بازداشت کارگران پروژه ای منطقه پارس جنوبی را قویا محکوم می کنیم

بازداشت کارگران پروژه ای

منطقه پارس جنوبی را قویا محکوم می کنیم

 

 

امروز یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ماموران امنیتی سازمان اطلاعات سپاه و سازمان اطلاعات جمهوری اسلامی، در اقدامی مشترک ۸ تن از کارگران اعتصابی پروژه ای را تحت عنوان “لیدر اصلی اعتصاب کارگری در منطقه پارس جنوبی” بازداشت کردند. کارگران بازداشت شده که هنوز اسامی و مشخصات آنان اعلام نشده است، پیشاپیش با پرونده سازی های جعلی متهم شده اند که “با حمایت شبکه های خارج از کشور…در منطقه پارس جنوبی از طریق فضای مجازی و حقیقی برای تداوم اعتصاب کارگری، آن را مدیریت می کردند“.

 

جمهوری اسلامی که این روزها دستگاه های سرکوب و اعدام و بازداشت آن به شدت فعال شده اند، در شرایطی اقدام به بازداشت ۸ تن از کارگران اعتصابی منطقه پارس جنوبی کرده است، که طی سه هفته ای که از اعتصاب هزاران کارگر پروژه ای در بیش از ۸۰ مرکز تولیدی و صنعتی نفت و گاز و پتروشیمی می گذرد، کمترین پاسخی به خواست و مطالبات کارگران اعتصابی نداده است.

 

سازمان فدائیان (اقلیت) بازداشت ۸ کارگر اعتصابی پروژه ای منطقه پارس جنوبی را قویا محکوم میکند و از همه نیروها، سازمان های انقلابی و کمونیست و همرزمان کارگران بازداشتی می خواهد تا در ابعادی سراسری برای آزادی فوری و بی قید و شرط کارگران بازداشت شده اقدام کنند.

 

سازمان فدائیان (اقلیت) با دفاع از مطالبات بر حق کارگران اعتصابی، اعتصاب را حق مسلم آنان می داند و از این رو تاکید دارد که هیچ کارگری به خاطر اعتصاب نباید دستگیر و با پرونده سازی های امنیتی مواجه گردد.

 

 

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی – برقرار باد حکومت شورایی

نابود باد نظام سرمایه داری

زنده باد آزادی – زنده باد سوسیالیسم

سازمان فدائیان (اقلیت)

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲

 

کار، نان، آزادی- حکومت شورایی

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate