تجمع اعتراضی معلمان در چندین شهر

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۳۶۳

تجمع اعتراضی معلمان در چندین شهر

امروز هشتم فروردین معلمان در شهرهای مختلفی همچون  زنجان، کرمانشاه، ملایر، تبریز، بجنورد و اردبیل در اعتراض به عدم پاسخگویی به خواستهایشان و سرکوبگری های حکومت و برای پیگیری مطالباتشان مقابل اداره آموزش و پرورش تجمع کردند. با این تجمع معلمان سوت آغاز اعتراضات معلمان در سال ۱۴۰۲ را به صدا در آوردند.

خواستهای اعلام شده معلمان در اعتراضاتشان عبارت بوده از: اجرای کامل رتبه بندی و همسان سازی و افزایش حقوقها به بالای سبد هزینه که رقمش همین امروز بیش از سی میلیون است، تحصیل رایگان با کیفیت و غیر ایدئولوژیک و درمان رایگان برای همه و  داشتن حق مسکن، پایان دادن به برنامه های غارتگرانه برای صندوق ذخیره فرهنگیان و اختلاسها و دزدی ها،  امنیت شغلی نیروهای غیر رسمی، خرید خدماتی، و خدمتگزاران و پرداخت پاداش بازنشستگان ۱۴۰۰،‌ پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات و آزادی معلمان زندانی و بازگشت به کار معلمان اخراجی و تبعیدی و لغو احکام صادر برای معلمان معترض و مسدود شدن تمامی پرونده های امنیتی تشکیل شده برای آنها، پایان دادن به حبس دانش‌آموزان در کانون‌های اصلاح و تربیت و پایان دادن به بازداشت دانش آموزان و بازگشت به کلاس دانش آموزان اخراجی و دانشجویان ستاره دار.

در راستای همین مطالبات و در اعتراض به سرکوبگریهای حکومت شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان طی اطلاعیه ای خطاب به معلمان و دانش آموزان از جمع آوری اسامی معلمان و دانش آموزانی که در طول هفت ماه انقلاب به اشکال مختلف مورد آزار قرار گرفته اند خبر داده و در آن   خواستار اطلاع رسانی در این رابطه شده است. در بخشی از این اطلاعیه چنین آمده است:”پس از گذشت حدود ۷ ماه از جنبش اعتراضی مردم ایران، که با نام #ژینا_امینی گره خورد، تعداد زیادی از معلمان و دانش‌آموزان عزیز دچار صدمات عدیده‌ای شدند. هرچند که نیروهای سرکوب، عداوت و ‌کینه‌جویی خود را از اردیبهشت علیه فعالان صنفی آغاز کرده بودند و با بازداشت و دیگر رفتارهای قهری علیه بهترین فعالان صنفی در سطح ‌کشور، سعی در منکوب کردن جنبش اعتراضی معلمان داشتند، اما هیچ‌گاه نتوانستند و‌ نخواهند توانست به این خواسته‌ی شوم دست پیدا کنند، چرا که جنبش صنفی معلمان متکی به فرد نبوده و نیست. شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، برای ایجاد بانکی اطلاعاتی جهت ثبت در تاریخ صنفی معلمان کشور، تصمیم به جمع‌آوری اسامی معلمان و دانش‌آموزانی کرده است که به شکل‌های مختلف، اعم از بازداست، احضار، تهدید، تشکل پرونده در هیات‌های تخلف، تشکیل پرونده در مراجع قضایی و دیگر اشکال مورد آزار قرار گرفته‌اند. در این راستا از عزیزانی که طی سال جاری به هر شکلی مورد آزار قرار گرفته‌اند، درخواست می‌شود که مشخصات خود را همراه با توضیحی کوتاه از نوع و ‌نحوه‌ی تضییع حقوق خود به آی‌دی @kashowranews ارسال نمایند.”.

 بدین ترتیب معلمان صدای اعتراض کل جامعه هستند. شورای هماهنگی تشکلهای صنفی یکی از بیست تشکل امضا کننده منشور خواستهای حداقلی است که بیست تشکل آنرا امضا کردند. منشوری که منشور زن، زندگی، آزادی است و بر خواستهای بنیادی همه مردم تاکید گذاشته و پلاتفرم اتحاد مبارزاتی همه مردم است. حزب کمونیست کارگری قاطعانه از خواستها و مبارزات معلمان قاطعانه حمایت کرده و همه مردم را به پشتیبانی از آنها فرا میخواند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۸ فروردین ۱۴۰۲،  ۲۸مارس ۲۰۲۳

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۳۶۴

تجمع بازنشستگان تامین اجتماعی اهواز و فراخوان بازنشستگان شوش علیه مصوبه مزد

امروز هشتم فروردین بازنشستگان تامین اجتماعی در اهواز در اعتراض به  وضعیت بد معیشتی و عدم رسیدگی به مطالبات خود مقابل تامین اجتماعی تجمع کردند. بازنشستگان شعار میدادند:” فقط کف خیابون، بدست میاد حقمون”، “رئیسی دروغگو حاصل وعده هات کو”، “گرانی، تورم، بلای جان مردم”، “تا حقمون نگیریم، از پا نمی نشینیم”.

اهواز و شوش دو کانون داغ اعتراضات بازنشستگان است.  بازنشستگان در شوش در فراخون قبلی خود بخش های کارگری را به اعتراض علیه مصوبه مزدی شورایعالی کار فراخوانده بودند. در بخشی از این بیانیه چنین آمده است: “اطلاع دارید که نهاد سرمایه سالار حکومتی  یعنی ” شورای عالی کار” با تصویب مبلغ بسیار ناچیز و چندین برابر زیر خط فقر دوباره بیشتر و بیشتر از گذشته فقر و نداری را بر ما تحمیل می کنند… هم سرنوشتان، بازنشستگان، کارگران، مزد بگیران، معلمان، پرستاران، بیکاران، کارگران بی اجر و مزد ( زنان خانه دار) ، و تمام انسان های برابری خواه و عدالت طلب،  همگی باید بر علیه ” شورای عالی کار” برعلیه تمامیت سیستمی  که عامل این سیه روزی  هاست، ایستاده و حق خود را پس بگیریم. در کنار هم باشیم و در کف خیابان با صدای بلند از خواست و مطالبه خود دفاع کنیم. بازنشستگان، بیکاران و زنان خانه دار، کارگران شاغل! خیابان ها را باید به تصرف در آورد، خیابان، کارگاه و کارخانه و دیگر مراکز کار و تولید  را به مرکز اعتراض، تجمع  و اعتصاب تبدیل کنیم. در کنار هم بر علیه فقر و نداری به پا خیزیم ، قدرت ما می تواند کوه را جا به جا کند. زندگی بهتر را ما می توانیم بسازیم.  فقط کف خیابان به دست میاد حقمون!”

حزب کمونیست کارگری از فراخوان بازنشستگان حمایت میکند و بر کمپینی گسترده و سراسری علیه مصوبه مزدی شورایعالی کار و پیوستن کارگران و معلمان و پرستاران و همه بخش های کارگری، به تجمعات و اعتصابات سراسری علیه فقر و گرانی و حقوقهای زیر خط فقر تاکید میکند. موضوع دستمزد و مصوبه مزدی شورایعالی کار را باید به موضوع تصمیم گیری در مجامع عمومی و سازماندهی اعتراضات سراسری تبدیل کرد.

نابود باد حکومت اسلامی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۸ فروردین ۱۴۰۲،  ۲۸ مارس ۲۰۲۳

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate