رژیم اسلامی و استیصال در مقابل توماج صالحی

می گویند طی چند روز آینده حکم نهائی توماج صالحی صادر می شود.بعد از ماهها شکنجه و تهدیدها به اعدام و اتهامات ناشی از استیصال که حکومت اسلامی برای توماج ساخت تا بتواند زمینه “قانونی” اعدام را فراهم آورد حتی در سطح قانونی هم مستاصل شده اند که چگونه و بر چه اساسی او را اعدام کنند!

در سشرایطی که رژیم اسلامی با دادگاههای چند دقیقه ای حکم اعدام صادر کرده و حتی ر مثقابل قیام ۱۴۰۱ هم با همین متدها فرزندان عزیز قیام را اعدام کرده اینبار مجبور شده دو جلسه دادگاه بگذارد و در عین اینکه داداگه توماج غیر علنی برگزار شده و او ز داشتن وکیل که بتواند بر پرونده او اشراف کامل داشته باشد محروم بوده و معلوم نیست چه بلاهائی سر توماج اوردند با اینهمه توماج که فرزند راستین قیام ۱۴۰۱ بوده و سمبل نسلی جوانست که با تجربه خود به همان تجربه نسل ما یعنی نسل انقلاب ۵۷ رسیده و تمامی نظام سیاسی و اجتماعی ایران را رسما و صراختا رفتنی می داند ، با همه اینها در مقابل توماج مستاصل هستند !

در ادعای دادستانی همان مهمل “فساد فی الارض و مخالفت با نظام” تکرار شده در حالیکه او در اوازهایش به رژیم تاخته و بس.بواقع جرم او “شوراندن جامعه است و تشویق به قیام”

سپاه پاسداران رژیم جنایت مدعی شده که “توماج چون همکاری کرده مجازات اعدام ندارد و مجازاتش به حبس ابد تقلیل یافته”

بعدا اینها تگذیب شد و گفتند که هنوز روند قانونی او کامل نیست و ند رز دیگر طول می کشد تا حکم او اعلام شود.

در سطح ایران و خارج کشور تظاهرات متعددی نشان از یک کمپین فراسیاسی ارد که حمایت از توماج را به سطخ بین المللی کشانده و جامعه داخل و خارج کشور در حالیکه برای سایر هزاران اسیر قیام ۱۴۰۱ و ازادیشان مبارزه می کند یک نگاه ویژه به توماج دارد.

توماج صالحی به حق بعنوان سمبلی یگانه و پرچم قیام ۱۴۰۱ محسوب می شود و نمونه بسیار خوبیست که نشان می دهد هنر متهد یعنی چه و چگونه می شد در تاریکترین شریط کثیفترین حکومتها را به زیر سوال برد. لذا توماج امروز یک کمپین سراسری است و قلب هر انسان ازادیخواه برابری طلب با اوست.

رژیم اسلامی بر بدن او حاکمست اما او مثل بسیاری شخصیتهای چهانی شده دیگر حتی مربوط به یک جامعه نیست و از مرزها عبور کرده .سالها و سالها بعد نسلهای بعد یاد او و همه مبارزان ازادیخواه قیام ۱۴۰۱ را زمزمه خواهند کرد چه او زنده بماند چه کشته شود.

توماج اثبات اینست که گاهی نمی شود انسانها را کشت ! ادمهائی هستند که می مانند و راه می نمایند و راه می گشایند.

شجاعت توماج صراحت و سادگی او و عشق او به ازادی و جامعه محروم شده خود کلاس درسی است.هر نسلی معلمان خود را دارد و توماج معلم بسیار خوب نسل قیام های اخیر ایران بوده و خواهد بود.

امید اینست که کمپین های جهانی و داخل کشوری حمایت از توماج او را از زیر ساطور دژخیمان رژیم برهاند.

رژیم اسلامی در مقابل توماج مستاصل است و از عکس العمل جامعه در هراس است.حمایت از توماج را می شود به اغازی دیگر برای عروج امواج قیامی دیگر تبدیل کرد!

زنده باد توماج صالحی و مبارزات همه ازادیخواهان ایران و جهان برای ازادی او!

زنده باد مبارزه برای آزادی همه زندانیان سیاسی برای ازادی برابری و حکومت کارگری!

منبع دیگر:

چرا مردم ایران و ازادیخواهان دنیا روز تولد توماج صالحی را جشن می گیرند؟ 

www.azadi-b.com/?p=28749

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate