شش کارگر قربانی انفجار در معدن رزمجاه طزره شدند

شش کارگر قربانی انفجار در معدن رزمجاه طزره شدند

روز گذشته ۱۲ شهریور در اثر انفجار در معدن رزمجاه طزره دامغان، معدنی به عمق ۷۰۰ متری، متاسفانه شش تن از کارگران جان باختند. اسامی کارگران جان باخته امروز اعلام شد که عبارتند از بهروز افروز، قربانعلی کمال، حسین غزائیان، حمید ایزدی،‌ابوالفضل غنایی، و محمد نعیمی صفت.  حزب کمونیست کارگری جان باختن این کارگران را به خانواده ها و دوستانشان تسلیت میگوید.

معدن طزره یکی از معادن مرگبار است. از جمله در  آبان ۹۷ یک کارگر و در اردیبهشت ۱۴۰۰ دو کارگر در اثر ناامنی این معدن جان باختند. با چنین پیشینه ای از جنایت و قتل در این معدن است که بعد از این فاجعه صولت مرتضوی وزیر کار سراسیمه به منطقه سفر کرد با این ژست که علت این انفجار را بررسی کنند. محمد جعفر عبداللهی رئیس کل دادگستر استان سمنان فورا از توقف فعالیت های معدن طزره خبر داد.

در ایران قربانی شدن کارگران در محیطهای کار و بویژه در معادن یک امر روزمره است. هر روز شماری از کارگران قربانی محیط های ناامن کار میشوند و در بیشتر موارد حتی اسامی آنها نیز اعلام نمی شود.

معدن رزمجاه طرزه یکی از صدها معدنی است که خارج از استانداردهای پذیرفته شده کار میکند و به دلیل نداشتن امکانات ایمنی پیشگیری و هشدار دهنده، بارها دچار انفجار شده و شماری از کارگران را قربانی کرده است.

عامل قتل این کارگران صاحبان معدن و سرمایه داران حریص و مفتخوری هستند که از خون کارگران تغذیه میکنند و حکومت اسلامی که دست اندرکارانش در این چپاول و جنایت سهیمند نه فقط اقدامی در جهت جلوگیری از این قتلهای هر روزه انجام نمی دهد، بلکه با سرکوب تشکلهای مستقل کارگری و جلوگیری از نظارت این تشکلها بر محیط های کار مانع تلاش متشکل کارگران برای جلوگیری از حوادث محیط کار و جنایات سرمایه داران میشود. حکومت اسلامی در قتل هر روزه کارگران در محیطهای برده وار کار سهیم و شریک است.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۳ شهریور  ۱۴۰۲،  ۴  اوت   ۲۰۲۳

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate