۹۰ روز ، شکست “ضد حمله” اوکرائین و ناتو و آینده جنگ

۹۰ روز ، شکست “ضد حمله” اوکرائین و ناتو و آینده جنگ

(۱)تصویری کلی از جنگ اوکرائین تا بحال:

۳ ماه از “اغاز دیر انجام ضد حمله اوکرائین” گذشت و تلاش زلنسکی و ناتو برای پس گرفتن ۴ ایالت شرقی اوکرائین به شکستی کامل و از دست دادن بیش از ۷۰ هزار سرباز و بخش اصلی تجهیزاتی که ناتو به اوکرائین فرستاده بود، ارتش اوکرائین خسته و نا امید در مرزهای ایالات ۴ گانه خود نشسته و الان بیم دارد که تازه ضد حمله روسیه بسمت غرب اوکرائین کی آغاز شود.

در طی این ۳ ماه نه تنها سربازان اوکرائینی بلکه تعداد زیادی از مزدوران امریکائی و لهستانی حتی کشورهای دیگری که ناتو برای قربانی شدن به اوکرائین فرستاده بود کشته شدند.

فرماندهان امریکائی ناتو طی این زمان از طریق هوا و فضا جنگ اوکرائین را رصد کردند و به دستگاه رهبری جنگی اوکرائین همه گونه کمک دادند و اوکرائین از جهت اقتصادی هم با دلارهای امریکائی مدیریت شد و این ۳ ماه بیشتر و بیشتر کشور اوکرائین به خرابه ای تبدیل شده که دهها سال نیازست بشود بازسازیش کرد. 

امریکائیها و اروپائیها مدعی بودند که ارتش روسیه فدیمی است ضعیف است و با ادامه فشار می شکند و فرومی ریزد اما بسرعت متوجه شدند که اینطور نیست و در عمل یافتند که قدرت نظامی و ضنعتی روسیه برای پایداری جنگی بیش از انست که اینها فکر می کردند.

در طی دوران چنگ اوکرائین مشخص شد که روسیه می تواند اقتصاد خود را بازسازی کند و از بحران مالی دوری کند در حالیکه غرب و امریکا در حال فرورفتن بیشتر به بحران سراسری هستند.

هدف استراتژیک کمپ امریکا و اروپا اینست که این جنگ نیابتی اوکرائین را طولانی کنند تا مگر طرف مقابل سست شود و حداقل روند گذار دنیا به دنیای چند قطبی به تاخیر بیفتد.

حتی در این هدف هم حکومت امریکا و اروپائیها شکست خوردند و کمپ روسیه و چین توانست سازمان جهانی خود را در شانگهای و بریکس توسعه دهد و بر علیه سیاستهای “تحریم” فربیها بر علیه کشورهای مخالف غرب یک سنگر محکم بسازند.

در حال حاضر حذف دلار از چرخه پول بین المللی یک هدف استراتژیک قطب روسیه-چین است و دیر یا زود ساخت و کارهای این طرح جهانی آرائه خواهد شد.

در خاورمیانه و افریقا تلاش سازمانیافته روسیه-چین برای زدن شاخهای امریکا و اروپا تسریع شده و همه اینها دلیل است که اهداف استراتژیک امریکا و غرب هم کار آ نیست و عاقلترین رهبران امریکا و اروپا زمزمه می کنند که باید صلح در اوکرائین را با همین وضع موجود پذیرفت و بیمورد قربانی بیشتر نداد.

به جهت استراتژیک روسیه بعد از فاز اول حمله به کیف و عقب نشینی به مناظق شرقی اوکرائین درون این ۴ استان “روس نشین” سنگر بندی استراتژیک کرده و با هوشیاری از موضع دفاعی دارد ارتش اوکرائین را در حمله هایش خورد و مستهلک می کند.

شکست تاکنونی اوکرائین بر همگان مشهود شده بجز رهبر احمق اوکرائین و اطرافیانش که همچنان مدعی هستند “دارند پیشروی می کنند “اما کند است و همچنان درخواست ارسال اسلجه دارند و کمک مالی و این در حالیست که همین امروز بالاخره وزیر دفاع اوکرائین بخاطر اختلاس و دزدی از کار برکنار شد و حکومت شارلاتان اوکرائین اعلام کرد که برگه های معافیت تقلبی در اوکرائین اینقدر زیاد است که همه را ملغی کرده و قرار دارد ۵۰۰ هزار سرباز دیگر را به خدمت فرا بخواند و مشغول نوشتن قانون و توافقی است با کشورهای غربی تا افراد بین ۳۰ تا ۵۰ سال را که در کشورهای غربی پناهنده شدند به اوکرائین برگردانند برای سربازی و زنها را هم به خدمت فرا خوانده.

زلنسکی احمق و شرکا که ملعبه حکومت امریکا و انگلیس شدند و قرارداد صلح با روسیه را زدند زیرش حالا در بد وضعیتی گیر کرده اند و کاسه چه کنم بدست از اخرین منابع انسانی خود کمک می گیرند.

حکومت اوکرائین و ناتو چاره ای ندارد که بزودی و بطور رسمی ارتش هائی از لهستان و رومانی و سایر نوکرهای خود در اطراف اوکرائین را به اوکرائین بفرستد تا از مناطق غربی اوکرائین حفاظت کنند و همینست که نماینده روسیه اعلام کرده که رویاروئی کامل روسیه و ناتو در اوکرائین بسیار محتمل است و این روراروئی بیش از انست که تا بحال به کشتار  متخصصین نظامی ناتو در اوکرائین انجامیده.

(۱)آیا روسیه در فاز دفاعی تاکنونی خواهد ماند؟

در حال حاضر مدیریت استراتژیک جنگ اوکرائین بدست روسهاستو اونها توانسته اند شطرنج جنگ را کنترل کنند.با تشکیل سدهای دفاعی بی نظیر و صبر و حوصله چنان خطوط دفاعی ساختند که امواج انسانی اوکرائینی را به مسلخ کشاندند و تانکها و تجهیزات مدرن غربی انها را شکار کردند و به پشت جبهه فرستادند برای مهندسی معکوس حتی در خبرها هست این تجهیزات امریکائی به ایران هم فرستاده شدند.

روسیه و پوتین می دانند که غرب و ناتو به این راحتیها عقب نمی نشینند و تلاش دارند جنگ اوکرائین را به هر قیمت تداوم ببخشند و جلوی صلح را بگیرند.زلنسکی پاپت اونها هم همین را تکرار می کند.

لذا روسیه دو راه دارد یا همین متد را ادامه دهد و پشت سنگرها در مناظق اشغال شده بماند و منتظر حملات اوکرائینیها بماند و انها را شکار کند یا دست به ضد حمله وسیع بزند به هدف تسخیر غرب اوکرائین و مرکز اوکرائین.

این راه دوم یعنی ضد حمله سراسری طبیعتا برای روسیه تلفات بسیار خواهد داشت و شاید از جهت نظامی همینکه اونها در مرزهای ایالات اشغالی و کریمه بمانند کم هزینه تر باشد.

به هر صورت چند ماه اینده قبل زمستان نشان خواهد داد روسیه کدام گزینه را انتخاب می کند.آنچه از جنگ خبر می رسد روسیه الان هر دو گزینه را دارد و حاکمست بر صحنه جنگ.

(۲)جنگ اوکرائین مدرنترین جنگ در تاریخ دنیا توسعه فرهنگ ضد انسانی:

به جهت تکنولوژیک جنگ اوکرائین پیجیده ترین و مدرنترین جنگ دنیاست.این جنگ بطور لحظه ای توسط فرماندهان کنترل می شود و تصاویر جنگی در اینترنت و یوتیوب بدست همه دنیا می رسد.صحنه های دلخراش مرگ انسانها اینقدر تکرر می شود که عادی شده و مثل بازی بنظر می رسد

ادمها را می ترکانند و جنازه هایش با توپ و بمب به پرواز در می آید و بیینده حتی یادش می رود اینها زندگی واقعی انسانها هستند که بر باد می رود.

شهر پس شهر به ویرانه و خرابه تبدیل می شوند و زیر بمبارانهای سنگین زندگیهای انسانها به تلی از خاکستر تبدیل می شوند.

در این جنگ اخرین سلاح ها از سوی دو طرف استفاده و امتحان می شوند.

از موشکهای نقطه زن تا انواع پهبادها تا موشکهای سوپرسونیک رادار گریز تا سیستمهای هماهنگ شده لیزری تا هوش مصنوعی تا اخرین دستاوردها در ساخت تانگها و نفربرها تا سنگرسازیهای روی زمین و زیر زمینی که تاریخ بشریت بخود ندیده.

این جنگ سالها و سالها اگر بشریت ازش جان سالم بدر برد موضوع موسسات اموزش نظامی خواهد بود.

پشت صحنه این جنگ کمپانیهای سازنده جنگ افزار سودهای کلان می برند و مردم اوکرائین (و معلوم نیست جه مردم دیگری)روز به روز تاوان می دهند.

همه اینها برای چه؟ برای تعیین تکلیف نظام سروری در دنیا! برای سهم خواهی امپریالیستهای روس و چین از امپریالیستهای غربی و باج ندادن دومیها!

(۳)شکست ضد حمله اوکرائین چه احتمالاتی را بدنبال دارد؟

 منطق می گوید که ذخائر اوکرائین تمام خواهد شد و ناتو مجبور خواهد شد بیشتر و بیشتر وارد اوکرائین شود .منطق می گوید که جنگ اوکرائین به یک جنگ کامل جهانی فراخواهد روئئید اگر حکومت امریکا و غرب نخواهند پس بنشینند و پوتین جنایتکار هم نخواهد از سرزمینهای اشغالیش بیرون برود.

در ماههای اینده شاهد ورود نیروهای ناتو بطور رسمی خواهیم بود و معلوم نیست تا چه مدت روسیه دست به سلاح اتمی نبرد.

بله سرمایه داری و نظام امپریالیستی رسیده به نقطه اخر و اینست هدیه اش به دنیا.

دنیائی که مدعی بودند با سقوط بلوک شرق گل و یلبل می شود به یمن دهکده جهانی حالا به این روزش انداخته اند.

(۴)تنها راه حل جنگ اوکرائین جنبش جهانی صلح خواهی است:

تا زمانی که مردم اوکرائین و مردم اروپا و امریکا و روسیه  بر نخیزندو فرمان صلح ندهند این جنگ تاوان می گیرد و خطر جنگ اتمی نزدیکتر و نزدیکتر می شود. شکست دادن ارتش اوکرائین لزوما به معنی صلح نخواهد بود بلکه ممکنست ناتو را رسا وارد اوکرائین کند تا کی اوکرائین می تواند هزینه انسانی برای ناتو بدهد؟

لذا بطور واقعی اگر جنبش صلح جهانی برنخیزد و مردم اوکرائین و دنیا مشاهده گر بمانند این صحنه های دردناک بیشتر دردناک خواهند شد و بیشتر عادی خواهند شد.

همانطور عادی که در اردوگاههای نازی هر روز صف می بستند بروند اتاق گاز و نوکران نازیها صف می بستند تا جنازه را بیرون بکشند و اتاق را تمیز کنند برای قربانیهای بعدی 

به همان شکل این جنگ اوکرائین تنوره می کشد و قربانی می بلعد از هر دو طرف بخاطر جانیانی در روسیه و اوکرائین و امریکا و اروپا.

نباید گذاشت ادمها اینقدر گیج و گنگ در بیداری در خواب بمانند. انسانیت بیش از اینست که قربانی بماند.

زنده باد مبارزه برای سازماندهی جنبش صلح بر علیه جنگ اوکرائین!

ننگ بر جنگ امپریالیستی مدرنی که بشریت را به مرز مرگ اتمی می کشاند!

زنده با  مبارزه برای سازماندهی حکومت کارگری در دنیا!

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate