پاسخ اعدامهای رژیم اسلامی، اعتصاب عمومی و مسلح شدن مردمست!

پاسخ اعدامهای رژیم اسلامی، اعتصاب عمومی و مسلح شدن مردمست!

در حاشیه توسعه شعار “وای به روی که مسلح شویم”

توسعه اعدامها در ایران طی یکماه اخیر توسط رژیم اعدام، امری کاملا قابل پیش بینی بود. طبیعی است حکومت وقتی احساس کند که مردم عقب نشسته اند بساط اعدام را پهن می کند.سابقه برخورد این حکومت در گذشته همین بوده و خواهد بود.

رژیم اسلامی از توسعه این اعدامها که مورد اخیرش اعدام ۳ جوان در محله “خانه اصفهان” بود اهداف متعددی دارد .بجز توسعه رعب و حشت، این اعدامها دارد به حامیان حکومت پیام می دهد که حول ولایت بمانند و به فعالیتهای حقوق بشری ابکی در خارج کشور هم دهن کجی می کند و ثابت می کند که حکومتهای غربی متعاقب عقب نشینی مردم حتی مایل نیستند که سپاه پاسداران را تروریست اعلام کنند چرا که با رژیم در حال تنظیم برجام دیگری هستند!

من بارها نوشتم که رژیم اسلامی را نمی شود با تظاهرات خیابانی و اعتراضات تا کنونی سرنگون کرد.این رژیم را نمی شود با اتکا به ماهواره ها که توسط دستگاه تبلیغاتی غرب تنظیم می شوند سرنگون کرد و به انقلاب “مخملی” کرد.نمی شود!

توضیح دادم که دو پله مهم بعدی باید تداوم یاید یکی اعتصابات وسیع جنبش کارگری و دیگری قیام مسلحانه توده ای.

رژیم اسلامی تعداد زیادی گروگان از قیام ۱۴۰۱ در زندانها دارد.اگر جامعه به برخوردهای دفاعی محدود ادامه دهد تردیدی نیست که اعدامها ادامه خواهد یافت و ایستادن کنار زندانها و فریاد زدن و طلب عفو کردن نه تنها راه حل نیست بلکه علامت ضعف است.

خوشبختانه متعاقب اعدام اخیر ۳ جوان در اصفهان در نقاط مختلف تهران شعار “وای به روزی که مسلح شویم” توسعه یافته.این شعار دقیقا شعار مرکزی در برابر رژیم پهلوی در دورانی بود که تظاهرات مسالمت امیز مردم را حکومت نظامی مرتب سرکوب می کرد و کشتار در خیابانها بالاخره مردم را به فکر قدمهای نهائی انداخت.

بله! دو قدم مهم الان لازمست.یکی اعتصاب سراسری محیطهای کارگری و دیگری اماده شدن برای قیام مسلحانه توده ای.

حتی قوانین بین الملل هم تایید دارند که مردم حق دارند از خودشان دفاع کنند .این جنایات رژیم را باید با پاسخ مداوم و دندان شکن در هم کوبید و دندان رژیم را کشید.

دوستان توجه کنند مدیای دست راستی ضد انقلاب در خارج کشور ادمهائی مثل خانم لادن بازرگان را می اورد که بگویند “خشونت اخ است” ! این مدیای ضد انقلاب نمی خواهد انقلاب پیروز شود اینها خواهان دست بدست شدن رژیم هستند .لذا مردم را از مهمترین ابزارهای خود برحذر می دارند.

تردیدی نیست و هیچ منطقی تایید نکی کند که رژیم اسلامی را بشود با اعتراضات سرنگون کرد.رژیم حتی در مورد حجاب اجباری کوتاه امد و بقول خامنه ای “این ماجرا را دور زد” تا بتواند قدرت را با زمان خریدن نگه دارد.

عقب نشینی مردم و عدم تداوم مبارزات مردم و عدم تعمیق این مبارزات و نگه داشتن مردم در سطح راهیپائی و شعار دهی یواشکی مهمترین نقظه ضعف جنبش است.

توسعه اعدامهادر ایران دلیل دارد منطق دارد و با افشاگری و لابه و اویزان شدن به دالانهای حقوق بشری درمان نمی شود.جامعه ایران با اعلام خواست سرنگونی رژیم اسلامی در سال ۱۴۰۱ وارد کوریدوری شده که اگر بایستد بیشتر مرگ و نابودی را شاهد خواهد بود.

اینها را برای فعالین داخل کشور می نویسم و امید دارم به سازماندهی اعتصابات کارگری و امادگی برای قیام مسلحانه توده ای توجه شود که ایستادن در فاز کنونی بسیار خطرناک است و سرنوشت امروز و اینده انقلاب ایران دقیقا به همین نکته برمی گردد.

 

زنده باد مبارزه برای ازادی برابری و حکومت کارگری!

زنده باد تلاش برای سازماندهی اعتصاب سراسری کارگری و قیام مسلحانه توده ای!

منابع بیشتر:

رژیم اسلامی بدنبال زدن و قلع و قمع کردن قیام ۱۴۰۱

www.azadi-b.com/?p=33304

سال ۱۴۰۲ و درسهای قیام ۱۴۰۱

www.azadi-b.com/?p=32592

اعدام محسن شکاری و احتمال آغاز اعدام وسیع بازداشت شدگان قیام ۱۴۰۱

www.azadi-b.com/?p=28965

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate