اخراج یا استعفای زهرا ثابت شهرکی معروف به سیما ثابت از رسانه انترناشنال به چه دلیل؟

مقدمه:

بررسی طولانی مدت مدیای امپریالیستی ایرونی خارج کشور طی سالها من را به این نتیجه رسانده که این مدیای ضد انقلاب که یا از حکومتهای غربی و نوکران حمایت می شود یا از خود اطلاعات رژیم اسلامی بطور دائم در جال ساختن “شخصیتها” و جابجائی انهاست.

این “شخصیتها” در فازهای مختلف سیاسی ایران طبیعتا برای فریب افکار عمومی سنگ تمام می گذارند و به دنبال تغییر تاکتیکهای ضد انقلاب عوض می شوند.

برای حکومتهای امپریالیستی و رژیم اسلامی این “شخصیتها” حکم جعبه ابزار دارند و کاملا بطور ابزاری از اینها استفاده می شود.وقتی چابجائی اینها انجام شد معنیش را باید چابجائی سیاست اطلعات حکومتها دانست و تغییر مسیر متدها.

در طی چند دهه اخیر سیل “اصلاح طالبان” حاشیه حکومتی مثل معصومه قمی ها به خارج کشور فرستاده شدند و در مدیای بی بی سی و صدای امریکا دوره دیدند تا بتوانند در زمانهای معین به مغزشوئی های سازمانیافته کمک کنند.

ویژگی عمومی این موجودات “مهاجر” عبارتست از فرصت طلبی و بی پرنسیبی و خودفروختگی که ویژگی هر نوکر مذکر و مونثی در تاریخ سیاست بوده.

من این فرد را اون فرد را نمی گویم کافیست یک ناظر عاقل بنشیند و سرنوشت این مهره ها و “سخنگوها و برنامه سازان” که گاهی سالها در بی بی سی و صدای امریکا دوره دیده اند و جابجا شدند بررسی کنید.بخوبی می توانید این وجوه مشترک را ببینید.من در مقالات قبلیم نوشته هائی در مورد معصومه قمی داشتم که این روزها بادش خوابیده و اربابانش تصمیم گرفته اند دوباره با رژیم اسلامی کار کنند و لذا دم معصومه قمی مقداری چیده شده و گذاشته اند در نمگ برای فازهای بعدی!

در این مقاله کوتاه به خبر اخیری که اخراج یا استعقای خانم زهرا شهرکی که خودش را سما ثابت معرفی می کرد می پردازم و هدفم اینست که تمامی مباحث مقدمه را در بررسی این ادم نتیجه بگیرم:

 

(۱)”زهرا شهرکی” چه شد که شد سیما ثابت؟

در مدیا امده این خانم در سیستان بدنیا امده و بدون مشکلی سیاسی به تحصیلات در رشته تعذیه رسیده و در ایران وضعش خوب بوده و حکومت بهش کاری نداشته تا بطور عجیبی سر به افغانستان می کشد و می شود کارکند سازمان ملل در تغذیه؟! بعدش غیب می شود به لندن می رود اونجا تحصیلات سیاسی می کند “دکترا” می گیرد و بعدش می شود کارمتد بی بی سی که بنگاه اصلح طلبان و رفرمیستهای لندنی است .

یادم رفت بگویم که ایشان در لندن بقالی جانبی اموزش اشپزی “غذای ایرونی” باز کرده و تبلیع “غذای ایرونی” را وظیفه ملی خود می داند ! این در دوره ای است که دارد بتدریج از شخصیت اشپز به شخصیت سیاسی تغییر شکل داده می شود!

بعد چند سالی اموزش در بنگاه بی بی سی مثل برخی دیگر به انترناشنال فرستاده می شود که مقداری در مقابل رژیم تندتر بوده و حتی سرنگونی طلب که اخیرا هم حتی “انقلابی” نوع ژینا و زن و زندگی و اینجور چیزها!

تلویزیون انترناشنال را اطلاعات غرب ساخت چون فاز “سرنگونی و انقلاب مخملی” جلو کشیده شده بود و نیاز داشتند مقداری ادم شناخته شده در مدیای امریکا و انگلیس  را استفاده کنند.

این شد که این خانم اشپز بعد از کاراموزی در مدیای بی بی سی و تکمیل تغییر هویت مامور تلویزیون انترناشنال شد و برنامه ای به او دادند بنام چشم انداز که توسط دوست پیر اینده او یعنی سامان رسول پور نویسندگی می شد. حالا این سمان خان کیست و از کجا پیداش شد موضوع مقاله دیگریست اما می گویند ایشان مقادیری نزدیک است به طایفه کردهای اوجالانی و حواشی و در برنامه هائی که ساخته گوشه چشمی به اونها دارد که سلطنت طلبها را خیلی اذیت کرده و الان “اخرج سرکار خانم و دوست پسر را بدلیل این “جدائی طلبی” می دانند! که جوک دیگریست!

اما برسیم به فاز بعدی:

 

(۲)سیما ثابت “اخراج یا استعفا بعد استعفای سامان رسول پور:

 

از سرکار زهرا شهرکی نوشته مستندی در مورد دلیل نیست و ما نمی دانیم اخراج شده یا استعفا داده اما خبر هست که اول دوست پسرش استعافا داده بعد ۶ سال کار و بعد خبر بیرون رفتن سرکار زهرا منتشر شده.

این امکان هست که این دو نفر هردو به یک دلیل بیرون رفتند یا اخراج شدند و من نگرانم اینها قرار است کجا بروند  دلم برایشان می سوزد چرا که خریدار این نوع برده زیاد نیست خصوصا اگر تغییر سیاست از ارباب باشد که این نظریه منست.

ممکنست زهرا خانم برود به اشپزیش بپردازد اما واقعا نمی خواهم جای اینها باشم.اینست سرنوشت خود فروختگی نمی گویم آنها که خود را تفروختند زندگی بهشتی دارند خیر اما حداقل اینقدر در چشم ناظران عاقل حقیر نمی شوند!

اما از این دو نفر بگذریم مقداری برگردیم به نظریه تغییر سیاست ارباب:

 

(۳)تغییر سیاست ارباب یا فشار سلطنت طلبهای “اریائی نژاد” و فاشیست؟

همانطور که می دانید شازده خودش بین صندلی می نشیند و تا حد فدرالیزم هم گاهی قبول دارد همانطور که نمی گوید بالاخره سلطنت طلبست یا جمهوریخواه تا از هردو آخور تناول کند.

اما در کمپ او مقادیر زیادی فاشیست فارس هستند که حتی ابکی هائی کورد مزاج مثل هبدله مهتدی را “تجزیه طلب” می نامند و نمی فهمند که این ها توسط ارباب دست چین هستند برای آینده ایران و سناریوئی که شازده شاید کمی شانس داشته باشد!

این نزاد سلطنت طلب که اهل منزل شازده هم از این نوع هست یک کینه شتری به زهرا خانم ما دارند که این روزها دارند بغشان را خالی می کنند و خوشحال که بله “این خانم و دوست پسرش تجزیه طلبی داشتند و اخراج شدند”!

من اما اینها را اوسکولهای سیاسی می دانم که حالیشان نیست که شازده چه می کند و ارباب چه می خواهد لذا دنبال برگرداندن “شاه شاهان هستند که در جیب شازده هم نمی گنجد! از دید من اینها خیلی پرتند و من خوشحالم که شازده چینین حامیانی دارد!

از این داستان بگذریم من فکر نمی کنم زهرا شهرکی به خشم سلطنت طلبان اخراج شده ! من فکر می کنم ارباب تنصمیم گرفته یک خانه تکانی سیاسی بکند و انترناشنال را تبدیل کند به بی بی سی و صدای امریکای دیگر!

 

(۴)تغییر سیاست تبلیغاتی کمپ امپریالیستی غربی و ترمز کردن حتی مقطعی “انقلاب مخملی:

 

داستان تجدید مذاکرات مستقیم بین امریکا و حکومت اسلامی در کنار برگردادندن ناوگان امریکا در خلیج فارس و تقویت جناح سوریه بطور همزمان داستان جدیدی نیست بلکه بطور دوره ای این رقص دشسمنی و دوستی پنهان در تمام دوران حکومت اخوندها ادامه داشته.

یک مولفه مهم مبارزات مردمست که بر خلاف دوران جنگ سرد حکومت امریکا و غربیها روی حمایت پشت پرده و فشار  بطور همزمان یا نوسانی کار کرده اند.

اگر مدیای بی بی سی و صدای امریکا را طی سالها بلگوی رفرم حکومت بدانیم انترناشنال در دوره اخیر بلندگوی “انقلاب مخملی” بود و حتی بی بی سی و صدای امریکا هم تا حد کمتری به این سمت چرخید.

وقتی سرکوب مردم بیشتر شد و حداقل بطور موقت مردم به خانه ها برگشتند دستگاه سیاسی غرب به چرخش به فاز ارتباط مخفی و ارم سازی به حکومت اسلامی قرار دارد کمک کند لذا لحن انترناشنال بیشتر رفمیستی می شود و از موضع “انقلاب مخملی” به قطب بی بی سی عقب می نشیند.

از دید من زهرا خانم و دوست پسرش فقط مهره هائی هستند بی ارزش برای این دستگاه تبلغاتی خصوصا اینکه عربستان هم دارد با حکومت اسلامی بیشتر همکاری می کند و پائین کشیدن فتیله این رسانه حتما یک شرط رژیم بوده.

لذا من از طریق منطق به این نتیجه می رسم که تلویزیون انترناشنال دارد فاز گذار را طی می کند مگر اینکه مردم ایران دوباره قیامی بکنند و لازم باشد این قیام بنام انقلاب “ژن ژیان مهسا” دزدیده شود .

لذا بیرون رفتن مهره هائی مثل زهرا خانم کاملا منطقی است و انچه مهم نیست زندگی فردی اینهاست.شاید اینها را در اب نمک بخوابانند برای فازهای بعدی تا دوباره رونمائی کنند.اما هر چه هست از کمپ اوسکولهای سلطنت طلب این رسانه دستور نمی گیرد و اربابان گنده تری دارد!

 

 

منابع دیگر:

تلویزیون انترناشنال و تبلیغ “دموکراسی” در حاشیه دادگاه ترامپ!

www.azadi-b.com/?p=36263

توسعه نمایشهای نظامی امپریالیستی صهیونیستی بر علیه رژیم اسلامی و کف کردن تلویزیون انترناشنال و پهلوی چی ها

www.azadi-b.com/?p=30646

مسابقه انترناشنال و سیمای رژیم اسلامی در دروغسازی و توهم پراکنی و فریب مردم

www.azadi-b.com/?p=29547

اجزای “انقلاب مخملی” روشنتر می شود وظیفه چپ و کمونیستها چیست؟

www.azadi-b.com/?p=27139

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate