اخباروگزارش های کارگری ۲۳ تیرماه ۱۴۰۲

اخباروگزارش های کارگری ۲۳ تیرماه ۱۴۰۲

– فراخوان تجمع افراد دارای معلولیت مقابل شهرداری تهران

– سه‌شنبه‌های اعتراضی بازنشستگان کشوری

– تجمع اعتراضی جمعی از اهالی جیرفت نسبت به انتقال آب هلیل رود به شمال استان کرمان در محل لوله گذاری انتقال آب سرشاخه های هلیل رود

– تجمعات اعتراضی اهالی نورآباد ایرانشهر نسبت به بی آبی شرب و عدم پاسخگویی مسئولان در فرمانداری، اداره آب و فاضلاب و جهاد آبرسانی ایرانشهر

– تجمع اعتراضی  اهالی روستای هیو نسبت به عدم تحویل زمین های واگذارشده در ورودی روستا

– وخیم شدن وضعیت‌ چشم‌ و بینایی داود رضوی کارگر زندانی

– دادگاه ریحانه انصاری‌نژاد در ۲۶ تیر برگزار خواهد شد

– جان باختن یک کارگر جوان در خرم آباد  بر اثر برق گرفتگی 

*******

*فراخوان تجمع افراد دارای معلولیت مقابل شهرداری تهران

معلولان برای جلوگیری از واگذاری سامانه حمل و نقل جانبازان و معلولین تهران، تجمع اعتراضی برگزار می‌کنند

با توجه به واگذاری قریب‌الوقوع سامانه حمل و نقل جانبازان و معلولین به تاکسیرانی(بخش خصوصی) و برای جلوگیری از این اقدام شهرداری که تبعات جبران‌ناپذیری برای معلولان در پی خواهد داشت و همچنین عدم پاسخگویی شهرداری به مطالباتی که در تجمع قبلی( دهم اردیبهشت) (https://t.me/dscampaign/10848) مطرح شده، کمپین معلولان اقدام به انتشار فراخوان تجمع می‌کند؛

زمان؛ سه‌شنبه ۲۷ تیرماه از ساعت ۹_۱۲ 

مکان؛ پارک شهر، خیابان بهشت، مقابل ساختمان مرکزی شهرداری تهران

اگه برای حقت نجنگی، حقت رو از دست می‌دی!

*سه‌شنبه‌های اعتراضی بازنشستگان کشوری

همکاران محترم با اتحاد و همبستگی  عهد ببندیم که برای تحقق و اجرای کامل  همسان‌سازی و بیمه کارآمد و تمامی مطالبات دیگر کنار هم هستیم. حضور حداکثری افراد فعال فرهیختگان و اتحاد و پیگیری مداوم رمز موفقیت است .

 بیاید تا تحقق کامل مطالباتمان، از حق و حقوق خود دفاع کرده و خسته نشویم و اعلام کنیم که بازنشسته حضور دارد و نمی‌توانید آنها را نادیده بگیرید

 فرهیختگان عزیز…

درود بر همت والایتان 

این هفته نیز با قدرت خواهیم آمد

وعده‌ی دیدار ما: 

تجمع هر هفته 

روزهای سه‌شنبه

ساعت ۱۰ صبح 

مقابل صندوق  بازنشستگی کشوری در سراسر ایران

منتظر حضور گرمتان هستیم.

معیشت منزلت حق مسلم ماست

تا حق خود نگیریم، از پا نمی‌نشینیم

برگرفته از کانال شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

*تجمع اعتراضی جمعی از اهالی جیرفت نسبت به انتقال آب هلیل رود به شمال استان کرمان در محل لوله گذاری انتقال آب سرشاخه های هلیل رود

روز پنج شنبه ۲۲ تیر، جمعی از اهالی جیرفت با تجمع در محل لوله گذاری انتقال آب سرشاخه های هلیل رود وایراد سنخرانی اعتراضشان را نسبت به انتقال آب هلیل رود به شمال استان کرمان بنمایش گذاشتند.

طرح انتقال آب از هلیل رود، طرحی که از سال ۱۳۷۱ ، ترس را به جان ساکنان مناطق اطراف تالاب جازموریان، یعنی مناطقی که در حوضه آبریز هلیل رود هستند، انداخته است.

آنها می گویند جان «جاز» در گرو آبی است که از سرشاخه های هلیل رود در شهرستان رابر جاری و پس از پیمودن چند صد کیلومتر در رگ های خشکیده جازموریان جاری می شود.

ساکنین این مناطق با احداث سد صفارود روی سرشاخه های هلیل رود در شهرستان رابر، سدی که ساختنش در سال ۱۳۸۶ آغاز شده بود، مخالف بودند.

آنها معتقدند که باعث مرگ جازموریان می شود و اگر جازموریان بمیرد، آن موقع دیگر وضعیت استان کرمان به عنوان اولین کانون ریزگرد کشور در رابطه با ریزگرد و گرد و غبار از این هم وخیم تر خواهد شد.

*تجمعات اعتراضی اهالی نورآباد ایرانشهر نسبت به بی آبی شرب و عدم پاسخگویی مسئولان در فرمانداری، اداره آب و فاضلاب و جهاد آبرسانی ایرانشهر

طی روزهای گذشته هالی نورآباد ایرانشهربا تجمع درفرمانداری، اداره آب و فاضلاب و جهاد آبرسانی ایرانشهر نسبت به بی آبی شرب و عدم پاسخگویی مسئولان اعتراض کردند ولی با گوش ناشنوای مسئولان ذیربط این شهرستان دراستان سیستان وبلوچستان روبرو شدند.

به گزارش یک منبع خبری محلی،هفته هاست که اهالی این روستا از آب شرب محروم هستند و با وجود پیگیری به ارگان های مربوطه تاکنون پاسخی دریافت نکرده اند.

*تجمع اعتراضی  اهالی روستای هیو نسبت به عدم تحویل زمین های واگذارشده در ورودی روستا

روز جمعه ۲۳ تیر، اهالی روستای هیو نسبت به عدم تحویل زمین های واگذارشده و بلاتکلیفی ۲۰ ساله  در ورودی این روستای شهرستان ساوجبلاغ دراستان البرز تجمع کردند.

پیش از این اهالی معترض روستای هیو به خبرنگار رسانه ای گفتند: مدت ۲۰سال گذشته زمین‌هایی را در روستای هیو واگذار کردند و هزینه آن را پرداخت کردیم، اما تاکنون تحویل ندادند و بلاتکلیف مانده است. ما این زمین‌ها را به امید رهایی از مستاجری تهیه کردیم به ویژه الان که اجاره خانه‌ها به شدت افزایش یافته است.

*وخیم شدن وضعیت‌ چشم‌ و بینایی داود رضوی کارگر زندانی

«بازداشت‌ طولانی داود رضوی و به سر بردن شبانه‌ روزی در سلول با چراغ روشن، استفاده پی در پی از چشم بند هنگام بازجویی که ماه‌ها به طول انجامید باعث شده تا آسیب‌های جدی به چشمان ایشان وارد شود و هر دو چشم او از لحاظ بینایی ضعیف گشته است.»

داود رضوی فعال کارگری و عضو هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و‌حومه روز سه‌شنبه ۲۰ تیرماه توسط مسئولین زندان جهت معاینه به چشم پزشکی بیمارستان فارابی اعزام شد. چشم پزشک پس از معاینه و تجویز دارو متذکر شد که وضعیت چشمان رضوی خوب نیست و می‌باید به هیچ عنوان در معرض نور آفتاب قرار نگیرد و حتما باید از عینک آفتابی استفاده کند. حتی پزشک فکر کرده بود که چشم‌های وی بر اثر جوشکاری صدمه دیده است. چشم پزشک تاکید کرده که هر ۶ ماه یکبار جهت بررسی وضعیت چشم‌ها بایستی به بیمارستان اورده شود.

بازداشت‌ طولانی داود رضوی و به سر بردن شبانه‌ روزی در سلول با چراغ روشن، استفاده پی در پی از چشم بند هنگام بازجویی که ماه‌ها به طول انجامید باعث شده تا آسیب‌های جدی به چشمان ایشان وارد شود و هر دو چشم ایشان از لحاظ بینایی ضعیف گشته و نمرات چشم ایشان بالاتر رفته است. با توجه به شرایطی سنی داود رضوی و داشتن بیماری‌های گوارشی و خونریزی معده و همچنین ناراحتی چشم که در طول بازداشت اضافه شده است ادامه بازداشت و حبس طولانی برایش کاملا مضر می‌باشد و با این وضعیت قادر به تحمل ادامه حبس نمی باشد، و ‌باید در اسرع وقت جهت معالجات مختلف و پیشگیری از بدتر شدن وضعیت جسمانی اش از زندان مرخص گردد. 

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه خواستار پایان دادن به اتهامات بی پایه و اساس و لغو پرونده سازی برای داود رضوی  و همچنین خواستار آزادی بی قید و شرط داود رضوی و دیگر اعضای زندانی خود حسن سعیدی، رضا شهابی و سایر فعالین کارگری و معلمی و ‌مدنی می‌باشد.

کارگر زندانی آزاد باید گردد

چاره کارگران وحدت و تشکیلات

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

۲۳ تیر ۱۴۰۲

*دادگاه ریحانه انصاری‌نژاد در ۲۶ تیر برگزار خواهد شد

ریحانه انصاری‌نژاد کارگر بازنشسته و فعال کارگری برای برگزاری دادگاه به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی احضار شد. طی تماس تلفنی با نامبرده زمان برگزاری دادگاه ۲۶ تیرماه ۱۴۰۲ اعلام گردیده است. 

اتهام ریحانه انصاری نژاد اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور از طریق ارتباط با کارگران، معلمان‌و‌ دانشجویان اعلام گردیده است.

ریحانه انصاری نژاد هیچ جرمی مرتکب نشده است. سندیکای کارگران شرکت واحد برگزاری دادگاه علیه ریحانه انصاری نژاد با اتهاماتی بی پایه و اساس را مصداق کامل کارگر ستیزی دانسته و‌ تداوم اعمال فشار بر او را نقض ابتدایی ترین حقوق انسانی این فعال کارگری میداند. کلیه اتهامات علیه ریحانه انصاری نژاد لغو‌ باید گردند. 

کارگر زندانی آزاد باید‌ گردد!

زندانی سیاسی آزاد باید گردد

چاره کارگران وحدت و تشکیلات

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

۲۳ تیر ۱۴۰۲

*جان باختن یک کارگر جوان در خرم آباد  بر اثر برق گرفتگی 

روز جمعه ۲۳ تیر، یک کارگر جوان حین کار جوشکاری اسکلت ساختمان در حال ساخت در روستای ده محسن خرم‌آباد دچار برق گرفتگی شد و جان خود را از دست داد.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate