“عطا بهرامی “حامی دیگر رژیم جنایت اسلامی با ماسک آقتصاد دان!

“عطا بهرامی “حامی دیگر رژیم جنایت اسلامی با ماسک آقتصاد دان!

 آرشیو شناسائی مهمل بافان حامی خامنه ای

مقدمه:

در حاشیه دستگاه حکومتی رژیم اسلامی یک گله بزرگ از “اندیشمندان”و مبلغان رژیم تحت عنوان پنگاههای پزوهشی و کارشناسی ایجاد شده اند.این موجودات عموما  کارشناسان دولتهی قبلی حکومت هستند که مثل بازیکنان بازنشسته یا در سکوی مشاوره نشسته اند یا به “امر تبلیغ حکومتی” در سنگرهای دیگر مشغول هستند و برای خود کاسبی راه انداخته اند یا شده اند “استاد دانشگاه” و چز استادی می دهند.

هر حکومتی در دنیا منجمله حکومتهای غربی هم گله های مشابهی دارد که بنگاههای خصوصی مشاوره ساخته اند و یک سر در دانشگاهها و سر دیگر در “بازار” مشغولند و از اخود طبقات حاکمه می خورند.

در سالهای اخیر این گله ها به شاخه های تخصصی تقسیم بندی شده اند و جمعیت مخاطب خود را هم مشخص کرده اند.برخی نوجوانان و جوانان کم سواد برخی دانشجویان برخی دانشگاهها و برخی مسئولین شاغل و تصمیم گیرندگان را تحت تاثیر قرار می دهند .

این گله های “مشاور” در عین حال محبورند با دستگاه اطلاعاتی کار کنند و کنار “رهبر انقلاب” بایستند تا مبادا شاخ بخورند و “انتقادهاشان” آقا و سپاهش را ناراحت کند.

از دید من اینها بواقع لشگر “روشنفکری” حکومتی هستند که به دستگاه تبلیغاتی و مدیریت رژیم جهت می دهند و راه نشان می دهند.

بسیاری از این موجودات یا در خارج درس خوانده اند یا طی سالهای اخیر تحصیلات خود را در محیطهای داخل و خارج اگادمیک توسعه داده اند و به زبان حکومت کردن مدرن کاملا اگاهی دارند.

اینست که از دید من حکومت اسلامی دائما در حال به روز شدنست و استراتژیها و تاکتیکهایش مرتب کارشناسی می شود.تکنولوژی مدرن و حتی هوش مصنوعی و کارشناسان خارجی به کمکشان آمده و لذا این حکومت توان مبارزه در جنگهای چند بعدی را داراست.

در این مقاله من روی یکی از موجودات بنام عظا بهرامی که خود را متخصص اقتصاد سیاسی معرفی می کند و در موسسه خود بنام “تحریریه” و یوتیوب مرتب سخنرانی دارد و انتشارات مکثی می کنم:

(۱)ریشه عطا بهرامی و خطی که الان دنبال می کند:

تا اینجا که معلومست این اقا عطا از درون نظام احمدی نژاد بیرون زده و بعد از برکناری احمدی نژاد به جمع “اپوزسیون حکومتی حمایت شده” پیوسته.

اگر حامیان حکومت اسلامی را در موضوع استراتژی اقتصادی به دو گروه عمده تقسیم کنیم(“لیبرالبها”و “میانه روهای التقاطی”( این اقا عطا را من به بین جناحین متعلق می بینم.

ایشان در عین اینکه حامی آزاد سازیهای بسیار بیشتر از دولت رئیسی است و می گوید کنترلهای رئیسی در اقتصاد زیادیست و رانت خواری می سازد ، در عین حال مدعی است که اقتصاد ایران باید “رقابت محور باشد و نه سود محور”!

در عین اینکه خاهان رشد سرمایه داری خودیست در عین حال مدعی است که رانت خواریها و دزددیها ربطی به خود نظام سرمایه ندارد بلکه سوئ مدیریت انست.

مدینه فاضله ایشان اینست که اقتصاد دولتی با اقتصاد خصوصی رقابت کند! رقابت اصل باشد نه سود! دلار تک نرخی باشد واردات اتوموبیل ازاد باشد و دولت اجازه دهد بازار کار خودش کند.

ایشان مدعی است که حکومت ایران به دو بخش باعرضه)سپاه و دستگاه نظامی و دولت که بخش بی عرضه و فرصت سوز است تقسیم شده.

ایشان مدعی است که دولت ایران طبیعتا غربگراست و برجام را غربگراها اوردند تا ایران تسلیم شود و راه اینست که ایران برود دنبال اتحاد روسیه -چین . 

ایشان بشدت افشاگر رانت خوارانست که به ادعای ایشان به ایران خیانت می کنند اما نمی گوید این رانت خواران چگونه زیر عبای خامنه ای سالها رشد کردند؟ نمی گوید چرا در کشورهائی که اساسا اسلامی نیستند منجمله غرب همین فسادها با ماسکهای مختلف در جریانست و هیچ جائی در دنیا نظام سرمایه داری پاکیزه وجود ندارد!

اقای بهرامی در دعوای علیزاده و غنی نژاد بیشتر سمت غنی نژاد است که مدعی است راه اقتصاد ایران همان نئولیبرالیزم است و بس! اما مقدای مججوبتر از غنی نژاد موضع می گیرد!

(۲)عظا بهرامی و حمایت مطلق از ولایت فقیه و حامی سرکوب قیام مردم:

 مثل سایر جانوران کارشناس رژیمی ، رائفی پور و علیزاده این اقا عطا هم بشدت حامی سرکوب مردمست و حامی اقا خامنه ای و خط قرمزش همینست! در ذهن ایشان جامعه می تواند فقر زدائی کند می تواند سرمایه داری بدون رانت داشته باشد می تواند بیرون محور غرب رشد کند اما سرکوب و دیکتاتوری باشد اینجا که می رسد می گوید “سیاستمدار نیست”! ایشان بدروغ خود را اقتصاد دان سیاسی می داند اما از سیاست گریزانست!

نکته جالب دیگر اینست که این کارشناس کلمه ای از اسلام در اقتصاد حرفی ندارد بزند و تمامی نظریاتش عاری است از نظرات اقتصاد دانان غرب و اخیرا از دنباله روان انها در روسیه و چین.

او از میان کارشناسانی است که بطور قطع ادعای داشتن اقتصاد در اسلام را کنار گذاشته و اقتصاد را امری مربوط به تجارب دوران مدرن می داند چیزی که در مهملات خمینی و خامنه ای نمی شود دید!

در سخنرانیهای یوتیوبی این اقا عطا قیام مردم بر علیه حکومت ربطی به بحران اقتصادی و توسعه فقر ندارد و یک توطئه غربی است.و حکومت باید فقر زدائی کند اما بحثی از تاثیر دیکتاتوری در نظام نابرابر نیست.

اما در واقعیت تمامی فساد دولتی بر پایه نظام دیکتاتوری و نبود ازادیهیها نبود تشکلهای اجتماعی و سیاسی مخالف و تداوم و توسعه نظم سرمایه داری قیابل توضیح است.اتفاقا اقتصاد سیاسی بررسی همین تداخلهاست.

خلاصه کنم:

همانطور که در مقالات قبلی (*) گفتم بررسی و افشای این گله “مشاور فنی و نظری” کنار حکومتی از سوی نیروهای ازادیخواه و برابری طلب بسیار اهمیت دارد.رژیم اسلامی دائم پوست عوض می کند و تحولات این رژیم در سطحی با مشاوره های این موجودات تحصیل کرده گره خورده.

سمت گیریهای استراتژیک رژیم اسلامی و کشاکشهای درونی جناحی این حکومت را باید کارشناسی کرد و توضیح داد و نقد کرد.نظم سرمایه داری در ایران چندین نسل ایدئولوگ خود را ساخته و نسلهای حوان در دانشگاهها تحت تاثی این موجودات قرار دارند و سر بزنگاه تحولات اجتماعی زهر این روشنفکران حکومتی گریبانگیر است.

همانطور که جامعه ایران چندین نسل هنوز زهر فرهنگ پهلوی را بدوش می کشد زهر رژیم اسلامی هم با سرنگونیش به هوا نخواهد رفت.

زنده باد مبارزه روشنفکران چپ و سوسیالیست در افشا و منزوی کردن راست سیاسی درون و حاشیه حکومتی در ایران!

ژنده باد آزادی برابری حکومت کارگری!

منابع بیشتر (*)

عطا بهرامی “تحلیلگر اقتصاد سیاسی “-تحریره -وب سایت

www.tahririeh.com

نگاهی به فعالیتهای علی علیزاده “چپ سکولار حامی خامنه ای ” مقیم لندن

www.azadi-b.com/?p=34156

“استاد رائفی پور ” ادامه “متفکران حامی خامنه ای حنایتکار ” را بیشتر بشناسیم

www.azadi-b.com/?p=30885

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate