اعطای جایزه صلح نوبل به نرگس محمدی

اعطای جایزه صلح نوبل به نرگس محمدی

اعطای جایزه صلح نوبل به نرگس محمدی، زندانی سیاسی که در دل انقلاب زن زندگی آزادی در برابرجمهوری اسلامی ایستاده است، حرکتی در حمایت از این انقلاب است. این اقدامی است که توجه جهانیان را به زندانیان سیاسی در ایران جلب میکند و مبارزه برای آزادی این عزیزان را یک گام به جلو میراند.

رئیس کمیته نوبل نروژ در دفاع از اعطای این جایزه به نرگس محمدی بر انقلاب زن زندگی آزادی بعنوان یک جنبش عظیم مردم تاکید میکند. اعطای این جایزه به اعتبار انقلاب صورت میگیرد و توجه جهانیان را بار دیگر به انقلاب زن زندگی آزادی جلب میکند.

انقلاب، در شرایطی که جهموری اسلامی تلاش میکند این تصویر را به جهان مخابره کند که همه چیز پایان یافته و شرایط عادی است، به پیش میرود و توجه جهانیان و نهادهای بین المللی را بیش از پیش بخود جلب میکند. اعطای جایزه به نرگس محمدی حرکتی است در ادامه بیانیه اخیرعفو بین الملل در محکومیت جنایات مقامات جمهوری اسلامی علیه خانواده های دادخواه و اعتراض کارشناسان سازمان ملل علیه لایحه حجاب و عفاف بعنوان مظهر آپارتاید جنسیتی و مصداق جنایت علیه بشریت. انقلاب با خیز مجددی بعد از سالگرد قتل حکومتی مهسا دوباره بیش از گذشته توجه جهانیان را به خود جلب کرده است. اینها تحولاتی است در جهت طرد و منزوی شدن رژیم تبهکار جمهوری اسلامی در سطح جهانی.

چهره هائی که با انقلاب بجلو رانده شده‌اند تا زمانی که همراه انقلاب و برای نابودی کلیت جمهوری اسلامی حرکت میکنند، شایسته حمایت نهادهای جهانی هستند. نرگس محمدی یکی از این چهره هاست. امیدواریم او استوار و پیگیر به مقباله خود با جمهوری اسلامی و دفاع از انقلاب زن زندگی آزادی ادامه دهد. نرگس محمدی و کلیه زندانیان سیاسی باید فورا و بی قید و شرط آزاد شوند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۴ مهر ۱۴۰۲، ۶ اکتبر ۲۰۲۳

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate