فضای هجومی ناسیونالیسم کرد …

رفیق Mehrnoush Mousawi که در مطالب جدلی اش با این و آن نوشته های خوبی دارد ، مطالبی در مورد دستگیری فعالین در کردستان نوشته و علت دستگیری را احزاب ناسیونالیست کرد دانسته است و از لفظ “اللهی” برای قوم پرستان ناسیونالیست استفاده کرده است .

کليک کنيد!

علت دستگیری هر چه باشد مورد نظر من نیست . مضمون نوشتۀ ایشان در مورد این احزاب درست است و توهینی به مردم کردستان در بر ندارد .

این نظر باعث شده که در صفحۀ فیسبوکی دیگری رفیق مهرنوش مورد هجوم قرار بگیرد .

کليک کنيد!

در فضای هجومی ناسیونالیسم کرد آیا کسی نباید جرئت کند برای این قوم پرستان از لفظی استفاده کند . چون به آستان آنان بر خواهد خورد .

کسی را که در بیان نظرش جدی نیست ،

نباید جدی گرفت .

فرهنگی که از کاه کوه میسازد در مواجهه و پای نوشته ای کوتاه از من در مورد کومه له که خوب و بد این سازمان را بطور فشرده آورده ام ، کامنت هایی آورده اند و با توقع “انتظار یک بحث همه جانبه و جمع بندی شده ” نظر داده اند . در جواب نوشتم که : “جهت اطلاع مجدد ، کامنت هایی که ارزش جواب دادن نداشته باشد را مسکوت میگذارم !”

اینان که آن نوشته آینه ای از گذشته و حالشان است و هنوز از کومه له و اتحادیۀ کمونیست ها رد نشده اند ، در جواب من که خواستار استدلالی شده بودم سکوت کردند .

نمیشود نظری داد و حق به جانب بود و بعد سکوت کرد . کسی را که در بیان نظرش جدی نیست ، نباید جدی گرفت .

در زیر کامنت ها را میآورم :

Parand Jamshid :

یک کامنت نویس و منتقد دنبال جواب مخاطب نیست ، او دنبال کنشی است که می‌تواند پروسه آن در جامعه در یک مبارزه خطی در جریان باشد !

خضور و جواب سریع به یک ادعا ، اعتقاد داشتن به مبارزه در جهت حل تضاد است ، ، من صفحه و کامنت نویس مشخص و شخصی را در عالم مبارزه طبقاتی مورد حمایت قرار نمی دهم‌ بیشتر منتقد “صفحه و مرزهای شخصی هستم “ و در هر سوراخ سمبه ای سر میکشم و آنچه که درست میدانم را ابراز میکنم .

کامنت بهروز هم یک از آنها است ٫‌که متاسفانه نه تاریخ حزب کمونیست و “سلطان زاده ها “ را را به درستی فهمیده است و نه توانسته است اینجا به طور مختصر تاریخی که امروز حکمتیسم در آن غوطه ور است و همه منتج شده از یک فلسفه عمیق نظری و‌بورژوایی می‌باشد را تا به امروز ‌حتا با روش ژورنالیستی خود در اختیار خوانده قرار دهد . سکتاریسم مشکل اساسی نویسنده است و بعضا صداقت در تاریخ نویسی که از نظر من این هم خود یک پدیده طبقاتی است .

بهروز شادیمقدم :

میشه به طور مشخص نظرت و اشکال یک جملۀ مطلب بالا را بیان کنی . کلی گویی بدرد نمیخورد .

کاوه دوستکامی :

کاک بهروز گرامی با درودهای فراوان، من واقعا متوجه نشدم که هدف شما از نوشتن این جمله ها که به جرئت میتوان ادعا کرد که جدا از غیر واقعی بودن بخش زیادی از آن، ربط چندانی به هم ندارند، چیست؟ تیتر این جمله های مستقل از هم، انتظار یک بحث همه جانبه و جمع بندی شده را به وجود می آورد اما آن انتظار خیلی سریع جواب خودش را به تحوی دیگر میگیرد و به ناکجا آباد ختم میشود. شادمان باشید.

بهروز شادیمقدم :

لطفا” میشه فقط یک جمله از”جمله ها که به جرئت میتوان ادعا کرد که جدا از غیر واقعی بودن بخش زیادی از آن، ربط چندانی به هم ندارند.” از نوشته را بیاورید ؟

بهروز شادیمقدم

۱.۲.۲۰۲۱

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate