اخباروگزارش های کارگری ۲۳ فروردین ماه ۱۴۰۲

اخباروگزارش های کارگری ۲۳ فروردین ماه ۱۴۰۲

شماره ای دیگر از سریال تجمعات اعتراضی کارگران بازنشسته ومستمری بگیران تامین اجتماعی اهواز  نسبت به سطح نازل حقوق منجمله  مصوبه ضد کارگری شورای عالی کار‌ مبنی بر تعیین حداقل دستمزد ۵ میلیون و ۳۰۰هزارتومانی   مقابل اداره کل تأمین اجتماعی استان خوزستان

روز سه شنبه ۲۲ فروردین، کارگران بازنشسته ومستمری بگیران تامین اجتماعی اهوازبابرپایی تجمع مقابل اداره کل تأمین اجتماعی استان خوزستان شماره ای دیگر از  سریال  اعتراضاتشان را نسبت به سطح نازل حقوق منجمله  مصوبه ضد کارگری شورای عالی کار‌ مبنی بر تعیین حداقل دستمزد ۵ میلیون و ۳۰۰هزارتومانی بنمایش گذاشتند.

شعارها:

«کومهار تورم  دروغ نگید به مردم»

«نه مجلس نه دولت نیستند بفکر ملت»

«دولت خیانت می کند مجلس حمایت می کند»

« رئیسی بی عرضه برگرد برو به حوزه »

«فقط کف خیابون بدست میاد حقمون»

«گرانی تورم  بلای جان مردم »

«اجرای همسان سازی بدون حقه بازی»

بیانیە انجمن صنفی معلمان کوردستان (سنندج و کلاترزان-سقز و زیویە – دیواندرە-مریوان و سروآباد) در دفاع از همکار گرامی خانم، فریبا زندکریمی

روز سه شنبه ۲۲ فروردین، انجمن صنفی معلمان کوردستان (سنندج و کلاترزان-سقز و زیویە – دیواندرە-مریوان و سروآباد) بیانیه ای بقرارزیر در دفاع از همکار گرامی خانم، فریبا زندکریمی،منتشر کرد:

خطابین کە بر دست ظالم برفت

جهان ماند و او بر مظالم برفت

   گویا ستم و آزار بر معلمان برای لاپوشانی ندانم‌کاری و فضاحتهایی کە مدیران متعهد!! بدون تخصص در مملکت بوجود آوردەاند تمامی ندارد. عناوین اتهامی اجتماع و تبانی و تبلیغ علیە نظام – کە اتفاقا” اصول قانون اساسی از جملە اصل ٢٧ را هدف گرفتە – چنان نخ‌نما و پوسیدە شدە کە با شنیدن آن ” خندە آید خلق را”.

    بعد از آزادی تعداد زیادی از فعالین صنفی و مدنی از جملە معلمان از زندان، گویا این آزادی بر مذاق قانون‌شکنان خوش نیامد دوبارە در جای جای کشور بساط بگیر و ببند راە انداخته و از فعالین جامعە بزرگ فرهنگیان از تهران تا بوشهر، اراک تا بجنورد و شمال تا کوردستان معلمان را راهی زندان کردند تا کسی در این ظلمت مظالم چراغی بە بیداری نیفروزد.

    هفتە گذشته در روز چهارشنبە ١٤٠٢/١/١٦ همکار محترم خانم فریبا زندکریمی در نزدیکی محل کارش در روستای ننلە (حومه سنندج) توسط نیروهای امنیتی دستگیر و روانە زندان شدە و از تماس تلفنی با خانوادە محروم می‌باشد.

   انجمن صنفی معلمان کوردستان (سنندج و کلاترزان) از همان ابتدا از وضعیت دستگیری خانم زندکریمی آگاە شد اما با باور بە اینکە ایشان هیچ کار غیر قانونی مرتکب نشدە و بزودی آزاد خواهد شد از رسانەایی کردن موضوع خودداری نمود ولی با گذشت یک هفتە این امر محقق نگردید و ایشان همچنان در بازداشت هستند. لذا این انجمن ضمن حمایت از خانم فریبا زندکریمی خواستار آزادی وی و پایان دادن بە برخوردهای قهری و غیرقانونی بودە و باور دارد برخوردهای پلیسی و امنیتی با فعالین صنفی و مدنی رە بە خطا بردن است. ما همچنان بر مواضع قانونی خود محکم و  استوار ایستادە و از همە توان خود برای دفاع قانونی از همکاران استفادە خواهیم کرد.

ممانعت از خدمات‌دهی درمانی به دلیل پوشش، در کلنیک ۱۶ آذر دانشگاه تهران

روز گذشته، ۲۲ فروردین هنگامی که دانشجویی به کلنیک ۱۶ آذر مراجعه کرد اما با وجود گرفتن برگه‌ی پذیرش، منشی پزشک از پذیرش دانشجو خودداری کرد و به مدیریت درمانگاه اطلاع داد. مدیر درمانگاه نیز اذعان کرد تا زمان رعایت نکردن حجاب از پذیرش وی خودداری می‌کنند. همچنین این دانشجو را تهدید کردند که در صورت ادامه دادن به اعتراض شماره‌ی دانشجویی وی را در اختیار حراست و کمیته‌ی انضباطی قرار می‌دهند.

تعلیق ۴ تن از دانشجویان دانشگاه دامغان

بهاره دوانی،مبینا یعقوب‌زاده،مهسا سلطانی وپریزاد اسماعیلی چهار دانشجوی رشته‌ی سینمای دانشکده‌ی هنر دانشگاه دامغان، هر کدام به یک نیمسال ‌منع موقت از تحصیل محکوم شدند. این حکم‌ها در شورای تجدیدنظر انضباطی عینا تایید شد.

ابلاغ حکم تعلیق از تحصیل پیش از برگزاری جلسه و به وسیله‌ی پیامک

میلاد میرزایی دانشجوی مدیریت مالی دانشگاه یزد، به رای شورای بدوی کمیته‌ی انضباطی به منع موقت از تحصیل به مدت یک نیمسال محکوم شد. 

گفتنی است، پیش از حضور وی در کمیته‌ی انضباطی، دانشگاه با ارسال پیامکی خبر از تعلیق این دانشجو داده بود. همچنین سامانه‌ی تغذیه و آموزشی این دانشجو مسدود شده بود گویا احضار وی به کمیته‌ی انضباطی و ابلاغ حکم عملی فرمالیته بود.

رادا (روح‌الله) مردانی، فعال فرهنگی، کنشگر دانشجویی و زندانی سیاسی سابق، یک بار دیگر توسط شعبه سوم دادگاه انقلاب کرج احضار شده است.

به نظر می‌رسد با توجه به در پیش بودن روز معلم در ایران، روند احضار و بازداشت فعالان صنفی افزایش پیدا کرده است.

او در خصوص احضارش نوشته است:

دوباره احضار دوباره انکارراه چاره در پاسخگویی به مطالبات بحق جامعه است.

در خصوص این پرونده باید خاطرنشان کنم که تا کنون چندین دادسرا و دادگاه را در سه استان تهران _ البرز و لرستان درنوردیده و با وجود یکبار مختومه شدن قطعی در استان البرز همچنان در سیر ( من الحق الی الباطل ) به سر می‌برد 

و سر باز ایستادن ندارد …

به امید رهایی ازین چرخه ی بیهوده و تسلسل باطل

رادامردانی کنشگر دانشجویی و فعال فرهنگی

جان باختن یک کارگر معدن چهار چشمه براثرسقوط در دره ۳۰ متری

یک کارگر معدن چهار چشمه واقع در در جنوب شرق بهاباد، مسیر جاده نایبند دراستان یزد براثرسقوط در دره ۳۰ متری دردم جان باخت.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate