اخباروگزارشات کارگری ٦ بهمن ماه ١٣٩٩

اخباروگزارشات کارگری ٦ بهمن ماه ١٣٩٩

فراخوان تجمع  سراسری کارگران بازنشسته سازمان تامین اجتماعی

زمان تجمع:سه شنبه ۷بهمن ۹۹ – ساعت ۱۰.۳۰

اماکن تجمع:

تهران وشهرهای همجوار:خیابان آزادی مقابل ساختمان وزارت کار

مراکز استان ها و شهرستان ها بنابرتصمیم نهادها وفعالین منطقه

– سومین روزاعتصاب کارگران راه آهن نورآباد ومشک آباد اراک دراعتراض به عملکرد شرکت پیمانکاری جوش گستر اراک ازجمله عدم پرداخت چندین ماه حقوق وحق بیمه

تهدید کارگران معترض به اخراج از کار بجای پاسخگویی به مطالباتشان

– دومین روز دور جدید اعتراضات کارگران سهام عدالت کشور نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی باتجمع مقابل سازمان خصوصی‌سازی

– تجمع اعتراضی پرستاران وکارکنان بیمارستان مرکزی شیرازنسبت به سطح نازل حقوق وعدم پرداخت بموقعش

– ادامه اعتراضات مربیان‌ پیش‌دبستانی اخراجی شهرستان باغملک مقابل فرمانداری

– اعتصاب کارکنان باشگاه مس کرمان و بستن در باشگاه به روی مدیرعامل باشگاه دراعتراض به کاهش حقوق

– دوشنبه های اعتراضی کشاورزان اصفهان این هفته با تجمع زنان و مردان کشاورز شرق این کلانشهر مقابل استانداری

– دروغ‌پردازی مدیرعامل شرکت واحد در مصاحبه با خبرگزاری ایلنا در مورد خدمات بیمه‌ای کارگران/ ایلنا که حیات خلوت مدیران شهرداری است با هماهنگی شرکت واحد در حمایت از مدیرعامل این بخش از مصاحبه را حذف کرد

– درباره دستگیری افشین الهی مشهور به شوانکوی مصطفی عرب، کارگر پخش مواد غذایی نوشین سقز

– دومین روز تجمع اعتراضی جمعی از پیمانکاران طرف قرار داد شرکت توزیع برق خوزستان نسبت به پرداخت نشدن مطالبات مقابل ساختمان شرکت

– مرگ ومصدومیت ۲ کارگر کارخانه سیمان داراب در حادثه رهایی سبد فلزی جرثقیل

*سومین روزاعتصاب کارگران راه آهن نورآباد ومشک آباد اراک دراعتراض به عملکرد شرکت پیمانکاری جوش گستر اراک ازجمله عدم پرداخت چندین ماه حقوق وحق بیمه

تهدید کارگران معترض به اخراج از کار بجای پاسخگویی به مطالباتشان

روز دوشنبه ۶ بهمن برای دومین روز متوالی، کارگران راه آهن نورآباد ومشک آباد اراک به اعتصابشان برای اعتراض به عملکرد شرکت پیمانکاری جوش گستر اراک ازجمله عدم پرداخت چندین ماه حقوق وحق بیمه ادامه دادند.

به گزارش یک کانال خبری،روز دوشنبه ۶ بهمن خبررسید این کارگران مدت چند ماه حقوق و بیمه و لباس و پوتین دریافت نکرده اند وبنابه به گزارش کارگران معترض سومین روز پیاپی اعتصاب هیچ مسئولی تاحالا نیومده ازما سوال کنه بجز پلیس راه اهن.

کارگران اعتصابی گفتند :سه ماه حقوق نگرفتیم امروزم تهدید به اخراج شدیم اخه کارگری با ۱۵ سال سابقه باید اخراج بشه؟ مدیران سابق راه آهن اراک باگاوبندی بین هم حق کارگر رو خوردن یه آبم روش وگرنه تویه سال ناحیه اراک چرا باید دوتا مدیر عوض کنه، ما کلا ۱۸۰ نفر نیرو هستیم امروز تهدید کردن با صد نفر شب عید کار میکنیم .کار ازت بکشن تهدیدتم بکنن حقتم ندن این چه جور

کارگران اعتصابی به خبرنگار رسانه ای نیز گفتند: از روز شنبه (۴ بهمن ماه) جمعی از کارگران خطوط ابنیه فنی راه‌آهن اراک در انتقاد به عملکرد بخش خصوصی و مشخص شدن وضعیت مطالبات معوقه خود دست به اعتراض ص زده‌اند. این اعتراضات تا روز دوشنبه (۶ بهمن ماه) ادامه داشت.

به گفته کارگران، دلیل برپایی این تجمع اعتراضی چند روزه بی‌تفاوتی کارفرما و مسئولان راه‌آهن در قبال درخواست کارگران برای حذف بخش خصوصی و پرداخت مطالبات مزدی کارگران است.

این کارگران که به رویه پرداخت حقوق خود نیز معترض هستند، در تشریح وضعیت پرداخت حقوق خود گفتند: حدود ۱۸۰ نفر هستیم که تحت مسئولیت یک شرکت پیمانکار با سوابق ۱۰ تا ۱۵ ساله در نواحی ریلی نورآباد شارند و مشک‌آباد مشغول کار هستیم. طی سالهای گذشته هر ماه حقوق‌مان با تاخیر دو تا سه ماهه پرداخت شده و در حال حاضر نیز سه ماه مطالبات مزدی‌مان به تاخیر افتاده است. پرداخت برخی مزایای قانونی و عرفی همانند بن ماه مبارک رمضان و لباس و کفش کار نیز در این مدت با مشکل روبرو بوده است.

کارگران ابنیه فنی اراک با بیان اینکه هر زمان مطالباتمان را پیگیری می‌کنیم تهدید به اخراج می‌شویم، افزودند: در تجمع امروز کارگران ابنیه فنی اراک بار دیگر از سوی کارفرما تهدید به اخراج شدند. از قرار معلوم کارفرما قصد دارد برای جبران هزینه‌های مالی شرکت با تعدادی از کارگران ابنیه فنی در آستانه سال جدید تسویه حساب کند.

این گروه از کارگران در ادامه تاکید کردند: ما کارگران ابنیه فنی اراک خواستار آن هستیم که با حذف پیمانکار، تحت قرارداد مستقیم و نظارت دولت کار کنیم تا امنیت شغلی و مزدی داشته باشیم.

این کارگران که در خطوط ریلی راه‌آهن ناحیه اراک به عنوان نگهدارنده و تعمیرات مشغول کارند، اظهار داشتند: چند سالی هست که وضعیت شغلی و پرداخت مطالبات مزدی مشخصی نداریم.

درهمین رابطه:اعتصاب کارگران راه آهن نورآباد ومشک آباد اراک برای اعتراض به عدم پرداخت چندین ماه حقوق وحق بیمه

روزیکشنبه ۵ بهمن، کارگران راه آهن نورآباد ومشک آباد اراک(شرکت پیمانکاری جوش گستر اراک) برای اعتراض به عدم پرداخت چندین ماه حقوق وحق بیمه دست از کارکشیدند.

*دومین روز دور جدید اعتراضات کارگران سهام عدالت کشور نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی باتجمع مقابل سازمان خصوصی‌سازی

روز دوشنبه ۶ بهمن برای دومین روز متوالی، کارگران سهام عدالت کشوردردور جدید اعتراضشان  نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی مقابل سازمان خصوصی‌سازی در پایتخت تجمع کردند.

تجمع کنندگان به خبرنگار رسانه ای گفتند:عصرروزیکشنبه ۵ بهمن، مذاکرات ما با دکتر علائی (معاون سازمان خصوصی‌سازی) به نتیجه نرسید و در عین حال حین جلسه نامه‌ای خطاب ریاست سازمان خصوصی‌سازی تحویل دادیم که طرف ۲۴ ساعت به تقاضای کارکنان سهام عدالت پاسخ دهند. سوال ما از رئیس سازمان خصوصی‌سازی این است که چرا سازمان به تکلیف خود برای پرداخت معوقات سال‌های ۹۷ و ۹۸ کارکنان شرکت‌های تعاونی سهام عدالت شهرستانی عمل نمی‌کند و در این باره مکررا مرتکب تخلف می‌شود.

آن‌ها با بیان اینکه تقریبا هر چند وقت یکبار با جیب خالی خانوادهایمان را در شهرستان‌های مختلف رها کرده و برای وصول مطالباتمان به تهران سفر می‌کنیم، افزودند: در نتیجه این همه دوندگی هنوز چیزی عایدمان نشده است، به همین دلیل صبح روزدوشنبه حوالی ساعت ۸ صبح قبل از اینکه تجمع خود را برای دومین روز مقابل ساختمان سازمان خصوصی‌سازی ادامه دهیم، به ساختمان قوه قضائیه مراجعه کردیم و نامه‌ی شکایتی را برای پیگیری از وضعیت شغلی‌مان با مستندات تخلفات سازمان خصوصی‌سازی در قبال کارکنان دفاتر سهام عدالت به دفتر رئیس قوه قضائیه تحویل دادیم.

درهمین رابطه: شماره ای دیگر از سریال اعتراضات کارگران سهام عدالت کشور نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی با تجمع مقابل ساختمان سازمان خصوصی‌سازی

روز یکشنبه ۵ بهمن، کارگران سهام عدالت کشوردرادامه اعتراضات دامنه دارشان نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی دست به تجمع مقابل ساختمان سازمان خصوصی‌سازی واقع در خیابان ایران زمین شهرک غرب تهران زدند.

تجمع کنندگان از کارگران که از استان‌ها و شهرستان‌های مختلف برای پیگیری وضعیت شغلی خود عازم تهران شده‌اند، به خبرنگار رسانه ای گفتند: پس از ۱۴سال و فعالیت در ۳۵۳ دفاتر شرکت‌های تعاونی سهام عدالت در اقصی نقاط کشور، هنوز وضعیت شغلی و پرداخت مطالباتمان مشخص نشده است. در عین حال مطالبات مزدی، بیمه و سنواتی ما از سال ۹۷ تا پایان ۹۸ به تاخیر افتاده است.

یکی از افراد حاضر در تجمع گفت: اصلی‌ترین خواسته کارکنان سهام عدالت در اجتماع امروز این است که سازمان خصوصی‌سازی به تکلیفی که شورای عالی پول برای پرداخت مطالبات دوساله (۹۷تاپایان۹۸) دفاتر شهرستانی سهام عدالت ابلاغ کرده، عمل کند.

یکی دیگر از معترضان افزود: ما کارکنان دفاتر سهام عدالت خواهان مشخص شدن وضعیت پرداخت مطالبات معوقه و تامین امنیت  شغلی خود هستیم. بعد از  سالها چالش و پیگیری همچنان سازمان خصوصی‌سازی به وضعیت مشکلات و مطالبات ما کم توجه است بنابراین خواسته اصلی ما پاسخگو بودن سازمان خصوصی‌سازی در قبال وضعیت شغلی کارکنان زیرمجموعه خود و پرداخت مطالباتشان است.

گفتنی است حدود هزار و پانصد نفر از کارکنان تعاونی‌های سهام عدالت کشور که همگی از جانبازان یا خانواده‌های شهدای جنگ هستند، با ۱۲ سال سابقه کار از سال ۹۳ همزمان با الکترونیکی شدن ثبت نام مشمولان سهام عدالت به حال خود رها شده و وضعیت شغلی مشخصی ندارند.

*تجمع اعتراضی پرستاران وکارکنان بیمارستان مرکزی شیرازنسبت به سطح نازل حقوق وعدم پرداخت بموقعش

روز دوشنبه ۶ بهمن، پرستاران وکارکنان بیمارستان مرکزی شیرازنسبت به سطح نازل حقوق وعدم پرداخت بموقعش دست به تجمع دراین واحد درمانی دراستان فارس زدند.

تجمع کنندگان به خبرنگار رسانه ای گفتند: مسئولان بیمارستان باید مطالبات آن‌ها را طبق قوانین و بخشنامه‌های موجود پرداخت کنند. اخیرا نیز بخشنامه‌ای از سوی وزارت کار برای افزایش حقوق کارکنان بیمارستانی صادر شده اما متاسفانه بیمارستان اهمینت نمی‌دهد.

یکی از این پرستاران با بیان اینکه بیشترین بار بیماری کرونا بر دوش کادر درمان و به خصوص جامعه پرستاری‌ست؛ از پایین بودن مزایای مزدی پرستاران انتقاد کرد و گفت: اگر در این شرایط، حتی دو برابر معمول هم به پرستاران دستمزد بدهند، بازهم کم و ناکافی‌ست. پرستاران جان خود را سر دست گرفته‌اند و برای تامین سلامت مردم تلاش می‌کنند.

این پرستاران با بیان اینکه بیمارستان مرکزی شیراز یک بیمارستان خصوصی است و کارکنان و پرستاران آن مشمول مقررات قانون کار و بیمه اجتماعی هستند، در ادامه درباره چند خواسته اصلی خود گفتند: ارتقای مزد و کارانه و بهبود شرایط شغلی مطالبه‌ای است که ما کارکنان و پرستاران بخش خصوصی این بیمارستان خواستار تحقق آن‌ها هستیم.

*ادامه اعتراضات مربیان‌ پیش‌دبستانی اخراجی شهرستان باغملک مقابل فرمانداری

روز دوشنبه ۶ بهمن، مربیان‌ پیش‌دبستانی اخراجی شهرستان باغملک درادامه اعتراضاتشان دست به تجمع مقابل فرمانداری این شهرستان دراستان خوزستان زدند وخواهان بازگشت بکار وپایان دادن به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی شدند.

درهمین رابطه:تجمع اعتراضی مربیان پیش دبستانی باغملک  نسبت به اخراج گروهی از آموزش و پرورش

روز سه شنبه ۲۳ دی ماه، مربیان پیش دبستانی باغملک برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان  نسبت به اخراج گروهی از آموزش و پرورش دست به تجمع مقابل ساختمان آموزش و پرورش این شهر در استان خوزستان زدند.

*اعتصاب کارکنان باشگاه مس کرمان و بستن در باشگاه به روی مدیرعامل باشگاه دراعتراض به کاهش حقوق

روز دوشنبه ۶ بهمن چند ساعت قبل از برگزاری دربی کرمان و دیدار حساس مس با آرمان گهر سیرجان ، کارکنان باشگاه مس کرمان دراعتراض به کاهش حقوق و عدم پایبندی مدیرعامل باشگاه به تعهداتش وقتی علی رمضانی مدیر عامل باشگاه قصد ورود به دفترش در باشگاه را داشت با درب قفل شده باشگاه مواجه شد در حالی که کارمندانش در محوطه باشگاه ایستاده و مانع از باز شدن و ورود افراد به باشگاه می‌شدند.

بنابه گزارش یک منبع خبری محلی،هفته قبل نیز خبرهایی از استعفای رمضانی به گوش می‌رسید. چند روز بعد اما رئیس هیات مدیره باشگاه مس کرمان اعلام کرد که هیچ استعفایی از سوی رمضانی اعلام نشده است. شنیده هایی مبنی بر این که علی رمضانی سرپرست باشگاه مس کرمان، بر اساس دستورالعمل سازمان بازرسی و دستور شرکت ملی صنایع مس ایران، تمام احکام کارکنان بازنشسته این باشگاه و همچنین افرادی که از زمان مدیریت محمود محمودی نیا به عنوان مشاور حکم دریافت کرده بودند را لغو کرده است هم به گوش می رسد.

*دوشنبه های اعتراضی کشاورزان اصفهان این هفته با تجمع زنان و مردان کشاورز شرق این کلانشهر مقابل استانداری

روز دوشنبه ۶ بهمن درادامه دوشنبه های اعتراضی کشاورزان اصفهان،زنان و مردان کشاورز شرق این کلانشهر دست به تجمع مقابل استانداری زدند وخواهان تعیین تکلیف حقابه‌ها براساس طومار شیخ بهایی و اجرای مصوبات قانونی دولت در مورد زاینده رود شدند.

برپایه گزارش یک منبع خبری محلیف، شماری از زنان و مردان کشاورز منطقه شرق اصفهان صبح امروز – دوشنبه ششم بهمن_ در مقابل استانداری اصفهان تجمع کردند. کشاورزان در سیزدهمین هفته از پویش دوشنبه‌های آبی در اعتراض به صحبت‌های سید ناصر موسوی لارگانی، نماینده  مجلس از فلاورجان خواستار تعیین سهمیه آب کشاورزان شرق و غرب طبق طومار شیخ بهایی و جریان دائمی زاینده رود شدند. شمار تقریبی کشاورزان معترض در تجمع امروز حدود ۳۰۰نفر بود.

یکی از کشاورزان حاضر در تجمع امروز گفت: به تازگی تصاویر بخشی از جلسه نماینده مجلس از فلاورجان با حضور استاندار اصفهان منتشر شده است که در آن آقای لارگانی با فریاد می‌گوید که ۵۰ درصد آب زاینده رود حق کشاورزان غرب است و باید خسارت نکاشت و خشکسالی به آنها پرداخت شود در حالی که طبق طومار شیخ بهایی اینچنین نیست و کشاورزان شرق اصفهان سهم بیشتری دارند.

وی افزود: نماینده مجلس باید طبق طومار صحبت کند و بر همان اساس هم خسارت کشاورزان پرداخت شود در حالی که دو سال پیش مبلغی جزئی از خسارات را به ما دادند اما به کشاورزان غرب هم آب دادند و هم بخشی از خسارت‌ها را پرداخت کردند.

یکی دیگر از کشاورزان معترض حاضر درتجمع گفت: امروز در مقابل استانداری گردهم آمدیم تا از دولت بخواهیم مصوبات قانونی خود را اجرا کند تا جریان دائمی زاینده رود را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: از استاندار و مسئولان شرکت آب منطقه‌ای و وزارت نیرو درخواست می‌کنیم جلسه‌ای با نمایندگان کشاورزان اصفهان برگزار و تکلیف حقابه‌های کشاورزان، شرب اصفهان و یزد، چهارمحال و بختیاری و صنایع را تعیین کنند تا بدانیم چه میزان آب برای کشت و کارمان در بهار و تابستان می‌توانیم دریافت کنیم آن وقت می‌توان درباره رهاسازی آب نیز صحبت کرد.

وی درخاتمه گفت: طبق طومار شیخ بهایی کشاورزان شرق از زاینده رود ۲۱ سهم و کشاورزان غرب ۱۳ سهم دارند اما نماینده  مجلس ازفلاورجان در صحبت‌هایی به استاندار گفته است که آنها ۵۰درصد سهم دارند که ما به این موضوع نیز اعتراض داریم و خواهان تعیین حقابه‌ها طبق طومار شیخ بهایی هستیم.

*دروغ‌پردازی مدیرعامل شرکت واحد در مصاحبه با خبرگزاری ایلنا در مورد خدمات بیمه‌ای کارگران/ ایلنا که حیات خلوت مدیران شهرداری است با هماهنگی شرکت واحد در حمایت از مدیرعامل این بخش از مصاحبه را حذف کرد

دوم بهمن مدیرعامل شرکت واحد با خبرگزاری ایلنا مصاحبه‌ای داشت که بخش اول آن مربوط به عدم تعویق خدمات بیمه‌ تامین اجتماعی به کارگران بود و در تیتر با این عنوان آمده بود: “خدمات بيمه‌اي پرسنل شركت واحد هيچ وقت با محدوديت يا كاهش مواجه نشده است”

مدیرعامل شرکت واحد ابتدا با دروغ‌پردازی قصد داشت، کتمان کند بسیاری از کارگران در مقاطع زمانی مختلف به دلیل بدهی شرکت واحد دفترچه‌های درمانی‌شان تامین اعتبار ندارد و یا دفترچه جدید صادر نمی‌شود و خدمات دریافت غرامت ایام بیماری و … را با وقفه دریافت می‌کنند و بعضا از درمان بموقع محروم می‌شوند. همچنین کارگرانی که شرایط بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان‌آور را کسب کرده‌اند بدلیل بدهی شرکت واحد با تامین اجتماعی باید ماه‌ها حتی تا یکسال در نوبت منتظر باشند تا پس از پرداخت چهار درصد حق بیمه کارگران در مشاغل سخت و زیان‌آور پرداخت شود تا با تاخیر طولانی بتوانند بازنشسته شوند و از آنان بهره‌کشی می‌شود.

 در یک نمونه آقای محمد خلج به شماره پرسنلی ۵۵۱۳۳ شاغل در توقفگاه نازی آباد (سامانه۴) نزدیک به دو هفته است که برگه دفترچه بیمه همسرش تمام شده است و برای صدور مجدد دفترچه به شعبه مراجعه کرده اما صدور دفترچه انجام نشده و مددکاری سامانه چهار شرکت واحد نیز هنوز نتوانسته دفترچه برای ایشان بگیرد.

مدیرعامل وقتی به خود آمد که نمونه‌های بسیاری از این تناقض گفته‌هایش در مصاحبه با ایلنا با حقیقت شرایط کارگران در مورد بیمه وجود دارد، با هماهنگی با خبرگزاری ایلنا این بخش از مصاحبه خود با ایلنا را حذف کرد.

ایلنا که مشخصا از چندین سال قبل کمک مالی از شهرداری دریافت می‌کند، در درج اخبار و گزارش‌هایش که مربوط به شهرداری و سازمان‌های تابعه است، با مدیران شهرداری هماهنگ عمل می‌کند. از این نمونه می‌توان به محدودیت و حذف مصاحبه ایلنا با اعضای شناخته شده سندیکای کارگران شرکت واحد نیز نام برد.

برگرفته ازکانال سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

*درباره دستگیری افشین الهی مشهور به شوانکوی مصطفی عرب، کارگر پخش مواد غذایی نوشین سقز

محمود صالحی:در ادامه دستگیری ها

روز شنبه مورخ ۴/۱۱/۹۹ افشین الهی مشهور به شوانکوی مصطفی عرب، کارگر پخش مواد غذایی نوشین سقز در میدان ماموستا همین، ساعت یک ظهر توسط ماموران لباش شخصی دستگیر و بازداشت شد.

 همزمان ماموران لباس شخصی به منزل شخصی افشین مراجعه و به تفتیش منزل او پرداختند و در نتیجه موبایل همسرش ، یک قطعه عکس پدرش ( مصطفی عرب ) و چند جلد کتاب درسی را با خود می برند.

 قابل ذکر است که همسر افیشین به ماموران اعتراض می کند که چرا موبایل او را می برند و در آن موبایل برنامه شاد نصب است که فرزندش از آن استفاده می کند؟ اما ماموران چنگیز خان مغول نه تنها به اعتراض همسر افشین توجه نمی کنند ؛ بلکه او را تحقیر می کنند.

این اولین بار نیست که ماموران در حین بازرسی از منزل متهمان به اموالی دستدرازی می کنند که هیچ گونه ارتباطی با مورد اتهامی متهم ندارد و این اقدام ماموران خلاف قانون است.

اما به دلیل اینکه قانونی در کشور ما حاکم نیست ، یک مامور بدون حضور نماینده دادستان به منزل متهم یورش می برند و هرآن چیزی که خود دوست داشته باشد انجام می دهد.

با دستگیری افشین الهی باید فرزند او نیز مدرسه را تعطیل کند؛ به خاطر اینکه برنامه های مدرسه امروز از طریق برنامه شاد تدریس می شود. اما ماموران لباس شخصی موبایلی که در آن برنامه شاد نصب بود  بعنوان متهم  بازداشت کرده اند.!!

*دومین روز تجمع اعتراضی جمعی از پیمانکاران طرف قرار داد شرکت توزیع برق خوزستان نسبت به پرداخت نشدن مطالبات مقابل ساختمان شرکت

روز دوشنبه ۶ بهمن برای دومین روز،جمعی از پیمانکاران طرف قرار داد شرکت توزیع برق خوزستان در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات خود مقابل ساختمان شرکت توزیع برق خوزستان تجمع کردند.

یکی از پیمانکاران به خبرنگار رسانه ای گفت: حدود ۵۰ پیمانکار با این شرکت همکاری دارند و برخی از آن ها از سال ۹۵ نیز مطالباتی  از این شرکت در خصوص پروژه های اجرا شده، طلب دارند.

وی افزود: برخی از پیمانکاران نداشتن نقدینگی از یک سو و ازسوی دیگر بدهی هایی که دارند، دست از کار کشیده اند.

*مرگ ومصدومیت ۲ کارگر کارخانه سیمان داراب در حادثه رهایی سبد فلزی جرثقیل

روز دوشنبه ۶ بهمن، یک کارگر ۳۵ ساله کارخانه سیمان داراب دراستان فارس براثر رهایی سبد فلزی جرثقیل جانش را ازدست داد ویک کارگر ۲۶ ساله مصدوم و به بیمارستان منتقل شد.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate