اخباروگزارش های کارگری  یکم مرداد ماه ۱۴۰۲

اخباروگزارش های کارگری  یکم مرداد ماه ۱۴۰۲

– اعتصاب و تجمع صدها  کارگر پیمانی معدن چادرملودراعتراض به سطح پایین حقوق  و خدمات بیمه تکمیلی ناقص

– یکشنبه اعتراضی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی کشور نسبت به سطح نازل حقوق منجمله  مصوبه مزدی ضد کارگری شورای عالی کار‌ و وضعیت نامناسب خدمات بیمه درمانی باراهپیمایی وبرپایی تجمع در شهرهای اهواز،رشت و کرمانشاه مقابل اداره کل تامین اجتماعی استان وشوش  مقابل اداره تامین اجتماعی شهرستان

– ادامه کنش های کارگران شهرداری نیشابور برای افزایش حقوق منجمله اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و بی خیالی اداره کار

– اخراج تعدادی از کارگران شرکت دخانیات بدون ذکرعلت زیر سایه سکوت اداره کار

– پیام کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه به اتحادیه آزاد کارگران ایران درخصوص فشار مدیریت شرکت طرح توسعه و صنایع جانبی برای اخذ تعهد از کارگران

– معترضین به جاده ناایمن با تجمع مسیر زرند – سیریز را مسدود کردند

– تجمع اعتراضی اهالی روستای جنت‌آباد نسبت به کم‌آبی مقابل فرمانداری رفسنجان 

– تجمع اعتراضی والدین و دانش‌آموزان مدرسه مولوی تهران نسبت به تعطیلی این واحد آموزشی

– تجمع اعتراضی جمعی از متقاضیان نیسان نسبت به بلاتکلیفی مقابل کارخانه زامیاد

– قدردانی اعضای کمپین یکصدهزار امضا از اشخاص و گروه‌هایی که تا امروز از کمپین حمایت کرده‌اند

–  خودکشی جوانی ۱۸ ساله؛ یکی از بازداشت‌شدگان جنبش ژن ژیان آزادی 

– مجوز فعالیت یک واحد آموزشی در سنندج به دلیل حمایت از اعتراضات ابطال شد 

احضار مجدد پیروز نامی به دادگاه 

– احضار محسن عمرانی، عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان بوشهر، به دادگاه

اطلاعیه‌ی کانون صنفی معلمان استان بوشهر

چرا ابلاغ شروع به کار محمود ملاکی صادر نمی شود

– مرخصی ۱۰ روزه عزیزقاسم زاده

*******

*اعتصاب و تجمع صدها  کارگر پیمانی معدن چادرملودراعتراض به سطح پایین حقوق  و خدمات بیمه تکمیلی ناقص

روز یکشنبه یکم مرداد، صدها  کارگر پیمانی معدن چادرملوبرای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به سطح پایین حقوق  و خدمات بیمه تکمیلی ناقص دست از کارکشیدند وبا تجمع در محل کارشان خواهان افزایش حقوق و رفع مشکل خدمات بیمه تکمیلی ناقص شدند.

تجمع کنندگان خواسته‌های خود را افزایش حقوق براساس تورم و افزایش دریافتی عنوان کردند و به خبرنگاررسانه ای گفتند: بخش قابل توجهی از دریافتی کارگران معدن به کارانه مربوط است و از آنجا که تولید پایین آمده، کارانه پرداختی به کارگران نیز کاهش یافته؛ ما خواستار افزایش حقوق ماهانه براساس افزایش هزینه‌های زندگی هستیم.  

این کارگران همچنین مشکلاتی در مورد بیمه تکمیلی و خدمات رفاهی دارند و می‌گویند: خدمات بیمه تکمیلی ناکافی‌ست و نمی‌تواند نیازهای درمانی کارگران را برآورده سازد.

مجموعه ای در همین رابطه بنقل از کانال انحادیه آزاد کارگران ایران:

۱- اعتصاب کارگران و تعطیلی کامل چادرملو؛ کارگران منتظر حضور مسئولین چادرملو هستند

صبح امروز یکشنبه اول مردادماه ۱۴۰۲، کارگران چادرملو در اعتراض به عدم توجه به خواسته‌هایشان که قبلاً بارها به مسئولین معدن چادرملو متذکر شده بودند اعتصاب خود را آغاز کردند. 

این اعتصاب از ساعت هفت و سی دقیقه صبح آغاز شده است و باعث تعطیلی تمامی کارهای تولیدی چادرملو از جمله تعطیلی سنگ‌شکن، ریکلایمر، خطوط تولید و بارگیری شده است. 

همچنین هم‌اکنون خط کوه نیز در اعتصاب به سر میبرد و فعالیت تراک‌ها متوقف است. 

مهمترین درخواست‌های کارگران افزایش و ثابت شدن حقوق‌ها، پرداخت کامل سود سهام شرکت سها، همسان‌سازی حقوق ها و تعلق بیمه تکمیلی می‌باشد. 

هم‌اکنون کارگران در محل تجمع خود، منتظر حضور مسئولین ارشد چادرملو جهت اعلام خواسته‌های خود و پاسخ آنها می‌باشند.

۲- تداوم اعتصاب کارگران پیمانکاری معدن چادرملو و عدم پاسخگوئی مسئولین

بنابر آخرین خبرهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران تاکنون اعتصاب و تجمع قریب به هزار نفر از کارگران شرکت‌های پیمانکاری شاغل در معدن چادرملو یزد همچنان ادامه دارد و هیچیک از مسئولین و کارفرمای شرکت حاضر به پاسخگوئی به این کارگران نشده است.

شرکت‌های پیمانکاری متعددی در معدن چادرملو مشغول به کار هستند که در ابتدای صبحِ امروز، کارگران شرکت آسفالت طوس که پیمانکار استخراج معدن است دست به اعتصاب زدند و متعاقب آن کارگران شرکت‌های زیرمجموعه‌ی چادرملو از جمله شرکت نسیم‌آوران پیمان حاتمی و شرکت خوان‌گستر جهانی نیز به اعتصاب پیوستند که منجر به تعطیلی تمامی کارهای تولیدی چادرملو از جمله تعطیلی سنگ‌شکن، ریکلایمر، خطوط تولید و بارگیری و همچنین خط کوه و توقف فعالیت تراک‌ها شده است. 

مهمترین درخواست‌های کارگران افزایش و ثابت شدن حقوق‌ها، پرداخت کامل سود سهام شرکت سها، همسان‌سازی حقوق ها و تعلق بیمه تکمیلی می‌باشد.

۳- پیام کارگران شاغل در شرکت‌های زیرمجموعه چادرملو:حق و حقوق هایی که داده نمی شود

اینجانب و حدود ۱۵۰ نفر از همکاران، شاغل در پیمانکاری نسیم‌آوران پیمان حاتمی هستیم.

از وضع حقوقی خودمان نسبت به ساعت کاری دیگر همکاران هم‌رده در سایت معدنی دچار تبعیض زیاد و بهمین دلیل ناراضی هستیم.

ما ۲۰ شب شیفت هستیم و اوضاع ما خیلی داغونه.

ما شرکت پیمانکاری تامین نیرو  هستیم. اینجا از شرکت‌های متفاوتی تشکیل شده که قبلاً مجتمع معدنی مستقیم نیرو جذب می‌کرده و ما بعنوان مامور به مجتمع همان کارهای نیروهای مجتمع را انجام میدهیم با حقوق تقریبا نصف و کمتر و شاید یک سوم حقوق نیروهای خود مجتمع.

*یکشنبه اعتراضی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی کشور نسبت به سطح نازل حقوق منجمله  مصوبه مزدی ضد کارگری شورای عالی کار‌ و وضعیت نامناسب خدمات بیمه درمانی باراهپیمایی وبرپایی تجمع در شهرهای اهواز،رشت و کرمانشاه مقابل اداره کل تامین اجتماعی استان وشوش  مقابل اداره تامین اجتماعی شهرستان

 شعارها:

«اتحاد اعتراض علیه فقر وفساد»

«بازنشسته بپا خیزعلیه فقر وتبعیض»

«حقوق نصف نیمه سکوت کنیم همینه»

«کو مهار تورم دروغ نگید به مردم»

«مدعی عدالت خجالت خجالت»

«رئیسی دروغگو حاصل وعده هات کو»

«قانون کی شکسته دولت ورشکسته»

«دولت قانون شکن شرت از ما بکن»

«دشمن ما همینجاست دروغ میگند آمریکاست»

«فقط کف خیابون بدست میاد حقمون»

«ما بازنشستگانیم خواهان حق مانیم»

«سفره بی نان ما چی می خواید از جان ما»

«دولت خیانت می کند مجلس حمایت می کند»

«عدالتی ندیدیم فقط دروغ شنیدیم»

«دولت شش کلاسه همین روزا خلاصه»

«پول تامین کجا رفت توجیب دزد ما رفت»

«تامین غارت شده خجالت خجالت»

«زیربارستم نمی کنیم زندگی جان فدا میکنیم در ره آزادگی مرگ براین بردگی مرگ براین بردگی»

«مابجز حق نمی خوایم صدقه دولت نمی خوایم»

«اجرای همسان سازی حق مسلم ماست» 

«اجرای همسان سازی بدون حقه بازی»

«درمان رایگان حق مسلم ماست»

«خدایی بی خدا استعفا استعفا»

«یخچال بازنشسته خالی تر از گذشته»

«تورم اسف بار حاکم شده تو بازار»

«کشتی بازنشسته دیگه به گل نشسته»

«وعده وعید کافیه سفره ما خالیه»

«زیر بار تورم شکسته پشت مردم»

«تامینو غارت کردند ماروبیچاره کردن»

«تامین پر درآمد دولت بی کفایت چه برسر توآمد»

«تامین غارت شده خجالت خجالت»

«حسین حسین شعارشون دروغ ودزدی کارشون»

«گرانی تورم بلای جان مردم»

«حقوق ما ریاله هزینه ها دلاریه»

تصاویر:

اهواز:

شوش:

*ادامه کنش های کارگران شهرداری نیشابور برای افزایش حقوق منجمله اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و بی خیالی اداره کار

روز یکشنبه یکم مرداد،کارگران شهرداری نیشابور ازادامه کنش های دامنه دارشان برای افزایش حقوق منجمله اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و بی خیالی اداره کار،خبردادند.

این کارگران که چندین بار پیگیر اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل خود از اداره کار و شهرداری شده‌اند، به خبرنگار رسانه ای گفتند: اخیرا متوجه شده‌ایم از تاریخ ۱۹ مهر ماه سال ۱۳۸۳ اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل از اداره کار نیشابور به شهرداری ابلاغ شده است اما شهرداری در طول این سال‌ها مانع اجرای این طرح برای کارگران شده است.

یکی از کارگران نیزگفت: منفعت حاصل از اجرای این طرح هم به نفع کارگر و هم کارفرماست؛ نیرویی که مهارت و شایستگیِ بیشتری دارد و قدیمی‌تر است باید حقوق بیشتری دریافت کند و این باعث افزایشِ بهره‌وری می‌شود. با این حال کارگران شهرداری انگیزه کار ندارند چون دریافتی کارگری که امروز به استخدام شهرداری رسیده با کارگر ۲۰ سال سابقه کار هیچ تفاوتی ندارد.

او با بیان اینکه از سال ۹۷ به صورت حجمی تحت مسئولیت یک شرکت پیمانکار در بخش خدمات مشغول کاریم و اخیرا با تغییر پیمانکار و صدور احکام جدید بخشی از مطالباتمان شفاف شده است، در ادامه گفت: بالای  ۱۰ تا ۲۰ سال سابقه کار با حداقل حقوق و بدون اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل کار کردیم و با توجه به اوضاع اقتصادی و وضعیت بد معیشتی دیگر نمی‌توان با حقوق‌های ناچیز گذران زندگی کرد.

وی تاکید کرد: طبق نظر کارشناسان چنانچه مشمولیت یک کارگاه برای اجرای طرح طبقه‌بندی تائید شود تا زمان اجرای طرح، یعنی در این دوره‌ی زمانی، مابه‌التفاوتی باید به کارگران تعلق بگیرد که پیگیری این مابه‌التفاوت جزو دعاوی خاص است؛ یعنی حتی کارگری که بازنشسته شده هم می‌تواند برای گرفتن این حقوق درخواست بدهد.

این کارگر به نیابت از همکاران خود با درخواست از اداره کار نیشابور در پیگیری اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل آن‌ها گفت: با مشکلات جدی معیشتی و نابرابری مزدی مواجه هستیم واگر مشکل ما حل نشود ناچاریم از طریق مراجع قضایی موضع مشکلاتمان را پی گیری کنیم.

*اخراج تعدادی از کارگران شرکت دخانیات بدون ذکرعلت زیر سایه سکوت اداره کار

سرپرست شرکت دخانیات ایران بدون ذکرعلتی  تعدادی از کارگران شرکت دخانیات را زیر سایه سکوت اداره کار اخراج کرد.

کارگران اخراجی دخانیات به خبرنگار رسانه ای گفتند:افراد منتخب برای اخراج از یک بخش نبوده و هیچ دلیلی از سوی شرکت مبنی بر کم‌کاری، اخراج انضباطی و… برای انتخاب‌شان به‌منظور خاتمه کار به آن‌ها اعلام نشده است.

در متن نامه مربوط به اخراج یکی از کارگران آمده است:پیرو قرارداد منعقده فی ما بین…بدین‌وسیله خاتمه همکاری جنابعالی اعلام می‌شود:

*پیام کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه به اتحادیه آزاد کارگران ایران درخصوص فشار مدیریت شرکت طرح توسعه و صنایع جانبی برای اخذ تعهد از کارگران

بعد از اعتراضات کارگران رسمی شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در خصوص نحوه اجرای طرح بازنگری مشاغل که منافع کارگران در این طرح در نظر گرفته نشده بود، مدیران طرح توسعه نیشکر و صنایع جانبی اقدام به توضیح و اخد تعهدنامه کتبی جهت صدور احکام پرسنلی که نقض سریع قانون کار می‌باشد را انجام دادند و اعلام نمودند در صورتی که هر یک از کارگران این تعهدنامه را امضا ننماید حکم بازنگری طرح طبقه بندی برای وی صادر نخواهد شد و این موضوع به اداره کار استان نیز توسط کارگران اطلاع داده شده است و تنها واکنش اداره کار استان به این موضوع که تخلف آشکار از قوانین کار میباشد، این است که طرح شکایت کنید. ضمنا چندین بار حکم بازنگری برای کارگران صادر شده بود که در نادرترین آنها ۳ حکم همزمان صادر شده بود که کارگر به دلخواه می‌بایست یکی از آنان را انتخاب نمایید که با واکنش منفی کارگران روبرو شده بود، لذا کارگران رسمی هفت تپه از مسئولین ذیربط تقاضا دارند که جهت جلوگیری از هرگونه تنش در سطح شرکت به موضوع رسیدگی نمایند.

*معترضین به جاده ناایمن با تجمع مسیر زرند – سیریز را مسدود کردند

روز یکشنبه یکم مرداد،جمعی از اهالی شهرستان زرند،برای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت به جاده ناایمن با تجمع مسیر زرند – سیریز را مسدود کردند.

بنابه گزارش یک منبع خبری محلی،هرچند بسیاری از جاده‌های منتهی به شهر زرند مشکلاتی دارند، اما ناایمنی جاده زرند به سمت سیریز (و بافق و یزد) یکی از چالش‌های مهم در شهرستان می‌باشد که در روزهای اخیر و بعد از تصادفی مرگبار در این جاده که مرگ ۵ نفر را در پی داشت بیشتر مورد توجه و تاکید مردم برای اعلام به مسئولین جهت انجام امور اصلاحی این جاده قرار گرفته است.

برپایه همین گزارش، جاده زرند به سیریز به دلایل تنگ و باریک بودن، نداشتن شانه مناسب و کیفیت نامناسب آسفالت شرایط ناایمنی دارد .

*تجمع اعتراضی اهالی روستای جنت‌آباد نسبت به کم‌آبی مقابل فرمانداری رفسنجان 

روزیکشنبه یکم مرداد،جمعی از اهالی روستای جنت‌آباد برای اعتراض  به کم‌آبی مقابل فرمانداری رفسنجان تجمع کردند.

*تجمع اعتراضی والدین و دانش‌آموزان مدرسه مولوی تهران نسبت به تعطیلی این واحد آموزشی

به گزارش کانال شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران،  والدین و دانش‌آموزان مدرسه مولوی واقع در منطقه ۱۱ آموزش و پرورش تهران، روز یکشنبه ۱ مرداد ماه ۱۴۰۲، تجمع اعتراضی برگزار کردند. 

این شهروندان، علت برگزاری تجمع اعتراضی خود را تعطیلی این مدرسه و عدم وجود مدرسه ای دیگر، نزدیک محل زندگی آنها عنوان کردند. این شهروندان اعلام کردند:”با توجه به تورم، گرانی، و از همه مهمتر دوری مسافت، مدرسه دیگری برای اینکه ما بتوانیم فرزندان را با هزینه‌ای معمول در آن ثبت نام کنیم وجود ندارد و اداره آموزش پرورش بدون اعلام قبلی به ما، این واحد آموزشی را تعطیل کرده و فرزندان ما از حق تحصیل محروم هستند.

*تجمع اعتراضی جمعی از متقاضیان نیسان نسبت به بلاتکلیفی مقابل کارخانه زامیاد

روزیکشنبه یکم مرداد،جمعی از متقاضیان نیسان برای اعتراض به بلاتکلیفی مقابل کارخانه زامیاد تجمع کردند.

براساس گزارش رسانه ای شده،حدود ۱۲ هزار نفر از متقاضیان محصول نیسان شرکت زامیاد ماه‌هاست منتظر تعیین تکلیف شماره گذاری و تحویل خودروهای ثبت نامی خود هستند  و شرکت نیز به آنها اعلام کرده است در تاریخ ۲۷ اردیبهشت، پیش از اتمام مهلت قانونی موسسه استاندارد، کلیه مجوزهای لازم برای شماره گذاری این محصول را دریافت کرده است اما موسسه استاندارد از ارسال نامه تاییدیه به پلیس راهور جهت شماره گذاری این خودروها اجتناب کرده است.

حال چند ماه هست حدود ۱۲ هزار نفر که با این خودرو قرار است امرار معاش خود و خانواده خود را انجام دهند معطل موسسه استاندارد هستند و تلاش های وزارت صمت نیز در این مورد به جایی نرسیده است.

*قدردانی اعضای کمپین یکصدهزار امضا از اشخاص و گروه‌هایی که تا امروز از کمپین حمایت کرده‌اند

یک گل میتواند 

آغازِ بهار باشد

چنان‌که یک قطره آغازِ دریا

یک درخت آغازِ جنگل

و یک لبخند آغازِ دوستی 

هرگز نگوییم

بایک گل بهار نمی‌شود

دست‌ات را به من بده

زیرا که دست تو

آغازِ اتّحاد است

و اتحاد من و تو 

آغاز پیروزی است

به همت تعدادی از معلمان کمپین یکصدهزار امضاء در حمایت از معلمان زندانی و مخالفت با پرونده سازی علیه فعالان صنفی فعالیت خود را از دوهفته پیش آغاز کرد.

از همان روز اول مطمئن بودیم که در فاصله کوتاهی از حمایت تشکل‌های مدنی اعم از صنفی و غیرصنفی و همچنین تشکل‌های داخل و خارج از مجموعه معلمان برخوردار خواهیم شد.

امروز با گذشت فقط ۱۴ روز از شروع کمپین این باور ذهنی، تحقق عینی به خود گرفت و هر روز شاهد انتشار پیام حمایت افراد و گروه های مختلف حق طلب، عدالت جو و آزادی خواه هستیم.

اسماعیل عبدی دبیر کل اسبق کانون صنفی معلمان ایران از زندان کچویی کرج اولین کسی بود که با ارسال پیام تشکر از برپاکنندگان کمپین حمایت خود را از این حرکت مدنی اعلام کرد، پس از او انجمن‌ها و کانون‌های صنفی معلمان ایران(تهران)، فارس، کردستان، خراسان شمالی، مرکزی، همدان، اسلامشهر و بوشهر و دو روز قبل تشکل سیاسی_صنفی سازمان معلمان ایران و دیروز چهار تشکل کارگری؛ سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه، گروه اتحاد بازنشستگان، کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری و کارگران بازنشسته خوزستان حمایت خود را از کمپین اعلام کردند.

در بیانیه‌های منتشر شده از سوی تمامی تشکل‌ها بر حقِّ مطالبه‌گری، مخالفت با زندانی کردن و پرونده سازی و محکومیت فعالان مدنی به‌واسطه فعالیت‌های اجتماعی و کاملا قانونی و همچنین ضرورت اتحاد و همبستگی برای حمایت متقابل گروه ها و نهادهای مدنی از یکدیگر تاکید شده‌است‌.

ما نیز برخود لازم می‌دانیم ضمن تایید بخش‌های مشترک مواضع اشخاص و گروه‌ها با اهداف و مواضع کمپین از طرف چهارده هزار معلم که تا امروز به کمپین پیوسته‌اند مراتب سپاس و قدردانی خود را از معلم آزاده و فداکار جناب اسماعیل عبدی و اعضای تشکل‌هایی که از کمپین حمایت کرده‌اند اعلام داریم. و متقابلا اعلام می‌کنیم همان‌گونه که قاطبه معلمان تا امروز حامی حقوق تمامی اقشار و گروه‌های مطالبه‌گر، حق‌طلب، آزادی خواه و عدالت جو بوده‌اند از این پس نیز به حمایت همه جانبه خود از حقوق قانونی و شهروندی همه هموطنان و تمامی اقشار جامعه به‌ویژه گروه‌های کمتر برخوردار از مزایای اجتماعی که به حمایت بیشتر نیاز دارند ادامه خواهیم داد و برای هموار ساختن مسیر حق طلبی و مطالبه گری بیش از پیش تلاش خواهیم کرد. 

یکم مرداد ماه هزار و چهارصد و دو خورشیدی

کمپین یکصدهزار امضا برای آزادی معلمان زندانی

*خودکشی جوانی ۱۸ ساله؛ یکی از بازداشت‌شدگان جنبش ژن ژیان آزادی 

احسان_جواهری، جوان ۱۸ ساله اهل کامیاران، جمعه ۳۰ تیرماه ۱۴۰۲، به زندگی خود پایان داد.

احسان جواهری، ظهر روز سه‌شنبه ۱۵ آذرماه سال گذشته، پس از هجوم نیروهای امنیتی به روستای “لاین” به همراه یک نوجوان ۱۷ ساله دیگر، #دیاکو_اسدی، بازداشت شده و به مدت سه ماه در بازداشت و سپس با تودیع وثیقه در فروردین ماه ۱۴۰۲، به‌طور موقت، از زندان آزاد شده بود.

کانال شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

*مجوز فعالیت یک واحد آموزشی در سنندج به دلیل حمایت از اعتراضات ابطال شد 

مدرسه غیرانتفاعی آرتینا در سنندج (سنه) به دلیل آنچه “حمایت از اعتراضات” عنوان شده، با تایید نهایی سازمان‌‌های تابعه وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی، باطل شده است.

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران ضمن پافشاری بر حق دسترسی همه کودکان به آموزش رایگان و با کیفیت، استیلای آموزه‌های ایدئولوژیک بر ساختار آموزش را محکوم می‌کند و صدور چنین احکامی را نشانه ضعف و تحجر مسئولین ذیربط می‌داند.

*احضار مجدد پیروز نامی به دادگاه 

در حالیکه دادگاه انقلاب در ماه گذشته حکمی علیه فعالین خوزستان صادر کرد و در آن پیروز نامی به جریمه نقدی بدل از  حبس محکوم شده بود 

اینبار و در ادامه پرونده قبلی که مربوط به آبانماه ۱۴۰۱ است شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری برای ۱۵ مرداد ماه احضاریه ای با عنوان نشر اکاذیب در فضای مجازی ، تبلیغ علیه نظام و شرکت در تجمع‌های اعتراضی صادر کرده است

همچنین برای پرونده این فعال صنفی در دیوان عدالت اداری نیز قرار رسیدگی صادر شده است.

کانال شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

*احضار محسن عمرانی، عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان بوشهر، به دادگاه

در ادامه روند پرونده سازی و سرکوب جنبش معلمان محسن عمرانی عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان استان بوشهر جهت اخذ آخرین دفاع به شعبه هفتم بازپرسی دادگاه بوشهر فراخوانده شد.

لازم به ذکر است ایشان در تاریخ ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ توسط اداره اطلاعات در منزل خود بازداشت شده بودند.

این فعال صنفی هم زمان در دادگاه انقلاب بوشهر و شعبه ۱۰۴ کیفری دارای دو پرونده باز و‌ منتظر صدور رای هستند .

*اطلاعیه‌ی کانون صنفی معلمان استان بوشهر

چرا ابلاغ شروع به کار محمود ملاکی صادر نمی شود

محمود ملاکی بازرس کانون صنفی معلمان استان بوشهر در سال ۱۴۰۱ توسط دادگاه محکوم به شش ماه انفصال از خدمت گردید.

همزمان دادگاه اداری (هیات رسیدگی به تخلفات اداری) حکم اخراج دائم ایشان را صادر نمود حکمی که قابل اعتراض در دادگاه تجدید نظر بود.

وکلای جناب ملاکی نسبت به حکم اخراج ایشان اعتراض نموده و پرونده هم اکنون در وزارت خانه آموزش و‌پرورش در حال برسی است .

لازم به ذکر است حکم شش ماه انفصال ایشان در تاریخ ۲۷ خردادماه به پایان رسید و مسئولین اداره شهرستان بوشهر با جناب ملاکی تماس گرفته و از ایشان خواستند جهت گرفتن ابلاغ به اداره مراجعه کنند.

بعد از چند بار مراجعه جناب ملاکی عنوان نمودند که سیستم کد پرسنلی ایشان را نمی شناسد.

اوایل تیرماه جناب ملاکی بازداشت و‌راهی زندان گردید

از آن تاریخ تا امروز کانون صنفی معلمان استان بوشهر پیگیر وضعیت ابلاغ ایشان بوده است ، اما متاسفانه پاسخی که دریافت شده است همان پاسخ روز اول است مبنی بر اینکه سیستم کد پرسنلی ایشان را نمی شناسد.

کانون صنفی معلمان استان بوشهرضمن محکوم کردن زندانی نمودن استاد محمود ملاکی  خواستار رفع مشکل ابلاغ ایشان می باشد .

۳۱ تیرماه ۱۴۰۲

*مرخصی ۱۰ روزه عزیزقاسم زاده

عزیز قاسم‌ زاده ، معلم-هنرمند و فعال سرشناس صنفی معلمان که در حال گذراندن حکم یک‌ساله‌ی حبس خود به اتهام تبلیغ علیه نظام از ۱۹ فروردین سال جاری زندان لاکان رشت به سر می‌برد، امروز (اول مرداد ۱۴۰۲) برای ده روزه، به مرخصی آمد.

کانال شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate