با اعتراضات متحدانه علیه دستگیریها به میدان بیاییم!

رژیم دزدان و قاتلان اسلامی، برای سرپا نگه داشتن این بنای دزدی و آدمکشی و چپاول، اخیرا در شهرهای کردستان اقدام به دستگیریهای وسیعی کرده است. رژیم اسلامی در دو هفته گذشته دهها نفر از جوانان، فعالین کارگری، آزادیخواهان، فعالین محیط زییست، فعالین نهادهای مدنی و معترضین به فقر و بی حقوقی، از شهرهای مریوان، سروآباد، سنندج، بانه، بوکان و مهاباد را دستگیر و روانه شکنجه گاههای خود کرده است. همگان می دانند که این رژیم از بدو ظهور تا به امروز سیاست سرکوب، حذف مخالفین خود و شکنجه و اعدام از ارکان سرپا ماندن این بنای قتل و آدمکشی بوده و قطعا تا آخرین روزهای عمر ننگین خود همچنان به سیاست سرکوب ادامه خواهد داد. اما شرایط امروز با همه دورانهای حاکمیت رژیم اسلامی تفاوتهای اساسی دارد. امروز مردم در سطح میلیونی بحق رژیم را مسئول بی حقوقی، بیکاری، گرانی، فقر، اعتیاد، مراکز تن فروشی اسلامی وسیع و در یک سال گذشته هم شیوع ویروس کرونا می دانند.

مردم ایران در سالهای گذشته و در سطح میلیونی با شعار، اصلاح طلب اصول گرا، دیگر تمام است ماجرا و یا مرگ بر اصل ولایت فقیه، حکومت اسلامی سرنگون، سرنگون نشان داده اند که این حکومت را نمی خواهند و خواهان بزیر کشیدن آن هستند.

حکومت اسلامی در چنین شرایطی و بخیال خود باز هم برای مرعوب کردن مردم اقدام به دستگیری وسیع جوانان در شهرهای کردستان کرده است، اما شرایط امروز بکلی فرق کرده و می شود و باید با اعتراضات متحدانه رژیم اسلامی را وادار به عقب نشینی کرد، زندانیان اسیر را از چنگالشان در آورد و سیاست سرکوب رژیم را به اعتراضی یکپارچه علیه همه قوانین ضد انسانی ارتجاعی رژیم اسلامی تبدیل کرد. هم اِکنون کمپینهای وسیعی در خارج کشور برای آزادی بی قید و شرط همه دستگیر شدگان در جریان است، این بسیار مهم و حیاطی است. اما می توان و باید اعتراضات را به همه شهرهای کردستان، مقابل همه زندانهای رژیم گسترش داد. قطعا برای گسترش اعتراضات نقش فعالین کارگری و همه تشکل های موجود بسیار حیاتی است. نباید خانواده های دستگیر شدگان را تنها گذاشت و می توان در هر شهر و محلی، خانواده ها را تا آزادی عزیزانشان همراهی کرد. یک مسئله مهم دیگر این است که امروز فضای مجازی می تواند تمام قوانین سرکوب و خفقان را در هم بکوبد و با تشکیل گروههای مدافع زندانیان و اسم و رسم کلیه دستگیر شدگان در سطح میلیونی نه تنها در ایران بلکه در سطح جهانی خواهان محکوم کردن رژیم اسلامی و آزادی بی قید و شرط همه دستگیر شدگان اخیر و همه زندانیان سیاسی شد.

۷ بهمن ۱۳۹۹

 ۲۶ ژانویه ۲۰۲۱

  ایسکرا  ۱۰۷۷

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate