اطلاعیه حزب کمونیست کارگری درباره  همایش حمایت از منشور بیست تشکل در کلن

پس از آنکه امروز ۲۰ آوریل لیست سخنرانان همایش کلن علنا اعلام شد، از ما سوال می‌کنند که چرا نماینده‌ای از حزب در لیست سخنران‌ها نیست.

در پاسخ به این دوستان لازم است به اطلاع برسانیم که حزب کمونیست کارگری از همان ابتدا دعوت شد که در جمع اولیه برای همفکری درباره همایش حضور داشته باشد. نماینده حزب در آن جمع اولیه شرکت داشت و نظر حزب را منعکس می‌کرد. نظر ما این بود و هنوز هم اینست که همایش جای جدل میان شرکت کنندگان در مورد منشور نیست. همایش باید قاطعانه از منشور بیست تشکل دفاع کند.

ده روز قبل از طرف هیات برگزار کننده به ما اطلاع داده شد که حزب کمونیست کارگری در همایش سخنران نخواهد داشت. نماینده حزب طی چند نامه رسمی خواهان توضیح رسمی هیئت برگزاری همایش در این باره شد ولی متاسفانه تاکنون پاسخ کتبی و رسمی به حزب داده نشده است.

روشن است که شفافیت سیاسی حکم می‌کند هیئت برگزاری همایش در باره حذف حزب کمونیست کارگری از سخنرانی در همایش رسما و علنا پاسخگو باشد.

ضمن احترام به احساس مسئولیت دوستانی که جویای علت حذف حزب از سخنرانی شده‌اند، اولا روشن است که پاسخ این سوال را باید هیئت برگزاری همایش بدهد، و ثانیا ما تا زمان پاسخ رسمی هیئت برگزاری همایش، وارد قضاوت درباره این اقدام نمی‌شویم.

ما علیرغم حذف حزب کمونیست کارگری از لیست سخنرانها، امیدواریم همایش موفقی در حمایت از منشور بیست تشکل برگزار شود و قاطعانه از منشور حمایت شود.

 

با آرزوی موفقیت همایش حمایت از منشور

 

حزب کمونیست کارگری ایران

۳۱ فروردین ۱۴۰۲، ۲۰ آوریل ۲۰۲۳

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate