اخباروگزارش های کارگری ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۱

اخباروگزارش های کارگری ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۱

با سمبه پر زور اتاق بازرگانی،حلقه بگوشی دولت رئیسی ،خوش رقصی وزیرکارونمایندگان قلابی کارگران حداقل حقوق سال ۱۴۰۲  کارگران ۵ میلیون و۳۰۰ هزارتومان تعیین شد

– ششمین یکشنبه اعتراضی کارگران بازنشسته ومستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی نسبت به سطح نازل حقوق وعدم همسان سازیش،عیدی کارمندی(مبلغ ناچیز یک میلیون و هشتصد هزار تومانی)  وعدم برخورداری از درمان رایگان باتجمع دراهواز، شوش وشوشتر

– اسماعیل گرامی :چقد همکار داریم‌هآ؟!

– صبح امروز حوالی ساعت ۱۰ صبح آقای سلیمان عبدی عضو خوشنام انجمن صنفی معلمان کردستان شاخه سقز و زیویه با هجوم نیروهای امنیتی به منزلش بازداشت شد.

– بیانیە انجمن صنفی معلمان کردستان (سقز و زیویە) در خصوص بازداشت سلیمان عبدی معلم خوشنام و با سابقه در کردستان/سقز

– فشار به احمد علیزاده برای اظهار پشیمانی و درخواست عفو

– امروز یکشنبه ۱۴۰۱/۱۲/۲۸ کاک مختاراسدی‌ فعال صنفی و عضو انجمن صنفی معلمان با قید وثیقه از زندان سنندج آزاد شد.

*******

*ششمین یکشنبه اعتراضی کارگران بازنشسته ومستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی نسبت به سطح نازل حقوق وعدم همسان سازیش،عیدی کارمندی(مبلغ ناچیز یک میلیون و هشتصد هزار تومانی)  وعدم برخورداری از درمان رایگان باتجمع دراهواز، شوش وشوشتر

روزیکشنبه ۲۸اسفند، کارگران بازنشسته ومستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی با تجمع مقابل سازمان اجتماعی اهواز، شوش وشوشترششمین یکشنبه اعتراضیشان را نسبت به سطح نازل حقوق وعدم همسان سازیش،عیدی کارمندی(مبلغ ناچیز یک میلیون و هشتصد هزار تومانی) وعدم برخورداری از درمان رایگان رقم زدند.

شعارها:

«دولت بی کفایت استعفا استعفا»

«نه مجلس نه دولت نیستند بفکر ملت»

«وزیر بی کفایت استعفا استعفا» 

«مسئول بی لیاقت خجالت خجالت»

«فقط کف خیابون بدست میاد حقمون»

«معیشت منزلت حق مسلم ماست»

«هزینه ها دلاریه حقوق ما ریالیه»

«یخچال بازنشسته خالی تر از گذشته»

«بازنشسته داد بزن حقتو فریاد بزن»

«بازنشسته می میرد ذلت نمی پذیرد»

«تا حق خود نگیریم آرام نمی نشینینیم»

«دروغ میگند آمریکاست دشمن ما همینجاست»

«این همه بی عدالتی هرگزندیده ملتی»

«گرانی تورم بلای جان مردم»

«وعده وعید کافیه سفره ما خالیه»

«درمان رایگان حق مسلم ماست»

«یه اختلاس کم بشه مشکل ما حل میشه»

«ننگ ننگ ما صدا وسیمای ما»

«مشکل ما حل نشه تجمع تکرار میشه»

تصاویر:

اهواز:

شوش:

اسماعیل گرامی :چقد همکار داریم‌هآ؟!

در این چند روز اخبار فرانسه را که دنبال می‌کنم، می‌بینم که چگونه بازنشستگان فرانسوی به کف خیابان آمده‌اند و در اعتراض به لایحه‌ افزایش سن بازنشستگی از ۶۲ سال به ۶۴ سال تجمع و راه پیمایی می‌کنند؛ ولی خبر به اینجا ختم نمی‌شود، گردان‌های ویژه، وحشیانه بازنشستگان را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند! انگار نه انگار که این بازنشستگان هموطنان آنها هستند، حقیقتش را بخواهید این بازنشستگان شبیه ما بازنشستگان ایرانی هستند، هموطنان واقعی آنها ما هستیم. وقتی زد و خورد داخل خیابان‌های فرانسه را می‌بینی، زد و خورد داخل خیابانهای خودمان برایت تداعی می‌شود!!! گردان‌های ویژه‌ی فرانسوی درست شبیه همین نیروهای سرکوب حکومت کشور خودمان هستند (اصلاً‌ فکر می‌کنم هموطن همدیگه هستند.) در این دنیایِ سرمایه‌داریِ دو قطبی، این مرزها با این همه سیم خاردار، فُرمالیته هستند! ما کارگران و زحمتکشان یک طرفیم، آن استثمارگران و دزدان و اختلاسگران یک طرف، و نیروهای سرکوبگر هم از آنها دفاع می‌کنند.

*صبح امروز حوالی ساعت ۱۰ صبح آقای سلیمان عبدی عضو خوشنام انجمن صنفی معلمان کردستان شاخه سقز و زیویه با هجوم نیروهای امنیتی به منزلش بازداشت شد.

در جریان تفتیش غیرقانونی منزل آقای عبدی لپ تاپ و تلفن‌های همراه خودشان، همسر و دخترشان نیز ضبط شده است. 

آقای عبدی که از شهروندان خوشنام اهل سقز است در جریان کمپین‌های مردمی برای مقابله با کرونا، و همچنین زلزله سرپل ذهاب و سیل لرستان از شخصیت های مورد وثوق مردم منطقه بودند.

بازداشت آقای عبدی در تاریخ ۲۸ اسفند ماه و تنها یک روز مانده به عید نوروز مصداق آزار خانواده ایشان و ملتهب کردن فضای شهرستان سقز است.

*بیانیە انجمن صنفی معلمان کردستان (سقز و زیویە) در خصوص بازداشت سلیمان عبدی معلم خوشنام و با سابقه در کردستان/سقز

فرهنگیان، دانش‌آموزان و همشهریان گرامی

همانگونه که استحضار دارید همکار و دوست فرهنگی ما سلیمان عبدی در قبل از ظهر یکشنبه بیست و هشتم اسفند ١٤٠١، توسط نیروهای امنیتی در خودرو شخصی خود بازداشت و به مکان نامعلومی انتقال یافته است. 

شایان ذکر است منزل شخصی و محل کار ایشان توسط چندین مامور لباس شخصی مورد بازرسی و تفتیش واقع شده و کلیه لوازم و وسایل الکترونیکی و ارتباط جمعی خود و خانواده‌اش ضبط گردیده است. 

سلیمان عبدی فردی قانون‌مدار، مطالبه‌گر و معلم دلسوزی‌ست که آلام و دردهای مردم و جامعه، خواب را از چشمان وی ربوده که این خصیصه، ایشان را در دل مردم و همکاران جای داده است و فعالیت‌های خالصانه، دلسوزانه و بدون چشم‌داشت وی در عرصه‌های مختلف از جمله پیگیری‌های وی در رفع مشکلات آموزش و پرورش و اقدامات بشردوستانه‌ی ایشان زبان زد خاص و عام است.

ایشان فردی شناخته شده است که به مانند بیشتر همکاران صنفی خود متعهدانه و مسوولانه با پرهیز از سکون و سکوت در برابر ناملایمات، رنج‌ها و دردهای همکاران، دانش‌آموزان و … عطای عافیت‌طلبی و بی‌تفاوتی را بر لقای آن بخشیده است و با همدردی و احساس درد مشترک با آحاد جامعه خود را فدا کرده است.

انجمن صنفی معلمان کردستان ، این اقدام خشونت‌آمیز و قهری که در آستانه‌ی نوروز حادث شده را به شدت محکوم می‌نماید و خواهان آزادی بدون قید و شرط این معلم و همکار دلسوز و دغدغه‌مند در زودترین زمان ممکن است.

این انجمن بارها تاکید نموده، روش‌ها و برخوردهای قهری و تحریک‌آمیز را به مثابه‌ی اختفا و مسوولیت ناپذیری بخش‌هایی از حاکمیت دانسته که در صدد مقابله با آزادی‌های مشروع و قانونی شهروندان است که گوی سبقت را از هر حکومت غیر پاسخگو ربوده است.

بدیهیست رخدادهای اینچنینی جز نارضایتی و عصبانیت مردم به صورت عام و جامعه‌ی فرهنگی به طور اخص نتیجه‌ای در بر نداشته و اعلام می‌دارد در صورت عدم تمکین به این خواسته، اقدامات و اعتراضات مقتضی را در دستور کار قرار خواهد داد. 

انجمن صنفی معلمان کردستان (سقز و زیویه)

بیست و هشتم اسفند ماه یکهزار و چهارصد و یک خورشیدی

*فشار به احمد علیزاده برای اظهار پشیمانی و درخواست عفو

شعبه اول دادگاه انقلاب ایلام

محکوم: احمد علیزاده

شغل: معلم

متولد ۱۳۵۱

ساکن شهر آبدانان

تاریخ ابلاغ حکم بضورت حضوری ۱۴۰۱/۱۲/۲۵

قاضی: رجب محمدی

اتهام:

۱- تشکیل دسته و گروه بیش از دو نفر به قصد بر هم زدن امنیت کشور

۲- تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی

۳- اهانت به مقام معظم رهبری

۴- توهین به اشخاص و قومیتهای ایرانی

حکم:

۱- ۶ سال و یک روز حبس تعزیری

۲- ۷ ماه و ۱۶ روز حبس تعزیری

۳- مجازات تکمیلی اول: دو سال انفصال از خدمت

۴- مجازات تکمیلی دوم: ۲ سال اقامت اجباری (تبعید) به شهر فنوج از توابع استان سیستان و بلوچستان

۵- مجازات تکمیلی سوم: منع از فعالیت در فضای مجازی به مدت یک سال

نامبرده در مورد اتهام به اشخاص و قومیتها و توهین به مقام معظم رهبری تبرئه میگردد.

محکوم مدت بیست روز از تاریخ ابلاغ فرصت اعتراض به حکم را دارد.

احمد علیزاده دبیر ورزش شهر آبدانان از توابع استان ایلام (متولد ۱۳۵۱سابقه ۲۹ سال و شش ماه) در ۲۶ مهر به علت شرکت در تحصنهای صنفی فرهنگیان و همزمان با خیزش (زن،زندگی،آزادی) و شروع اعتراضات در شهر آبدانان، ناعادلانه دستگیر و بعد از ۱۵ روز با قید وثیقه ی یک میلیاردی آزاد شد.

دایره تخلفات اداری آموزش و پرورش ایلام، ایشان را محکوم به کسر دو گروه و بازنشستگی پیش از موعد نمود، در ۱۸ دی ماه دوباره دستگیر و بعد از ۴۸ ساعت و با وثیقه ی ۴۰۰ میلیونی آزادگردید.

دادگاه ایشان در ۲۵ بهمن ماه به ریاست قاضی رجب محمدی و به‌صورت غیابی برگزار می‌گردید.

حکم صادره را در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ به‌صورت حضوری به ایشان ابلاغ کرده و حتی اجازه ی کپی گرفتن از حکم را به ایشان نمیدهند:

حکم صادره عبارت است از:

به جرم شرکت در تحصنهای صنفی، تشکیل دسته و گروه بیشتر از دو نفر به ۶سال و یک روز حبس تعزیری و به جرم تبلیغ علیه نظام به ۷ ماه و شانزده روز حبس تعزیری و دو سال انفصال از خدمت و دو سال تبعید به شهر فنوج از توابع استان سیستان و بلوچستان ومنع از فعالیت در فضای مجازی.

*امروز یکشنبه ۱۴۰۱/۱۲/۲۸ کاک مختاراسدی‌ فعال صنفی و عضو انجمن صنفی معلمان با قید وثیقه از زندان سنندج آزاد شد.

   انجمن صنفی معلمان سنندج – کلاترزان ضمن ابراز خوشحالی فراوان و عرض تبریک به همگان، مراتب سپاس و ارادت خود را به محضر خانواده ارجمند جناب اسدی، جامعه معلمان، همشهریان عزیز و همه کسانی که در نهایت درایت و صبوری و به هر شیوه‌ ممکن پیگیر یا کمک‌کار آزادی ایشان بودند ابراز می‌دارد و دست دوستی و همراهی همه شما بزرگواران را به گرمی می‌فشارد و به وجودتان افتخار می‌کند. همچنین قدردان وظیفه‌شناسی و همراهی کاربدستانی است که به انحاء مختلف در تسهیل امور یاری‌گر بودند.

انجمن صنفی معلمان کوردستان(سنندج_کلاترزان) ۱۴۰۱/۱۲/۲۸

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate