تظاهرات اول ماه مه انقلابی 

اول ماه مه ۲۰۲۳

تظاهرات اول ماه مه انقلابی 

فرانکفورت، ساعت ۱۸،  روز اول ماه مه، شروع از ویلی-برانت پلاتز Willy-Brandt-Platz

همه باهم در مبارزه با جنگ ، بحران و سرمایه داری!

جهان ما را بحران‌های فزاینده‌ای فراگرفته است: گسترش جنگ‌ها به اروپا، تهدید فزاینده‌ی جنگ جهانی، قیمت‌های سرسام‌آور، پیامدهای کرونا و فاجعه‌ی محیط زیست، همه  نشان می‌دهند  که ما باید در نهایت بر نظام موجود، که مبتنی بر  استثمار انسان و نابودسازی طبیعت است،  غلبه کنیم.

این بحران ها نتیجه‌ی نظام سرمایه داری است. نظامی که هدف آن تنها و تنها سود و قدرت طبقه‌ای کوچک از صاحبان دارایی‌هاست. در همه‌گیری کرونا  ۱۰۰  آلمانی ثروتمند توانستند ثروت خود را بیش از ۱۲۰ میلیارد یورو  افزایش دهند. و اکنون ما با پرتگاه بعدی یعنی تورم و بحران انرژی روبرو هستیم. تورمی با عنوان حدود ۸ درصد، که در واقعیت به معنای این است که قیمت مصرف کننده برای انرژی حدود ۲۰ درصد و برای مواد غذائی ۲۲ درصد افزایش یافته است. درست در حالی که دغدغه‌ی دولت آلمان بیش از هرچیز،  صدور  سلاح و تانک به مناطق جنگی یا نجات شرکت‌های سرمایه‌داری است، بسیاری از مردم برای گذران زندگی خود مجبورند روی هر یورو حساب کنند. همزمان مبارزات بر سر دستمزدها و چانه زنی‌های دسته جمعی اغلب فاصله‌ی زیادی با تعدیل  تورم دارند.  این‌ها نتیجه‌ی اقتصادی است که سود و رقابت برای آن اصل است تا نیازهای انسان‌ها.

ما را بینشی مبتنی بر این آگاهی متحد می‌کند که زندگی بهتر ممکن است ـ آری، عدالت اجتماعی و  حفظ محیط زیست در جامعه‌ای  که از سود صاحبان قدرت و  رشد به هر قیمت خبری نباشد، امکان پذیر است. آری به جنگ‌ها می‌توان پایان داد، اگر امپریالیسم را به عنوان یک سیستم جهانی درهم بشکنیم، چرا که بلوک های قدرت قدیم و جدید،  برای منافع اقتصادی و گسترش حوزه نفوذ خود می‌جنگند و ناتو به عنوان یک بازیگر جهانی درست در وسط صحنه قرار گرفته است.

ما از مبارزات بسیار در سراسر جهان درس می گیریم – از اعتصابات ستیزنده‌ی فرانسه گرفته تا خیزش در ایران با پیشتازی زنان و بسیاری مبارزات دیگر.

ما امیدی به دولت‌ها و قشر فاسد سیاستمداران نداریم. انتخابات آن‌ها هیچ تغییری ایجاد نخواهد کرد – تنها قدرت مشترک ما از پایین است که جهان ستم و استثمار را تکان خواهد داد!

ما هیچ طرفی را جز طرف استثمار شده و ستمدیده انتخاب نمی کنیم!

به اول ماه مه انقلابی بپیوندید! بیایید ۳۶۵ روز در سال برای جامعه ای مبارزه کنیم که در آن، استثمار، جنگ، تخریب محیط زیست و مردسالاری متعلق به گذشته باشد!

مقاومت! خیزش! انقلاب!

گروه‌های برگزار کننده‌ی  تظاهرات اول ماه مه انقلابی در فرانکفورت 

Aurora Räteaufbau Frankfurt                Young Struggle Frankfurt                  Zora Frankfurt
Solidaritätsnetzwerk Frankfurt      Internationale Jugend        Kommunistischer Aufbau
Revolutionärer Jugendbund             Revolutionäre Einheit Darmstad             Rotes Mainz
کمیته‌ی همبستگی با مبارزات کارگران و زحمتکشان در ایران    Panthifa     Gruppe Arbeiter:innenmacht Strike Back Block     Anarchistischer Block         https://erstermaifrankfurt.noblogs.org

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate