اخباروگزارش های کارگری ۵ مرداد ماه ۱۴۰۲

اخباروگزارش های کارگری ۵ مرداد ماه ۱۴۰۲

– خودکشی کارگر پتروشیمی چوار ایلام بدنبال اخراج از کار

– وخامت حال آرش جوهری در زندان اوین

– صدور حکم ۴ سال زندان برای ریحانه انصاری‌نژاد

– تعیین زمان جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات فعال کارگری پیمان فرهنگیان

– احضار ابوالفضل خوران از کنشگران فرهنگی استان مرکزی به هیئت رسیدگی به تخلفات اداری

– یکی از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد معاون اداری را بدلیل اختلاف کاری زخمی کرد

*******

*خودکشی کارگر پتروشیمی چوار ایلام بدنبال اخراج از کار

چهارشنبه شب (۴ تیر)،یکی از کارگران پتروشیمی چوار ایلام بنام حیدر محسنی متاهل و دارای دو فرزند بدنبال اخراج از کار با حلق آویز کردن خود به زندگیش پایان داد.

*وخامت حال آرش جوهری در زندان اوین

بنابر خبر رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران حال آرش جوهری، فعال کارگری زندانی در روزهای اخیر دچار وخامت بیشتر شده است اما مسئولین زندان هیچگونه اقدامی در راستای درمان یا موافقت با مرخصی درمانی او انجام نداده‌اند.

لازم به ذکر است که آرش جوهری حدود دو سال و ده ماه از حکم زندان خود را سپری کرده و قانوناً امکان آزادی مشروط پس از گذراندن یک سوم حبس برای او وجود دارد اما مسئولین قضائی با آزادی مشروط وی نیز مخالفت کرده‌اند.

آرش جوهری در تاریخ پانزدهم مهرماه ۱۳۹۹ توسط ماموران اطلاعات سپاه در منزل شخصی خود در تهران بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد موسوم به بند دو الف زندان اوین منتقل شد. وی در دیماه ۹۹، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری از بابت اتهام “اداره کردن دسته‌ جات غیرقانونی با هدف برهم زدن امنیت کشور” به ده سال حبس تعزیری، به اتهام “اجتماع و تبانی” به پنج سال حبس و از بابت اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به یک سال حبس تعزیری محکوم شد. پس از تسلیم به رای این محکومیت به هفت سال و شش ماه حبس تعزیری تقلیل یافت.

اتحادیه آزاد کارگران ایران ضمن ابراز نگرانی از وضعیت سلامت آرش جوهری، مخالفت و کارشکنی مقامات قضائی و مسئولین زندان در اعطای آزادی یا مرخصی درمانی برای وی را قویاً محکوم می‌کند و خواهان آزادی فوری و بی‌قید و شرط آرش جوهری و دیگر فعالین صنفی و سیاسی زندانی است.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- ۵ مرداد ۱۴۰۲

*صدور حکم ۴ سال زندان برای ریحانه انصاری‌نژاد

ریحانه انصاری‌نژاد کارگر بازنشسته و فعال کارگری به ۴ سال زندان محکوم شد. بر اساس این حکم، ریحانه انصاری‌نژاد به ۴ سال حبس تعزیری و به عنوان مجازات تکمیلی به مدت ۲ سال از عضویت در احزاب، گروه‌ها، دستجات سیاسی و فعالیت در فضای مجازی، رسانه‌ها و مطبوعات و خروج از کشور محکوم شده است. این حکم توسط شعبه ۱۵ به ریاست قاضی صلواتی صادر شده است. 

حکم صادره نه بر اساس کیفرخواست، بلکه براساس گردش کار وزارت اطلاعات صادر شده است و حتی به صورت نمایشی هم روال‌های مرسومشان را رعایت نکردند.

این قضیه تایید دیگریست که قاضی در این سیستم ناعادلانه فقط به عنوان ماشین امضاء کار می‌کند، و هیچ استقلالی ندارد. مهم نیست که چه اسمی دارد یا در چه شعبه‌ای نشسته بلکه به او دیکته شده است که چه حکمی در بیدادگاهها بدهد.

خودشان میدانند که ریحانه انصاری نژاد هیچ جرمی مرتکب نشده است. برگزاری بیدادگاه علیه ریحانه انصاری نژاد با اتهاماتی بی پایه و اساس خشم هر کارگر و انسان منصفی را در میاورد.  کلیه اتهامات واهی علیه ریحانه انصاری نژاد در دادگاه تجدید نظر لغو‌ باید گردند و به این سناریو سازیهای دستگاههای امنیتی و قضایی باید خاتمه داده شود. 

کارگر زندانی آزاد باید‌ گردد!

زندانی سیاسی آزاد باید گردد

چاره کارگران وحدت و تشکیلات

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

۵ مرداد ۱۴۰۲

*تعیین زمان جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات فعال کارگری پیمان فرهنگیان

طی ابلاغیه‌ای که روز چهارشنبه چهارم مردادماه ۱۴۰۲ از سوی شعبه ١٠٢ دادگاه کیفری دو شهرستان آستانه اشرفیه صادر و به پیمان فرهنگیان ابلاغ شده است، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این شاعر و فعال کارگری در تاریخ ۱٢ مردادماه ١۴٠٢ برگزار خواهد شد. طبق این ابلاغیه اتهام مطروحه علیه این فعال کارگری «تبلیغ علیه نظام» می‌باشد.

بر اساس دادنامه‌ای که روز چهارشنبه ۲۶ تیرماه ۱۴۰۲، توسط شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو شهرستان آستانه اشرفیه به ریاست قاضی محمدحسین محسنی صادر و اخیراً به وی ابلاغ شده است، پرونده آقای فرهنگیان به دلیل عدم صلاحیت شعبه مذکور در رسیدگی به اتهام «تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی» به دادگاه انقلاب ارسال شد.

پیش‌تر قرار مجرمیت وی توسط اسکندر شریف‌پور، بازپرس شعبه دوم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان آستانه اشرفیه از بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» صادر شد.

پیمان فرهنگیان شاعر و فعال کارگری ساکن بندر کیاشهر در استان گیلان است که پیش از این به دلیل فعالیت‌های خود سابقه بازداشت و محکومیت داشته است. وی نهایتاً آذرماه سال ١۴٠١ به صورت مشروط از زندان لاهیجان آزاد شد.

برگرفته از کانال اتحادیه آزاد کارگران ایران

*احضار ابوالفضل خوران از کنشگران فرهنگی استان مرکزی به هیئت رسیدگی به تخلفات اداری

در پی روند فشار و سرکوب معلمان، آقای ابوالفضل خوران از فعالین صنفی معلمان استان مرکزی به هیات رسیدگی به تخلفات اداری احضار شد.

لازم به ذکر است پیش‌تر آقای ابوالفضل خوران  در بهمن ماه ۱۳۹۸ نیز توسط هیئت تخلفات اداری استان مرکزی محکوم به ۶ ماه کسر حقوق شد.

و در آبانماه ۱۴۰۰ نیز درگیر پرونده سازی های متعدد با اتهامات واهی چون  اخلال در نظم عمومی ، تبلیغ علیه نظام و ….بوده است.

کانال شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

*یکی از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد معاون اداری را بدلیل اختلاف کاری زخمی کرد

روز چهارشنبه ۴ تیر،یکی از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد معاون اداری و مالی این دانشگاه را با ضربات چاقو مجروح و راهی بیمارستان کرد.

برپایه گزارش رسانه ای شده،روز گذشته یکی از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی واحد رحمتیه شهرکرد، معاون اداری و مالی این دانشگاه را با ضربات چاقو مجروح و راهی بیمارستان کرد.

بنابهمین گزارش،این درگیری به دنبال اختلافات کاری رخ داده و فرد مضروب هم‌اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان کاشانی شهرکرد بستری است.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate