چالش های جدید رژیم اسلامی ایران در مقابله با تشدید فشارهای نظامی امپریالیزم غرب

مقدمه:

امپریالیزم غرب به سرکردگی امریکا با تشدید بحران گذار و تقابلهای پیش رو در مقابل قطب روسیه و چین ، از انجا که رژیم اسلامی ایران را متحد عملی این قطب می بیند ابتدا به ساختن “انقلاب محملی” و تکان دادن رژیم اسلامی از داخل پرداخت و از همه مکانیزمهای امنیتی و تبلیفاتی خود استفاده کرد تا بتواند با شخصیت سازی به ساختن “دولت در تبعید” بپردازد که خوشبختانه تا بحال این پروژه شکست خورده و جنبشی که در ایران قیام ۱۴۰۱ را سازمان داد زیر بار این پروژه انقلاب مخملی که ضد انقلابی بیش نیست نرفت.

در حال حاضر حکومت امریکا و حکومتهای غرب متوجه شده اند که “انقلاب مخملی” و “زن زندگی آزادی بازی” بجائی نمی رسد و لذا دنبال پروژه های بعدی هستند که دو  استراتژی است شاید مکمل همدیگر تا رژیم اسلامی را با شیوه های دیگر زیر فشار قرار دهند و تا حد ممکن از محور روسیه چین جدا نگه دارند و درگیر.

در مقاله قبلی توضیح دادم که (*) در حال حاضر امپریالیزم غرب در تکاپوی یک نبرد سرنوشت ساز است برای جلوگیری از روند گذار مسالمت امیز به جهان چند قطبی و تغییر جایگاه امریکا و کشورهای غربی در نظامی که چین و روسیه نیز در آن نقش بالاتر داشته باشند.

امپریالیزم امریکا  نمی تواند بدون نبردی سراسری تسلیم شود و لذا ابتدا اوکرائین را انداخت جلوی پوتینو تلاش دارد این اوکرائین بشود سد پوتین و روسیه و انرا زمینگیر کند و در عین حال تلاشهای امریکا و انگلیس و غربیها در محاصره نظامی چین تشدید شده.

در منطقه خاورمیانه سیاست امریکا افزایش فشار است به رژیم اسلامی که بعد فاز “انقلاب مخملی” الان در حال تولید یک “اوکرائین محلی” برای رژیم اسلامی است تا این رژیم را در باتلاقی عمیق داخل کند.

دامنه درگیر کردن نظامی رژیم اسلامی هم اکنون به حد نگرانی آوری سرعت گرفته و من در این مقاله اشاراتی خواهم داشت.

 

(۱)درگیر کردن نظامی رژیم اسلامی در جنگ بین حکومت اذربایجان و ارمنستان

 

در حال حاضر بحران بزرگ و حساب شده ای به کمک حکومت امریکا اسرائیل و ترکیه در شمال ایران و جنوب روسیه سازمان یافته که در این بحران حکومت اذربایجان که دست نشانده حکومت امریکا و ترکیه است به مرزهای ارمنستان تجاوز کند و ارتش اذربایجان رسما تلاش دارد “کوریدوری” بین اذربایجان و تریکه از بخش جنوبی ارمنستان باز کند .

رویای “امپراتوری تورکها” در مغز علیل رهبر اذربایجان و اردوغان می چرخد که در این حد هم نمی ماند و قرار است در سطح همه کشورهای تورک زبان جنوب روسیه پیش برود.

هدف استراتژیک امریکا و اسرائیل اینست که هم رژیم اسلامی را زمینگیر جنگ کنند و هم روسیه را وارد جنگی در جنوب کنند .هدف بعدی هم اینست که جلوی توسعه “جاده ابریشم” استراتژی تجاری سیاسی چین را به سمت اروپا سد کنند.

همانطور که در مقاله قبلی نوشتم بخشهائی از رژیم اسلامی الان در حال تلاش هستند که با یک قرارداد نظامی امنیتی بین روسیه و ارمنستان امکان ورود ارتش و سپاه رژیم اسلامی را به داخل ارمنستان باز کنند که این امر بنوبه خود فضا می سازد برای “سوریه ای شدن” ارمنستان و تولید یک بحران مزمن برای اتجاد روسیه  و چین و ایران.

رژیم اسلامی بشدت زیر فشار است که وارد این قمار بشود و اگر هم نشود بواقع بطور وسیعی مرزهای شمالیش زیر کنترل حکومت اسرائیل و امریکا خواهد بود.

رژیم اسلامی در این یک باخت بزرگ در مقابل حکومت اسرائیل می بیند.

 

(۲)درگیر شدن مستقیم نظامی بین حکومت امریکا و رژیم اسلامی در شرق و شمال سوریه:

 

در هفته گذشته شاهد افزایش حملات سپاه قدس رژیم اسلامی به پایگاههای امریکا در شمال سوریه بودیم.پومپئو وزیر خارجه ترامپ هفته گذشته اعلام کرد که فقط در سال گذشته ۸۰ بار رژیم اسلامی به پایگاههای امریکا توسط موشک حمله کرده و از بایدن انتقاد کرد که در مقابل این حملات پاسخ لازمه داده نشده.

اما در هفته گذشته بالاخره هواپیماهای جنگی امریکا دو منطقه در جنوب شرقی سوریه را که متعلق به سپاه قدس بود مورد حمله قرار دادند.گزارش تلفات سرابازان امریکائی و اعضای سپاه پاسداران هنوز کامل منتشر نشده.

جالبست که بعد از حمله تلافی جویانه امریکا سپاه قدس مجدداد برای بار دوم پایگاه امریکا در شمال سوریه را مورد اصابت موشک قرار داد که گزارشی از تلفات این حمله دوم منتشر نشده.

بایدن رسما اعلام کرده که دستور حمله هوائی را صادر کرده اما تاکیید کرده که قصد توسعه درگیری با ایران را ندارد.

تحولات اخیر نظامی در سوریه در نوع خود بسیار نگرانی آور است و ادامه تشدید نبردهای نظامی قبلی و معمول  بین ارتش اسرائیل و نظامیان ارتش قدس در سوریه انجام شده و تایبد می کند که سطح ذرگیریهای مستقیم نظامی بین ارتش و سپاه رژیم اسلامی و ارتش امریکا و متحدینش در حال افزایش تصاعدی است.

جکومت اسلامی ظاهرا تلاش دارد نیروهای محدود امریکا در سوریه را از شمال سوریه بیرون بریزد.

 

(۳)خاورمیانه دستخوش توسعه بجران نظامی و جهنم جنگ منطقه ای است:

 

انچه مشخص است داستان اوکرائین برای حکومت امریکا و شرکایش انطور که پیش بینی می کردند جلو نرفته و اینها به این نتیجه رسیده اند که جنگ با روسیه نمی تواند فقط در اوکرائین محدود بماند.لذا امپریالیزم غرب در حال تحدید ارایش برای توسعه جنگ  در سطح خاورمیانه و سپس منطقه جنوب شرقی اسیاست.

تلاش برای ایجاد ۳ چبهه مهم در مقابل ۳ عضو اصلی محور “ضد امریکائی” یعنی روسیه و چین و رژیم اسلامی یک روند استراتژیک است.

همانطور که در مقاله قبلی توضیح دادم دست بدست شدن قدرت جهانی و دوران گذار کنونی بعید است با یک جنگ منطقه ای به سرانجام برسد و متاسفانه جنگی در سطح چند قاره در پیش روی بشریت است که بازنده اش مثل همیشه میلیاردها انسان خواهند بود و خطر جنگ اتمی و توسعه سلاح های کشتار جنگی دیگر درمقابل بشریت است.

(۴)جنبش جهانی ضد جنگ برای صلج و زندگی انسانی تنها عامل سد کننده توسعه جنگی جهانی:

هرگز خسته نخواهم شد اگر این بخش همواره در انتهای مقالاتم باشد که راه دیگر دنیای انسانی ممکنست و اینهم تاریکی و ظلم و بدبختی “سرنوشت” انسانها نیست .نباید تسلیم شد نباید این دعواهای امپریالیستی را پذیرفت نباید فریب حکومتیان را  خورد و باید جامعه را اگاه کرد و سازمان داد.

چه در سطح منطقه ای و چه سطح جهانی طبقه کارگر و اکثریت مطلق مردم دنیا از این جنگها جز بدبختی و بی ایندگی سودی نخواهند برد.همه سودها به جیب حاکمان و سرمایه داران می رود.

نیاز به چنبش جهانی ضد جنگ امروز بیش از همیشه احساس می شود.امروزه اگر طبقه کارگر فقط برای مطالبات محدود به میدان بیاید کافی نیست باید برای پایان دادن به بساط حاکمان برای پایان نظم سرمایه داری به میدان آمد.باید نشان داد اینهمه طلم و بدبختی شایسته انسان در قرن ۲۱ نیست.

نباید دنیا شاهد این ماجرای کثیف این توطئه بر علیه صلح و انسانیت بماند.نباید رژه سربازها و سلاح ها به امری طبیعی و روزمره تبدیل شود.

زنده باد مبارزه برای آزادی صلح برابری و حکومت کارگری تنها راه سازماندهی حکومتی انسانی و بدور از استثمار انسانها!

منابع دیگر

(*)بیستمین سالگرد حمله حکومت امریکا به عراق و تداوم نبرد قطبهای امپریالیستی در منطقه خاورمیانه و جنوب روسیه

www.azadi-b.com/?p=32743

بحرانسازی حکومت امریکا و روند گذار به جهان چند قطبی

www.azadi-b.com/?p=32565

(*)اجلاس اخیر  وزرای دفاع ناتو در المان و برنامه ریزی غرب برای تداوم جنگ کثیف امریالیستی در اوکرائین

www.azadi-b.com/?p=30423

تاثیرات احتمالی توافقنامه حکومت اسلامی ایران با حکومت عربستان در منطقه و ایران

www.azadi-b.com/?p=3224

ارتجاعی ترین حکومت در اسرائیل ، بحرانسازی داخلی و خارجی جهانی صهیونیزم

www.azadi-b.com/?p=30847

اجلاس اخیر  وزرای دفاع ناتو در المان و برنامه ریزی عرب برای تداوم جنگ کثیف امپریالیستی در اوکرائین

www.azadi-b.com/?p=30423

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate