آرمین نوائی “اتئیست” “ضد کمونیست” حامی اقتصاد جنگل و شازده پهلوی!

در جاشیه “اته ایزم” گیچ ایرونی بعد فرود فولادوند!

مقدمه:

سالهاست تکرار کرده ام که در نظام دیکتاتوری گل تفکر یا نمی روید یا سخت می روید یا اساسا نمی روید. 

تفکر و اندیشه نیاز به آزادی دارد و از انجا که تاریخ ایران تاریخ سرکوب و شکنجه و اعدام و سانسور بوده لذا روشنفکری دوران معاصر چه نوع راست و چه نوع چپ چه نوع مذهبی و چه نوع اته ایست را باید با تردید و تامل نگاه کرد . زندگی در خارج کشور خصوصا در اروپا و کانادا و امریکا طی چند دهه گذشته امکاناتی فراهم آورده اا در همین حد و لذا بیشتر نگران آور می شود که دستاردهای این گروه دوم را که در خارج کشور امکان تفکر داشته را بررسی می کنیم.

آته ایزم ایرانی هم بدجور می لنگد نه اینکه نوع خارجیش نمی لنگد خیر اما این ایرونی بودن هنوز زنجیر است همانطور که چپش هنوز در اندرخم “مارکسیزم لنینیزم” گیر است و راستش از لیبرالیزم الکن و گیج و “نواندیش دینیش” هم می شود سروش!

آته ایزم به مذهب بعنوان یک بخش از دینامیزم قدرت طبقاتی نگاه نمی کند همانطور که فمینیزم مسئله نابرابری را از نگاه ریشه طبقاتی نمی بیند و لذا هردوی اینها به بیراهه می روند.

در چند دهه اخیر “ضد اسلامیهای” دست راستی منجمله فولادوند را داشتیم که دنبال “شورای پادشاهی” بود و شازده پهلوی را بی عرضه می دانست. در ادامه انجمن پادشاهی انواه ریز و درشت اته ایست نیم بندی داشته ایم که به فراخور امکانات سطوحی از مذهب را نقد کرده اند و از این میان آرمین روائی را که وب سایتی دارد و مناظره هائی راه انداخته را مورد بررسی قرار می دهم:

(۱)آرمین روائی از ایران تا کانادا تا سایت “جمهوری بی خدایان” :

روایت است که این اقا رامین قبلها بچه مسلمانی بوده که یکجوری شده بی خدا و اته ایست و در ایران شبکه ای از اته ایستها ساخته از سال ۲۰۰۳ یعنی ۲۰ سال پیش و بعد یکجوری به خارج کشور رسیده تا ونگور کانادا که از سال ۲۰۱۲ این “جمهوری بی خدایان” را ساخته با تعدادی از همفکراش.

هدف اول ایشان مبارزه با اسلام بود و در حدی کلیت مذهب. در ویکیپدیا مدعی شده که ۵ میلیون دنباله رو دارد حتی از کشورهای شرق اسیا و خودش را از رقبای سایت کوچه (سلطت طلب) می داند و از میهمانان همفکر و اخوندها دعوت می کند که بیایند مناظره کنند که ثابت کنند اسلام عقب مانده است و اته ایزم خوبست.

(۲)توسعه پروژه “بی خدایان” به دفاع از اقتصاد جنگل (اقتصاد آزاد) و شازده پهلوی:

مثل همکیشیش فرود فولادوند بتدریج سروگله آقا آرمین رسید به “اقتصاد آزاد” و شازده پهلی و 

معجونی ساخته با ۳ پایه قکری، بجز آته ایزم ، ضدیت با کمونیزم و حمایت از اقتصاد آزاد و شازده پهلوی !

بواقع هدف پروژه این فرد چمع کردن نارضایتی جوانان ضد مذهب و ریختن انان در سبد راست سیاسی است.دوستان می توانند براحتی ایشان را دنبال کند.

 رسیدن جویبار اته ایزم به خط راست سیاسی تاریخ طولانی دارد.آته ایستهای غربی سعی می کنند وارد سیاست نشوند اما این آقا آرمین بی پرواتر است!

ایشان مدعی است که کمونیستها از نازیزم خطرناکتر است!

لذا “عقل گرائی” ایشان از کوچه آته ایزم به گوچه ضد کمونیزم و حمایت از سرمایه داری آزاد و شازده می رسد.از دید من پایگاه طبقاتی آته ایزم اساسا در راست است و آقا آرمین یک دلیل دیگر!

(۳)تناقض عقلانی با حمایت از اقتصاد جنگل و شازده با آته ایزم:

آیا تردید هست که شازده پهلوی خودش را مسلمان شیعه اعلام کرده؟ پدر بزرگوارش چطور؟ سوبسید دادن به اسلام حتی اسلام سیاسی و سرکوب کمونیزم تاریخ پهلویست.چگونه یک ادمی مدعی عقلانیت بشود و حامی پهلوی باشد؟

دوستان اگر به ویدئوهای آقا آرمین در این موضوع نگاهی بیندازند دچار لکنت کلام ایشان می شوند.

را 

اقتصاد آزاد صرف نظر از اینکه اساسا وجود ندارد و در مرکزش یعنی امریکا بسیار هم کنترل می شود ، یک توهم است که جامعه فقر زده ایران را بدنبال نخود سیاه بفرستد همانطور که نوع “اقتصاد جمایتی” احمدی نژادی و چینی! هردوی این طراحی های اقتصادی متعلق به حامیان سرمایه داریست و این آقا رامین ایستاده کنار نئولیبرالها!

خلاصه:

درک چپ رادیکال و کمونیستی ز سطح نقد علانی به مذهب بسیار جلوتر می رود و ریشه های مادی و طبقاتی بازتولید مذهب را نشان می دهد.این توهم که مذهب یک اشتباه فکریست و با استدلال می شود به جنگش رفت و بعدها با وضع قوانین فاتحه اش را خواند بارها در تاریخ شکست خورده . 

راه حل پایان دادن به مذهب پایان دادن به نظم سرمایه داریست و ساختن جامعه ای که فقر و محرومیت درش نباشد و سازماندهی زیر ساختهای عقل گرائی منجمله آزادی بیان .

در کانتکس چامعه ایران نمی شود کنار شازده پهلوی ایستاد و حتی مدعی اته ایزم بود! هیچ بخش خاندان پهلوی نیست که رنگی از مذهب شیعه نداشته باشد.قانون اساسی خاندان پهلوی رسما اسلام شیعه را مذهب رسمی اعلام کرده و نمی شود تاریخ را دوباره نوشت!

من تردیدی ندارم که امثال آرمین نوائی اب در هاون می کوبند و بخش ناراضی و سطحی اندیش جوانان متعلق به طبقه متوسط را جمع کردن و انها را به دنبال شازده رفتن تشویق کردن مسئله مذهب را حل نمی کند و فرقه اقای ارمین به تاریخ فرقه های دیگر خواهد پیوست و به پادوری یگر ارتجاع سیاسی ایران تبدیل خواهد شد.

در غرب هم اته ایستها فرقه هائی بیش نیستند و در دینامیزم پیشرفت اجتماعی دخیل نیستند. و فقط یک دکه و دکان دیگر نظام سرمایه داری هستند تا جنسش جور باشد.

تضاد بنیادی بین اته ایزم راست و نئولیبرال را با نقد رادیکال به مذهب که از مارکس اغاز شده و بکارگیری توام دستاوردهای علمی منجمله علم روانشناسی احتماعی و روانشناسی تکاملی به طراحی یک برنامه چند لایه ای بر علیه همه گونه تفکر ارتجاعی چه مذهبی و چه غیر مذهبی ، وظیفه همه آزادیخواهان برابری طلبان و جامیان پایان نظم سرمایه داریست.

زنده باد آزادی برابری حکومت کارگری!

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate