اخباروگزارش های کارگری ۱۳ شهریورماه ۱۴۰۲

اخباروگزارش های کارگری ۱۳ شهریورماه ۱۴۰۲

– دوشنبه اعتراضی کارگران بازنشسته مخابرات کشور نسبت به کاهش قدرت خرید ،عدم پرداخت مطالبات و قطع خدمات بیمه تکمیلی درمان بابرپایی تجمع،راهپیمایی ،سردادن شعارها وبرافراشتن پلاکاردها مقابل یا درساختمان مرکزی شرکت مخابرات استان های

آذربایجان شرقی(شهرتبریز)

اردبیل(شهراردبیل)

أصفهان (شهراصفهان)

خراسان رضوی(شهرمشهد)

خوزستان (شهراهواز)

چهارمحال وبختیاری(شهرشهرکرد)

زنجان(شهر زنجان)

سیستان وبلوچستان(شهرزاهدان)

استان فارس(شهرشیراز)

کردستان(شهر سنندج)

کرمانشاه(شهرکرمانشاه)

کهگیلویه و بویراحمد(شهریاسوج)

گلستان (شهرگرگان)

گیلان(شهررشت)

مرکزی(شهراراک)

لرستان(شهر خرم آباد)

هرمزگان(شهربندرعباس)

واستان تهران مقابل ساختمان مرکزی مخابرات ایران در بلوار سردار جنگل

– بیانیه جمعی از انجمن‌های حامی‌کودکان بر لزوم فراهم آوردن زمینه آموزش رایگان برای همه کودکان؛

«هر نوع تبعیض برای آموزش و تحصیل کودکان ممنوع است»

– بیانیه کانون صنفی فرهنگیان الیگودرز در خصوص وضعیت جسمی جعفر ابراهیمی

– کانون صنفی فرهنگیان گیلان:

معلم زندانی جعفر ابراهیمی از بند ۴ زندان اوین به زندان قزل حصار تبعید شد

– محکومیت سلیمان عبدی در دادگاه انقلاب شهر سقز

– آزادی حسین رمضانپور، از اعضای انجمن صنفی فرهنگیان خراسان شمالی با پابند الکترونیکی؛ صدور حکم دو ماه انفصال از خدمت

– تجمع اعتراضی متقاضیان پروژه مسکن ملی ۹۳۶ و ۳۸۴ واحدی اراک نسبت به افزایش قیمت، کندی روندپیشرفت پروژه ها و تاخیر در تحویل واحدها مقابل ساختمان شهرداری مرکزی

– تجمع اعتراضی پیمانکاران شهرداری مشهد نسبت به عدم واریزبموقع مطالبات مقابل شهرداری مرکزی

– صد حیف که این آمد و صد حیف که آن رفت؛ بازگشت محمود خاتمی به دانشگاه!

– اساتید محذوف و جانشینانشان

عفو با تهدید، تعلیق بدون حکم

– سرکوب انجمن‌های علمی از طریق احکام انضباطی 

بازداشت فرزانه برزه‌کار مادر دادخواه عرفان رضایی، از جان‌باختگان قیام ژینا

– محکومیت نازیلا معروفیان به یک سال حبس و پرداخت ۱۵ میلیون تومان جزای نقدی 

جان باختن یک کارگر جوان معدن زغال‌سنگ گله توت زرند براثر گازگرفتگی

*******

*دوشنبه اعتراضی کارگران بازنشسته مخابرات کشور نسبت به کاهش قدرت خرید ،عدم پرداخت مطالبات و قطع خدمات بیمه تکمیلی درمان بابرپایی تجمع،راهپیمایی ،سردادن شعارها وبرافراشتن پلاکاردها مقابل یا درساختمان مرکزی شرکت مخابرات استان های

آذربایجان شرقی(شهرتبریز)

اردبیل(شهراردبیل)

أصفهان (شهراصفهان)

خراسان رضوی(شهرمشهد)

خوزستان (شهراهواز)

چهارمحال وبختیاری(شهرشهرکرد)

زنجان(شهر زنجان)

سیستان وبلوچستان(شهرزاهدان)

استان فارس(شهرشیراز)

کردستان(شهر سنندج)

کرمانشاه(شهرکرمانشاه)

کهگیلویه و بویراحمد(شهریاسوج)

گلستان (شهرگرگان)

گیلان(شهررشت)

مرکزی(شهراراک)

لرستان(شهر خرم آباد)

هرمزگان(شهربندرعباس)

واستان تهران مقابل ساختمان مرکزی مخابرات ایران در بلوار سردار جنگل

شعارها:

«فقط کف خیابان بدست میاد حقمان»

«بازنشسته داد بزن حق تو فریاد بزن»

«وزیر بی لیاقت استعفا استعفا»

«وزیر بی کفایت استعفا استعفا»

«مسئول بی لیاقت استعفا استعفا»

«عدالتی ندیدیم فقط دروغ شنیدیم»

«این همه بی عدالتی هرگزندیده ملتی»

«مخابرات حیا کن به وعده هات عمل کن»

«مخابرات حیا کن آئین نامه را اجراکن»

«تا حق خود نگیریم آروم نمی نشینیم»

«تا حق خود نگیریم از پا نمی نشینیم»

«تاکی سرافکندگی یا مرگ یا زندگی»

«تا حق خود نگیریم دوشنبه ها همینه»

«اجرای آئین نامه حق مسلم ماست»

«جیره غیر نقدی جاری باید گردد»

«هزینه درمانی واریز بایدگردد»

«بیمه واقعی تکمیلی حق مسلم ماست»

«بیمه ناقص تکمیلی نمی خوایم نمی خوایم»

«وعده وعید کافیه سفره ما خالیه»

«وعده وعید کافیه ما عمر نوح نداریم»

«یه اختلاس کم بشه مشکل ما حل میشه»

تصاویر:

اراک:

اردبیل:

اهواز:

تهران:

رشت:

مشهد:

یاسوج:

*بیانیه جمعی از انجمن‌های حامی‌کودکان بر لزوم فراهم آوردن زمینه آموزش رایگان برای همه کودکان؛

«هر نوع تبعیض برای آموزش و تحصیل کودکان ممنوع است»

هر ساله با نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی، احتمال دور ماندن کودکان از چرخه تحصیل و آموزش، به نگرانی جدی خانواده کودکان و فعالان حقوق کودک تبدیل می‌شود. حق مسلم تحصیل در بسیاری از کنوانسیون‌های بین‌المللی که حقوق بشر را تعریف می‌کنند، از جمله اعلامیه جهانی حقوق بشر(۱۹۴۸)، کنوانسیون ژنو (۱۹۵۱)، کنوانسیون بین‌المللی رفع همه اشکال تبعیض (۱۹۶۵)، میثاق بین‌المللی در زمینه اقتصادی، اجتماعی و حقوق فرهنگی (۱۹۶۶)، میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی (۱۹۶۶) آمده و بر آن تاکید شده است.

بر اساس ماده سی‌ام قانون اساسی و همچنین پیمان‌نامه جهانی حقوق کودک نیز که کشور ما از سال ۷۳ متعهد به اجرای مفاد آن شده است، آموزش و تحصیل رایگان، حق بدون قید و شرط «همه» کودکان است. خودداری بخش‌های مختلف حاکمیت از حل مشکل ثبت‌نام کودکان چه به دلیل نداشتن اوراق هویتی و چه به دلیل شهریه گزاف خلاف قوانین حداقلی حمایتی موجود از جمله قانون حمایت از اطفال و نوجوانان و خلاف طرح فرمان رهبری در سال ۹۵ برای آموزش کودکان اتباع و بدون شناسنامه است.

بازماندگی از تحصیل برای کودکان ایران و اتباع موضوعی نیست که بتوان به سادگی از کنار آن گذشت. استناد به آمار مسئولان رسمی کشور نشان می‌دهد براساس مقایسه اطلاعات ثبت احوال و کودکان ثبت نام شده در مدارس، ۱۶۰ هزار و ۴۷۹ کودک ۶ تا ۱۱ ساله ایرانی (کودکان در سن ابتدایی) شرایط و وضعیت عادی داشتند اما مدرسه نرفته‌اند. به این آمار باید تعداد کودکان بدون شناسنامه و کودکان اتباع را نیز اضافه کرد. 

با وخیم شدن اوضاع اقتصادی و اجتماعی در کشور ما، شرایط ویژه کشور افغانستان و تسلط مجدد طالبان طی دو سال گذشته بر این کشور ، جمعیت پناهنده‌ها و مهاجران به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده است اما به دلیل نبود زیر ساخت لازم برای حداقل‌های زندگی آنان،متاسفانه خانواده‌های مهاجر و افغانستانی روزگار بسیار سخت و تلخی را می‌گذرانند. در همه این سال‌ها تحصیل این کودکان در کنار همه مشقت‌های زندگی، با موانع و مشکلات بسیاری روبه‌رو بوده است و در سال جاری شرایط ادامه تحصیل آنان به دلیل عدم همراهی مسئولین بسیار سخت‌تر از گذشته نیز شده است.

این در حالی است که نگاهی گذرا به کشورهای مهاجرپذیر  شبیه کشور ما  نشان می‌دهد فهم و توافق مشترکی بین جامعه شناسان، نهادهای مدنی، مربیان و سیاستگذاران بسیاری از این کشورها  وجود دارد که آموزش و حضور در مدرسه نقش مهمی در تسهیل ادغام کودکان پناهنده و بزرگ‌سالان در جامعه میزبان ایفا می‌کند.

بی‌توجهی به تحصیل کودکان، اخذ شهریه‌های گزاف، ایجاد موانع بسیار اداری و بوروکراسی پیچیده برای ثبت نام کودکان اتباع و کودکان بدون شناسنامه و تعلل در صدور مجوز تحصیل این کودکان، گرفتار شدن خانواده‌های اتباع در صف‌های طویل در مراکز صدور مجوز در گرمای تابستان، همراهی نکردن مدارس برای ثبت نام کودکان و عدم ثبت نام از کودکانی که هیچ‌گونه اوراق هویتی ندارند، همگی زنگ خطری هستند برای آنکه در آینده ای نزدیک بر آمار کودکان کار نیز افزوده شود. 

این بی‌توجهی به ثبت نام کودکان در حالی است که بر اساس بند “ت” ماده ۶ قانون حمایت از اطفال و نوجوانان وزارت کشور مکلف شده است که با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط نسبت به شناسایی اطفال و نوجوانان فاقد اسناد سجلی یا هویتی اعم از اتباع ایرانی و غیرایرانی و معرفی آنان حسب مورد به نهادهای حمایتی، آموزشی، درمانی یا قضائی جهت اقدامات حمایتی اقدام كند و از طریق سازمان ثبت احوال کشور با همکاری سایر نهادهای مربوط و با در نظر گرفتن اقامتگاه اشخاص و تغییرات آن، هر سال حداقل سه ماه پیش از آغاز سال تحصیلی جدید اسامی و نشانی اطفال و نوجوانان ایرانی و غیر ایرانی را که به سن قانونی  تحصیل رسیده‌اند به تفکیک مناطق به آموزش و پرورش اعلام کند.

ما فعالان حقوق کودک و نهادهای مدنی مدافع حقوق کودکان هشدار می‌دهیم، بی‌توجهی آشکار به حق تحصیل کودکان به وخامت شرایط ناگوار زندگی آنان دامن می‌زند. به همین دلیل از همه متولیان امور مصرانه می‌خواهیم به وظایف خود در قبال تحصیل کودکان به درستی عمل کرده و در فرصت باقیمانده شرایط ثبت‌نام کودکان را تسهیل کرده و از تحمیل هزینه‌های گزاف آموزش بر خانواده‌ها ممانعت به عمل آوردند تا همه کودکان بازمانده را به آغوش مدارس بازگردانند.

۱-انجمن پرنده درخت کوچک 

۲-انجمن حمایت ازحقوق کودکان

۳-انجمن پژوهش‌های آموزشی پویا 

۴-انجمن دوستداران کودک پویش 

۵-انجمن حمایت از کودکان کار 

۶-انجمن یاری کودکان در معرض خطر

۷-بنیاد مهر تاک 

۸-جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان 

۹-گروه تلاشگران یاری همدل

۱۰-گروه فرهنگی اجتماعی کیانا

۱۱-موسسه کنشگران اجتماعی فرزانه (زاهدان)

۱۲-موسسه درخت کوچک زندگی( قزوین)

۱۳-موسسه مهروماه

۱۴-موسسه ندای ماندگار 

۱۵-موسسه یاریگران کودکان کار پویا

۱۶-موسسه نوید زندگی کوشا 

۱۷-موسسه انسان،دشواری وظیفه

*بیانیه کانون صنفی فرهنگیان الیگودرز در خصوص وضعیت جسمی جعفر ابراهیمی

برنارد شاو می‌گوید:

بشر یاد گرفت چگونه در هوا مانند پرنده پرواز کند و چگونه در دریا مانند ماهیها شنا کند. تنها یک چیز مانده که هنوز بلد نیست و آن اینکه 

[چگونه روی زمین مانند آدم رفتار کند]

جعفر ابراهیمی معلم نام آشنایی که این روزها براساس رفتار کینه‌توزانه‌ی مسئولین زندان اوین، با مرگ دست و پنجه نرم می‌کند و علیرغم قول مساعد و انجام نامه‌نگاریهای مسئولین زندان جهت مداوا و اعزام به بیمارستان، در کمال تعجب بجای انتقال به بیمارستان از زندان اوین به زندان قزلحصار کرج انتقال داده می‌شود.

تمامی فعالان صنفی کشور با نام جعفر ابراهیمی آشنایند؛ او را از دغدغه‌مندترین فعالان عرصه تعلیم و تربیت و تحصیل کودکان می‌دانند. تمامی زندگی او در جهت برپایی عدالت آموزشی و تامین آینده فرزندان این مرز و بوم خلاصه گردیده و زندگی او با این مبارزه و زندان عجین شده است.

جعفر ابراهیمی در سال ۱۳۸۸ در زندان به بیماری التهاب روده مبتلا شد. در جریان بازداشت طولانی مدت در سلول انفرادی، که در زمان بازداشتهای اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ رخ داد، نه تنها بیماریهای پیشین او تجدید شد بلکه بیماری دیابت نیز به آنها اضافه گردید. در نتیجه در معرض خطر جدی از دست دادن بینایی خود می‌باشد. انتقال ایشان به زندان قزلحصار قطعا منجر به تشدید وضعیت وخیم جسمی او خواهد شد و این یعنی مرگ خاموش.

کانون صنفی فرهنگیان شهرستان الیگودرز، ضمن ابراز نگرانی عمیق خود  نسبت به جان جعفر ابراهیمی، رفتار غیرقانونی مسئولین زندان اوین با جان انسانها از جمله با جان جعفر ابراهیمی را بشدت محکوم می‌کند و درخواست موکد از مسئولین زندان، اوین و قزلحصار، دارد تا به مُر قانون بازگشته به جان انسانها و جان جعفر ابراهیمی بها داده، طبق وظیفه ذاتی خود، که همانا مراقبت از جان زندانیان در زمره آنهاست، هرچه سریعتر ایشان را جهت مداوا به بیمارستان منتقل نمایند.

جامعه معلمان کشور اینگونه رفتارهای فراقانونی را برنمی‌تابد. بدون شک عواقب ناشی از این بی‌توجهی‌ها را متوجه قوه قضاییه و مسئولین زندانها دانسته و هشدار می‌دهد تا دیر نشده جعفر ابراهیمی را جهت مداوا به بیمارستان اعزام نمایند، در غیر اینصورت برای ماه پیش رو تضمینی وجود ندارد.

کانون صنفی فرهنگیان شهرستان الیگودرز

سیزدهم شهریور ۱۴۰۲

*کانون صنفی فرهنگیان گیلان:

معلم زندانی جعفر ابراهیمی از بند ۴ زندان اوین به زندان قزل حصار تبعید شد

مردم چشمم به خون آغشته شد

در کجا این ظلم بر انسان کنند؟

معلم زندانی جعفر ابراهیمی از بند ۴ زندان اوین به زندان قزل حصار تبعید شد.

-او در آزمون دکتری رشته فلسفه تعلیم و تربیت رتبه ممتاز را کسب کرد، از حق تحصیل و تحقیق محرومش کردند. ترجیح دادند تا نیروهای جوان شبه نظامی خارجی در کسوت دانشجویان رسمی به مهمترین دانشگاه های کشور راه یابند!!!

-سال هاست که آقای ابراهیمی درگیر التهاب روده و اختلال گوارشی و دیابت است. زندان و عدم دسترسی به درمان اساسی، موجبات تشدید علائم گوارشی، تحدید بینایی، تهدید سیستم ایمنی و ضعف مفرط جسمی را نیز فراهم آورده است. همه اینها علائم هشدار دهنده ایست که جانش در خطر جدی قرار دارد. و این در حالی است که به جای رسیدگی و درمان  جان تب دار‌ش، از بند ۴ زندان اوین، به زندان قزلحصار کرج انتقال می یابد.

-کانون صنفی فرهنگیان گیلان، ضمن اعتراض  به این رفتار غیر مرسوم و ظالمانه، خواهان رفع فوری موانع غیر قانونی قانون ستیزان می باشد، تا تمهیدات لازم جهت درمان اساسی، قبل از هر حادثه ناگوار، در بیرون زندان  فراهم آید. 

۱۴۰۲/۰۶/۱۳

*محکومیت سلیمان عبدی در دادگاه انقلاب شهر سقز

بە موجب حکم دادگاه انقلاب شهر سقز، سلیمان عبدی، از معلمان کنشگر این شهرستان و عضو انجمن صنفی معلمان کردستان، بە اتهام ‘تبلیغ علیە نظام”بە ٨ ماە حبس تعزیری محکوم شدند. 

پیشتر این معلم مطالبە‌گر صنفی، برای همین پرونده از سوی شعبە ١٠٥ کیفری بابت “اخلال در نظم عمومی” نیز بە ٨ ماە حبس و ٧٤ ضربە شلاق محکوم شدە بود کە در سایە بیگناهی ایشان و قبح پروندەسازی صورت گرفتە، حکم صادرە بە ۷۲۰ ساعت آموزش رایگان بە دانش‌آموزان بی‌بضاعت، امری کە این معلم سقزی در طول ٢٨ سال معلمی خود هموارە بدان عمل کرده‌اند، و ٧٤ ضربە شلاق!!! بە مدت دو سال تعلیق، تغییر یافت.

 قابل ذکر است که این احکام صادرە، بدلیل صحبت‌های آقای عبدی در مراسم عرفی پنجشنبە آخر سال ۱۴۰۱ بر مزار ژینا امینی، بود کە در آن مراسم ایشان ضمن تسلیت بە خانوادە امینی، تلاش نمودند تا امید بە زندگی در بازماندگان را زندە نگە داشته و نوید آشتی بە آنان بدهند؛ جواب دعوت بە ندای آشتی‌خواهی‌ آقای عبدی، حبس و شلاق بود.

*آزادی حسین رمضانپور، از اعضای انجمن صنفی فرهنگیان خراسان شمالی با پابند الکترونیکی؛ صدور حکم دو ماه انفصال از خدمت

 حسین رمضانپور از اعضای انجمن صنفی فرهنگیان خراسان شمالی که پیش‌تر با اتهام تکراری “تبلیغ علیه نظام” و “نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی” به دو‌سال زندان محکوم شده بود پس از سپری کردن ۶ ماه از دوران محکومیت خود، از زندان بجنورد آزاد شد و مابقی دوران محکومیت خود را با پابند الکترونیکی و تحت نظارت سامانه الکترونیکی در بیرون از زندان سپری خواهد کرد. بر اساس این حکم نامبرده مابقی ۱۸ ماه مانده از دوران محکومیتش را با پابند الکترونیکی آزاد خواهد بود.

همچنین، همزمان با دوره‌ی محکومیت آقای رمضان‌پور در زندان، هیئت رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان آموزش و پرورش استان خراسان شمالی، در طی صدور حکمی، ایشان را به دو ماه انفصال موقت از خدمت محکوم کردند. 

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

*تجمع اعتراضی متقاضیان پروژه مسکن ملی ۹۳۶ و ۳۸۴ واحدی اراک نسبت به افزایش قیمت، کندی روندپیشرفت پروژه ها و تاخیر در تحویل واحدها مقابل ساختمان شهرداری مرکزی

روزدوشنبه ۱۳ شهریور،جمعی از متقاضیان پروژه مسکن ملی ۹۳۶ و ۳۸۴ واحدی اراک واقع در انتهای خیابان  هپکو برای اعتراض به افزایش قیمت، کندی روندپیشرفت پروژه ها و تاخیر در تحویل واحدها مقابل ساختمان شهرداری مرکزی تجمع کردند.

*تجمع اعتراضی پیمانکاران شهرداری مشهد نسبت به عدم واریزبموقع مطالبات مقابل شهرداری مرکزی

روزدوشنبه ۱۳ شهریور،جمعی از پیمانکاران شهرداری مشهد برای اعتراض به عدم واریزبموقع مطالبات مقابل شهرداری مرکزی در میدان شهدای این کلانشهر تجمع کردند.

*صد حیف که این آمد و صد حیف که آن رفت؛ بازگشت محمود خاتمی به دانشگاه!

🔺بنا بر برنامه‌ی کلاس‌های گروه فلسفه و خبرهای دکتر حسین مصباحیان، محمود خاتمی در ترم آینده کرسی تدریس خواهد داشت. حضور ایشان در جایگاه استادی در دانشکده‌ ادبیات پس از حدود هشت سال تعلیق ایشان است. در سال ۱۳۹۳ گزارش‌های متعددی از سرقت‌ها و کپی‌برداری‌های محمود خاتمی منتشر شد. پس از بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که بسیاری از مقالات اون رونوشت مقاله‌های دیگران بوده است. بسیاری از مقالات خاتمی پس از بررسی‌ها از سایت مجلاتی که اقدام به نشر آن‌ها کرده بودند حذف شد. 

🔺رساله‌ی دکتری ایشان که درباره‌ی ملاصدرا نوشته شده نیز بر همین قاعده بنا شده‌ است. بخش‌های از این رساله رونوشت کتابی است که پیش‌تر درباره‌ی ابن طفیل منتشر شده بود. محمود خاتمی در قسمت‌های مذکور صرفا اسم ملاصدرا را جایگزین ابن طفیل کرد.

🔺انتشارات دکتر مولر در سال ۲۰۱۰ تعداد ده کتاب از آثار محمود خاتمی منتشر کرد. در سیستم ارتقاء اساتید انتشار کتاب به زبان انگلیسی بسیار موثر است. از مجموع این ده کتاب اما هیچ نسخه‌ای در دانشگاه تهران موجود نیست. این گمان مطرح شده است که این کتاب‌ها اسماً منتشر شده‌اند و اصلاً وجود ندارند. 

🔺انتشار گزارش تقلب‌های گسترده محمود خاتمی منجر به کشف موارد بیشتری شد. مترجم یکی از کتاب‌های او _روانشناسی فلسفی_ این کتاب را کپی‌ای دانست از فصل «روانشناسی» از یک کتاب دیگر با عنوان «Manual of Modern Scholastic Philosophy».

پس از انتشار این گزارش‌ها دانشگاه تهران در یک بیانیه بدون نام بردن از محمود خاتمی از تشکیل کمیته‌‌ای برای بررسی سرقت‌های علمی یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه خبر داد. 

وضعیت تدریس محمود خاتمی از سال ۱۳۹۴ در حالت تعلیق قرار داشت.

برگرفته از کانال دانشگاه تهران – دانشجو

*اساتید محذوف و جانشینانشان

در دانشگاه شریف همزمان به حذف علی شریفی‌ زارچی استاد باسابقه، خبر تدریس امیرحسین ثابتی و عباس موزون از مجریان صدا و سیما مطرح شده‌است. در دانشگاه علامه نیز پس از حذف مهدی خویی، زمزمه‌های از جذب میثم مهدیار، استادی که سابقه بازجویی از دانشجویان و آزار آنها در کلاس‌ و معرفیشان به نیروهای امنیتی را دارد، شنیده می‌شود.

در دانشگاه تهران، همزمان با حذف حسین مصباحیان استاد برجسته فلسفه، خبر بازگشت محمود خاتمی به این گروه و تدریس در مقطع ارشد و دکتری مطرح شده است. کسی که سابقه سرقت گسترده فکری و انتحالش در مجامع فلسفی جهان ثابت شده است. این درحالی است که در تمام این مدت، گروه فلسفه هیچ واکنشی به این موضوع نشان نداده است. گفتنی است از زمان روی کار‌آمدن عبدالرضا سیف در دانشکده ادبیات، زمزمه‌های بازگشت ایشان شنیده می‌شد که با واکنش دانشجویان، این امر میسر نشده بود.

همچنین بنا بر برنامه درسی،سعید حدادیان مداح مشهور، به عنوان استاد دانشگاه تهران، درس تخصصی «تحلیل متون پایداری» را در مقطع ارشد ادبیات تدریس میکند!

*عفو با تهدید، تعلیق بدون حکم

اهورا همت‌افزا دانشجوی کارشناسی کامپیوتر دانشگاه باهنر کرمان، بصورت غیرقانونی و بدون حکم انضباطی، از ورود به دانشگاه منع شده و همچنین ترم تحصیلی گذشته ایشان حذف شده‌است.

این دانشجو در تاریخ ۲۸ آبان با حکم بدوی چهارترم تعلیق مواجه شد که کمی بعدتر با تهدید دانشگاه و امضای تعهدنامه، مورد عفو قرار گرفت. اما در خرداد ۱۴۰۲، طی تماس کمیته انضباطی، این دانشجو فراخوانده می‌شود. در جریان ارجاعش به دانشگاه، حراست کارت دانشجویی وی را جلب کرده و‌ به او می‌گوید که ممنوع‌الورود و‌ اخراج است. کمی بعدتر و یک هفته مانده به آغاز امتحانات، ترم این دانشجو از سامانه آموزش حذف می‌شود! بدون هیچ توضیح و ابلاغ حکمی. گفتنی است این دانشجو تازه یک ماه بعدتر و پس از اتمام ترم، توسط کمیته انضباطی احضار می‌شود. همچنین حراست در پاسخ به پیگیری‌های ایشان، وی را تهدید به بازداشت کرده است.

با گذشت دو ماه این دانشجو بدون ابلاغ هیچ حکم‌ ‌و اتهام مشخصی، از ورود به دانشگاه منع شده است و انتخاب‌واحد ایشان نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

*سرکوب انجمن‌های علمی از طریق احکام انضباطی 

برای سیدپرهام میرهمایونی دانشجوی مهندسی مکانیک ورودی ۹۸ و دبیر انجمن علمی مکاترونیک دانشگاه مدنی آذربایجان به دلیل مخالفت با تفکیک جنسیتی در بازدید علمی، حکم اخراج از انجمن علمی دانشجویی صادر شده است. همچنین پرونده‌ای با اتهام «عدم رعایت شئون دانشجویی» و «توهین و نشراکاذیب» برای ایشان در کمیته انضباطی تشکیل شده است که پس از برگزاری جلسه دفاع، در انتظار صدور حکم می‌باشد.

مسئولان دانشگاهی به بهانه‌ی مشروطی در ترمی که این دانشجو فعالیت علمی-دانشجویی نداشته برخلاف آیین‌نامه وزارت‌خانه حکم اخراج از عضویت در انجمن علمی را صادر کرده‌اند.

در حکم صادر شده به صورت مکتوب دلیل این تصمیم را نداشتن صلاحیت عمومی و آموزشی ذکر کرده‌اند اما در جلسات کمیته نظارت بر فعالیت انجمن‌ها، به دلیل مخالفت با تفکیک جنسی و اطلاع‌رسانی کارشکنی مسئولان رای گیری صورت گرفته است.

گفتنی است در دانشگاه مدنی احکام انضباطی بسیاری صادر شده‌اند که از رویه قانونی تبعیت نکرده بودند.

منبع ۳ خبربالا: کانال شوراهای صنفی دانشجویان کشور

*بازداشت فرزانه برزه‌کار مادر دادخواه عرفان رضایی، از جان‌باختگان قیام ژینا

روز یکشنبە ١٢ شهریورماه ١٤٠١، فرزانه برزه‌کار مادر عرفان رضایی از جانباختگان قیام ژینا پس از حضور در مراسم خاکسپاری #جواد_روحی بازداشت و به اداره اطلاعات شهر ساری منتقل شد.

بازداشت فرزانه برزه‌کار یک روز پس از سالروز تولد فرزندش و در حالی انجام شده است که دستگاه‌های امنیتی پیشتر او را از حضور بر سر آرامگاه فرزندش منع کرده ‌بودند.

عرفان رضایی، معترض ۲۱ ساله‌، در تاریخ ۳۰ شهریورماه ۱۴۰۱ در جریان اعتراضات خیزش انقلابی ژینا در شهر آمل، بر اثر شلیک مستقیم نیروهای امنیتی کشته شد.

*محکومیت نازیلا معروفیان به یک سال حبس و پرداخت ۱۵ میلیون تومان جزای نقدی 

نازیلا معروفیان، روزنامه‌نگار و دانشجوی اهل سقز و ساکن تهران که در تاریخ ۸ شهریور برای چهارمین بار از آغاز قیام ژینا توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود از سوی شعبه شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری به اتهام «تبلیغ علیه نظام» و «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت داخلی» به یک سال حبس تعزیری و پرداخت ۱۵ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شد.

منبع ۲ خبربالا:کانال بیدارزنی

*جان باختن یک کارگر جوان معدن زغال‌سنگ گله توت زرند براثر گازگرفتگی

روزدوشنبه ۱۳ شهریور،یک کارگر ۳۴ ساله معدن زغال‌سنگ گله توت زرند دراستان کرمان بنام حامد منصوری حین کار در قسمت استخراج براثر گازگرفتگی جان خودرا ازدست داد.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate