۲۴ شهریور: تظاهرات بزرگ مردم زاهدان یک روز مانده به سالگرد انقلاب

۲۴ شهریور: تظاهرات بزرگ مردم زاهدان یک روز مانده به سالگرد انقلاب

امروز جمعه ۲۴ شهریور یکروز قبل از سالگرد انقلاب زن زندگی آزادی جمعیت بزرگی از مردم در  شهر زاهدان به خیابان آمدند و فریاد مرگ بر دیکتاتور سر دادند. مردم شعار می دادند: ” کرد، بلوچ آذری، آزادی و برابری”، “این حکومت باطله سپاه خودش  قاتله”، ”  مرگ بر خامنه‌ای”، ” زندانی سیاسی آزادی باید گردد”.

بنرهای متعددی با مضمون همبستگی مبارزاتی مردم در انقلاب توجه ها را به خود جلب میکرد. از جمله بر روی بنرها نوشته شده بود: “حمله به کردستان، حمله به بلوچستان است”، و “دریاچه ارومیه را چون دریاچه جازموریان نابود کردند”. مردم پاسخ مانور انزجار آور خامنه ای و سفرش به منطقه سیستان و بلوچستان را با شعار “مرگ بر خامنه ای” و “مانور اراذل و اوباش دیگر کار ساز نیست”  دادند.

گفتنی است که دادخواهان سیستان و بلوچستان قبلا در بیانیه خود به مناسبت سالگرد انقلاب نوشتند: “ما به کمتر از محاکمه همه آمرین و عاملین کشتار عزیزانمان رضایت نخواهیم داد و همانطور که در کف خیابان فریاد زدیم: از کردستان تا تهران اتحاد اتحاد. اینک نیز پاسخ متحدانه ما به سرکوبگران جنایتکار تنها ” نه ” می باشد. در #سالگرد_انقلاب یاد جانباختگان #جمعه_سیاه و #خدانور وخدا نورها را گرامی می داریم..یاد #سوختبران جانباخته ای که به جای نان گلوله نصیبشان شد و یاد همه جانباختگان انقلاب را گرامی می  داریم.همراه با دیگر خانواده های دادخواه و همه مردم در تمام شهرها به مبارزه بی امان خود ادامه می دهیم و فریاد می زنیم”.

راهپیمایی بزرگ امروز مردم زاهدان پاسخ درخوری به حکومت جنایتکار اسلامی است که فضای جامعه پر التهاب کنونی در آستانه سالگرد انقلاب را بازتاب می دهد.

حکومت اسلامی پاسداران و لشکریان منفور و مزدورش را در همه جا مستقر کرده است تا مانع انفجار خشم مردم شود. اما ادامه انقلاب و فریاد مرگ بر دیکتاتور و مرگ بر جمهوری اسلامی پاسخی درخوری است که تحویل خواهد گرفت.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۴ شهریور ۱۴۰۲،  ۱۵ سپتامبر   ۲۰۲۳

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate