فراخوان بازنشستگان فولاد و تامین اجتماعی به تجمعات سراسری

فراخوان بازنشستگان فولاد و تامین اجتماعی به تجمعات سراسری

بازنشستگان تامین اجتماعی در ادامه یکشنبه های اعتراض  خود برای ساعت ده صبح روز چهارم تیرماه به تجمع در مقابل ساختمان تامین اجتماعی در تمام شهرها فراخوان داده اند. اعتراض این بازنشستگان به بدتر شدن هر روز بیشتر وضع معیشتی شان و اختلاسها و دزدی هاست. بازنشستگان تامین اجتماعی در فراخوان خود بر عدم اجرای موادی از قوانین خود حکومت که میتواند بهبود اندکی در میزان مستمری آنها ایجاد کند و نیز عدم اجرای ماده ۵۴ قانون تامین اجتماعی در رابطه با خدمات درمانی رایگان اعلام اعتراض کرده اند. بعبارت دیگر همان مفادی هم که در قوانین ضد کارگری قانون کار و یا تامین اجتماعی وجود دارد عمل نمیشود. بازنشستگان تامین اجتماعی بر اجرای کامل همسان سازی و افزایش حقوقها به بالای خط فقر که اکنون از رقم سی میلیون صحبت میشود و  درمان رایگان و پایان دادن به دزدیها از صندوق بازنشستگان و بازگردانده شدن پولهای به سرقت رفته به این صندوق تاکید دارند. این بازنشستگان در انتهای فراخوان خود مینویسند:”هر روز سفره هایمان کوچک و کوچکتر میشوند ؛ دیگر وقت مماشات و دست روی دست گذاشتن نیست. فقط کف خیابون، بدست میاد حقمون”.

 فراخوان دیگر برای برپایی تجمعات سراسری اعتراضی در این روز از سوی بازنشستگان فولاد برای ساعت نه و نیم صبح در مقابل دفاتر امور بازنشستگی در سراسر کشور است. خواستهای فوری اعلام شده در این فراخوان عبارتند از: پیگیری موضوع  حاد و مهم  درمان،  پرداخت کامل معوقات سال ۱۴۰۰ در اولین فرصت ،  حفظ ماهیّت فولادی،  تکمیل همسان‌سازی بر مبنای ویژگیهای شاغل فولادی،  و بازگشت جایگاه واقعی صندوق فولاد  در برنامه هفتم توسعه.

بازنشستگان فولاد در فراخوان خود  با تاکید بر دو شعار “فقط کف خیابان، بدست میاد حقمون”،   “اختلاس تورم بلای جان مردم” همصدا علیه فقر و گرانی بپاخسته و  فریاد میزنند: معیشت منزلت حق مسلم ماست.

یک موضوع اعتراض همه بخش های بازنشستگان به تعرض حکومت به زندگی و معیشتشان در برنامه هفتم توسعه است و درمان رایگان خواست فوری همه آنهاست. حزب کمونیست کارگری از خواستها و مبارزات بازنشستگان قاطعانه حمایت و پشتیبانی میکند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۳ خرداد  ۱۴۰۲،  ۲۴ ژوئن  ۲۰۲۳

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate