر ۱۴۰۲ دز اعتراض به بلاتکلیفی خود، دست به اعتصاب غذا زده است. با توجه به درد معده‌ی شدید ایشان طی هفته‌های اخیر، ما _هم‌بندان منوچهر فلاح_ بارها و بارها، ملتمسانه از او‌خواستیم که برای حفظ جانش از این کار اهتراز ورزد، ولی متاسفانه، با درد شدید معده، به اعتصاب غذای خود ادامه داد.

اینک مشخص شده که اراده‌ای برای حل مساله ایشان که چیز جز اجرای قانون و آزادی او تا تشکیل دادگاه نیست، وجود ندارد. به همین‌دلیل، ما از هم‌بندی خود، صمیمانه می‌خواهیم که به اعتصاب غذای خود پایان دهد تا شاهد به خطر افتادن جان دیگری در این سرزمین نباشیم. گویا در این آب و خاک، جان ارزان‌ترین کالای بشری‌است و اجرای قانون، صعب‌ترین و گران‌ترین امر ممکن!

بر همین اساس، بار دیگر از هم‌بندی‌مان، منوچهر فلاح می‌خواهیم با پایان دادن به اعتصاب غذا، همه‌ی دوستان خود را از نگرانی بیرون آورد.

از مسئولان قضایی نیز دیگر باز می‌خواهیم با بازگشت به مسیر قانونی و اجرای عدالت و آنچه در قوانین موضوعه و‌ مطروحه‌ی کشور مشخص شده، زمینه‌ی آزادی منوچهر فلاح و همه‌ی زندانیان چون او را فراهم آورند.

*اطلاعیه انجمن صنفی معلمان فارس در رابطه با دستگیری اقایان ایرج رهنما و غلامرضا غلامی کندازی از اعضای هیئت مدیره انجمن صنفی معلمان فارس در روز جهانی معلم 

همانگونه که همکاران محترم فرهنگی فارس و کشوری در جریان می باشند، مجمع عمومی سالانه انجمن صنفی معلمان فارس قرار بود در روز جمعه مورخه چهاردهم مهر ماه برگزار شود.

روز پنج شنبه سیزده مهرماه (روز جهانی معلم) حدود ساعت یازده صبح آقای ایرج رهنما و آقای غلامرضا غلامی کندازی، از اعضا هیئت مدیره انجمن صنفی معلمان فارس جهت پیگیری محل برگزاری مجمع قصد مراجعه به فرمانداری شیراز را داشتند.

متاسفانه از ساعت یازده روز پنج شنبه که گوشی های این همکاران خاموش گردیده، تا لحظه صدور این اطلاعیه هیچ اطلاعی از این دو همکار فرهنگی نیست. تلفن‌های آن ها خاموش و معلوم نیست چه نهادی و به چه دلیلی اقدام به دستگیری این همکاران دلسوز و دغدغه مند نموده است.

 انجمن صنفی معلمان فارس خواهان پاسخگويی نهادهای امنیتی به عنوان مسئولان امنیت شهروندان، نهاد دستگیر کننده و همچنین فرمانداری نسبت به این موضوع می باشد.

*همراهی تعدادی از کنشگران اجتماعی با اسماعیل عبدی هنگام بازگشت به زندان کچویی کرج

همراهی و بدرقه تعدادی از فعالین و همکاران اسماعیل عبدی هنگام بازگشت به زندان پس از پایان زمان مرخصی همزمان با روز جهانی معلم که به دستور دادستانی به زندان کچویی کرج برگشت.

*اطلاعیه اعلام پایان مرحله جمع‌آوری امضا کمپین حمایت از معلمان زندانی و مخالفت با پرونده‌سازی علیه فعالان صنفی

با درود خدمت اعضای محترم کمپین و با سپاس از همراهی و تلاش شما برای اطلاع‌رسانی و جمع‌آوری امضا. شمایی که اگر همراهی‌تان نبود رسیدن به این نتیجه برای ما برگزارکنندگان و مدیران کمپین ممکن نبود. اگرچه دستیابی به یکصدهزار امضا در مدت ۸۳ روز (۱۹ تیر تا ۱۳ مهر) که ۷۰ روز آن در فصل تابستان و تعطیلی مدارس بود میسر نشد و کمپین از نظر کمّی نزدیک به ۳۸ درصد موفقیت داشت؛ اما نباید فراموش کنیم این کار در این سطح و  با طرح موضوع حمایت از حقوق دیگری در کشور بی‌نظیر بود و از این بابت باید به تمام همراهان آفرین گفت. 

البته نباید تصور کنیم که از جمعیت بیش از یک و نیم میلیون نفری فرهنگیان شاغل و بازنشسته، فقط این تعداد حامی معلمان زندانی و درگیر پرونده‌سازی هستند، زیرا توان ما در اطلاع‌رسانی بسیار محدود بود و با باز شدن مدارس متوجه شدیم که اکثریت همکاران از برپایی کمپین بی‌اطلاع بودند. 

برگزاری این کمپین نکات بسیار مهمی را نشان داد که برای متخصصان حوزه‌های مختلف علوم اجتماعی ظرفیت پژوهش در سطح دکتری و در سطح ملی دارد‌. و همچنین مسائلی را روشن ساخت که اگر تشکل‌های صنفی فرهنگیان و کنشگران این حوزه و حتی کنشگران در سایر حوزه‌های مدنی به آن توجه کنند می‌تواند موجب تقویت و بهبود عملکرد آنها، افزایش امکان دستیابی به نتیجه و هدف با هزینه و آسیب کمتر در مطالبه‌گری‌ها و استفاده بهتر از فرصت‌های پیش رو گردد.

اگرچه همانطور که از آغاز اعلام کرده بودیم هدف اصلی ما اعلام حمایت جمعی از همکاران زندانی و گرفتار پرونده‌سازی است اما تلاش می‌کنیم تا پیام کمپین به اطلاع روسای قوای سه‌گانه و سایر مسئولین در کشور برسد و‌ نتیجه هر چه باشد در گروه کمپین اطلاع رسانی شود. (البته با توجه به احضارها و برخوردها با برخی از برگزارکنندگان کمپین مشخص است که مسئولان امنیتی و بواسطه آنها سایر مسئولان کشور در جریان کمپین قرار دارند) و علاوه بر آن با برطرف ساختن نقاط ضعف و تلاش برای جلب حمایت بیشتر همکاران با کمک و همراهی شما زمینه اقدامات مؤثرتری را فراهم نماییم.

در پایان سپاس و قدردانی خود را از تمام افراد و گروه‌هایی که با حمایت از کمپین به ما یاری رساندند بویژه جناب اسماعیل عبدی عزیز، تشکل‌ها و انجمن‌های صنفی فرهنگیان در استانها و شهرستان‌های اسلامشهر، بوشهر، تهران، خراسان شمالی، فارس، کوردستان، مرکزی و همدان همچنین سازمان معلمان ایران و تشکل‌های کارگری، فعالان رسانه‌ای، شبکه‌ها و سایتهای خبری و کانال‌ها و گروه‌ها در تمامی پیام‌رسان‌ها که در این مدت اخبار کمپین را پوشش دادند و همچنین مدیران کانال تلگرامی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان و کلیه همکارانی که در جمع‌آوری امضا بصورت گروهی در بسیاری از شهرها متواضعانه و اغلب گمنام به ما کمک کردند و یک سپاس ویژه از همکاران در استان کهگیلویه و بویراحمد که الگویی جدید در کنشگری را عرضه کردند اعلام میداریم. 

گروه ادمین کمپین یکصدهزار امضا

۱۴ مهرماه هزار و چهارصد و دو خورشیدی

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate