نه به جنگ ، نه به ناتو ! 

نه به جنگ ، نه به ناتو ! 

فعالان کانون همبستگی با مبارزات انقلابی مردم ایران – گوتنبرگ ، همه جامعه شریف ایرانی شهر را به شرکت در حرکت اعتراضی روز شنبه بیست و دوم آوریل در اعتراض به جنبش«نه به ناتو»،(Nej Till Nato ) دعوت می کنیم  

مجادلات حادث شده بحران روسیه و اکرائین۵ اسفند۱۴۰۰(۲۴فوریهٔ ۲۰۲۲)،که  روسیهتهاجم  گسترده ‌ای را به اوکراین، همسایهٔ غربی خود آغاز کرد . جامعه سوئد را نیز به گونه ای درگیر حوادث منتج از این جنگ نمود . 

این جنگ تاکنون هزاران کشته و زخمی برجای گذاشته و باعث ویرانی و آوارگی  میلیونها نفر از زحمتکشان اکرائین و وطرف مقابل شده است. درسوئد به ماننددیگرنقاط جهان،تشدید این نظامیگری،گرانی وکمبودکالاهای اساسی ازدیگرپیامدهای این جنگ بوده است.ماضمن محکوم کردن هرسطح جنگ طلبی بین کشورها،خواهان پایان دادن به این جنگها وحل وفصل اختلافات ازطریق مسالمت آمیزهستیم. 

درادامه این جنگ،هم اکنون ارکستر بزرگی از جنگ طلبان در امریکا و اروپا، با امکانات عظیم مالی وتبلیغاتی درشیپورجنگ میدمند.پیمان ناتو ابزار جنگ طلبان در سرتاسر جهان ،ازیوگسلاوی،لیبی وسوریه،افغانستان،عراق و … نمونه های آشکاری ازسرشت تجاوزگری و جنک افروزی ناتو است. ناتو امنیت هیچ کشوری را تضمین نخواهد کرد؛ برعکس آنها را به ابزار ماشین جنگ خود تبدیل خواهد کرد . دراین فاصله همه چیز بدون نظر سنجی از آرای مردم جامعه سوئد ،علیرغم مخالفت حزب چپ درسوئد،دولت سوئدازطریق رابطه های محکم با ناتو وساختارهای نظامی اتحادیه اروپا،سیاست های خود را به ناتو و ایالات متحده پیوند می زند و با ناتو همراه می گردد. بعد ازپیوستن فنلاند به ناتو،کشورسوئد، تنها درگیررای دولت ترکیه و اردوعان گره خورده است. ما این روندضدمردمی رامردودمیدانیم وخواهان مبارزه با عضویت سوئد درناتو هستیم. از منظر ما همه همکاری های جاری با ناتو باید متوقف شود. 

این جنگ عادلانه نیست؛ جنگ کارگران و زحمتکشان نیست؛ بر عکس بر ضد منافع مردم زحمتکش اکرائین، روسیه و سراسر جهان است. ما در روز شنبه ۲۲ آوریل ساعت ۱۴ دو بعدازظهر با شرکت در جنبش عظیم نه به ناتو در«میدان گوستاو آدولف توریت» شهر گوتنبرگ شرکت می کنیم و همگان را به شرکت در این حرکت اعتراضی فرا می خوانیم .بیایید تا علیه همه جنگها در جهان و برای صلح مبارزه کنیم. 

برای صلح و علیه جنگ مبارزه کنیم! 

کانون همبستگی با مبارزات انقلابی مردم ایران – گوتنبرگ (سوئد) 

 

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate