مسمومیت کودکان، تروریسم حکومت علیه مردم است

مسمومیت کودکان، تروریسم حکومت علیه مردم است

علیه این فاجعه باید در سراسر کشور بپاخاست

حملات شیمیایی جمهوری اسلامی به مدارس امروز دهم اسفند وارد فاز تازه‌ای شد. امروز حداقل به ۲۷ مدرسه در تهران و چند شهر دیگر حمله شیمیایی شده است. این جنایت که سه ماه قبل از مسموم کردن دانش‌آموزان یک مدرسه دخترانه در قم شروع شد، به مدارس پسرانه نیز گسترش یافته و به حداقل سیزده شهر: قم، اصفهان، اردبیل،تهران، ساری، تربت جام، قزوین، زنجان، بروجرد، قوچان، شاهین شهر، کرج و رزین همدان رسیده است.

قربانیان مسمومیت این حملات تروریستی سازمانیافته بیش از هزار دانش‌‌آموز در سنین مختلف هستند که حدود ۸۰ درصد آنان را دختران دانش آموز تشکیل می‌دهند. چندین معلم نیز مسموم شده‌اند. فاطمه رضایی دانش‌آموز ۱۱ ساله یکی از مدارس دخترانه شهر قم در اثر مسمومیت ناشی از تنفس گازهای سمی پس از سه هفته جدال با مشکلات گوارشی و تنفسی در میان اندوه خانواده و همکلاسی‌هایش جان خود را از دست داد. جمهوری اسلامی برای سرپوش گذاشتن بر این جنایت، خانواده او را تحت فشار گذاشته است تا از انتشار حقیقت مرگ این دختر بچه جلوگیری کند. یک حکومت هار و وحشی به جان دانش‌آموزان افتاده و دارد انتقام شکست‌هایش از جنبش دانش‌آموزی و حجاب‌برگیران دختران را می‌گیرد. سران جمهوری اسلامی مطمئن باشند که پاسخ محکمی خواهند گرفت.

پس از سه ماه لاپوشانی و کتمان حقایق و منحرف کردن اذهان عمومی و دروغ‌پردازی سازمان یافته، زیر فشار اعتراضات خانواده‌ها، وزیر بهداشت ناچار به پذیرش موضوع شد و به وجود سم خفیف در این مسمومیت‌های سریالی و عمدی بودن آن اعتراف کرد. همه شواهد نشان می‌دهد دستگاه‌های امنیتی از جمله سازمان اطلاعات سپاه مستقیما در فاجعه مسمومیت گسترده دانش‌آموزان دست دارند. حملات انتقام جویانه حکومت علیه دانش‌آموزان بر متن خیزش انقلابی زن زندگی ‌آزادی و علیه یکی از گرم‌ترین کانون‌های اعتراضی اخیر بویژه مدارس دخترانه که بارها شاهد حجاب سوزان، پاره کردن عکس خامنه‌ای و دیگر سران جنایتکار حکومت اسلامی بوده است، انجام می‌شود و کاملاً هدفمند و عامدانه است.

جامعه سراپا به خشم آمده است. مردم عاملین این جنایت را می‌شناسند. خانواده‌های دانش‌آموزان اعتراضات خود را شروع کرده‌اند از جمله والدین دانش‌آموزان مدرسه دخترانه‌ای در نارمک دست به تجمع زده و با شعار «مرگ بر جمهوری اسلامی» و «مرگ بر حکومت بچه‌کش» علیه عاملین این فاجعه اعتراض کردند. والدین و مردم خشمگین در نزدیکی مدرسه دخترانه سیزده آبان نیز امروز با فریاد «بی‌شرف بی‌شرف» سرکوبگران حاضر در محل را مورد خطاب قرار دادند. گفتمان فعالین معلمان نیز اعتراض گسترده معلمان علیه این جنایت است. می‌توان و باید با تعطیل کردن همه مدارس پاسخ محکمی به این جنایت فجیع حکومتی داد.

حزب کمونیست کارگری معلمان و دانش‌آموزان را به اعتصاب متحد و سراسری، و دانشجویان و خانواده‌ها و سمن‌‌ها و سایر تشکل‌های مردمی را به اعتراض یکپارچه به این جنایت فرامی‌خواند.

کل جامعه باید علیه حمله شیمیایی به کودکان بلند شود. حقایق مسمومیت‌های سریالی باید به جامعه اعلام شود و عاملان آن معرفی و محاکمه شوند. سازمان‌های بین‌المللی نظیر یونیسف، شورای حقوق بشر سازمان ملل، کنوانسیون حقوق کودک باید قاطعانه جمهوری اسلامی را بخاطر حمله شیمیائی به کودکان محکوم کنند و آنرا برای  توقف فوری این جنایت تحت فشار قرار دهند. این وضعیت فاجعه بار باید فوراً خاتمه یابد.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۰اسفند ۱۴۰۱، ۱ مارس ۲۰۲۳

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate