تلویزیون انترناشنال و تبلیغ “دموکراسی” در حاشیه دادگاه ترامپ!

مقدمه:

تولیون انترناشنال بنگاه “انقلاب مخملی” و ابزار دست نظام امپریالیزم غرب تمام تلاشش اینست که بنجل “غربی” را که بنام “دموکراسی” تلاش کرده اند بفروشند ، باز بفروشد!

داستان تبلیغ و زور چپاندن “دموکراسی” را نسل کنونی با هیاهوی “خاورمیانه بزرگ” دوران بوش که متعاقبش حمله به خاورمیانه بود و نابودی تمدن در عراق و توسعه اسلام سیاسی و زدن مرکز کنترل نظامی ارتش امریکا گره خورده.

دموکراسی یک کد یک بقالی است برای تثبیت نظام نابرابر سرمایه داری مشکل اینست که این نظام در کشورهای حاشیه ای که مونوپول نیستند امری بسیار مشکل است و بیشتر قلابی .بیشتر قلابی از کشورهای امپریالیستی. منظورم اینست که اساس دموکراسی همانزمان که در روم مطرح بود حکومت برده دار بود و در دوران عروج بورژوازی هم کلاه بوقی سرمایه داران به سر طبقه کاگر.

اینطور شد که مارکس هم تشخیص داد که این دموکراسی ربطی به حاکمیت مردم ندارد منتهی سلیقه اش این بود که یک نوع “دموکراسی طبقه کارگر” را اعلام کند که از دید من سلطیقه بدی بود چون مصل دکترهای بدخط حامیان مارکس می دوند که این نوع را با نوع راست آن جدا کنند!

از دید من چپ رادیکال از زمان منصور حکمت ار بسیار خوبی کرد که این کلمه را ۳ طلا قه کرد و از الترناتیو حکومت شورائی و سوسیالیزم دفاع کرد. لذا در این فرمت توهمی برای مردم نمی ماند که هنوز برخی ها مثل توده ایها و راه کارگریها و بخش مهمی از چپ نسل اول و دوم هنوز دچارش هستند “حکومت دموکراتیک” را بلغور می کنند!

اما برسیم به داستان نمایش به دادگاه بردن ترامپ شارلاتان در واشنگتن دی سی برای “جرم فدرالش” که تلاش باشد برای کودتا و پائین کشیدن حکومت قانونی و دستکاری در انتخابات که منجر به کشته شدن ادمها هم شد و ببینیم این میمون بازی را تلویزیون انترناشنال چگونه به دم دموکراسی می بندد!

 

(۱)انترناشنال چه می گوید؟ چگونه از خیمه شب بازی محاکمه ترامپ دمئکراسی را تبلیغ می کند؟

ترامپ تا بحال ۴ بار به دادگاه کشیده شده و اینبار در دادگاه فدرال در واشنگتن به مهمترین اتهامش یعنی توطئه کودتا و شورش بر علیه حکومت قانونی قرار است پاسخ دهد.

او بارها تکرار کرده که این دادگاهها فقط برای او بیشتر رای خواهد آورد و حتی خواسته یکبار دیگر هم او را به دادگاه بکشانند تا پیروزی او در انتخابات تضمین شود!

در سخنان او واقعیتی است! هم او بود که مدتها قبل گفته بود اگر ادمی را هم وسط نیویورک بکشد کسی با او کاری نخواهد داشت! اتفاقا ترامپ مهمترین و شاخص ترین نمونه است که نشان می دهد در تمام عمرش قانون برای او و طبقه او گونه دیگر عمل کرده تا مردم عادی در امریکا.ترامپ نتیجه و صمره این نظام کثیف سرمایه داریست و بخوبی این نظام را شناخته.او بود که تا قبل ورودش به سیاست به هردو حزب دموکرات و جمهوریخواه کمک مالی می کرد!

اما انترناشنال و مهره هایش امروز نشستن ترامپ را در دادگاه  علامت دموکراسی می دانند و به مردم ایران می گویند که این نظام خوبست یا حکومت اسلامی ایران!؟

از اینکه حکومت ایران و داعش و طالبان دقیقا نتیجه اون دموکراسی امریکائی و غربی است بگذریم این مضحکه دادگاه ترامپ واقعا چه از دموکراسی می گوید؟

آیا با نشان دادن این صحنه ها می شود دموکراسی را به مردم ایران فروخت؟ از دید من می شود اگر چپ هوشیار نباشد و این شارلاتانیزم علنی را افشا نکند و برملا نسازد.

تاریخ ایران پر است از فروختن کالاهای بنجل به مردم مثل “انقلاب شاه و مردم” یا “جمهوری اسلامی”خوب الان هم در داخل کشور هم خارج کشور هم مدیای امپریالیستی شب و روز دارند این بنجل دموکراسی را می فروشند و خوب چامعه ایران را شناخته اند و تاریخ معاصر ایران را تا کنون شکل داده اند.

لذا کار ساده ای نیست برای چپ رادیکال و سوسیالیزم خواه که بتواند به جامعه بیاموزد که این گرد حتی شبیه گردو هم نیست!

 

(۲)په پاسخی برای این شارلاتانها و مهره های امپریالیزم در تلویزیون انترناشنال وجود دارد؟

راستش مدتهاست ترامپ و تیم مدافعش از این دادگاه به اون دادگاه کشیده می شوند و مرتب با همان قوانین بازی می کنند.قبلها هم کنگره امریکا چندین ماه جلسات داشت و همین خیمه شب بازیها را انجام داد. نتیجه چه شد؟

چرا جزب دموکرات و دستگاه قضائی امریکا از دستگیری ترامپ واهمه داشته و به او سوبسید داده؟ جرمی بسیار کوچگتر را اگر ادمی معمولی مرتکب می شد چه بلائی سرش می امد؟ چه تعداد ادم در امریکا بخاطر جرمهائی شبیه او سالها و دهه ها در زندان بوده اند؟

این “دموکراسی” ایا واقعا ادمها را در مقابل قانون برابر کرده؟ کدام ادم احمقی چنین ادعا می کند؟ خود مردم امریکا حتی در مدیای رسمی بخوبی می دانند که مقدار سرمایه متهم نقش تعیین کننده در سرنوشت دادگاهها دارد.نفوذ سیاسی در امریکا دقیقا تابع سرمایه فرد متهم است.

اگر این واقعیت را لحاظ کنیم و به این صحنه ها نگاه بیندازیم سوال این می شود که اگر واقعا این بازی هدفش زندان کردن ترامپ نیست و دموکراسی کشک است و ابزار فریب مردم پس این سیرک و میمون بازی چرا؟

اینجا ما بیشتر با عملکرد خیمه شب بازی دموکراسی نزدیک می شویم:

 

(۳)به دادگاه کشیدن ترامپ چه هدفی را دنبال می کند؟

حکومت امریکا برای به دادگاه کشاندن ترامپ اهداف بسیاری دارد بجز جنبه تبلیغاتی در شرایطی که نگرانی مردم امریکا سقوط اقتصادی و فقر و بی ایندگی است و ورود حکومت امریکا به جنگ اوکرائین بیش از ۱۵۰ بیلیون دلار ارسال مالیات مردم به اوکرائین و ناتوانی حکومت به پاسخگوئی به مردم را چه کنند؟

این شوهای تلویزیونی یک هدفش فریب افکار و انحراف افکار عمومی است از مسائل اصلی جامعه.

هدف دیگر حکومت امریکا زدن سیاسی حزب جمهوریخواه است و تداوم جنگ روانی بر علیه انها تا مگر با این ابزار بایدن که عقلش را هم دارد از دست می دهد دوباره زور چپان مردم امریکا کنند.

حکومت امریکا هردو حزب دموکرات و جمهوریخواه را در جیب دارند و نماینده انحصارات کثیق امپریالیستی است همواره نیاز داشته ماسک دموکراسی بزند و ثابت کند که نماینده مردم است.دموکراسی بواقع شوئی است برای طبقه حاکمه که بنام مردم بر مردم حکومت کنند و این توهم را توسعه دهند که مردم بواقع در قدرت کاره ای هستند.

 

(۴)چه خواهد شد؟ آیا این دادگاه ترامپ را به زندان خواهد کشاند؟ ایا دموکراسی و عدالت امریکائی عمل خواهند کرد؟

 

من تردیدی ندارم که این دادگاهها کوچکترین خدشه به ترامپ نخواهد زد که هیچ به او کمک تیلیغاتی خواهد کرد. این دادگاهها یکبار دیگر شکست بقالی دموکراسی است.اتفاقا این دادگاه ترامپ بسیار شفافتر نشان می دهد که در امریکای مهد دموکراسی عدالتی موجود ندارد و ادمها انطور که مدعیان دموکراسی می گویند با هم حتی در مقابل قانون برابر نیستند و هرگز نبودند.

چپ رادیکال در امریکا و ایران و همه دنیا این صحنه های دروغین دادگاه ترامپ را باید از نزدیک تحلیل کنند و از ان برای افشای واقعیت دموکراسی استفاده کنند.

راه انسانیت راه طبقه کارگر  دموکراسی نیست .راه رسیدن به آزادی و برابری پایان این مصحکه هاست و سازماندهی حکومت شورائی و شکستن قدرت متمرکز و طبقات اجتماعی و پایان نظام استثمار  است.

به خلاف ادعای انترناشنال و راست سیاسی دادگاه ترامپ بهترین سند دروغین بودن دموکراسی بعنوان حکومت مردمست .

 

زنده باد مبارزه برای آزادی برابری و حکومت کارگری!

 

منابع دیگر:

 

کمیسیون تحقیق کنگره امریکا ، ترامپ را دشمن دموکراسی و جنایتکار نامید

www.azadi-b.com/?p=22863

 

انتشار نتایج انتخابات میاندوره ای در امریکا تداوم شکست ترامپیزم و بحران قدرت در امریکا

www.azadi-b.com/?p=27919

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate