احضار رانندگان قراردادی سامانه یک توسط بهره برداری و گرفتن تعهد غیر قانونی

احضار رانندگان قراردادی سامانه یک توسط بهره برداری و گرفتن تعهد غیر قانونی ازایشان به جهت اعتراضات صنفی

رانندگان قراردادی هادیان شهر و حامیان شهر که در چند روز اخیر به خاطر کسوراتی که در حقوق مردادماه آنها از طرف کارفرما به صورت غیرقانونی و بدون دلیل موجه صورت گرفته بود، دست به تحصن و اعتصاب زده بودند، متاسفانه تعدادی از آنها از طرف بهره برداری سامانه احضار شده اند و در این احضار آنها را تهدید به اخراج و گرفتن تعهد اجباری کرده اند، در صورتیکه این همکاران صرفا به خاطر حقوق پایمال شده خودشان اعتراض کرده بودند و اعتراضشان کاملا مشروع و حتی مطابق قانون اساسی و اصل ۲۷ قانون اساسی در ارتباط با تشکیل اجتماعات و راهپیمایی‌ها، که مقامات ادعای حفاظت از آن را دارند، بوده و جزوه حقوق ابتدایی شهروندی آنان محسوب میشود. با اینوجود، مسئولین شرکت واحد اتوبوسرانی بدون توجه به حقوق کارگری و شهروندی آنها اقدام به این کار سرکوبگرانه و غیرقانونی کرده اند.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه این اقدام تهدیدآمیز و شرم آور مسئولین شرکت واحد را شدیدا محکوم می‌نماید و از رانندگان زحمت کش می‌خواهد که تن به این تعهد های غیر قانونی ندهند و از حق و حقوق کاری خود و همچنین حقوق شهروندی خودشان دفاع نمایند.

راه حل مقابله با زیر پا گذاشتن حقوق کارگران در تمام بخش‌های شرکت (چه کارگران رسمی و‌چه کارگران قرار دادی)، همگرایی و اتحاد همه‌ی ما است.

چاره کارگران وحدت و تشکیلات مستقل از کارفرما و‌ دولت و ‌نهادهای حراستی و ‌اطلاعاتی است.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

اول شهریور ۱۴۰۲

کانال رسمی تلگرامی سندیکا:

‏https://t.me/vahedsyndica‌

اکانت رسمی سندیکا در اینستاگرام

‏https://www.instagram.com/vahedsyndica/

اکانت رسمی سندیکا در توییتر

‏https://twitter.com/VahedSyndicate

تماس با کانال تلگرامی سندیکا:

@Vahed_Syndica

ایمیل سندیکا:

vsyndica@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate