برگی از تاریخ تقدیم به: اسماعیل عبدی معلم زندانی

برگی از تاریخ تقدیم به: اسماعیل عبدی معلم زندانی

«پيشمرگه ـ معلم»يكي ديگر از دستاوردهای جنبش مقاومت خلق کُرد.

(برگرفته از خبرنامه کومه له)

«جمعيت دموکراتيک معلمان مبارز کُردستان ایران» حوزه سنندج، طي اعلاميه اى ضمن دعو ت معلمان مبارز براى پيگيرى هرچه بيشتر پيشبرد امر فرهنگ و آموزش انقلابى در کُردستان؛ معلمينى را که در رابطه با اين جمعيت به مبارزه مشغولند، بنام پيشمرگه ـ معلم به توده هاي مردم مبارز معرفي نموده است.

در اينجا بخشهايي از اين اعلاميه را به آگاهی شما خوانندگان گرامی می رسانم.

 هموطنان مبارز! خلق رزمنده کُرد! همکاران مبارز فرهنگى!  

رژيم جمهورى اسلامى با ماهيتي ضد دموکراتيک و ارتجاعى در زمينۀ فرهنگ و آموزش همچون ديگر زمينه ها جز رکود و عقب گرد و کهنه گرایی و اشاعه فرهنگ ارتجاعى و خرافى چیزی به ارمغان نیاورده است. تعطیلی دانشگاهها و مراکز علمي، جمع آوري كتاب هاى علمى و کتابهائى با محتواى انقلابى در محيط هاي آموزشي و کتابفروشيها، به آتش کشيدن و معدوم کردن آنها، گنجاندن مطالب ارتجاعى و خرافي در كتابهاي درسي و … . تنها گوشه هايي از عملکردهاى ضد فرهنگى آشکار و ملموس اين رژيم مي باشد.

انحلال آموزش و پرورش در بسيارى از مناطق، انحلال مدارس، اخراج معلمان مبارز، اخراج دانش آموزان از مدارس و محروم کردن آنها از تحصيل بجرم داشتن افکار انقلابى، گوشه هاى ديگرى از برنامه هاى ضد فرهنگى اين رژيم است. رژيم جمهورى اسلامى از تمامى عملکردهاى ضد فرهنگى و ارتجاعى فوق را در ابعاد وسيع تري در کُردستان بمنظور تضعيف جنبش مقاومت خلق کُرد پياده کرده است.

رژيم جمهورى اسلامى با انحلال آموزش و پرورش کُردستان، اخراج دسته جمعي معلمان، اعدام، زندان و تبعيد معلمان مبارز و انقلابي، اخراج دسته جمعي دانش آموزان، به تعطیلی کشاندن مدارس روستاهای کُردستان، نشاندن دست آموز اني در كلاس هاي مدارس براى جاسوسى کردن در ميان دانش آموزان، بکار گماردن پاسدار ـ معلم هاي بيسواد بجاى معلمين مجرب، نهايت ضديت خود را در زمينۀ آموزش و پرورش نسبت به خلق کُردستان داده است.

جنبش مقاومت خلق کُرد بمثابه جنبشى انقلابى و توده اى در تمام زمينه ها از جمله «فرهنگ و آموزش» دستاوردهاي گرانبهايي داشته که نه تنها همچون بديلى انقلابى در برابر هجوم فرهنگ ارتجاعی به مقابله برخاسته بلکه تاثيرات سٶ فرهنگ پوسيدۀ تحميلى را نيز خنثى کرده است …. «جمعيت دموکراتيک معلمان …… .» در تداوم فعاليت هاى علمى آموزشى ـ فرهنگى خود با بهره گيرى از تجارب پربار و ارزشمند و با استفاده از رهنمود هاي انقلابي و ياري عملى سازمانهاي انقلابي بخصوص کومه له با برنامه اى منظم اقدام به توسعۀ هرچه بيشتر فعاليتهاي آموزش و فرهنگى خود در روستاهای کُردستان نمود. طبيعي است كه اجراي اين برنامۀ وسيع نياز به نيروي انساني و امکانات وسیعی داشت که تأمين اين نيروى انسانى و اين امکانات جز به يارى و کمک سازمانهاي انقلابي امکان پذير نبود.

«جمعيت دموکراتیک معلمان … .» براي تامين كمبود نيروي انساني خود از وجود پيشمرگان انقلابى و هوادارن دلسوز و فداکار جنبش مقاومت خلق کُرد که اکثرا از معلمين مبارز و کارکشته در امر تعليم و تربيت مي باشند استفاده نموده است. اين معلمين دلسوز و مبارز که با عشق و علاقۀ فراوان، صبور و پرتلاش تعليم و تربيت فرزندان زحمتکش را برعهده گرفته اند، جوانان پرشور و انقلابی هستند که در سخت ترين شرايط و با ابتدائى ترين امکانات آموزشى نقش بارز و برجسته اي در اشاعۀ فرهنگ انقلابی و مبارزه بر عليه فرهنگ ارتجاعى و خرافى دارند.

اين معلمين مبارز همچون پيشمرگان انقلابي سنگری از سنگر هاى جنبش مقاومت خلق کُرد را پر کرده اند تا ديو جهل و بیسوادی را از پای درآوردند و با آگاهي بخشيدن به زحمتکشان فرزندان آنها را در اعتلاي دمکراتيک ايران هموار سازند. «جمعيت دموکراتيک ….» ضمن سپاس انقلابى و آرزوى پيروزى براى اين همکاران مبارز و انقلابي آنها را بنام  پيشمرگه ـ معلم هاى جنبش مقاومت خلق کُرد معرفي مي نمايد.

«جمعيت دموکراتيک معلمان مبارز کُردستان ايران.»حوزۀ سنندج ۱۸ /۶ /۱۳۶۰ 

سنت اين روند از آموزش انقلابي، توسط معلمان و اساتيد مبارز در مدارس و دانشگاه هاى ايران همگام و همراه با دانش آموزان، دانشجويان و جوانان پرشور بعد از ۴۱ سال هم اكنون نيز، روند رو به پيش و آينده روشن و نوید بخش آنرا در خیزش انقلابی اخیر به وضوح خواهیم دید.

زنده باد زن، زندگی، آزادی.

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate