اخباروگزارش های کارگری ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۲

اخباروگزارش های کارگری ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۲

– آغاز هفته دوم اعتصاب جمعی از کارگران پالایشگاه پیشگامان سیراف در اعتراض به عدم پرداخت ۲ ماه حقوق

– درسه شنبه های اعتراضی بازنشستگان کشوری نسبت به عدم اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان(اجرا نشدن ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه) در شهرهای زنجان، شیراز و ممسنی هم تجمع برپاشد

– جعفر ابراهیمی به بیمارستان منتقل شد

گزارشی تکان دهنده از وضعیت جعفر ابراهیمی، بازرس شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، محبوس در زندان قزل‌حصار

– بیانیه انجمن صنفی معلمان کوردستان  مریوان در حمایت از جعفر ابراهیمی 

– ما همه صدای #جعفر_ابراهیمی هستیم

آموزش بین‌الملل از دیروز صفحه‌ی اصلی خود را به اطلاع‌رسانی درباره‌ی وضعیت #جعفر_ابراهیمی اختصاص داده است. 

– تداوم پرونده‌سازی و صدور احکام غیرقانونی برای معلمان

بازداشت سمیرا احمدی، از فعالان مدنی در سقز

– تداوم بازداشت عاطفه رنگریز در بازداشتگاه اداره اطلاعات سمنان

– احضار پیمان فرهنگیان به دادگاه جهت واخواهی!

– دانشکده صنعت هواپیمایی و خیزش ژینا

– احضار ۳۰ دانشجوی دانشگاه بهشتی و حضور نیروهای امنیتی داخل دانشگاه!

– محرومیت از تحصیل، دستاورد جدید مدیریت دانشگاه

اجرایی شدن حکم به بهانه‌ فعالیت در فضای مجازی

– آشفتگی آموزشی و رفاهی در دانشگاه نوشیروانی

جان باختن یک کارگر دربانه پس از ۲۴ ساعت دست وپنجه نرم کردن با مرگ

درحادثه تصادف وانت حامل کارگران در دماوند یک کارگر جان باخت

*******

*آغاز هفته دوم اعتصاب جمعی از کارگران پالایشگاه پیشگامان سیراف در اعتراض به عدم پرداخت ۲ ماه حقوق

از روز سه شنبه  ۱۴ شهریور،جمعی از کارگران پروژه ای مخازن سبز پالایشگاه پیشگامان سیراف (شرکت پیمانکاری بهین فراراد) در فاز ۱۳ برای اعتراض به عدم پرداخت ۲ ماه حقوق در اعتصاب بسر می برند.

برپایه گزارش منتشره در شبکه های اجتماعی، روزچهارشنبه  شنبه ۲۲ شهریورعلیرغم پرداخت ۵۰ درصد مطالبات کارگران توسط کارفرما کارگران کماکان از رفتن بر سرکار خوداری کردن وبه اعتصابشان ادامه دادند.

*درسه شنبه های اعتراضی بازنشستگان کشوری نسبت به عدم اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان(اجرا نشدن ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه) در شهرهای زنجان، شیراز و ممسنی هم تجمع برپاشد

*جعفر ابراهیمی به بیمارستان منتقل شد

جعفر ابراهیمی، معلم زندانی، بخاطر شرایط وخیم جسمی و تشدید بیماری در حالت بیهوشی از زندان قزل‌حصار به بیمارستان رجایی کرج اعزام شد.

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

*گزارشی تکان دهنده از وضعیت جعفر ابراهیمی، بازرس شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، محبوس در زندان قزل‌حصار

بر اساس گزارش منتشر شده، ساعتی قبل اعلام شد که جعفر ابراهیمی، معلم زندانی که در  تاریخ ۱۲ شهریور ماه همراه با ۱۲ تن دیگر از زندانیان اوین، به سیاه‌چاله‌ای به نام “سلول امن” در قزل‌حصار تبعید شده بود، در اثر وخامت شدید جسمی به بیمارستان رجایی کرج منتقل شد. با این وجود، هیچ بیمارستانی تاکنون پذیرش ایشان را تایید نکرده‌ است و هیچ اطلاعی از وضعیت این معلم زندانی در دسترس نیست.

بر اساس خبرهای دریافتی، وکیل جعفر ابراهیمی و کامیار فکور، آقای عرفان کرم‌ویسی، امروز برای ملاقات به زندان قزل‌حصار مراجعه کرده است. و علی‌رغم اینکه  ملاقات وکیل با موکل می بایست حضوری باشد تنها  اجازه‌ی ملاقات کابینی داده شده است  حضور وکیل در سالن کابینی ملاقات تحت شدیدترین  تدابیر امنیتی بوده و تمام وسایل ایشان را در بدو ورود ضبط کرده‌اند در نهایت پس از حدود سه ساعت معطلی عرفان کرم ویسی برای ملاقات، به ایشان اعلام شد که چون زندانیان این وکیل امنیتی هستند و جرائم سنگین دارند، ایشان نمی‌تواند موکل‌های خود را ملاقات بکند. 

در حالیکه پیشتر به آقای کرم‌ویسی گفته شده بود که می‌تواند موکل‌های خود، کامیار فکور و جعفر ابراهیمی را ملاقات کند، اما ملاقاتی صورت نگرفت. دیگر زندانیان سیاسی (زندانیان منتقل شده به قزل‌حصار) در اعتراض به این وضعیت، اعلام کردند که تا جعفر ابراهیمی و کامیار فکور نتوانند با وکیل خود آقای عرفان کرم ویسی ملاقات کنند آن‌ها هم با خانواده یا وکلای خود ملاقات نخواهند کرد و به نشانه اعتراض جلوی بند تحصن کردند.

 در پی این وضعیت، در نهایت  ابتدا به کامیار فکور اجازه‌ی دیدار با وکیل  را دادند. بر اساس توضیحات داده شده به آقای عرفان کرم‌ویسی، [در این ملاقات] حال جسمی جعفر ابراهیمی دیروز بسیار وخیم شده و به بهداری منتقل شده است. در  عین حال، پس از خروج از بهداری هنگامی که خواسته است یک تماس محدود ۳ دقیقه‌ای در اتاق افسرنگهبانی مرکزی با همسر خود بگیرد، در همانجا توسط افسر جانشین و معاونش و چند تن از کادر زندان به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت و از ناحیه کتف، گردن و پیشانی زخمی شده است.

در ادامه جعفر ابراهیمی هم بعد از انتظار طولانی با همراهی یک افسر حفاظت توانست با وکیل خود دیدار کند. بر اساس گفته‌ی وکیل ایشان، آثار ضرب و شتم گردن، کتف، بدن، مچ دست و پیشانی ایشان به ‌وضوح مشخص بوده است. همچنین بهداری قزل‌حصار در نامه‌ای بر وخامت وضعیت جسمی آقای ابراهیمی تاکید نموده و اعلام کرده است که از آنجاییکه این فعال صنفی معلمان در معرض نابینایی ناشی از عوارض بیماری قرار دارد، می‌بایست هر چه سریعتر به پزشک متخصص اعزام شود تا به وضعیتش رسیدگی شود اما مسئولین زندان از اعزام ایشان امتناع کرده‌اند. لازم به ذکر است که علی‌رغم وضعیت جسمانی وخیم و نیز شدیدتر شدن تاری دید ایشان، اما مانند همیشه بسیار از روحیه‌ی بالایی برخودار بود.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، به مسئولین قضایی هشدار می‌دهد که آن‌ها را مسئول مستقیم حفظ جان و امنیت زندانیان می‌داند و در برابر این تعرض‌ به جعفر ابراهیمی، از تمام پتانسیل خود استفاده خواهد کرد.

*بیانیه انجمن صنفی معلمان کوردستان  مریوان در حمایت از جعفر ابراهیمی 

مردم شریف ایران، معلمان آگاه و دانش‌آموزان گرامی

بیش از ۱۶ ماه از بازداشت و زندان  جعفر ابراهیمی، بازرس شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران می‌گذرد دوره طولانی انفرادی‌ بازداشتگاه  ۲۰۹ وزارت اطلاعات، برخورد‌های غیرانسانی و ضدانسانی عوامل سرکوب در دوران حبس، با اشکال گوناگون از جمله قطع ارتباط تلفنی، محدودیت ملاقات با خانواده، عدم صدور مرخصی قانونی، عدم دسترسی به درمان مناسب، پایین آوردن کیفیت غذا، تبعید و انتقال غیرقانونی به دیگر زندان‌ها برای اذیت و آزار بیشتر و فشار به زندانیان و خانواده‌های آنها تداوم یافته و دل هر انسان منصف و با وجدانی را با این رفتارهای متحجرانه و قرون وسطایی به درد می‌آورد.

جعفر ابراهیمی باید هر چه سریعتر تحت درمان و مراقبت‌های ویژه پزشکی قرار گیرد؛ تداوم حبس موجب شده که بیماری التهاب روده و دیابت ایشان در اثر فشارهای زندان عود کند و عدم دسترسی به درمان مناسب سلامتی ایشان را با تهدید جدی مواجه کرده است. سازمان زندان‌ها، به جای تمهید امکانات درمانی مناسب و انتقال ایشان به مراکز درمانی، در اقدامی غیرقانونی، جعفر ابراهیمی را به همراه تعدادی دیگر از زندانیان سیاسی از بند چهار زندان اوین به زندان قزل‌الحصار تبعید کرده است؛ که این محدودیت بیشتر و نیز عدم تغذیه مناسب، به دلیل قبول نکردن‌ غذای زندان در اعتراض به این تبعید غیرقانونی، سلامتی ایشان را با تهدید جدی مواجه کرده و فضای ارعاب بی‌شرمانه حاکمیت را بیشتر نمایان می‌سازد.

جعفر ابراهیمی و دیگر زندانیان صنفی و سیاسی محبوس در بیدادگاه‌های حاکمیت بدون حضور هیات منصفه، خبرنگاران و مردم به حبس‌های طولانی محکوم شده‌اند و به صورت مستمر حقوق قانونی آنها نقض می‌گردد.

انجمن صنفی معلمان کردستان- مریوان، ضمن ابراز انزجار شدید و محکوم نمودن این برخوردهای غیرانسانی حاکمیت با زندانیان هشدار می‌دهد که شرایط تحمیل شده به جعفر ابراهیمی قابل قبول نبوده و خواهان مرخصی ایشان و انتقال هر چه سریع‌تر به مراکز درمانی می‌باشد؛ چرا که بدون شک، مسئولیت هرگونه پیامد تاخیر در روند درمان این فعال صنفی را متوجه حاکمیت می‌باشد

انجمن صنفی معلمان کردستان – مریوان

*ما همه صدای #جعفر_ابراهیمی هستیم

آموزش بین‌الملل از دیروز صفحه‌ی اصلی خود را به اطلاع‌رسانی درباره‌ی وضعیت #جعفر_ابراهیمی اختصاص داده است. 

با انتشار خبر شرایط وخیم جسمی، تشدید بیماری و انتقال آقای ابراهیمی در وضعیت بیهوشی، از زندان قزل‌حصار ، آموزش بین‌الملل طراحی صفحه اصلی خود را به عکس جعفر اختصاص دادند و با هشتگ‌های

#IranTeachers

#WeAreThierVoice

به صورت ویژه به اطلاع‌رسانی در مورد وضعیت وخیم جسمی آقای ابراهیمی متمرکز شده‌اند.

با وجود اعلام انتقال آقای ابراهیمی به بیمارستان رجایی کرج، تا زمان درج این خبر هیچ بیمارستانی پذیرش ایشان را تایید نکرده‌ است و هیچ اطلاعی از وضعیت این معلم زندانی در دسترس نیست؛ این مسئله موجب نگرانی شدید شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان شده است. این شورا خواهان آزادی سریع و بلادرنگ آقای جعفر ابراهیمی است و مسئولیت سلامت این فعال صنفی زندانی، بر عهده‌ی سازمان زندان‌ها و مقامات قضایی می‌باشد.

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

*تداوم پرونده‌سازی و صدور احکام غیرقانونی برای معلمان

در ادامه‌ی پروندەسازیهای غیرقانونی و غرض‌ورزانه برای معلمان و اساتید دانشگاه، همکار توانمند و فرهیخته‌‌ و خوشنام کردستانی، دبیر فیزیک دبیرستانهای #سقز، خانم #شیلان_یوسفی با ۲۳ سال سابقه‌ی تدریس، طی پرونده‌سازی و شکایت حراست شهرستان و استان، با صدور حکمی کاملا غیرقانونی کە از سوی هیئت بدوی تخلفات اداره کل آموزش و پرورش کوردستان صادر شده، بە #بازنشستگی_اجباری با #کسر_دو_گروه محکوم گردید، هیئت تخلفات وزارت آموزش و پرورش این حکم را عینا تائید نموده و از سازماندهی وی برای سال تحصیلی جدید ممانعت بە عمل آورد. اتهام خانم #شیلان_یوسفی حضور در تجمعات صنفی معلمان و حمایت از اعتراضات مردمی در سال گذشتە از طریق فعالیت در فضای مجازی، عنوان شده است.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، ضمن محکوم کردن چنین احکام غیرقانونی، صدور پیاپی احکامی چون اخراج، کسر گروه، بازنشستگی اجباری، انفصال از خدمت و … علیه معلمان را از سوی وزارت آموزش پرورش ناشی از فضای پادگانی و امنیتی می‌داند که بر این وزارت خانه مستولی شده است و معلمان را به مقابله در برابر این رویه دعوت می‌کند. 

*بازداشت سمیرا احمدی، از فعالان مدنی در سقز

در ادامه‌ی بازداشت گسترده‌ی فعالان سیاسی و‌ مدنی در شهرهای سقز و دیواندره، سمیرا احمدی، فعال مدنی توسط ماموران امنیتی بازداشت شد.

از اتهامات و محل نگهداری او اطلاعی در دست نیست.

*تداوم بازداشت عاطفه رنگریز در بازداشتگاه اداره اطلاعات سمنان

صبح یکشنبه ۱۹ شهریورماه، عاطفه رنگریز، فعال حقوق زنان و از زندانیان سیاسی سابق با یورش ماموران امنیتی در منزل یکی از بستگان خود در سمنان، بازداشت شد.

با پیگیری خانواده طی سه روز گذشته، آنها اطمینان حاصل کردند که هویت وی در هیچ‌یک از زندان‌های دامغان و زندان مرکزی سمنان، ثبت نشده است.

عصر روز سه‌شنبه ۲۱ شهریورماه، عاطفه رنگریز طی تماس تلفنی کوتاهی از حضور خود در بازداشتگاه اداره اطلاعات سمنان خبر داد.

کماکان از علت بازداشت و پرونده‌سازی علیه او اطلاعاتی در دست نیست.

منبع ۲ خبربالا:کانال بیدار زنی

*احضار پیمان فرهنگیان به دادگاه جهت واخواهی!

پیمان فرهنگیان شاعر و فعال کارگری جهت واخواهی نسبت به رای صادره دادگاه در تاریخ ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ به شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو شهرستان آستانه اشرفیه احضار شد.

پیمان فرهنگیان پیشتر در ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ توسط همین دادگاه به صورت غیابی به یک سال حبس تعزیری به اتهام «تبلیغ علیه نظام» دو سال تبعید به زابل در استان سیستان و بلوچستان، مسدود کردن حساب اینستاگرامی و ممنوع الخروجی به مدت دو سال محکوم شده بود.

برگرفته از کانال اتحادیه آزاد کارگران ایران

*دانشکده صنعت هواپیمایی و خیزش ژینا

مرکز آموزش عالی هوانوردی و فرودگاهی کشور، یا همان دانشکده صنعت هواپیمایی کشور، دانشگاهی است که بصورت تخصصی در صنعت هوانوردی فعالیت می‌کند و واقع در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد است. این دانشگاه هرساله حدود ۷۰ دانشجو را پذیرش می‌کند. بدلیل تعداد اندک دانشجویان و همچنین قرارگیری این دانشکده در محدوده‌ای استراتژیک، همواره جو امنیتی شدیدی در آن حاکم بوده‌است. این دانشگاه زیر نظر وزارت علوم است اما ساختمان دانشکده و حراست زیر نظر سازمان هواپیمایی کشور است.

علی‌رغم جو شدیدا امنیتی، دانشجویان این دانشکده در جنبش زن، زندگی، آزادی شرکت داشتند و فعالیت‌های اعتراضی کردند. از جمله پیوستن به اعتصابات سراسری و شعارنویسی در محوطه دانشکده. اما بدلایلی که گفته شد، سرکوب صورت گرفته بر علیه دانشجویان و اساتید بسیار شدید بود.

پس از پیوستن دانشجویان به اعتراضات سراسری، حراست به همراه بسیج دانشکده بسیاری از دانشجویان معترض را سرکوب کرد. بسیاری از آنان به سختی تهدید شدند. گفته می‌شود که دست‌کم یکی از دانشجویان در اعتراضات سال گذشته اخراج شده است. همچنین در نتیجه فشارها و ‌تهدیدها، تمامی تشکل‌های دانشجویی جز بسیج منحل شدند. 

همچنین اساتید همراه نیز سرکوب شدند. بدلیل تخصصی بودن رشته‌ها و تعداد کم اساتید، اغلب از متخصصین برای تدریس در دانشکده دعوت می‌شود. گفته می‌شود که در دوره اعتراضات، با ۳ استاد مدعو دانشکده نیز قطع همکاری شد.

به گفته دانشجویان، از آن زمان تا کنون تدابیر امنیتی بسیاری درنظر گرفته‌ شدند و جو دانشکده به شدت امنیتی شده است. با این حال دانشجویان عقب نکشیدند و همچنان و تا جای ممکن کنشگری خود را در دانشکده ادامه خواهند داد.

*احضار ۳۰ دانشجوی دانشگاه بهشتی و حضور نیروهای امنیتی داخل دانشگاه!

بر اساس گزارش‌های رسیده از دانشگاه بهشتی، دست‌کم ۳۰ دانشجو در آستانه‌ی سالگرد و بازگشایی دانشگاه‌، جهت اخد تعهد به حراست کل این دانشگاه احضار شدند. 

حراست این دانشگاه دانشجویان را احضار کرده و تعهدی مبنی بر عدم شرکت در اعتراضات احتمالی ترم جدید از آن‌ها اخد کرده است. همچنین برخی از دانشجویان که پیش‌تر نیز تماس‌های تهدیدآمیزی را از شمار‌ه‌های خصوصی دریافت کرده بودند، مجددا توسط حراست مورد تهدید قرار گرفتند.

همچنین حراست، دانشجویانی که حاضر به امضای تعهد نشدند را تهدید کرد که از فارغ‌التحصیلی‌شان جلوگیری می‌شود.

گفتنی است با نزدیک شدن به سالگرد قتل ژینا، تماس‌ نهادهای امنیتی و احضار دانشجویان و فعالین دانشجویی در اغلب دانشگاه‌ها افزایش یافته است.

حضور نیروهای امنیتی داخل دانشگاه!

بر اساس گزارش دانشجویان، امروز و پس از احضار گسترده دانشجویان به حراست، دو نفر در ساختمان حراست حاضر شده و از دانشجویان تعهد گرفتند. این افراد خود را، نیروهای حراست وزارت علوم و دانشگاه معرفی کردند و به بازجویی و تهدید دانشجویان پرداختند.

همچنین بر اساس گفته چند دانشجو، در اتفاقی نادر و کاملا غیرقانونی، ماشین پلیس انتظامی در داخل دانشگاه حضور یافته است!

*محرومیت از تحصیل، دستاورد جدید مدیریت دانشگاه

همزمان با نزدیک شدن به شروع ترم تحصیلی با حکم کمیته‌ی انضباطی، آقای نیما اکبری دانشجوی مهندسی صنایع ورودی ۹۹ و فعال دانشجویی، به دو نیمسال محرومیت تحصیلی محکوم شد.

برگرفته از کانال شورای صنفی دانشجویان دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی

*اجرایی شدن حکم به بهانه‌ فعالیت در فضای مجازی

حسام زارعی دانشجوی کارشناسی رشته هنر اسلامی دانشگاه سوره، در زمستان سال گذشته توسط شورای بدوی به دو نیمسال منع موقت از تحصیل با احتساب در سنوات محکوم شد که این حکم بدلیل اخذ تعهد در جلسه‌ی انضباطی، به شکل معلق درآمد. اما در تابستان به بهانه فعالیت در فضای مجازی، این حکم اجرایی شده است. همچنین یک روز پیش از آغاز انتخاب واحد بدون اطلاع قبلی، سامانه‌ی آموزشی دانشجو بسته شد. این دانشجو از روند پرونده‌ی خود آگاهی نداشته و پیش از اجرایی شدن حکم، دفاعیه‌ای از دانشجو اخذ نشده است. 

گفتنی است اغلب احکام معلق، ابزاری هستند جهت سرکوب بیشتر که با کوچکترین اقدام اعتراضی دانشجو، به بهانه‌های واهی اجرایی می‌شوند.

*آشفتگی آموزشی و رفاهی در دانشگاه نوشیروانی

بر اساس گزارش دانشجویان و شورای صنفی دانشگاه نوشیروانی بابل، مشکلات زیادی برای انتخاب واحد دانشجویان و بازگشتشان به دانشگاه بوجود آمده است که همچنان حل‌نشده باقی مانده‌اند. 

▫این دانشگاه در ماه پایانی تابستان اقدام به تعمیر خوابگاه بلوک ۱ و ۲ امینیان و ساخت طبقه‌ی جدید به خوابگاه ریحانه کرد. در حالی که شروع کلاس‌ها از ۳ مهر اعلام شده است، معاونت دانشجویی اعلام کرده‌است تا دو هفته‌ی اول مهر برای برخی دانشجویانی که این خوابگاه‌ها را رزرو کرده‌اند امکان اسکان وجود نخواهد داشت. گفته می‌شود که دانشگاه قصد دارد تا به این بهانه، کلاس‌های دو هفته اول مهر را مجازی برگزار کند. همچینین به دلیل کمبود خوابگاه در این دانشگاه، امسال به دانشجویان جدیدا‌لورود خوابگاه تعلق نگرفته است.

▫علاوه بر مشکلات خوابگاهی، دانشجویان در انتخاب واحد ترم جدید نیز با مشکلات مختلفی روبرو شدند. ناهماهنگی و عدم اطلاع رسانی، اختلال سیستمی، تغییر  تاریخ انتخاب واحد یک روز پیش از شروع انتخاب واحد، از جمله این مشکلات بود. همچنین نرخ شهریه‌ی دانشجویان نوبت دوم تا روز انتخاب واحد اعلام نشده بود.

*جان باختن یک کارگر دربانه پس از ۲۴ ساعت دست وپنجه نرم کردن با مرگ

روزسه شنبه ۲۱ شهریور، یک کارگر بنام فرزاد محمد رحیمی حین کار دربانه براثرسقوط از ارتفاع بشدت مصدوم شد و روز چهارشنبه ۲۲ شهریور پس از ۲۴ ساعت دست وپنجه نرم کردن با مرگ

جان خود را از دست داد.

*درحادثه تصادف وانت حامل کارگران در دماوند یک کارگر جان باخت

یک رسانه طی گزارشی بتاریخ ۲۲ شهریوراز جان باختن یک کارگر درحادثه تصادف وانت حامل کارگران در دماوند،خبرداد.

در همین رابطه:بازهم جابجایی کارگران با وانت نیسان وتصادف واینبار مصدومیت ۲۶ کارگر در دماوند وتربت حیدریه و وخامت حال ۲ مصدوم حادثه تربت حیدریه

روز دوشنبه ۲۰ شهریور، وانت حامل کارگران در محور فیض آباد کاشمر واژگون شدو۱۲ مصدوم برجا گذاشت،حال دو کارگر مصدوم این حادثه وخیم گزارش شده است.

روزسه شنبه ۲۱ شهریور، نیسان حامل کارگران در دماوند واژگون و۱۴ سرنشینش کارگر تبعه افغانستان مصدوم وبه بیمارستان منتقل شدند.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate