اخباروگزارش های کارگری ۱۱ و ۱۲ فروردین ماه ۱۴۰۲

اخباروگزارش های کارگری ۱۱ و ۱۲ فروردین ماه ۱۴۰۲

– ادامه اعتراضات کارگران بازنشسته شرکت ملی مس ایران نسبت به تغییر اساسنامه وقرارگرفتن زیر نظر شورای عالی رفاه با برافراشتن پلاکاردها در استادیوم ورزشی همزمان با بازی فوتبال

– بیش از ۳۰۰۰۰ امضا پای کارزار اعتراض به تعیین حداقل حقوق ۵ میلیون ۳۰۰هزار تومانی ماهیانه برای کارگران 

– در اعتراض به مصوبه دستمزد؛ شکایت به دیوان عدالت اداری یا گسترش اعتصابات و تظاهرات!  – مسدود کردن مسیر چابهار به پلیس راه در اعتراض به کشته شدن یک سوختبر

– سلسله دیدارهای همبستگی و حمایتی دیدار جمعی از فعالان صنفی با خانواده رسول بداقی

– حضور جمعی از همکاران شهرستان بانه در منزل سلیمان عبدی جهت پیگیری وضعیت ایشان

– بیانیە انجمن صنفی معلمان کوردستان (سقز و زیویە) در خصوص ادامەی بازداشت غیر قانونی آقای سلیمان عبدی

– اعتراض به جذب ابهام‌آمیز استاد گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شیراز

– بلاتکلیفی و تداوم بازداشت سردار شاهمرادیان

– پیام سندیکای کارگران شرکت واحد که به پنجاه و سومین کنگره کنفدراسیون عمومی کار، «س ژ ت» ارسال گردید

*ادامه اعتراضات کارگران بازنشسته شرکت ملی مس ایران نسبت به تغییر اساسنامه وقرارگرفتن زیر نظر شورای عالی رفاه با برافراشتن پلاکاردها در استادیوم ورزشی همزمان با بازی فوتبال

روز جمعه ۱۱ فروردین، کارگران بازنشسته شرکت ملی مس ایران همزمان با بازی مس رفسنجان و پرسپولیس با حضور در استادیوم ورزشی رفسنجان  با برافراشتن پلاکاردهایی  اعتراضشان را نسبت به تغییر اساسنامه وقرارگرفتن زیر نظر شورای عالی رفاه بنمایش گذاشتند.

یادآوری:کارگران بازنشسته شرکت ملی مس ایران درادامه اعتراضات دامنه دارشان نسبت به تغییر اساسنامه وقرارگرفتن زیر نظر شورای عالی رفاه+ دست به تجمع همزمان روبروی کارخانه درکرمان ومقابل دفتر شرکت ملی صنایع مس ایران درتهران زدند

روز دوشنبه ۱۰ بهمن، جمعی ازکارگران بازنشسته شرکت ملی مس ایران درادامه اعتراضات دامنه دارشان نسبت به تغییر اساسنامه وقرارگرفتن زیر نظر شورای عالی رفاه خودرا به تهران رساندند تا همزمان با تجمع همکارانشان روبروی کارخانه باتجمع مقابل دفتر شرکت ملی صنایع مس ایران صدای حق طلبیشان را هرچه بیشتر منعکس کنند.

تجمع کنندگان به خبرنگاررسانه ای گفتند: امروز در تهران مقابل دفتر شرکت ملی صنایع مس ایران در خیابان ولیعصر جمع شدیم و در کرمان نیز بازنشستگان مقابل دفتر اصلی کارخانه تجمع کرده‌اند.

این بازنشستگان مطالبه اصلی خود را حفظ استقلال صندوق بازنشستگی مس می‌دانند،اضافه کردند: در تاریخ پنجم اسفند ۱۴۰۰، صندوق مس را بدون رضایت سهامداران به زیرمجموعه وزارت رفاه منتقل کردند؛ این در حالیست که صندوق و تمام دارایی‌های آن متعلق به ما بازنشستگان است و از محل اندوخته‌ی سالیان ما ایجاد شده است.

آنهاادامه دادند: اگر به همین ترتیب پیش برود، صندوق مس به تدریج از میان می‌رود و بازنشستگان را به صندوق تامین اجتماعی منتقل خواهند کرد؛ این مساله باعث می‌شود امتیازات و مزایای مزدی ما کاهش یابد.

+ادامه اعتراضات کارگران بازنشسته شرکت ملی مس ایران نسبت به تغییر اساسنامه وقرارگرفتن زیر نظر شورای عالی رفاه با برپایی تجمع مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی درکرمان

روز دوشنبه ۱۹ دی،جمعی از کارگران بازنشسته شرکت ملی مس ایران  درادامه اعتراضشان نسبت به تغییر اساسنامه وقرارگرفتن زیر نظر شورای عالی رفاه برای باری دیگر دست به تجمع مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی درکرمان زدند.

بنابه گزارش رسانه ای شده، صندوق بازنشستگی شرکت ملی مس ایران از تاریخ ۵ اسفندماه ۱۴۰۰ زیر نظر شورای عالی رفاه قرار گرفته و از همان تاریخ کارگران بازنشسته شرکت ملی مس ایران نسبت به این تصمیم، اعتراض دارند.

*بیش از ۳۰۰۰۰ امضا پای کارزار اعتراض به تعیین حداقل حقوق ۵ میلیون ۳۰۰هزار تومانی ماهیانه برای کارگران 

تا لحظه انتشار این گزارش(۱۲ فروردین)، بیش از ۳۰۰۰۰ نفرکارزار اعتراض به تعیین حداقل حقوق ۵ میلیون ۳۰۰هزار تومانی ماهیانه برای کارگران را امضا کردند.

یاد آوری:کارزار اعتراض به تعیین حداقل حقوق ۵ میلیون ۳۰۰هزار تومانی ماهیانه برای کارگران

اعتراض به افزایش ناعادلانه دستمزد سالیانه کارگران در سال ۱۴۰۲

کارگران غیور ایران

با توجه به اینکه شورای عالی کار متولی تعیین افزایش سالیانه مزد کارگران بوده و بر اساس نص صریح قانون کار ماده ۴۱، این افزایش دستمزد می‌بایست متناسب با نرخ تورم و نرخ سبد معیشت خانوار باشد، از آنجاییکه در کمال تعجب این شورا بدون در نظر گرفتن این دو آیتم که مورد تأیید و مصوبه خودشان بوده و تحت فشار نمایندگان کارفرمایان و نمایندگان دولت که خود نیز بزرگترین کارفرما محسوب می‌شود، با افزایش تنها ۲۷ درصدی حداقل مزد کارگران و ۲۱ درصدی سایر سطوح برای سال ۱۴۰۲ موافقت نموده و از طرفی این افزایش ناچیز مزد در این شرایط اقتصادی اسفبار و افزایش چندین برابری هزینه‌های حتی اولیه یک زندگی معمولی، به هیچ عنوان منطقی و قانونی نمی‌باشد.

لذا مراتب اعتراض خود را به این مصوبه اعلام نموده و خواهان افزایش درصد حقوق بر اساس قوانین جاری و تغییر در ترکیب شورای عالی کار و قوانین این شورا هستیم؛ به نحوی که جامعه چند میلیون نفری کارگری بتواند در مصوبات این شورا تأثیر گذار باشد و حقوق کارگران پایمال نشود.

  • شروع کارزار: ٢٩ اسفند ١٤٠١
  • پایان کارزار: ٣١ فروردين ١٤٠٢
  • نویسنده: ابراهیم عباسی منجزی
  • لینک کارزار:

https://www.karzar.net/69382

*در اعتراض به مصوبه دستمزد؛ شکایت به دیوان عدالت اداری یا گسترش اعتصابات و تظاهرات!  هیئت تحریریه رسانه‌های اتحادیه آزاد کارگران ایران 

شورای عالی کار با قساوت و گستاخی تمام مصوبه دستمزد را تصویب نمود! دستمزد پنج میلیون و ۳۰۷ هزار تومانی؛ دستمزدی چندین برابر زیر خط فقر. بدون حتی یک لحظه اندیشیدن هم میتوان فهمید که این میزان از دستمزد برای کارگران در مقابل رقم واقعی هزینه‌های معیشت خانوار که به بالای ۳۰ میلیون تومان در ماه رسیده است، نه حکم تداوم زندگی بلکه حکمِ تشدید فقر و فلاکت و مرگ است. اما تحمیل این “وضعیت اسفبار” اقتصادی بر کارگران و دیگر مزدبگیران، وضعیت اقتصادی که در آن پول ملی ایران ،به گفته مجله اکونومیست، ۵۵ درصد ضعیف ‌تر از یک سال قبل شده و ۹۴ درصد کاهش در طول یک دهه را تجربه کرده است، تنها از عهده حکومتی بر میآید که فساد، رشوه و رانت خواری جزو لاینفک سیستم اقتصادی آنست؛ حکومتی که تنها سیاست آن سیاست بقای خود بهر وسیله ممکن است. براه انداختن یک جنگ تمام عیار اقتصادی و پرتاب کردن میلیون ها کارگر و خانواده های آن به ورطه فقر و فلاکت، به گلوله بستن زنان و کودکان در خیابان، کور کردن چشم جوانان و حمله شیمیایی کردن به دختران در مدارس همگی نشانه هایی از یک حاکمیت درمانده ایست که برای بقای خود راهی بجز استثمار دوران برده‌داری نیروی کار کارگران و سرکوب هرگونه صدای آزادی خواهی و ایجاد ترس و وحشت در میان مردم نمیشناسد.

تا آنجاییکه به مسئله دستمزد کارگران برمیگردد این حمله به زندگی و معیشت کارگران و این “قتل عام اقتصادی” موجی از خشم در میان کارگران و تشکلات مستقل کارگری بوجود آورده است. کارگران برای زنده ماندن و اعاده کرامت و شرافت انسانی خود چاره‌ای بجز مبارزه نخواهند داشت! تجمع‌های اعتراضی اخیر کارگران، اعتراضات فرهنگیان و تدارک آنها برای تجمع روز پنجشنبه ۱۷ فروردین در محل وزارت آموزش و پرورش در صورت برآورده نشدن مطالبات آنها، و تجمعات اعتراضی بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای مختلف همگی نمونه هایی است که نشان میدهد سال جاری سالی پر از اعتصابات و اعتراضات کارگری خواهد بود. 

اما در این میان، نمایندگان نهادهای دست ساز حکومتی و در راس آنها شوراهای اسلامی وحشت زده از موج اعتصابات و اعتراضاتی که هر آن ممکن است از راه برسند و هم چون باروتی کل جامعه را به انفجار بکشانند از همین الان بفکر “چاره جویی” و یا بعبارت بهتر بفکر به انحراف کشاندن این مبارزات افتاده اند. این عالیجنابان از “غیر قانونی” بودن مصوبه دستمزد سال ۱۴۰۲ و اینکه دیوان عدالت باید بدون اغماض نسبت به “ابطال” آن اقدام نماید دادِ سخن میدهند! کار بجایی رسیده است که خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه پاسداران، متنِ نامهِ بیش از ۲۷ هزار کارگر به ابراهیم رئیسی، رئیس دولت جمهوری اسلامی را منتشر میکند که در آن امضاء کنندگان خواستار لغو مصوبه شورای عالی کار و تشکیل دوباره جلسه برای افزایش حداقل دستمزد شده‌اند؛ نامه‌ی اعتراضی که مورد حمایت علیرضا محجوب، دبیرکل خانه کارگر و حسین حبیبی از اعضای هییت مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار قرار گرفته است؛ محجوب این “کارزار”ِ در خواست لغو مصوبه دستمزدی سال ۱۴۰۲ ” توسط یکی از فعالان حوزه رسانه که سالها در راستای دفاع از حقوق کارگران قلم زده است” را در صفحه تلگرامی خانه کارگر منتشر میکند و حبیبی خبر از پیوستنِ “گروه گروه”ِ کارگران  به “کارزارهای ابطال دستمزد” میدهد.  

اما کارگران فریب این “فعالین کارگری” وابسته به نهادهای حکومتی را نخواهند خورد. فعالین و پیشروان کارگری در دامِ نامه نگاری به رئیس جمهور حکومتی که در شورای عالیِ کار آن، نمایندگان دولت و کارفرمایان و نمایندگان به اصطلاح کارگری که دست در دست همدیگر و قبل از تشکیل آن نقشه شوم مصوبه دستمزد چندین بار زیر خط فقر را کشیده اند نخواهند افتاد. آنها مدتهاست که راه خود را پیدا کرده اند؛ راه مبارزه در خیابان و با شعارهایی نظیر فقط کف خیابون بدست میاد حقمون!  

در پایان، ذکر این مسئله بسیار حائز اهمیت است که از شهریور سال ۱۴۰۱ فصل جدیدی در مبارزات مردم علیه حاکمان شروع شده است. دیگر باید بر همگان روشن شده باشد که هرگونه مطالبه ‌گری و خواست بهبود اوضاع توسط حکومت به بن بست رسیده و تنها راه رهایی از این وضعیت فلاکت بار اقتصادی-سیاسی و اجتماعی واژگون کردن این سیستم تبعیض آمیز و استثمارگر است. 

باید به اسقبال این فصل جدید رفت و با اتحاد بین کارگران، معلمان، پرستاران، کارمندان و تمامی مزدبگیران جامعه و با دست بردن به اعتصابات و اعتراضات گسترده در تمامی کارخانجات و مراکز صنعتی و تولیدی بزرگ و کلیدی، این مبارزه را به سرانجام رساند.

*مسدود کردن مسیر چابهار به پلیس راه در اعتراض به کشته شدن یک سوختبر

 امروز ۱۲ فروردین ۱۴۰۲، مردم چابهار در اعتراض به کشته شدن یک سوختبر در پی تعقیب و گریز ماموران نظامی با آتش زدن لاستیک محور ترانزیتی این شهر را برای ساعتها مسدود کردند.

براساس این گزارش :« ساعت ۲:۱۰ بامداد امروز ماموران کلانتری ۱۲ و یگان امداد در روستای تیس_کوپان نوک آباد در ۷ کیلومتری چابهار یک خودرو پژو ۴۰۵ سوختبر را مورد تعقیب قرار دادند که منجر به واژگونی و انفجار خودرو شد و راننده‌ در آن در حالی که زنده و مصدوم بود در شعله های آتش جان خود را از دست داد. ماموران نظامی بعد از واژگونی و آتش سوزی خودرو بدون توجه به وضعیت سوختبر محل را ترک کردند»

منبع:کانال اتحادیه آزاد کارگران ایران

*سلسله دیدارهای همبستگی و حمایتی دیدار جمعی از فعالان صنفی با خانواده رسول بداقی

روز جمعه ۱۱ فروردین ۱۴۰۲ تعدادی از اعضای هیئت مدیره کانون صنفی معلمان تهران و برخی فعالان صنفی با خانواده رسول بداقی دیدار کرده و همبستگی و همراهی خود با خانواده این معلم زندانی اعلام نمودند.

*حضور جمعی از همکاران شهرستان بانه در منزل سلیمان عبدی جهت پیگیری وضعیت ایشان

امروز شنبه ١٢ فروردین ١٤٠٢ جمعی از فرهنگیان شهرستان بانه با حضور در منزل سلیمان عبدی، عضو انجمن صنفی معلمان کردستان، برای پیگیری وضعیت این همکار بازداشت‌شدە کە از تاریخ ٢٨ اسفند بازداشت و بە ادارەی اطلاعات سنندج انتقال دادە شدە است، با خانواده‌، همکاران سقز و دوستان آقای عبدی دیدار و با اعلام حمایت از این همکار خوشنام و قانونمدار، مراتب نارضایتی خود را از ادامەی عملکردهای غیرقانونی نهاد بازداشت‌کنندە ابراز و خواهان آزادی فوری و بی‌قید و شرط آقای عبدی شدند.

*بیانیە انجمن صنفی معلمان کوردستان (سقز و زیویە) در خصوص ادامەی بازداشت غیر قانونی آقای سلیمان عبدی

روز شنبه ۱۲ فروردین، انجمن صنفی معلمان کوردستان (سقز و زیویە) بیانیه ای بشرح زیردر خصوص ادامەی بازداشت غیر قانونی آقای سلیمان عبدی،منتشرکرد:

همشهریان عزیز، معلمان ارجمند، دانش‌آموزان گرامی، 

همچنانکە مستحضر هستید قریب بە دو هفتە از بازداشت غیرقانونی آقای سلیمان عبدی، دبیر فنی هنرستان سقز می‌گذرد و علیرغم پیگیری‌های مکرر از سوی خانوادە و همکارانش، از سرنوشت وی اطلاع دقیقی در دست نیست و پاسخ قانع‌کنندەای از سوی نهادهای امنیتی و دستگاە قضایی بە خانوادە دادە نشدە است. نامبرده در این مدت از ارتباط مناسب و عادی با خانوادە کە حق قانونی هر انسانی است، محروم بودە و فقط اجازە تماس چند دقیقەای با خانوادە و در حدّ احوالپرسی بە وی دادە شدە است. 

در تمام مراحل بازداشت، از نحوەی بازداشت، تفتیش منزل و مصادرەی اموال شخصی و سایر اعضای خانوادە، بی‌احترامی و اهانت برخی ماموران بە مادر پیر ایشان، انتقال بە سنندج، تاخیر در تفهیم اتهام، عدم تفهیم در صدور قرار وثیقە و … با وجود اینکە در تمام این موارد، قانون صراحت دارد، اما عملکرد غیرقانونی و خودسرانەی افراد مرتبط با این بازداشت نشان می‌دهد ارادەای در پشت‌پردە برای آزار و شکنجەی روانی سلیمان عبدی، خانوادەی وی و فرهنگیان و سایر شهروندان حق‌طلب وجود دارد و بجای اجرای قانون، با خیرەسری در پی استمرار قانون‌شکنی‌هایشان هستند.

صنفی معلمان کوردستان (سقز و زیویە)،ضمن محکوم کردن این اعمال قانون‌‌ستیزانە، کە نتیجەای جز بازتولید خشونت و نفرت‌پراکنی ندارد، قویاً هشدار می‌دهد کە در صورت تداوم این وضعیت، بر اساس نصّ صریح اصل ٢٧ قانون اساسی در روز پنجشنبە مورخ ١٤٠٢٫١٫١٧ ساعت ١٠ تا ١٢ قبل از ظهر در اداره‌ی آموزش و پرورش شهرستان سقز تجمع اعتراضی برگزار می‌کند.

*اعتراض به جذب ابهام‌آمیز استاد گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شیراز

 دانشجویان جامعه شناسی دانشگاه شیراز در اعتراض به جذب استادی در این بخش که جای شبهه‌های فراوانی داشت و در پروسه‌ای پر ابهام صورت پذیرفت دست به اعتراض زدند که نتیجه کار تهدید طرح شکایت علیه برخی از آن‌ها شد.

استاد مذکور که جز بورسیه‌های دوران احمدی‌نژاد است، اخیرا به عضویت بخش جامعه‌شناسی دانشگاه شیراز در آمده است.

معترض بودن اکثر اساتید بخش جامعه‌شناسی دانشگاه شیراز، عدم اعلام نیاز به تخصص ایشان در بخش، فارغ‌التحصیل بودن از دانشگاه غیرانتفاعی در مقطع ارشد و… از دلایل اعتراض دانشجویان است.

همچنین بنا بر شواهد فراخوان جذب هیاُت علمی نیز جهت جذب اعلام نشده بود.

*بلاتکلیفی و تداوم بازداشت سردار شاهمرادیان

سردارشاهمرادیان دانشجوی تجهیزات پزشکی دانشگاه علمی و کاربردی سنندج، حدود ۳ ماه گذشته بازداشت شده است و همچنان در بازداشت و بلاتکلیفی به‌سر می‌برد.

*پیام سندیکای کارگران شرکت واحد که به پنجاه و سومین کنگره کنفدراسیون عمومی کار، «س ژ ت» ارسال گردید:

با سلام و درود به همه‌ی شرکت کنندگان در پنجاه و سومین کنگره کنفدراسیون عمومی کار، «س. ژ. ت.»، که به تاریخ ۲۷ تا ۳۱ ماه مارس ۲۰۲۳ در شهر “کلرمون فِران” فرانسه برگزار می‌شود.  درودها و سلام‌های گرم ما به همه‌ی کارگران فرانسه که همواره یکی از پیشقراولان مبارزه علیه سیستم سرمایه‌داری جهانی بوده اند و در این روزها درگیر مبارزه‌ای جدی علیه قوانین واپس گرایانه دولت ماکرون هستند.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و‌حومه، همچون دیگر کارگران ایران، حمایت خود را از مبارزات برحق شما اعلام و بر همبستگی میان همه‌ی کارگران جهان تاکید می‌کنیم.

مبارزات شما و خشونت پلیس فرانسه نشان می‌دهد که زمانی که پای سود سرمایه‌داران و قوانین ضد‌کارگری در میان باشد فرقی ماهوی میان دولتهای‌ سرمایه‌داری جهان وجود ندارد و جواب آنان به مبارزات کارگران، کنترل و سرکوب به انحای گوناگون است.

همانطور که در جریان هستید، سندیکای ما و دیگر تشکلات و ‌گروههای مستقل کارگری در ایران طی سالیان متمادی و‌ بطور بی انقطاع تحت سرکوب و حملات نیروهای امنیتی و قضایی بوده اند. حق تشکل مستقل کارگری و ‌حق اعتراض و‌ اعتصاب با شدت تمام‌سرکوب میگردد و فعالین کارگری و‌مدنی بطور روزانه با اتهامات نخ‌نما و‌ تکراری ای همچون «اقدام‌علیه امنیت ملی» و «تبلیغ علیه نظام» تحت تعقیب و بازداشت و حبس قرار میگیرند.  سه تن از فعالین شناخته شده سندیکا، رضا شهابی، داود رضوی و‌حسن سعیدی، که در گذشته به دعوت سندیکاهای کارگریی فرانسه، از جمله س، ژ، ت، در اجلاسهای کارگری در کشور شما شرکت کرده بودند، ماهها میباشد، برای چندمین بار، در زندان بسر میبرند. همچنین فعالین‌کارگری و‌ معلمی از جمله جعفر ابراهیمی، رسول بداقی، کیوان مهتدی از ماه اردیبهشت سال گذشته در زندان بسر می‌برند.

سه عضو زندانی سندیکای ما، حسن سعیدی، داود رضوی و رضا شهابی، و تعدادی از معلمان و‌ فعالین‌کارگری به بهانه دیدار با دو فعال سندیکایی فرانسوی در سال گذشته از سوی دولت ایران با اتهامات واهی و بی پایه و‌ اساس روبرو شده‌اند. ارتباط و همبستگی کارگری یکی از اصول اولیه مناسبات و مبارزات طبقه کارگر در تمامی جهان است اما از سوی حاکمیت در  ایران، به عنوان جرم به شمار می‌رود. اساس این جرم‌ انگاری، اما وحشت حاکمیت از اتحاد طبقه کارگر و‌ ایجاد و‌ گسترش تشکلهای مستقل کارگری و‌ دیگر تشکلات طبقاتی و‌ مدنی در کشور است. سناریو سازیهای حاکمیت علیه فعالین‌کارگری در ایران باید با قاطعیت تمام در سطح‌ جهانی و در اجلاس آتی سازمان‌جهانی کار توسط تشکلات جهانی کارگری محکوم‌گردد. سندیکای ما از حمایت س، ژ، ت و کلکتیو سندیکاهای کارگری فرانسه از مبارزات کارگران ایران، در این راستا قدردانی میکند.

کشور ما از شهریور سال گذشته شاهد اعتراضات سراسری ای بود که بدنبال قتل ژینا (مهسا)امینی در دنیا با عنوان خیزش زن، زندگی، آزادی، شناخته شد. تشکلات مستقل کارگری در ایران، از جمله سندیکای کارگران شرکت واحد، از مبارزات آزادیخواهانه و‌عدالت طلبانه زنان، جوانان و‌ مردم تحت ستم‌کشور حمایت کرده و‌ خواهد کرد. ما بشدت سرکوب و‌کشتار معترضین و زندان و احکام سنگین از جمله احکام ضد اتسانی اعدام را محکوم کرده ایم ‌و‌ خواهان‌ آزادی بدون قید و شرط کلیه بازداشتیان و زندانیان سیاسی هستیم. در عین حال، ضمن تاکید بر اهمیت حمایت و همبستگی بین المللی کارگری و‌ مترقی، اعلام می‌داریم که ما تنها بر نیروی طبقه کارگر در ایران و‌ حامیانمان در جنبشهای کارگری و آزادی خواه و‌ برابری طلب در جهان از جمله شما همقطاران عزیز در فرانسه، تکیه میکنیم و چشم امیدی به هیچ یک از دولت‌ها و قدرتهای سرمایه‌داری در جهان که تنها بدنبال منافع خود هستند نداریم و هرگز نخواهیم داشت.

با آرزوی پیروزی طبقه کارگر فرانسه، ایران‌ و‌ جهان

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate