اخباروگزارش های کارگری ۲۰ تیرماه ۱۴۰۲

اخباروگزارش های کارگری ۲۰ تیرماه ۱۴۰۲

– سه شنبه های اعتراضی بازنشستگان کشوری نسبت به عدم اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان(اجرا نشدن ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه)مقابل صندوق بازنشستگی کشوری در استان های

اردبیل(شهراردبیل)

البرز(کرج)

فارس(شهر ممسنی)

قزوین(شهرقزوین)

کردستان(شهرسنندج)

کرمانشاه(شهر کرمانشاه)

یزد(شهریزد)

– تجمع اعتراضی کارگران پتروشیمی دهلران نسبت به نداشتن امنیت شغلی مقابل فرمانداری

– پیام همکار

هردم از این باغ بری می رسد

– نیروهای امنیتی زهرا سعیدیان‌جو، خواهر میلاد سعیدیان‌جو، از کشته‌شدگان جنبش سراسری را بازداشت کردند

– حشدالشعبی در دانشگاه، دانشجویان در کمیته انضباطی

– قر و فرهای جدید حراست دانشگاه صنعتی شریف

– جان باختن یک کارگردریک کارخانه بروجرد زیر دسته ا‌ی میلگرد

*******

*سه شنبه های اعتراضی بازنشستگان کشوری نسبت به عدم اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان(اجرا نشدن ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه)مقابل صندوق بازنشستگی کشوری در استان های

اردبیل(شهراردبیل)

البرز(کرج)

فارس(شهر ممسنی)

قزوین(شهرقزوین)

کردستان(شهرسنندج)

کرمانشاه(شهر کرمانشاه)

یزد(شهریزد)

شعارها:

«هم مجلس هم دولت دروغ میگند به ملت»

«این همه بی عدالتی هرگزندیده ملتی»

«تاحق خود نگیریم از پای نمی نشینی»

«بازنشسته بیدار است از تبعیض بیزاراست»

«اجرای همسان سازی حق مسلم ماست»

«گرانی تورم بلای جان مردم»

تصاویر:

سنندج:

قزوین:

کرج:

ممسنی:

*تجمع اعتراضی کارگران پتروشیمی دهلران نسبت به نداشتن امنیت شغلی مقابل فرمانداری

روزشنبه ۲۰ تیر، جمعی از کارگران پتروشیمی دهلران برای اعتراض به احتمال تعطیلی شرکت دست به تجمع مقابل فرمانداری  شهرستان دهلران دراستان ایلام زدند.

پیام همکار

هردم از این باغ بری می رسد

 *برنامه ریزی دیگری برای چپاول و تاراج سامانه جانبازان شرکت واحد توسط مدیریت به بهانه واگذاری به تاکسیرانی تهران* 

در تازه ترین اقدام مدیران شرکت واحد که سابقه ای در بخش حمل ونقل شهری ندارند، با بهانه های واهی، “مانند زیان ده بودن” قصد واگذاری سامانه جانبازان ومعلولان شرکت واحد اتوبوسرانی تهران را به تاکسیرانی تهران  دارند.

 محل توقفگاه سامانه جانبازان شرکت واحد با مساحتی در حدود ۲۷ هزار مترمربع واقع در آزادی طرشت چشم هر زمین خوار  اختلاس گری را به خود جلب می کند همانند دانشگاه شریف که سالها برای تاراج توقفگاه سامانه جانبازان برنامه ریزی کرده است، خوشبختانه تا امروز موفق به این امر نشده ولی ظاهرا مدیران جدید شرکت راهی نو برای خواسته غیر قانونی مدیران دانشگاه شریف یافته اند و آن واگذاری سیستم حمل و نقل جانبازان و معلولان به تاکسیرانی تهران می باشد تا پس از اینکه توقفگاه سامانه جانبازان را از تصرف شرکت واحد خارج نمودند آن را با همدستی شهرداری، دو دستی به دانشگاه شریف برای ساخت و ساز مجتمع مسکونی تقدیم نمایند. 

معلولان و جانبازان که از قشر متوسط به پایین جامعه هستند و اکثرا درآمد ثابت نداشته و علاوه بر هزینه های کمرشکن زندگی، در بخش درمان نیز با مشکلات بسیاری دسته و پنجه نرم می کنند حال اگر این مجموعه به تاکسیرانی که یک بخش خصوصی تحت نظارت شهرداری است واگذار شود و بودجه ی آن نیز طبیعتا قطع خواهد شد بنابراین کرایه های تردد ایشان را با نرخ آزاد محاسبه خواهند کرد بنابراین مشکلات ایشان افزوده خواهد شد واین ستمی است بر جامعه معلولان و جانبازان.

 تکلیف رانندگان و کارگران این مجموعه چه خواهد شد آیا در همین مجموعه زیر نظر تاکسیرانی خواهند بود یا اینکه به سامانه های دیگر انتقال خواهند یافت. اصلا خدا وکیلی یک ساعت در مورد واگذاری سامانه مشورت کرده اید برنامه ریزی، چی انجام داده اید یا اینکه همانند انتصاب ۳٠،۲٠ نفر از دوستان و آشنایان خود بعنوان مدیر ومعاون که هیچ سابقه ای در حمل ونقل نداشته اند با کسری از ثانیه عمل نمودید. 

 _رانندگان و کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه برای آخرین بار به شما مدیر عامل محترم اخطار می دهند در صورتی که دست از سیاست های ضد کارگری برنداشته، جلوی واگذاری های بی حساب و کتاب را نگیرید و مطالبات کارگران را هرچه سریعتر نپردازید با اعتراض و اعتصاب رانندگان و کارگران وفق اصل ۲۷ قانون اساسی روبرو خواهید شد._ 

 *رانندگان و کارگران فنی و دفتری بدانید  اتحاد رمز پیروزی است سال پیش را به یاد آورید که چگونه با اتحاد بر شهرداری پیروز شدید و جلوی سیاست کاهش حقوق و دستمزد را گرفتید.*

سپاس از همکاران.

راه حل مقابله با زیر پا گذاشتن حقوق کارگران در تمام بخش‌های شرکت، همگرایی و اتحاد همه‌ی ما است.

چاره کارگران وحدت و تشکیلات

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

۲۰ تیر ۱۴۰۲

*نیروهای امنیتی زهرا سعیدیان‌جو، خواهر میلاد سعیدیان‌جو، از کشته‌شدگان جنبش سراسری را بازداشت کردند

مأموران امنیتی جمهوری اسلامی یکشنبه ۱۸ تیر در تهران زهرا سعیدیان‌جو، خواهر میلاد سعیدیان‌جو، یکی از کشته‌شدگان جنبش سراسری «زن، زندگی، آزادی» در ایذه را بازداشت و به زندان اوین منتقل کردند. این خبر را روز دوشنبه امید سعیدیان‌جو، برادر او اعلام کرد و نوشت: «خواهرم روز گذشته در محل کارش در تهران توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.» او دلیل بازداشت خواهرش را «همدردی و دیدار با خانواده‌های داغدار در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱» عنوان کرد. پیش از این در ۱۰ اسفند سال گذشته نیز امید و زهرا سعیدیان‌جو، همزمان با برگزاری مراسم تولد میلاد سعیدیان‌جو بر سر مزارش بازداشت و پس از مدتی آزاد شدند. میلاد سعیدیان‌جو، ۲۶ ساله و اهل ایذه ۲۵ آبان سال گذشته در این شهر هدف گلوله‌های نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی قرار گرفت و جان خود را از دست داد.

برگرفته از کانال اتحادیه آزاد کارگران ایران

*حشدالشعبی در دانشگاه، دانشجویان در کمیته انضباطی

بر اساس گزارشات مواصله، امروز ۲۰ تیرماه طی تماس‌های تلفنی، ده‌ها تن از دانشجویان دانشگاه تهران به کمیته انضباطی احضار شده‌اند. همچنین دلیل احضار اغلب دانشجویان، رعایت نکردن قوانین پوشش در دانشگاه عنوان شده‌است. این تماس‌ها در حالی صورت می‌گیرند که اغلب این دانشجویان خوابگاهی بوده و اصلاً امکان حضور در تهران و جلسات مذکور را ندارند.

دانشگاه تهران از فرصت تعطیلی بین ترم استفاده کرده‌ و تنها پس از گذشت دو روز از اعلام حضور نیروهای حشدالشعبی در دانشگاه توسط محمد مقیمی، رئیس دانشگاه، روند سرکوب و محرومیت دانشجویان از حق تحصیل از سر گرفته شده‌است.

*قر و فرهای جدید حراست دانشگاه صنعتی شریف

بعضی از دانشجوهایی که به‌خاطر پوشش‌شان به حراست احضار می‌شوند، به همراه استادهای دانشکده‌شان به دفتر حراست می‌روند. حضور و همراهی استاد کنار دانشجو، معمولا رفتار مناسب‌تر و بهتر حراست با دانشجو را به دنبال دارد و از فشار روانی روی دانشجو می‌کاهد.

اما اخیرا حراست با این بهانه که «هیئت‌رئیسه دانشگاه تصویب کرده که حضور هیئت‌علمی همراه دانشجو ممنوع است» مانع ورود استادان به همراه دانشجوها به دفتر حراست می‌شود. از این بگذریم که هیئت‌رئیسه دانشگاه چقدر باید سطح مسائلش پایین بیاید که برای چنین موضوعی مصوبه داشته باشد، اما طبق پرس‌وجو از اعضای هیئت‌رئیسه مشخص شده که چنین مصوبه‌ای در کار نبوده و حراست خودش این بهانه را سرهم کرده، هرچند پشتیبانی مسئولان دانشگاه را برای این رفتارش دارد.

از طرف دیگر برخی مسئولین حراست اخیرا از تشکیل کمیته‌ای با نام «عفاف و حجاب» به دانشجوها می‌گویند؛ کمیته‌ای که نه اعضایش مشخص است و نه مسئولیتش و مسئولین فرهنگی دانشگاه هم از کم‌وکیف آن اظهار بی‌اطلاعی کرده‌اند.

 مورد عجیب دیگر حراست در یکی دو هفته اخیر، گیر دادن به مانتوی دختران دانشجو هنگام ورود به دانشگاه بوده و حتی در برخی موارد، به بهانه نامناسب بودن مانتو، مانع ورود دانشجو به دانشگاه شده‌اند.

برگرفته از کانال شریف تودای

*جان باختن یک کارگردریک کارخانه بروجرد زیر دسته ا‌ی میلگرد

روز دوشنبه ۱۹ تیر، یک کارگر در داخل فونداسیون یک کارگاه ساختمانی در یکی از کارخانه‌های شهرستان بروجرد مشغول استراحت بود که براثر سقوط دسته‌ ای میلگرد روی سرش زیر آوارسنگین میلگردها گرفتارشد ودردم جان خودرا ازدست داد.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate