اخباروگزارش های کارگری ۵ خرداد ماه ۱۴۰۲

اخباروگزارش های کارگری ۵ خرداد ماه ۱۴۰۲

– جمعه های همبستگی و گسترش دادخواهی خانوادە جانباختگان کردستان با حضور بر سرمزار جانباختگان اعتراضات سراسری سال ۱۴۰۱ کامیاران

– ادامه جمعه های اعتراضی اهالی سیستان و بلوچستان با راهپیمایی،برافراشتن پلاکاردها و سردادن شعارهای اعتراضی در زاهدان

– جان باختن ابولفضل امیر عطایی ۱۶ ساله از مصدومین اعتراضات سراسری سال ۱۴۰۱ پس از ۸ ماه دسته وپنجه نرم کردن با مرگ دربیمارستان

– بررسی پرونده‌ی انضباطی یا آزار و تهدید دانشجویان؟!

– تبریک آزادی همکار عزیزمان مسعود فرهیخته

– جان باختن یک کارگر آزادراه تهران_شمال درحادثه ریزش سقف تونل

*******

*جمعه های همبستگی و گسترش دادخواهی خانوادە جانباختگان کردستان با حضور بر سرمزار جانباختگان اعتراضات سراسری سال ۱۴۰۱ کامیاران

روزجمعه ۵ خرداد، خانوادە جانباختگان دهگلان ، دیواندرە وسنندج با حضور بر سرمزار جانباختگان اعتراضات سراسری سال ۱۴۰۱ کامیاران ضمن همبستگی عزم راسخشان را برای دادخواهی بنمایش گذاشتند.

یادآوری:

+همبستگی و گسترش دادخواهی خانوادە جانباختگان کردستان با حضور برسرمزار جان باختگان سنندج دربهشت محمدی

روز جمعه ۲۲ اردیبهشت، تعدادی ازخانواده‌های دادخواه دهگلان و دیواندره با حضور برسرمزار جان باختگان سنندج دربهشت محمدی و دیداربا خانئاده هایشان صحنه ای دیگر از همبستگی و گسترش دادخواهی را بنمایش گذاشتند.

++همبستگی و گسترش دادخواهی خانوادە جانباختگان کردستان با حضور برسرمزار جان باختگان دیواندره

خانوادە جانباختگان شهر سنندج و دهگلان بە دیدار خانوادە جانباختگان شهر دیواندرە رفتە و بر سر مزار جانباختگان حاضر شدند و برای گسترش دادخواهی و اتحاد هرچە بیشتر خانوادە جانباختگان تاکید کردن و بر این باور هستن کە تنها راە حق خواهی اتحاد گستردە میان خانوادەها میباشد.

*ادامه جمعه های اعتراضی اهالی سیستان و بلوچستان با راهپیمایی،برافراشتن پلاکاردها و سردادن شعارهای اعتراضی در زاهدان

شعارها:

«مرگ بر ستمگر   چه شاه چه رهبر»

«این همه سال جنایت  مرگ بر این ولایت»

«مرگ بر دیکتاتور»

«مرگ بر خامنه ای»

«مرگ بر سپاهی»

«بسیجی جیره خور  آخرشه خوب بخور»

«زندانی سیاسی  آزاد باید گردد»

«بسیجی سپاهی  داعش ما شمایید» 

«قسم به خون یاران ایستاده ایم تا پایان»

تصاویر:

*جان باختن ابولفضل امیر عطایی ۱۶ ساله از مصدومین اعتراضات سراسری سال ۱۴۰۱ پس از ۸ ماه دسته وپنجه نرم کردن با مرگ دربیمارستان

روز جمعه ۵ خرداد، ابولفضل امیر عطایی ۱۶ ساله که در ۳۰شهریورماه سال گذشته در شهر ری از ناحیه سر مورد اصابت گلوله نیروهای سرکوب دستگاه رهبری ودولت قرار گرفته بود پس از ۸ ماه دسته وپنجه نرم کردن با مرگ دربیمارستان،جان باخت.

*بررسی پرونده‌ی انضباطی یا آزار و تهدید دانشجویان؟!

فهیمه سلطانی دانشجوی رشته‌ی حقوق دانشگاه اصفهان در شورای بدوی کمیته‌ی انضباطی به دو ترم منع موقت از تحصیل با احتساب در سنوات محکوم شد.

این دانشجو که پیش‌تر در تاریخ ۲۲ آبان بازداشت و ۲۱ بهمن آزاد شده بود، پس از بازگشت به دانشگاه توسط حراست و کمیته‌ی انضباطی مورد بازجویی، تفتیش عقاید و تهدید قرار گرفت. در نهایت حکم این دانشجو در فرایندی غیرقانونی به وی ابلاغ و بلافاصله پس آن دروس مربوط به ترم جاری، زمانی که مدت کوتاهی تا پایان ترم باقی مانده است، برای وی حذف شده است.

لازم به ذکر است این دانشجو به شکل مداوم در جلسات حراست و کمیته‌ی انضباطی مورد تهدید و بازجویی قرار گرفته است در حالی که مستندات تمام موارد اتهامی فقط یک گزارش از یک فرد در حراست بوده است. به نظر می‌رسد دانشگاه‌ها در فرایندی برای تصفیه‌‌ی دانشگاه به پرونده‌سازی برای دانشجویان رو آورده‌اند.

*تبریک آزادی همکار عزیزمان مسعود فرهیخته

مسعود فرهیخته، عضو شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ماه توسط پنج نفر از نیروهای امنیتی وزارت اطلاعات در منزل شخصی‌اش دستگیر شده و با ۲۳ روز بازداشت سلول انفرادی و دو روز در زندان قزلحصار در مجموع ۲۵ روز بازداشت غیرقانونی، با وثیقه‌ی دو میلیارد تومانی آزاد شد.

شورای هماهنگی ضمن استقبال از آزادی مسعود فرهیخته، با تبریک به ایشان، خانواده‌ محترمشان و جامعه‌ی فرهنگی ایران، خواهان پایان دادن به روند پرونده‌سازی و آزادی بی قیدوشرط تمامی معلمان و فعالین در بند می‌باشد.

*جان باختن یک کارگر آزادراه تهران_شمال درحادثه ریزش سقف تونل

دربامداد روزجمعه ۵ خرداد،یک کارگر ۵۸ ساله اهل شهرستان ایذه حین کار در محور کندوان آزاد راه تهران – شمال براثر ریزش سقف تونل جان خودرا ازدست داد.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate