احکام زندان و شلاق علیه کارگران فولاد باید فورا لغو شود

۱۷ کارگر معترض گروه فولاد اهواز به اتهام “اخلال در نظم عمومی از طریق ایجاد هیاهو و جنجال” به زندان، شلاق و پرداخت جریمه محکوم شده‌اند. پرونده محاکمه این کارگران، با شکایت “شرکت صنعتی و بازرگانی شفق راهیان اکسین” و گزارش حراست این شرکت و کلا بر اساس شکایت کارفرمای گروه ملی فولاد ایران تشکیل شده است.

فولاد اهواز برای سالیان طولانی یکی از مراکز قدرتمند اعتراض بوده است. کارگران فولاد بارها با گسترش اعتراضشان به خیابانهای اهواز و فریاد بلند “ما کارگران فولاد، علیه ظلم و بیداد می‌جنگیم می‌جنگیم”، “کشور ما دزدخونه است توی جهان نمونه است”، اهواز را به یک کانون داغ اعتراضات کارگری تبدیل کرده‌اند. دستگاه قضایی ضد کارگری حکومت هم این احکام گستاخانه را برای انتقام از این کارگران معترض و مبارز صادر کرده است.

احکام شلاق علیه کارگران باید کل جامعه انقلابی را تکان دهد. اگر چه احکام شلاق را از ترس واکنشهای اعتراضی جرات نمیکنند عملی کنند و آنرا به ‌مدت سه سال به حالت تعلیق در درآورده‌اند، اما صرف اعلام چنین احکام شنیعی علیه کارگران فولاد اهواز، یک گستاخی آشکار حکومت علیه کارگران است و باید فورا پس گرفته شود. نباید اجازه داد مشتی قاتل و جنایتکار و میلیاردر مفتخور علیه کارگران شریف فولاد و علیه هیچ انسان دیگری چنین احکام رذیلانه‌ای صادر کنند. جامعه علیه همین جنایت‌‌ها و علیه حکومت شلاق و زندان و اعدام بپاخاسته است و باید با تمام قوا در کنار کارگران فولاد قرار گیرد و علیه این گستاخی و بیشرمی دستگاه قضایی آیت‌الله‌های دزد و بیشرف قد علم کند.

حزب کمونیست کارگری همه مردم شریف و آزاده در سراسر کشور، دانشجویان و کارگران انقلابی، معلمان و بازنشتسگان معترض، نویسندگان و هنرمندان و همه انسان‌های آزاده و مخالف حکومت و در پیشاپیش آنها کارگران فولاد را فرامیخواند قاطعانه این احکام را محکوم کنند و حکومت و سیستم قضایی‌اش را وادار کنند که این احکام را لغو کند و از کارگران رسما عذرخواهی کند. باید جانیان حاکم حالی شوند که دوره این غلط کردن‌ها گذشته است.

حزب کمونیست کارگری ایران

۶ مهر ۱۴۰۲، ۲۸ سپتامبر ۲۰۲۳

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate