جنبش زنان پیشرو ،همدردی طبقات اجتماعی را برانگیخت ولی جنبش آنان نبود

جنبش زنان پیشرو ،همدردی طبقات اجتماعی را برانگیخت ولی جنبش آنان نبود

مروری کوتاه بر جنبش جدید و جوان .

ستم تاریخی ، مرد سالارانه ، ضد زن و دیکتاتوری حاکم بر جامعه جنبشی بنام زن زندگی آزادی را که پرچمداران آن را زنان پیشرو و نسل جوان که عمدتا” دختران بودند راه انداختند که در تاریخ مبارزات انسانی بی سابقه و رنسانسی انقلابی است .

نوک تیز این جنبش رو به حاکمیت جلاد ، اسلام ، قرآن و طیف آخوند ها بود . جنبشی که ارکان استبداد و اسلام حاکم را بشدت لرزاند . ترساند و ایزوله کرد .

مذهب ، سنن ،افکار و آرای موجود در جامعه را به یک باره درهم ریخت و بدون مصالحه و رادیکال ارکان و ساخت حکومت ارتجاعی را نشانه رفت .

طیف آخوند را در جامعه موش کرد و به سوراخ ها کشاند . در تاریخ اسلام هیجگاه این طیف لومپن این چنین خوار و خفیف نشده است . حق جواب ناحق را داد . 

خون جاری این نسل برکف خیابانها ،کوچه و پس کوچه ها جاری و چهره های زخمی و صدمه دیدۀ آنان در تاریخ بشریت خواهد ماند و ثبت خواهد شد . 

اما این جنبش ، جنبش طبقات اجتماع نبود . همدردی آنان را برانگیخت ولی همراهشان نکرد . مذهب ، افکار و سنن اسلامی و مرد سالارانه حاکم بر جامعه و طبقات آلوده به این مصائب کثیف 

عامل اصلی عدم پیوستن آنان به جنبش بود . 

قشر پیشرو ، سینماگران عاصی از حکومت مروج فرهنگ اسلامی و ارتجاعی ، بخشی از هنرمندان و ورزشکاران در این جنبش نقش داشتند . 

سینماگران پیشرو ، خود و سینمای واقعی ایران را از حکومت و مجلس آخوندی بنام سینما در مبارزات و تحریم و عدم شرکتشان در جشنوارۀ فجر جدا کردند . 

جنبش و همراهی و هم صدایی مبارزان خارج کشور و فعالیت مخالفان در راستای جنبش ، چهرۀ حکومت سیاه اسلامی را در انزار جهان و دولت ها تیره تر و موقعیت بسیار ضعیفی را به آن تحمیل کرد . امروز از نظر افکار عمومی دنیا این حکومت جنایتکار است و باید سرنگون شود . 

و سر بر آوردن دو باره خانوادۀ سلطنت مغلوب و جنب و جوش هواداران آن در خارج کشور نقطه ای تیره است که باید جواب بگیرد .

بهروز شادیمقدم

۲۸.۲.۲۰۲۳

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate