پیرامون اعلام توافق و ضرب العجل رژیم اسلامی به حکومت عراق …

پیرامون اعلام توافق و ضرب العجل رژیم اسلامی به حکومت عراق برای خلع سلاح احزاب کورد در کردستان عراق و  هشداری جدی

سالهاست هم در مقالاتم و هم در کلیپهای مناظره سیاسی هشدار دادم که نگه داشتن نیروی مسلح در کردستان عراق یک پتانسیل فاجعه است و ارزشی عملی هم در روند انقلاب ایران ندارد.

توضیح دادم که نمونه فرقه مجاهد و سرنوشتش در عراق باید اخرین عاقلها را بیدار کند .

احزاب کورد ایرانی که در کردستان عراق هنوز دارای کمپ هستند و نیروی مسلح دارند بنابه مصالح سیاسی “اقلیم کردستان عراق” و نفوذ حکومت اسرائیل و امریکا در اون منطقه تا بحال توانسته اند دوام بیاورند.

چند روز پیش وزیر خارجه رژیم اسلامی رسما اعلام کرد که توافق رژیم با حکومت عراق یک ضرب العجل چند هفته ای برای خلع سلاح این اجزاب همراه دارد .

نکته اول اینست که حکومت اسلامی چیزی از توافق با رهبران اقلیم کردستان نگفته و این قابل تامل است.این احتمال هست که اقلیم کردستان همچنان خواهان حفظ این احزاب “مسلح” در منطقه است.

حکومت اسرائیل و حکومت امریکا و بخشی از رهبری اقلیم کردستان از “احزاب مسلح” ابزار فشار روی رژیم اسلامی ساخته اند همانطور که صدام حسین از فرقه رجوی استفاده می کرد.

درست چند روز بعد از اغاز قیام ۱۴۰۱ سپاه پاسداران حملات خود را به این احزاب در اقلیم کردستان آغاز کرده و مدعی است که “عوامل تحریک کننده قیام در ایران” از این منطقه وارد ایران می شوند و خرابکاری می کنند.

عبدلله مهتدی روز گذشته در تلویزیون انترناشنال ظاهر شد و بطور ضمنی از پاسخ به سوال اینکه بالاخره تصمیم فرقه او در این موضوع چیز طفره رفت و فقط گفت که “اقلیم کردستان را ناراحت نخواهند کرد”!ایشان فرمود که “این اولین بار نیست که رژیم اسلامی این تهدید ها را می کند”

اما من نظرم اینست که ادم عاقل فکر نمی کند که “ایشائ لله گربه است” ادم عاقل فکر می کند که نگه داشتن تعدادی ادم در کمپ با چند تا اسلحه قرار است چه کند؟ و ادم عاقل فکر می کند که وضعیت نظامی منطقه رو به بحرانست و رژیم اسلامی واقعا ممکنست دست به یک عملیات هماهنگ شده حتی با همدستی حکومت اردوغان بزند و تکلیف این چند جوان اسلحه بدست را یکسره کند.لازم هم نیست ارتش بکشد می تواند با حملات هوائی موشکی و پهبادی بخش اغظم اینها را نابود کند اما که چی؟! به چه قیمت اینها اسلحه نگه دارند و قرار است این اسلحه ها چه کند برای اینها؟!

من متوجه هستم که در اقلیم کردستان عراق انواع کومله وجود دارد همینطور انواع حزب دموکرات و احتمالا شاخه هائی از سایر احزاب کورد.اما ادم عاقل نمی اید این جوانان اسلحه بدست را به گوشت دم توپ حماقتها تبدیل کند.

قیام و انقلاب احتماعی دینامیزمهای خود را دارد و اصلا ربطی به این فرقه های اسلحه بدست ندارد.قیام ۱۴۰۱ و سایر قیامهای ایران هم ربطی به این اسلجه بدستان اقلیمی ندارد.

اعضای این گروه ها باید از دنباله روی رهبرانشان خود داری کنند و از عقل خود استفاده کنند.جان و اینده اینها نباید دستخوش این تفنگ بازیهای بی ربط به انقلاب شود.این لحظات حساس است و جدا شدن اینها از این کمپهای نظامی بهترین کاریست که اینها می توانند بکنند.

من می پذیرم که زندگی در عراق و در تبعید بسیار مشکل و خظرناک است خصوصا در وضعیتی که انواع قدرتهای ارتجاعی متمرکز شده اند.

فعالین و ازادیخواهان موجود در کمپهای مسلح نباید بمانند تا در قیچی جناح های ارتجاعی حکومت اسران و اقلیم و حکومت اسرائیل و امریکا از هم دریده شوند.

باز هم از من گفتن!

زنده باد عقل سالم و درک استراتژیک و نپذیرفتن “سنتهای کردایتی” و اینجور چیزها!

زنده باد مبارزه برای آزادی برابری و حکومت کارگری!

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate