تظاهرات بزرگ مردمی در زاهدان

تظاهرات بزرگ مردمی در زاهدان

جمهوری اعدامی نمیخوایم، نمیخوایم

امروز جمعه ۱۲ خرداد شمار زیادی از مردم در زاهدان به خیابان آمدند و در ادامه جمعه های اعتراضی  با فریاد “جمهوری اسلامی نمیخوایم، نمیخوایم” و شعارهای ضد حکومتی دست به راهپیمایی زدند. یک محور شعارهای مردم در این روز  علیه اعدامها و سرکوبگریهای حکومت اسلامی بود. شعارهای دیگر مردم زاهدان در اعتراض خیابانی بزرگ خود در این روز عبارت بودند از: “نه سلطنت نه رهبری آزادی و برابری”، ” حکومت بچه کش، نمیخوایم نمیخوایم”، ” جمهوری اسلامی نمیخوایم، نمیخوایم”،” مرگ بر خامنه ای”، “مرگ بر دیکتاتور”، “مرگ بر سپاهی”، “سلطنت، ولایت، یکصد سال جنایت”، “بسیجی، سپاهی، داعش ما شمایی”، “کرد، بلوچ، آذری آزادی، برابری”، “ایرانی، اتحاد، انقلاب، آزادی”

در این اعتراضات مردم معترض بنرهایی در دست داشتند که بر روی یکی از آنها نوشته شده بود: طناب دار بر گردن دماوند دیگر اثر ندارد.

حکومت اسلامی با سرکوب شدید و کشتار تلاش کرد اعتراضات مردم زاهدان را بخواباند. اما مردم این شهر همچنان ایستاده اند و با جنایتکاران حاکم مقابله میکنند و با جمعه های با شکوه اعتراضی خود علیه حکومت فریاد میزنند. زاهدان یک کانون داغ اعتراضات مردمی است. از مبارزات مردم زاهدان باید وسیعا حمایت و پشتیبانی کرد.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۲ خرداد  ۱۴۰۲،  ۲ ژوئن   ۲۰۲۳

فدراسیون اتحادیه های کارگری سوئیس و دو اتحادیه بزرگ کارگری در کانادا به کارزار اخراج جمهوری اسلامی از آی ال او پیوستند

پنجم ژوئن آکسیون اعتراضی کمپین برای آزادی کارگران زندانی مقابل اجلاس  آی ال او

اخراج  جمهوری اسلامی از سازمان جهانی کار یک کارزار مهم کمپین برای آزادی کارگران زندانی (Free Them Now)  است و امسال در شرایطی که جامعه در التهاب انقلاب قرار دارد کمپین با تاکید بر بایکوت جهانی حکومت جنایتکار جمهوری اسلامی کارزار اخراج جمهوری اسلامی از آی ال او را به پیش میبرد.

کمپین برای آزادی کارگران زندانی با این گفتار و به مناسبت صدو یازدهمین اجلاس سازمان جهانی کار نامه ای به اتحادیه های کارگری جهانی نوشته است و خواستار حمایت و پشتیبانی از کارزار اخراج جمهوری اسلامی از این سازمان شده است.  قبلا شماری از اتحادیه های کارگران با این کارزار اعلام همبستگی کرده بودند. در پاسخ به نامه اخیر کمپین برای آزادی کارگران زندانی، فدراسیون اتحادیه های کارگری سوئییس با ۴۰۰ هزار عضو و شخصیت های کارگری و سیاسی دیگری از این کشور از جمله کاتارینا پلیسز هوبر دبیر کل سندیکای بخش کارکنان خدمات عمومی با  ۴۰۰۰۰۰ عضو و پی یر یویس میلارد رئیس  شورای ملی سوئیس با امضای نامه ارسال فری دم ناو، به این کارزار پیوستند . از کانادا نیز  فدراسیون کار بریتیش کلمبیا با بیش از ۵۰۰۰۰۰ عضو و اتحادیه ملی کارمندان عمومی در کانادا با  ۴۰۰۰۰۰ عضو به این کارزار پیوسته اند. بعلاو ه اینکه قطعنامه Free them now با درخواست اخراج جمهوری اسلامی ایران از سازمان بین المللی کار به کنوانسیون اخیر اتحادیه کارگری کنگره کانادا تقدیم شد و پاسخ رسمی این اتحادیه به ILO ارسال خواهد شد. کنگره کار کانادا (CLC)، بیش از ۳ میلیون کارگر در سراسر کشور عضو دارد. بدین ترتیب کمپین برای آزادی کارگران زندانی با کارزار اخراج جمهوری اسلامی و نامه حمایتی ای با بیست امضا از اتحادیه های کارگری و چهره هایی از اکتیویست های کارگری و سیاسی در دفاع از این کارزار میتینگ اعتراضی خود را در برابر اجلاس آی ال او در پنجم ژوئن برگزار میکند. کمپین این امضا ها را همراه با ترجمه انگلیسی نامه هشت تشکل کارگری از ایران و نامه رضا شهابی کارگر زندانی از درون زندان خطاب به نمایندگان اتحادیه های کارگری شرکت کننده در اجلاس آی ال او، به سازمان جهانی کار ارائه خواهد کرد تا اعتراض خود را به مماشات آنها با جمهوری اسلامی اعلام کند.  کمپین برای آزادی کارگرن زندانی همچنین روز ۷ ژوئن ملاقاتی با شورای حقوق بشر سازمان ملل خواهد داشت که همه این اسناد به آنها تحویل داده خواهد شد.

هشت تشکل کارگری از ایران در نامه خود بر دو خوست فوری و در دستور قرار گرفتن و تصویب آنها در اجلاس تاکید کرده اند که عبارتند از:

 الف) رفع فوری و بی‌قید و شرط تمامی اتهامات منتسب شده به تمامی فعالین صنفی محبوس در ایران و آزادی تمامی کارگران، معلمان و فعالین اجتماعی زندانی و دستگیر شدگان جنبش زن زندگی آزادی و همه زندانیان سیاسی و لغو فوری اعدامها.

ب) اخراج جمهوری اسلامی از سازمان جهانی کار و عدم اجازه به هیات این حکومت برای شرکت در اجلاس.۹ خرداد  ۱۴۰۲،

رضا شهابی نیز در نامه خود خطاب به نمایندگان اتحادیه های کارگری حاضر در اجلاس مینویسد: “از شما میخواهیم که در کنار کارگران ایران بایستید و

 – این ماموران امنیتی را که به عنوان نمایندگان کارگران ایران به سازمان جهانی کار فرستاده اند، در هیئت مدیره سازمان جهانی کار یا در کمیته های کارگری و غیره نپذیرید، – خواهان اخراج آنها باشید،

– در انظار عمومی خواستار آزادی کلیه کارگران و فعالین صنفی زندانی باشید،

 کمپین برای آزادی کارگران  زندانی در ایران تلاش میکند که صدای این کارگران در ژنو باشد.  تاکید کمپین بر این نکته است که جمهوری اسلامی کارگران و مردم ایران را نمایندگی نمیکند بلکه سرکوبگر مردم است و  جای آن نه در هیچگونه اجلاسی بلکه پشت میز محاکمه است و این رژیم باید در سطح جهان بایکوت و از سازمان  جهانی کار اخراج شود.

دیگر امضاهای همبستگی با کارزار اخراج جمهوری اسلامی از سازمان جهانی کار عبارتند از:

“سعید نعما، دبیر کل فدراسیون اتحادیه های کارگری عراق، استفان ون سیچوسکی دبیر کل شورای کار ونکوور و منطقه (VDLC) با حدود ۶۰۰۰۰۰ عضو اتحادیه در سراسر شهر ونکوور و حومه، استفانی اسمیت، دبیر کل اتحادیه کارکنان عمومی بریتیش کلمبیا ( (BCGEU با ۸۵۰۰۰ عضو، کلینت جانستون دبیر کل فدراسیون معلمان BC (BCTF) با ۵۰۰۰۰۰ عضو، مایک پالچک، رئیس اتحادیه کشتیرانی استرالیا، ریتا مالیا دبیرکل اتحادیه کارگران ساختمانی ایالت CFMEU NSWبا ۳۰۰۰۰ عضو،  حزب چپ همبستگی در سوئیس، جوزف داهر (استاد دانشگاه لوزان و یکی از رهبران حزب چپ سوئیس،  پیتر تاچل – مدیر بنیاد پیتر تاچل و مبارز قدیمی حقوق بشر و حقوق دگرباشان جنسی در بریتانیا،  اریک لی، موسس و  ویراستار LabourStart، جان کلارک، سازمان دهنده OCAP، در کانادا، سمیر نوری (سخنگوی سازمان  لغو مجازات اعدام در عراق)، مسعود ارژنگ، دبیر لوکال محلی ۸۰۳ خدمات سلامت جامعه،  کمیته مبارزه برای آزادی  زندانیان سیاسی (CFPPI)

کمپین برای آزادی کارگران زندانی تلاش دارد تا کارزار اخراج جمهوری اسلامی از سازمان جهانی کار را با تشکیل ائتلافی از اتحادیه های کارگری حامی خود به پیش ببرد. اخراج جمهوری اسلامی از سازمان جهانی کار یک گام مهم در بایکوت این رژیم و یک پیشروی بزرگ برای جنبش کارگری و انقلاب زن زندگی آزادی است. زنده باد همبستگی جهانی کارگری

کمپین برای آزادی کارگران زندانی

۱۲ خرداد ۱۴۰۲، ۲ ژوئن ۲۰۲

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate