اخباروگزارش های کارگری ۲۶ تیرماه ۱۴۰۲

اخباروگزارش های کارگری ۲۶ تیرماه ۱۴۰۲

– دوشنبه اعتراضی کارگران بازنشسته مخابرات کشور نسبت به کاهش قدرت خرید ،عدم پرداخت مطالبات و قطع خدمات بیمه تکمیلی درمان بابرپایی تجمع،راهپیمایی ،سردادن شعارها وبرافراشتن پلاکاردها مقابل یا درساختمان مرکزی شرکت مخابرات استان های

خراسان رضوی(مشهد)

خوزستان (شهراهواز)

کردستان(سنندج)

کرمانشاه(کرمانشاه)

مازندران(ساری)

«شاغل و بازنشسته اتحاد اتحاد»

– تجمع اعتراضی ناشنوایان خراسان رضوی نسبت به عدم اجرای پنج‌ساله ماده ۲۷ قانون حمایت از معلولان مقابل اداره کل بهزیستی استان

– روز یکشنبه افراد دارای معلولیت اصفهان هم برای به عدم اجرای پنج‌ساله ماده ۲۷ قانون حمایت از معلولان و لحاظ نشدن حقوق اجتماعی، فرهنگی و اقتصلدی معلولان در برنامه توسعه هفتم مقابل اداره  کل بهزیستی استان تجمع کردند

– تجمع اعتراضی مالکان اراضی کوه سیاه نسبت به عدم ابطال سند منابع طبیعی مقابل دادگستری رباط کریم

تجمع اعتراضی خریداران لاماری نسبت به دریافت هزینه اضافی مقابل وزارت صنعت

– سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و‌ حومه:

شورای تامین استان حق ندارد برای کارگران تصمیم بگیرد. 

«انتخابات» شورای اسلامی کار را تحریم‌کنیم! 

– خودکشی یک کارگر به دلیل فقر مالی

برگزاری جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات رفیق سلیمی

– تقلیل حکم انفصال از خدمت کوکب بداغی پگاه از سه ماه به یک ماه

*******

*دوشنبه اعتراضی کارگران بازنشسته مخابرات کشور نسبت به کاهش قدرت خرید ،عدم پرداخت مطالبات و قطع خدمات بیمه تکمیلی درمان بابرپایی تجمع،راهپیمایی ،سردادن شعارها وبرافراشتن پلاکاردها مقابل یا درساختمان مرکزی شرکت مخابرات استان های

خراسان رضوی(مشهد)

خوزستان (شهراهواز)

کردستان(سنندج)

کرمانشاه(کرمانشاه)

مازندران(ساری)

«شاغل و بازنشسته اتحاد اتحاد»

شعارها:

«بازنشسته بپاخیز برای رفع تبعیض»

«بازنشسته می میرد تبعیض نمی پذیرد»

«کشتی بازنشسته امروز به گل نشسته»

«حقوق بازنشسته کشتی به گل نشسته»

«گرانی تورم بلای جان ما شد»

«اجرای آئین نامه حق مسلم ماست»

تصاویر:

اهواز:

ساری:

سنندج:

کرمانشاه:

*تجمع اعتراضی ناشنوایان خراسان رضوی نسبت به عدم اجرای پنج‌ساله ماده ۲۷ قانون حمایت از معلولان مقابل اداره کل بهزیستی استان

روز دوشنبه ۲۶ تیر، جمع کثیری از ناشنوایان خراسان رضوی برای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت به عدم اجرای پنج‌ساله ماده ۲۷ قانون حمایت از معلولان مقابل اداره کل بهزیستی استان در کلانشهر مشهد تجمع کردند.

*روز یکشنبه افراد دارای معلولیت اصفهان هم برای به عدم اجرای پنج‌ساله ماده ۲۷ قانون حمایت از معلولان و لحاظ نشدن حقوق اجتماعی، فرهنگی و اقتصلدی معلولان در برنامه توسعه هفتم مقابل اداره  کل بهزیستی استان تجمع کردند

روزیکشنبه ۲۵ تیر همزمان با تجمع سراسری ، افراد دارای معلولیت اصفهان هم برای به عدم اجرای پنج‌ساله ماده ۲۷ قانون حمایت از معلولان و لحاظ نشدن حقوق اجتماعی، فرهنگی و اقتصلدی معلولان در برنامه توسعه هفتم مقابل اداره  کل بهزیستی استان تجمع کردند.

*تجمع اعتراضی مالکان اراضی کوه سیاه نسبت به عدم ابطال سند منابع طبیعی مقابل دادگستری رباط کریم

به گزارش کانال اتحادیه آزاد کارگران ایران،روزدوشنبه ۲۶ تیر،مالکان اراضی موسوم به کوهسیاه سفیدار، در اعتراض به عدم ابطال سند منابع طبیعی که چندماه پیش رای ابطال ادعای منابع طبیعی را صادر کرد، در مقابل دادگستری رباط کریم تجمع کردند.

*تجمع اعتراضی خریداران لاماری نسبت به دریافت هزینه اضافی مقابل وزارت صنعت

روزدوشنبه ۲۶ تیر،جمعی از خریداران لاماری برای اعتراض به دریافت هزینه اضافی مقابل وزارت صنعت تجمع کردند و خواهان رسیدگی به شکایتشان .بازپرداخت هزینه اضافی توسط شرکت آرین موتور شدند.

براساس گزارش های رسانه ای شده،شرکت آرین موتور در اقدامی خودسرانه ۴۶۲ میلیون تومان از مشتریان لاماری هزینه اضافه دریافت کرده و همین امر باعث شکایت خریداران این خودرو روبه روی وزارت صمت شده است.

*سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و‌ حومه:

شورای تامین استان حق ندارد برای کارگران تصمیم بگیرد. 

«انتخابات» شورای اسلامی کار را تحریم‌کنیم! 

اطلاعیه ای در خصوص «انتخابات» شورای اسلامی کار که در آن به تجمیع شورا در ستاد مرکزی اشاره شده و شوراهای سامانه ها حذف و فقط به یک شورای مرکزی اکتفا شده، در برخی کانالهای تلگرامی درج شده. این تصمیم فرا قانونی از بیرون از شرکت واحد و حتی خارج از دستورالعمل های وزارت کار برای برگزاری «انتخابات کارگری» به شرکت واحد دیکته شده تا کارگران را به شرکت در «انتخابات» کاملا کنترل شده وادار نموده و تسلط کامل کارفرما را از طریق نماینده های فرمالیته و نمایشی کارگران اعمال نمایند. 

هر چند شورای اسلامی کار قبلا هم در سامانه ها هیچ گونه کارائی و نقش آفرینی در جهت حق و حقوق کارگران نداشتند ولی شورای تامین استان حتی به آن هم اکتفا نکرده و خواسته که کلا انتخابات کارگری را در شرکت واحد به یک نوعی در اختیار و در کنترل کارفرما و تامین استان قرار دهد و رانندگان و دیگر کارگران شرکت را نسبت به سرنوشت خود بی تفاوت و بی مسئولیت کند و آنرا کلا در اختیار کارفرما و نظام سرمایه داری و‌ غارتگران اموال عمومی قرار دهد، انتخاباتی که کارگر در آن هیچ نقشی و حتی هیچ شناختی از کاندیداها ندارند. 

چرا باید شورای تامین استان برای کارگران تصمیم بگیرد؟ مگر کارگران برده و نوکر دولت و سیستم سرمایه داری هستند که هر آنچه آنها دیکته می‌کنند باید ما کارگران به آن عمل نمائیم؟  حالا که شورای تامین استان این قدر به انتخابات کارگری علاقه نشان می‌دهد پس لطف کند اسم انتخابات را به انتصابات مبدل کند تا کلا خیال همه را راحت کند. 

واقعیت این است که شورای تامین استان به این مسئله ورود کرده است چرا که میداند در یک نظر سنجی واقعی از کارگران شرکت واحد روشن میشود که اکثریت مطلق رانندگان و‌ دیگر کارگران تمام بخشهای شرکت به تشکل مستقل کارگری باور دارند و خواهان تشکلی وابسته به دولت و‌ کارفرما و‌ نیروهای امنیتی و‌ حراستی همچون شورای اسلامی کار نیستند. 

سندیکای کارگران شرکت واحد از تمامی همکاران می‌خواهد به این نوع به اصطلاح انتخابات نه بگویند و هیچ گونه مشارکتی در آن نداشته باشند و در پای صندوق های کارفرما حضور پیدا نکنند و نشان بدهند که کارگر آگاه است و نسبت به سرنوشت خود اهمیت می‌دهد و همانند سال های قبل که در سامانه یک و سامانه شش شورای اسلامی کار را تحریم نمودند و انتخابات باطل گردید در این دوره نیز تحریم نمایند تا شورای تامین و کارفرما بفهمد حق ندارند در سرنوشت کارگران دخالت کنند، بلکه کارگران خودشان برای سرنوشت شان تصمیم میگیرند.

 از همکاران می خواهیم چه در سامانه ها و‌ چه از طریق ارسال پیام نظرات و پیشنهادات و راهکارهای خود را عنوان نمایند. 

چاره کارگران وحدت و تشکیلات مستقل از کارفرما و‌ دولت و ‌نهادهای حراستی و ‌اطلاعاتی است.

۲۶ تیر ۱۴۰۲

*خودکشی یک کارگر به دلیل فقر مالی

بنابر خبر رسیده، امروز دوشنبه ۲۶ تیرماه ۱۴۰۲، یک کارگر ساختمانی بنام علی آخوندی ۲۴ ساله و ساکن زاهدان بخاطر فقر مالی خودکشی کرده است. علی آخونده داری یک پسر ۴ساله است.

منبع: کانال اتحادیه آزاد کارگران ایران

*برگزاری جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات رفیق سلیمی

بنابر گزارش منتشرشده، روز یک‌شنبه ۲۵ تیرماه ۱۴۰۲، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات رفیق سلیمی فعال کارگری محبوس در زندان مرکزی سنندج از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شد. بر اساس این گزارش جلسه دوم دادگاه به ١۵ روز دیگر یعنی ۹ مردادماه ۱۴۰۲ موکول شده است.

آقای سلیمی پیش‌تر نیز در تاریخ ۲۷ فروردین‌ماه ۱۴۰۲، بە دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی نقی‌زاده معاون دادستان و رئیس شعبه دوم دادگاه انقلاب و عمومی سنندج، احضار شده بود. در جریان این جلسه دادگاهی، رفیق سلیمی به اتهام «ایجاد گروه‌های غیرقانونی و اقدام علیه امنیت ملی کشور» و «افساد فی‌الارض» تفهیم اتهام شده است. به گفته خانواده رفیق سلیمی، این فعال کارگری در این جلسه دادگاهی کلیه اتهامات مطروحه علیه خود را رد کرده و به دفاع از خود پرداخته است.

رفیق سلیمی روز چهارشنبه ۲۸ دی‌ماه ۱۴۰۱ پس از گذشت بیش از ۵۰ روز بازداشت و شکنجه در بازداشتگاه‌های اداره اطلاعات، به زندان مرکزی سنندج منتقل شده است.

رفیق سلیمی بیمار است و از مشکلات جسمی رنج می‌برد و نیاز به رسیدگی پزشکی و دسترسی روزانه به درمان دارد.

رفیق سلیمی و پسرش فواد سلیمی روز دوشنبه ۷ آذرماه ١۴٠١ توسط نیروهای امنیتی شهر سنندج در محل کار فواد سلیمی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده بودند.

برگرفته ازکانال اتحادیه آزاد کارگران ایران

*تقلیل حکم انفصال از خدمت کوکب بداغی پگاه از سه ماه به یک ماه

خانم کوکب بداغی پگاه که در هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری استان خوزستان به سه ماه انفصال از خدمت محکوم گردیده بود، با ارائه دفاعیات در شعبه دو تجدید نظر، مجازات ایشان به انفصال موقت به مدت یک ماه تقلیل یافت.

این رای در هیات تخلفات اداری، قطعی است و محکوم علیها در صورت اعتراض می‌تواند حداکثر ظرف سه ماه از تاریخ ابلاغ به دیوان عدالت اداری شکایت نماید.

پی‌نوشت:

در حالی این گونه از احکام برای معلمان حق‌طلب صادر می‌شود که تمام تلاش فعالان صنفی معلمان، پیگیری حقوق خود و دانش‌آموزانشان بوده و هست. بدون شک صدور این احکام نمی‌تواند معلمان عدالت‌خواه را از اهداف قانونی خود منحرف سازد.

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate