پروپاگاندای پا منبریها علیە جنبش پیشرو و انقلابی کردستان

این روزها با پخش سریالهای و مجموعهای تبلیغی سطح پایین و ناشیانەای از رسانەهای جمهوری اسلامی مواجهیم کە خود نشان از دستپاچگی سیستم است.آخرین سطح نبوغ دستگاهای امنیتی رژیم  تولید سریال برای مردمیست کە زندگی روزانەیشاین از دست این رژیم از سینمای وحشت و فیلمهای هالیودی پرخطرتر و پر حادثە تر است.باید بە این امر آگاە باشیم کە توان سرکوب رژیم تحلیل نرفتە،امکانات و مزدورانشان پرتعدادتر و جنایتکاتر از همیشە عمر این رژیم هستند؛آنچە کە تغییر کردە عدم کارایی سرکوبهاست.این روزها احساس میکنند بە روزهایی شبیە است کە در انقلاب ٥٧ مردم شعار میدادنند توپ،تانک مسلسسل دیگر اثر ندارد.فکر میکنند شاە در سالهای آخر بە این دلیل قافیە را باختە بود چون از دستگاها و مزدوران فرهنگی برای تبلیغات و تحمیق مردم استفادە نکرد.اینها عقل باختە تر از آنند کە بفهمند در روزهایی کە رژیمی سالها فرصت داشتە و تمام این سالها با عملکرد خونبار و فاسدش ماهیتش را بە جامعە نشان دادە است،دیگر مگوشی و چشمی برای شنیدن و دیدن اراجیفش وجود ندارد.این تحرکات ضد فرهنگی رژیم حامل پیامهای امیدوار کنندەای است.

یک رژیم از عدم کارایی دستگاهای سرکوبگرش مطلع است.

ثانیا، انتخاب چپها و جریانات فعال در کردستان از رشد تمایلات عدالتخواهانە در سطح سراسری خبر میدهد.

ثالثا،رژیم کردستان را بە عنوان یک منطقە تحزب یافتە و کاملا آمادە برای مواجه یک برآمد انقلابی می شناسد.

رژیم از سرکوب،کشتار،شکنجە،ترور،تجاوز،اعترافگیری تلوزیونی و بسیاری دیگر شیوە جنایتکارانە استفادە کردە و البتە ناکام ماندە است،البتە نە بە این دلیل کە این ابزارها تاثیر نداشتە،بلکە بە این دلیل کە این ابزارها تاثیر کافی و اطمینان بخشی نداشتە است،این ابزارها نتوانستە است کە رژیم را گارانتی کند؛لذا بە ترکیبی از همە ی شیوەهای ممکن پناە بردەاند. زمانی احزاب را منحلە اعلام کرند و از اشارە بە اسم احزاب در رسانەهایشان پرهیز میکردنند مباد خود ناخواستە معرف احزاب باشند،آنها تلاش میکردند با نام نبردن از  احزاب در تناقض با ادعای منحلە بودنشان قرار نگیرند.

اما امروزە نام و پرچم احزاب را،تصاویر و بخشهایی از اظهارات رهبرانشان را کنار هم میچینند تا بە خیال باطلشان بر مردمی کە از این رژیم متنفرند تاثیر بگذارند. آنچە کە اهمیت دارد این است کە با پیش قدمی و سیاست مسئولانەی احزاب سیاسی فرهنگ و آگاهی تک تک افراد در جامعە کردستان ارتقا یابد و بالا نگە داشتە شود.شیوە بیان تفاوتها و شیوەی برخورد احزاب سیاسی بە همدیگر و بە اشخاص مخالف با نظراتشان باید در سطحی باشد کە جایی برای تبلیغات و تحریکات رژیم و مزدورانش باقی نگذارد.

خطابە بە مزدوران فرهنگی رژیم هم باید بر این واقعیت تاکید کرد کە

دشمنی مزدوران فرهنگیش و تبلیغات و ترو شخصیتها هیچ تفاوتی با ترو و اعدام فیزیکی ندارد و باید هنرمندان کردستان بهوش باشند کە مزدوری فرهنگی هیچ تفاوتی با اشکال دیگر مزدوری ندارد و آنان را سرشکستە و رسوا خواهد کرد.

 بی شك این فیلمها همگام با تبلیغات میدانی و شفاهی مزدوران  ومرتجعین محلی است؛لذا هر انسان آگاە و مسئولی باید هوشیار باشد کە در دام این تبلیغات نیفتد و پاسخ بهنگام و بەجایی بە آن بدهد.

سلام قادری

دوم فیبریوی ٢٠٢١

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate