نامه سرگشاده به اتحادیه اروپا: جمهوری اسلامی را بایکوت کنید!

نامه سرگشاده به اتحادیه اروپا: جمهوری اسلامی را بایکوت کنید!

موضوع این نامه جلب توجه شما به گزارشی است که اخیرا سازمان عفو بین‌الملل در باره روند تشدید سرکوب‌ها در آستانه سالگرد انقلاب زن زندگی آزادی در ایران منتشر کرده و شما قطعا از آن مطلعید. عفو بین‌الملل در این گزارش از دولتهای جهان خواسته است که برای بازداشت عاملین این سرکوبگری ها مطابق قوانین بین‌المللی وارد عمل شوند.

سازمان عفو بین‌الملل در این گزارش مستندات مربوط به اذیت و آزار و ارعاب خانواده‌های معترضینی که در جریان انقلاب زن زندگی آزادی بدست نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی به قتل رسیده‌اند را منتشر کرده است. در این گزارش تشریح شده است که چگونه مقامات جمهوری اسلامی ایران خانواده‌های قربانیان را دستگیر و بازداشت کرده‌اند و محدودیت‌هایی ظالمانه برای جلوگیری از برگزاری تجمعات مسالمت‌آمیز بر سر مزار کشته‌شدگان تحمیل می‌کنند و حتی سنگ قبر جانباختگان را از بین می برند.  با نزدیک شدن به سالگرد قتل مهسا ( ژینا) امینی، رژیم اسلامی فشار بر خانواده‌ها را افزایش داده و شمار زیادی را تهدید و دستگیر کرده است. عفو بین‌الملل  از این رفتار آزارگرانه مقامات حکومت ایران که موجب تحمیل درد و رنج بزرگی به خانواده‌های داغدار شده، به مثابه نقض ممنوعیت شکنجه و سایر رفتارهای ظالمانه، غیرانسانی و تحقیرآمیز در قوانین بین‌المللی یاد کرده و مجددا از همه دولت‌ها درخواست کرده است “تا از صلاحیت قضائی جهانی برای تحقیق و تعقیب کیفری همه مقامات از جمله مقامات امنیتی، اطلاعاتی، دادستانی و قضائی مظنون به دستور یا ارتکاب شکنجه و سایر جنایات تحت قوانین بین‌المللی استفاده کنند و هر زمان که شواهد کافی وجود داشته باشد، حکم بازداشت صادر کنند.”

شما بدون تردید با جنایات بیشمار سران حکومت اسلامی از جمله اقدامات تروریستی آن در خارج مرزهای ایران آشنا هستید و این را نیز میدانید که مردم ایران کوچکترین سر سازشی با این حکومت ندارند و عزم راسخ دارند که آن را سرنگون کنند.

مردم ایران از اتحادیه اروپا و همینطور سازمان ملل و تک تک دول غربی و هر دولت دیگری که ادعای حقوق بشر دارد انتظار به حق دارند که با توجه به مستندات منتشر شده در این گزارش و همچنین گزارش دیگری که همین سازمان سه سال پیش در باره جنایات هولناک جمهوری اسلامی در سرکوب خونین اعتراضات آبان ۱۳۹۸ تحت عنوان “ویرانگران انسانیت” منتشر کرد و افزون بر این دهها گزارش و مستندات دیگری که از جنایات چهل و چهار سال گذشته این رژیم موجود است، نه تنها از هر نوع سازشی با قاتلان مردم ایران خودداری کنند بلکه موضوع پیگرد قضایی مسئولین جمهوری اسلامی را بطور جدی دنبال کنند. هر درجه مماشات با چنین حکومتی و بایکوت نکردن و تحت پیگرد قرار ندادن مقامات جنایتکار جمهوری اسلامی توسط دول غربی،  درد و رنج مردم ایران و مبارزات آنها برای رهایی از شر این حکومت را بیشتر میکند. توده‌‌های وسیع مردم ایران به چنان تجربه سیاسی رسیده‌اند که در حالیکه شجاعانه در تلاش برای سرنگونی جمهوری اسلامی هستند، روابط دول غربی با جمهوری اسلامی را مدام مورد بررسی انتقادی قرار میدهند و کوچکترین مماشاتی را نخواهند بخشید.

مصونیت قضایی مقامات جمهوری اسلامی که سابقه‌ای طولانی در جنایت دارند، حیاط خلوتی برای آنها ایجاد کرده است که به جنایات خود و نقض فاحش حقوق انسانی مردم ایران ادامه دهند بدون آنکه در مقابل هیچ نهادی جوابگو باشند. اینان ویرانگران انسانیت هستند و مطلقا شایسته این مصونیت نیستند. باید این امکان را از آنها سلب کرد تا امکان فرار از دست عدالت را نداشته باشند. این کمترین کاری است که شما می‌توانید در حمایت از خانواده‌های جانباختگان و کل مردم ایران انجام دهید.

با احترام

دفتر بین المللی حزب کمونیست کارگری ایران

۱۲ شهریور ۱۴۰۲، ۳ سپتامبر ۲۰۲۳

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate