از فراخوان تشکلها و گروهها و جمعهای دانشجویان برای بی حجابی سراسری و علیه حجاب اجباری در ۲۶ فروردین حمایت میکنیم

از فراخوان تشکلها و گروهها و جمعهای دانشجویان برای بی حجابی سراسری و علیه حجاب اجباری در ۲۶ فروردین حمایت میکنیم

شماری از تشکلها، گروهها و جمع های دانشجویی در اعتراض به طرح سرکوبگرانه حجاب رژیم تحت عنوان طرح “تذکر لسانی”، برای روز ۲۶ فروردین فراخوان به بی حجابی سراسری داده اند. فراخوان دهندگان به دور انداختن حجاب در این روز عبارتند از:  تشکل دانشجویان پیشرو،  نهاد دانشجویان آزادیخواه دانشگاه خوارزمی، نهاد آزادیخواهان دانشگاه تهران شمال،  نهاد آزاد اندیشان جندی‌شاپور،  نهاد اتحاد دانشجویان الزهرا،  جمعیت دانشجویان آزاد (دانشگاه آزاد سنندج)،  اتحاد دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان،  دانشجویان آزاد خوراسگان (دانشگاه آزاد اصفهان) و جمع‌هایی از دانشجویان و فعالین دانشگاههای اصفهان، علوم پزشکی اصفهان، تربیت مدرس و بهشتی.

در بخشی از فراخوان برای روز بیحجابی سراسری در ۲۶ فروردین چنین آمده است:”پس از پایان یافتن تعطیلات نوروز و بازگشایی دانشگاه‌ها، جمهوری اسلامی با استفاده از نیروی سرکوب مستقر در دانشگاه‌ها شروع به اجرای طرح موسوم به «تذکر لسانی» برای رعایت حجاب کرده است. جلوگیری از ورود دانشجویان زن به دانشگاه بخاطر عدم رعایت حجاب اجباری، رفتار وحشیانه و حضور نیروهای سرکوبگر در دانشگاه، تفکیک جنسیتی کردن ورودی دانشگاه‌ها برای دانشجویان زن و مرد، نادیده گرفتن حقوق سایر جنسیت‌ها به طور مطلق و سرانجام حضور سنگین نیروهای سرکوبگر در محیط دانشگاه و اطراف دانشگاه، به منظور زیر سوال بردن یکی از اساسی‌ترین حقوق ما دانشجویان، دیگر قابل تحمل نیست. از این رو، ما تشکل‌ها، جمع‌ها و گروه‌های دانشجویی مستقل از حکومت، از دانشجویان سراسر کشور می‌خواهیم؛ دوشادوش یکدیگر، برابر نیروهای سرکوبگر حکومت از جمله حراست و لباس‌شخصی‌ها ایستادگی کرده و همچنین با بی‌حجابی گسترده فردی و جمعی، حجاب اجباری این خاکریز اول حکومت را که در طی انقلاب زن زندگی آزادی فتح کرده ایم حفظ آنرا تثبیت کنیم.”.

در این فراخوان دانشجویان در سطح دانشگاه‌ها به سازماندهی تجمعات اعتراضی و برپایی پرفورمنسهای اعتراضی، تحصن و شعارنویسی دعوت شده اند.

حزب کمونیست کارگری حمایت قاطع خود را از این فراخوان اعلام کرده و همگان را به شرکت و همبستگی با این روز مهم اعتراضی فرا میخوند. حجاب سنگر فتح شده مردم  است. حکومت تلاش دارد تا به هر اندازه که شده این سنگر را باز پس بگیرد. با پاسخ قدرتمند و سراسری به فراخوان روز بی حجابی ۲۶ فروردین و حضور گسترده و سراسری بی حجاب در این روز، و حمایت فعال از زنان بی حجاب، به  لغو کامل حجاب اجباری به قدرت انقلاب رسمیت دهیم و ضربه ای کاری بر حکومت آپارتاید جنسی حاکم وارد کنیم. زنده باد انقلاب زن، زندگی، آزادی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۳ فروردین ۱۴۰۲،  ۱۲ آوریل ۲۰۲۳

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate