ارتش امریکا به تمرین نیروهای پ ک ک و اوجالانیهای سوریه سرعت می دهد!

ارتش امریکا به تمرین نیروهای پ ک ک و اوجالانیهای سوریه سرعت می دهد!

قابل توجه حامیان ایرانی اوجالانیها!

سالها قبل اونزمان که عده ای از چپهای ایرانی منجمله بهرام رحمانی اوجالانیها را می ستودند من ارشیوی داشتم در نقد اوجالان و سیاستهای این فرقه ای که در کردستان سوریه بنام او یک حکومت محلی زده  که در ارشیو ازادی بیان مستند است.

بله ! پ ک ک و اوجالانیها شاگرد کماندوهای امریکائیها شده اند ! 

شهر مالکیه و حومه الحسکا  شمال شرق سوریه نزدیک مرز ترکیه محل آموزش نظامی اینهاست درست مثل نژاد پرستان اوکرائین !

از اونزمان داستان سوریه و استخوان لای زخم دعوای بشار اسد و حامیانش از یکسو و حکومت امریکا و این اوجالانیها از سمت دیگر بعلاوه مرتجعین بین اینها یعنی گروه داعش و اسلامیهای ساخته عربستان ، ادامه داشته و حکومت امریکا برای ماندن در منطقه مثل رژیم اسلامی و روسیه بهانه ساخته اند و هرکدام سمت یکی از اینها را گرفتند.

البته عقلا می دانند که دعوای اصلی سر لحاف ملانصرالدینست که منافع مالی و ژدوپولیتیک باشد و هیجکدام از اینها ذره ای برای مردم منطقه ارزش قائل نیستند.

در ادامه وسعت گرفتن دعوای رژیم اسلامی و روسیه با حکومت امریکا و تلاش انها برای بیرون انداختن ارتش امریکا از غراق و سوریه ، بازگشت بخش مهمی از ناوگان امریکا به خلیج فارس شاهد افزایش بحران در غرب غراق و شرق سوریه هستیم و حتی حمله به پایگاههای ارتش امریکا.

در اخبار امده که بخشی از استراتژی امریکا در شمال سوریه تقویت نیروهای “کردستان سوریه است” که از همان ابتدا با امریکا همکاری داشتند.

اما اعلام علنی همکاری مشترک ارتش امریکا با پ ک ک و اوجالانیهای شمال سوریه که حکومت محلی ساخته اند یک برگ دیگر است که ماهیت این جریانات را بهتر روشن می کند و دیگر بهانه ای نمی ماند که اون عده حامی اوجالان بخواهند دعوای ازادیخواهی داشته باشند.

اوجالانیزم یعنی همین! من و بسیاری از همان ابتدا هشدار می دادندو این صحنه ها فقط علامت دیگریست!

(*)منبع

ارتش امریکا در حال تمرین دادن پ ک ک و اوجالانیهای شمال سوریه!

www.dailysabah.com

www.aa.com.tr

www.anews.com.tr

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate