اخباروگزارش های کارگری ۱۴ تیرماه ۱۴۰۲

اخباروگزارش های کارگری ۱۴ تیرماه ۱۴۰۲

– ادامه تجمع  اعتراضی کارگران رسمی  کشت وصنعت نیشکر هفت تپه نسبت به عدم اجرای دقیق بازنگری طرح طبقه بندی مشاغل 

– رنج‌نامه یکی از کارگران سابق شرکت پارس استیل پاسارگاد البرز

– تجمع اعتراضی دستفروشان بازارچه ناصرخسرونسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی  مقابل شورای شهر تهران برای دومین بار

– تجمع اعتراضی افراد دارای معلولیت همدان نسبت به مشکلات معیشتی و عدم اجرای ماده ۲۷ قانون حمایت از حقوق معلولان مقابل اداره کل بهزیستی استان

– تجمع اعتراضی کشاورزان گوجه کار قلعه گنج نسبت به عدم پرداخت مطالباتشان مقابل کارخانه رُب

– تجمع اعتراضی باغداران و کشاورزان زیارت نسبت به عدم تعیین تکلیف حق آبه مقابل استانداری خراسان شمالی

– نامه‌ای که سرگشاده شد/ عدم پذیرش نامه امضاء شده از سوی ۱۲۰۰ نفر از معلمان کشور از سوی قوه قضائیه و ریاست جمهوری

– جان عباس دریس در خطر جدی است. صدای او و صدای فرزندانش باشیم

تائید حکم اعدام عباس دریس

– نیروهای وزارت اطلاعات به منزل نازیلا معروفیان یورش بردند

– مرگ ومصدومیت ۳ لوکوموتیوران در حادثه واژگونی قطار باربری راه‌آهن مجتمع فولاد بندر عباس

*******

*ادامه تجمع  اعتراضی کارگران رسمی  کشت وصنعت نیشکر هفت تپه نسبت به عدم اجرای دقیق بازنگری طرح طبقه بندی مشاغل 

روزچهارشنبه ۱۴ تیر همچون روزهای گذشته، کارگران رسمی  کشت وصنعت نیشکر هفت تپه به تجمعشان دراعتراض به عدم اجرای دقیق بازنگری طرح طبقه بندی مشاغل ادامه دادند تا عزم راسخشان در راه دستیابی به مطالبات برحقشان را بنمایش بگذارند.

*رنج‌نامه یکی از کارگران سابق شرکت پارس استیل پاسارگاد البرز

پیام ارسالی به اتحادیه آزاد کارگران ایران

یک کارگر هستم. به استحضار می‌رسانم در شرکت پارس استیل پاسارگاد البرز واقع در شهرک صنعتی هشتگرد کرج، به مدیریت ابراهیم طاهرنژاد مشغول به کار بودم. بموقع حقوق کارگران را پرداخت نمی‌کرد و شرایط بدی را به کارگران تحمیل کرده بود، طوریکه حتی سرویس بهداشتی را به روی کارگران بسته بود. طوریکه کارگران یک به یک مجبور به ترک کار شدند. طوریکه در قسمت پرداخت‌کاری که کار سخت و زیان‌آور است ۴ نفر بودیم همه رفتند. تنها من بخاطر تورم و گرانی و بی پولی و فقر و شرایط سخت زندگی موندم. با فشار کار به شدت زیاد و کارفرما توجه‌ای نکرد و حقوق مرا افزایش نداد. نیرو هم نمی‌گرفت. وقتی مشکلات را به کارفرما گفتم بجای اینکه مشکلات را حل کند با تهدید و توهین و زورگویی عرصه کار کردن را بر من تنگ کرد تا جایی که دوبار تقاضا کردم ترک کار کنم اما موافقت نکرد. ناچار در مورخه ۵/۴/۱۴۰۲ محل کارم را ترک کردم .حالا چون قرارداد یکساله دارم ازم شکایت کرده و تهدید به خسارت کرد. در این شرایط اقتصادی و تورم بالا کارگر بودن، فقر و گرانی، بی پولی با این همه ظلمی که کارفرما بمن کرده چه کسی پاسخ گو است؟ قانون چه می‌گوید؟ عاجزانه و انسان دوستانه از همه مسئولان بلندپایه کشور و همچنین دیگر مسئولان مربوطه از ظلمی که به من شده تقاضای رسیدگی دارم تا به حق و حقوق قانونی خود برسم. گیرندگان رنج نامه یک کارگر، رهبری، ریاست جمهوری، رئیس قوه قضائیه، نمایندگان مجلس، مسئولان بلندپایه و دیگر مسئولان مربوطه و همچنین هموطنان گرامی است.

*تجمع اعتراضی دستفروشان بازارچه ناصرخسرونسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی  مقابل شورای شهر تهران برای دومین بار

روزچهارشنبه ۱۴ تیربرای دومین بار، دستفروشان بازارچه ناصرخسروبرای اعتراض به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی  مقابل شورای شهر تهران تجمع کردند.

تجمع‌کنندگان به خبرنگار رسانه ای گفتند:۷سال است در طرح ساماندهی دستفروشان به آنها اجازه داده شده از ساعت ۳ بعدازظهر به بعد بساط گستری کنند اما به‌تازگی مانع از کسب و کار آنها شده‌اند.

خاطرنشان می شودکه در جلسه هفته گذشته شورای شهر تهران چهار عضو شورا با بساط گستری در برخی معابر پایتخت مخالفت کردند و مهدی چمران، رئیس این شورا، اعلام کرد که شرکت ساماندهی، خود نیاز به ساماندهی دارد.

*تجمع اعتراضی افراد دارای معلولیت همدان نسبت به مشکلات معیشتی و عدم اجرای ماده ۲۷ قانون حمایت از حقوق معلولان مقابل اداره کل بهزیستی استان

روزچهارشنبه ۱۴ تیر،جمعی از افراد دارای معلولیت همدان برای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به مشکلات معیشتی و عدم اجرای ماده ۲۷ قانون حمایت از حقوق معلولان مقابل اداره کل بهزیستی استان همدان تجمع کردند

*تجمع اعتراضی کشاورزان گوجه کار قلعه گنج نسبت به عدم پرداخت مطالباتشان مقابل کارخانه رُب

روز چهارشنبه ۱۴ تیر،جمعی از کشاورزان گوجه کار قلعه گنج برای اعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان مقابل کارخانه رُب این شهرستان دراستان کرمان تجمع کردند.

*تجمع اعتراضی باغداران و کشاورزان زیارت نسبت به عدم تعیین تکلیف حق آبه مقابل استانداری خراسان شمالی

روز چهارشنب ۱۴ تیر،جمعی از باغداران و کشاورزان زیارت شیروان برای اعتراض به عدم تعیین تکلیف حق آبه مقابل استانداری خراسان شمالی تجمع کردند.

تجمع کنندگان به خبرنگار رسانه ای گفتند:امسال فقط یک بار آب سد باروز برای آبیاری مزارع رها سازی شده و باغهای آنان هم اکنون به علت کم آبی در حال خشک شدن هستند.

نامه‌ای که سرگشاده شد/ عدم پذیرش نامه امضاء شده از سوی ۱۲۰۰ نفر از معلمان کشور از سوی قوه قضائیه و ریاست جمهوری

در طی هفته جاری نامه‌ای با امضای ۱۲۰۰ نفر از معلمان سراسر کشور با درخواست آزادی معلمان زندانی و پایان‌دادن به پرونده‌سازی علیه معلمان خطاب به رئیس قوه قضائیه و رونوشت به ریاست جمهوری و ریاست مجلس نوشته شد، اما همچون گذشته، این نامه از سوی قوه قضائیه و دفتر ریاست جمهوری پذیرفته‌نشد…

نامه سرگشاده ۱۲۰۰ نفر از معلمان به رئیس قوه قضائیه

در چهارده ماه گذشته بویژه پس از شروع و گسترش اعتراضات مردمی در نیمه دوم سال گذشته برخوردهای امنیتی و پرونده سازی علیه معلمان به شکل بی سابقه ای زیاد شده است.به همین دلیل جمعی از معلمان تصمیم گرفتیم این موضوع را با نوشتن نامه به رئیس قوه قضائیه و ارسال رونوشت آن برای روسای دو قوه دیگر در میان بگذاریم. در مراجعه به مجلس متوجه شدیم دو هفته به علت تعطیلات شروع فصل تابستان تعطیل است اما دفتر پیگیری های ریاست مجلس نامه را پذیرفت و قول داد به محض شروع به کار مجلس نامه را به دست رئیس مجلس و رئیس کمیسیون آموزش برساند. ولی در کمال تعجب دفتر پیگیری های مردمی در قوه قضائیه و ریاست جمهوری با لحنی سرزنش آمیز از پذیرفتن نامه ای که درخواست قریب به ۱۲۰۰ نفر از معلمان در آن نوشته شده بود امتناع کردند.از اینرو تصمیم گرفته شد این نامه  بصورت سرگشاده منتشر شود.

 ریاست محترم قوه قضاییه جناب آقای محسنی اژه ای

 با سلام

همانطور که مستحضرید تعدادی از بهترین همکاران فرهنگی ما معلمان در سراسر کشور که بنا به ذات پاک و عدالت‌خواهانه خود همواره فریادگر حقوق همکارانشان بوده اند و هیچ گاه بدنبال منافع شخصی، گروهی و جناحی و پیروی از تشکل های سیاسی داخل و خارج از کشور نبوده اند سالهاست در حبس های طولانی مدت قرار دارند و تعداد دیگری از این عزیزان نیز به تازگی با احکام سنگین روبرو شده اند.ما معلمان بنا به ماهیت حرفه ای از بدو شروع خدمت همواره آموزگار و مروج فرهنگ قانونگرایی بوده ایم. همانطور که در مطالبه گری های صنفی نیز تاکید ما همواره بر رعایت و اجرای قانون از سوی تمامی نهادها و دستگاه های مربوطه بوده است. مانند رعایت اصل ۳۰ قانون اساسی و برخورداری تمامی دانش آموزان از آموزش و پرورش رایگان، اجرای کامل قانون مدیریت خدمات کشوری، همسان سازی حقوق بازنشستگان،اجرای دقیق قوانین مصوب مجلس از جمله قانون رتبه بندی و نظایر اینها از جانب دولت و همچنین رعایت قانون در برخورد با اعتراضات قانونی معلمان از سوی نهادهای انتظامی، قضایی و امنیتی.

حال سوال این است که چرا همکاران فرهنگی ما بویژه آگاه ترین،شجاع ترین و پیشروترین آنها بجای آنکه بابت حق طلبی و درخواست اجرای قانون و تحقق عدالت در جامعه مورد تشویق و احترام مسئولان حکومتی قرار بگیرند با آنها همچون جنایت کاران و مجرمان خطرناک برخورد شده و به زندان های طویل المدت یا حتی استفاده از پابند!!! محکوم شده اند؟ آیا بنظر شما صدور این احکام برای معلمان موجب وهن نظام قضایی کشور بویژه در نگاه دانش آموزان و نسل جوان کشور نیست؟

مسئولان جمهوری اسلامی، همواره اقشار گوناگون کشور را به رعایت قانونمندی و احترام به قانون اساسی دعوت می نمایند. همانطور که مستحضرید، ما معلمان مانند سایر اقشار جامعه مطابق اصول ۲۶ و ۲۷ قانون اساسی از حق ایجاد انجمن(تشکل های صنفی) و همچنین برگزاری تجمع و راهپیمایی با رعایت قیود ذکر شده در متن صریح و روشن قانون اساسی برخورداریم.حال سوال دیگر ما این است که کدام اقدام همکاران شجاع، فهیم و صادق ما که با از خودگذشتگی و با صدایی رساتر از دیگران در قالب تشکل های صنفی حقوق معلمان و دانش آموزان را مطالبه کرده اند خلاف قانون و حقوق مصرح همه ایرانیان در این دو اصل بوده است که اینگونه مستحق مجازات زندان، تبعید،اخراج و دیگر احکام غیرعادلانه شده اند؟ آیا بنظر شما هیچ یک از ارکان و قوای سه گانه نظام و نیروهای انتظامی میتوانند قیدی افزونتر از قیود مصرح در قانون اساسی به اصول آن اضافه کنند به نحوی که با ایجاد محدودیت این اصول را از هدف و منظور اصلی قانونگذار دور و از حیّز انتفاع ساقط سازند؟ اگر تصریح می فرمایید که این کار خلاف فلسفه وجودی قانون اساسی است، پس دلیل اتهامات و عناوین مجرمانه ای همچون عضویت در گروه های غیرقانونی، شرکت در تجمعات غیرقانونی، اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام برای همکاران عالیقدر و گرانمایه ما چیست؟ آیا قانون در نزد قضات محترم وسیله ارعاب و سرکوب منتقدان و حق طلبان است یا وسیله احقاق حق، اجرای عدالت و برقراری نظم و امنیت؟

ما جمعی از فرهنگیان سراسر کشور از شما به عنوان عالی ترین مقام قضایی کشور خواهان صدور دستور فوری به دادگاه های کشور جهت پایان دادن به پرونده سازی علیه فعالان صنفی، آزادی معلمان زندانی و صدور حکم برائت برای همکارانی که اخیراً در استانهای فارس، بوشهر،گیلان، خوزستان و پیش تر در استانهای خراسان،تهران،کردستان، البرز و سایر استان‌ها به زندان محکوم شده اند هستیم. امیدواریم با این اقدام جنابعالی احساس وجود امنیت قضایی برای همه شهروندان بویژه فعالان صنفی و مدنی ایجاد گردد. همچنین معلمان در پایان فصل تابستان با نشاط و شادابی بیشتر سال تحصیلی جدید را آغاز نمایند.

با تشکر 

رونوشت: دفتر ریاست جمهوری

رونوشت: دفتر ریاست مجلس

*جان عباس دریس در خطر جدی است. صدای او و صدای فرزندانش باشیم

تائید حکم اعدام عباس دریس

فرشته تابانیان، وکیل عباس دریس، کارگر زندانی و از معترضان آبان ۹۸، در توئیتر خود از تائید حکم اعدام موکلش در دیوان عالی کشور خبر داد.

فرشته تابانیان نوشت: “حکم اعدام موکلم عباس دریس در شعبه‌ی ۳۹ دیوان عالی کشور به اتهام محاربه بدون توجه به ایرادات ذکر شده تائید شد. از این حکم اعاده‌ی دارسی خواهم کرد. متاسفانه حتی این حکم به من ابلاغ نشد و من از طریق ابلاغ استحضاری شعبه‌ی اول دادگاه انقلاب ماهشهر متوجه شدم.”

از اتهامات عباس دریس که در تاریخ ۱۷ آذر ۱۳۹۸، به دست ماموران اطلاعات بازداشت شد قتل عمد یک مامور نوپو در جریان اعتراضات آبان ۱۳۹۸ بود.

حکم اعدام در شرایطی صدور یافته است که پیشتر وکیل او گفته بود که موفق شده رضایت ولی‌دم را بگیرد.

جان عباس دریس در خطر جدی است. صدای او و صدای فرزندانش باشیم.

برگرفته از کانال اتحادیه آزاد کارگران ایران

*نیروهای وزارت اطلاعات به منزل نازیلا معروفیان یورش بردند

نازیلامعروفیان در حساب کاربری توییتر خود از یورش نیروهای امنیتی به خانه‌اش در تهران خبر داد. نیروهای وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی صبح سه‌شنبه ۱۳ تیر به منزل این روزنامه‌نگار حمله کرده و همه وسایل الکترونیکی از جمله لپ‌تاپ و تلفن همراه او را ضبط کردند.

نیروهای وزارت اطلاعات به نازیلا معروفیان گفته‌اند که او باید شنبه ۱۷ تیر به دادسرای اوین مراجعه کند. 

نازیلا معروفیان در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ پس از انتشار یک گفت‌وگو با امجد امینی، پدر ژینا (مهسا) امینی، بازداشت و به دو سال زندان محکوم شد. او  ۱۹ دی ۱۴۰۱ پس از گذشت ۷۲ روز بازداشت، با تودیع وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی به‌صورت موقت از زندان قرچک ورامین آزاد شده بود. 

*مرگ ومصدومیت ۳ لوکوموتیوران در حادثه واژگونی قطار باربری راه‌آهن مجتمع فولاد بندر عباس

روزدوشنبه ۱۲ تیر،براثر واژگونی قطار باربری راه‌آهن مجتمع فولاد بندر عباس یک لوکوموتیوران در دم جان باخت و دو لوکوموتیوران دیگر مصدوم وبه بیمارستان منتقل شدند.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate