حمله پلیس آلبانی به سازمان مجاهدین خلق ایران را شدیدا محکوم می کینم!  

 حمله پلیس آلبانی به سازمان مجاهدین خلق ایران را شدیدا محکوم می کینم!  

…بر اساس بیانیه شورای ملی مقاومت ایران روز سه شنبه ۲۰ یونی ۲۰۲۳ پلیس و نیروهای امنیتی  دولت آلبانی به اشرف ۳ محل اقامت اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران در آلبانی حمله کردند.  

نیروهای سرکوب در این حمله از گاز اشک آور و گاز فلفل علیه نیروهای سازمان مجاهدین خلق  استفاده کردند که منجر به کشته شدن یکی از اعضای این سازمان گردید و نزدیک به ۱۰۰ نفر نیز  زخمی شدند.پلیس آلبانی در اعالمیه ای دلیل حمله به مقر مجاهدین را اینگونه مطرح کرد :  

” به ظن مشارکت نیروهای مجاهدین خلق در مقر این سازمان در عملیات تعرض سا یبری، از دادگاه  آلبانی برای تجسس در این اردوگاه حکم گرفته بود.” و وزارت کشور آلبانی در اعالمیه دیگری این نکات  را بر شمرد :  

” نیروهای پلیس با در دست داشتن حکم قانونی دادگاه، ملزم به تفتیش اردوگاه بودند زیرا ظن  سازماندهی حمالت سایبری علیه کشورهای د یگر از این مقر وجود دارد.مجاهدین خلق با اقدامات  خود در اردوگاه یاد شده، مفاد توافق بشردوستانهای را پایمال کردند که در زمان انتقال نیروهای این  سازمان به خاک آلبانی، برای رعایت آن تعهد داده بودند.”  

وزارت خارجه آمریکا نیز طی بیانیه ای از این اقدام دولت آلبانی حمایت کرد.  

نیروهای سازمان مجاهدین در سال ۲۰۰۹ و ۲۰۱۵ توسط نیروهای امنیتی و شبه نظامیان عراقی با  حمایت رژیم جمهوری اسالمی، در خاک عراق مورد حمله قرار گرفتند که منجر به کشته شدن دهها  عضو این سازمان گردید . در پی توافقنامه میان آمریکا و آلبانی، نیروهای سازمان مجاهدین خلق در  سال ۲۰۱۶ به آلبانی انتقال یافتند.  

سازمان مجاهدین خلق بیش از ۴ دهه است که در چارچوب مناسبات امپریالیستی و همکاری با  دولتها،پارلمانهای سرمایه داری و رژیمهای ارتجاعی در خاورمیانه در راستای تغییر رژیم ) رژیم چنج(  سیاست و مبارزه خود را سازماندهی می کند.امپریالیستها و رژیم های ارتجاعی خاورمیانه هم بنابر  منافع خود از این سازمان حمایت و یا علیه آن اقدام کرده و می کنند. 

بعد از قتل دولتی مهسا امینی در شهریور سال ۱۴۰۱ و در پی آن اعتراضات مردمی علیه رژیم جمهوری  اسالمی، جریانات سیاسی بورژوایی خارج از قدرت ) سلطنت طلبان، مجاهدین، جمهوری خواهان و  غیره …( در جهت کنترل و به انخراف کشاندن مبارزات مردمی و بدست گرفتن قدرت از طریق تغییر  شکل حکوم تی از باال ) رژیم چنج (، سیاست های همیشگی خود را مبنی بر جذب حمایت امپرالیستها  و رژیمهای ارتجاعی در خاورمیانه را تشدید کردند. از طرف دیگر بخشی از قدرتهای جهانی در پی  منافع خویش به ظاهر از مبارزات مردمی در ایران علیه رژیم جمهوری اسالمی حمایت کردند و از این  و یا آن گروه بندی بورژوایی خارج از قدرت حمایت نمودند.  

اما به دنبال کسب امتیازات از رژیم جمهوری اسالمی که با سرکوب و فروکش کردن اعتراضات مردمی  در ایران همراه بود ، همزمان مذاکرات و زد و بند های خود را با جمهوری اسالمی پیش بردند. 

آمریکا از طریق واسطه گیری رژیم ارتجاعی عمان مذاکرات با رژیم جمهوری اسالمی درب اره برجام و  دست یافتن به توافق جدید حول آن را مستقیم و غیر مستقیم به پیش برد.بر اساس توافقات اولیه  این مذاکرات ،آزاد سازی چندین میلیارد دالر پول های بلوکه شده در عراق و کره جنوبی و تبادل  زندانیان در دستور کار قرار گرفته است و از طرف دیگر هم رژیم جمهوری اسالمی تعهد کرده است که  فعالیتهای هسته ای را کاهش بدهد و با آژانس بین المللی انرژی اتمی جهت کنترل سایت های  هسته ای همکاری بنماید و تحرکات نظامی و سیاسی اش در خاورمیانه را کاهش بدهد. 

اتحادیه اروپا و کشورهای اروپایی هم در ادامه همکاری و زد و بند با رژیم جمهوری اسالمی گام بر  می دارند.دولت بلژیک، اسدی تروریست را به جمهوری اسالمی تحویل داد.دولت فرانسه بعد از تبادل  زندانیان، محدویت هایی برای مجاهدین در فرانسه ایجاد کرده است. دولت آلمان همزمان با اقدامات  

دیگر کشورهای عضو اتحاد یه اروپا، با ظاهری فریبنده تحت نام “تهدی دات امنیتی رژیم جمهوری اسالم ی علیه مخالفان رژیم در آلمان ” در تدارک ایجاد محدویت فعال یت “اپور یسیون” رژیم جمهوری  اسالمی در آلمان م ی باشد. از طرف دیگر با میانجگیری چین، دو رژیم ارتجاعی جمهو ری اسالمی و  عربستان سعودی مناسبات دیپلماتیک و سیاسی فی میابین را بازسازی کردند،پی آمد اولیه این  توافق، ایجاد محدویت برای تلویزیون ایران اینترناسیونال که به عربستان سعودی وابسته است،بود و  همچنین کاستن حمایت مالی از اپوزیسیون بورژوایی تحت حمایت عربستان گردید.  

حمله پلیس آلبانی به سازمان مجاهدین خلق در چارچوب توافقات آمریکا و اتحادیه اروپا با رژیم  جمهوری اسالمی صورت گرفته است. دولت آلبانی در توافق با آمریکا به اعضای سازمان مجاهدین  پناه داده و میلیونها دالر کمک اقتصادی دریافت نموده است و امروز هم با چراغ سیز آمریکا و اتحادیه  اروپا به مجاهدین حمله کرده است.وزارت خارجه آم ریکا رسما و آشکارا از حمله دولت آلبانی به سازمان  مجاهدین خلق حمایت کرده است.وقوع اینگونه رویدادها بار دیگر اثبات نمود که امپریالیستها دوستان  و دشمنان ثابتی ندارند و تنها منافع ثابتی دارند که در این چارچوب سیاست های خود را تنظیم و  عملی می کنند. 

ما جدا از اختالفات سیاسی،نظری و عملی که با سازمان مجاهدین خلق ایران داریم در چارچوب  حمایت از آزادی و حقوق پناهندگی، حمله دستگاه سرکوب آلبانی با چراغ سبز آمریکا و اتحادیه اروپا  را شدیدا محکوم می کنیم و همه نیروهای چپ،مترقی و آزادیخواه را به فعالیت مشترک علیه سیاست  های سرکوبگرانه دولتهای سرمایه داری بر علیه نیروهای انقالبی و دمکرات مخالف رژیم جمهوری  اسالمی فرا می خوانیم.  

سر نگون باد رژیم جمهوری اسالمی ایران!  

زنده باد همبستگی مبارزاتی نیروهای انقالبی !  زند ه باد انقالب!  

 شورای ایرانیان چپ و دمکرات ـ ماینز  

 خرداد ۱۴۰۲ برابر با جون ۲۰۲۳


Google Translate