اخباروگزارش های کارگری ۲ اسفند ماه ۱۴۰۱ 

اخباروگزارش های کارگری ۲ اسفند ماه ۱۴۰۱ 

– سومین تجمع اعتراضی کارگران  شرکتی شهرداری های خوزستان نسبت به عدم تبدیل وضعیت و عدم پاسخگویی مسئولان مقابل استانداری

– تجمع اعتراضی کارگران نانوایی های نیشابور نسبت به سطح نازل حقوق اتحادیه نانوایی‌

– اعتصاب کارگران پروژه‌ای پتروشیمی آدیش کنگان

– تجمع اعتراضی بازنشستگان دانشگاههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ، درمانی مقابل صندوق بازنشستگی کشوری در تهران

– تجمع اعتراضی افراد دارای معلولیت استان خراسان رضوی نسبت به عدم پاسخگویی مسئولان به مطالباتشان مقابل اداره کل بهزیستی در مشهد

اعتراض کارگران پتروشیمی مسجد سلیمان

– دیدار جمعی از اعضای هیئت دبیران کانون نویسندگان ایران با رضا خندان مهابادی 

– کانون نویسندگان ایران :روز جهانی زبان مادری را گرامی می‌داریم 

– نامه ارسالی اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان با راهنمایی و فشار اداره اطلاعات و اطلاعات سپاه کردستان جهت ایجاد رعب و وحشت در میان معلمان کردستان و همراهی نکردن آنها با انقلاب #زن_زندگی_ئازادی

– رد شکایت شش فعال صنفی و اعضای هیئت مدیره کانون صنفی فرهنگیان گیلان در شعبه دهم دادسرای عمومی و انقلاب رشت بدون رسیدگی به دو ادله اثباتی شهادت شهود و بازبینی دوربین‌ها علیه مأموران گزارش دهنده

– گشت ارشاد در دانشگاه تهران

– امیررضا علیپور دانشجوی کارشناسی ارشد علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی در شورای تجدیدنظر انضباطی به یک ترم منع موقت از تحصیل به صورت تعلیقی محکوم شد.

– تداوم بازداشت و بلاتکلیفی علی اسداللهی

– تجمع اعتراضی متقاضیان مسکن ملی ساوه در اعتراض به بلاتکلیفی های خود و عدم تحقق وعده‌های مسئولان در رقم نهایی و زمان تحویل در مقابل فرمانداری این شهر

– اعتصاب مغازه داران پاساژ گلستان بانه جهت اعتراض به گرانی اجاره و وضعیت اقتصادی

– ادامه اعتراض پیمانکاران فضای سبزشهرداری تبریز نسبت به عدم برگزاری مناقصه از ابتدای اسفندماه سال ۱۴۰۰ باتجمع مقابل مقابل استانداری آذربایجان شرقی

– جان باختن یک کارگرجوان در گرگان براثر سقوط از ارتفاع در چاهک آسانسور

*******

*سومین تجمع اعتراضی کارگران  شرکتی شهرداری های خوزستان نسبت به عدم تبدیل وضعیت و عدم پاسخگویی مسئولان مقابل استانداری

روز سه شنبه ۲ اسفند برای سومین بار، کارگران  شرکتی شهرداری های خوزستان دست به تجمع مقابل استانداری خوزستان درکلانشهراهواز زدند تا اعتراضشان را نسبت به عدم تبدیل وضعیت و عدم پاسخگویی مسئولان بنمایش بگذارند.

تجمع کنندگان به خبرنگاررسانه ای گفتند:: حدود ۲۰۰ نفر از کارگران شرکتی تحصیلکرده شهرداری‌های مختلف استان خوزستان هستیم که بر اساس بخشنامه سال گذشته وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها مشمول تبدیل وضعیت استخدامی از شرکتی به قرارداد مستقیم همانند سایر شهرداری‌های کشورشده‌ایم. استانداری با استناد به رایی که ۲۲ شهریور ماه سال جاری  از سوی هیات عمومی دیوان عدالت اداری با شکایت یکی از شاکیان خصوصی در استان گیلان صادر شده است، از تبدیل وضعیت استخدامی ما کارگران مشمول این طرح خودداری می‌کند و ما معطل مانده‌ایم.

آنها افزودند:بعد از گذشت حدود یک سال از زمان صدور این بخشنامه امیدمان برای استخدام، اجرای بخشنامه طرح تبدیل وضعیت استخدامی است که وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها برای تامین امنیت شغلی کارگران آن را به شهرداری‌های کشور ابلاغ کرده‌اند اما مسئولان استانداری هنوز پاسخگو نیستند.

در همین رابطه:تجمع اعتراضی دوباره کارگران  شرکتی شهرداری های خوزستان نسبت به عدم تبدیل وضعیت و بی‌تفاوتی مسئولان مقابل استانداری اینبار خانوادگی

روزسه شنبه ۱۸ بهمن برای دومین بار در ماه جاری، کارگران  شرکتی شهرداری های خوزستان برای اعتراض به عدم تبدیل وضعیت د و بی‌تفاوتی مسئولان ست به تجمع مقابل استانداری درکلانشهر اهواز زدند.این تجمع برای انعکاس هرچه بیشترصدای اعتراض با همراهی خانواده ها برگزارشد.

تجمع کنندگان به خبرنگاررسانه ای گفتند: صبح روز دوم بهمن‌ماه در اولین روز از اعتراض کارگران مجموعه شهرداری‌های خوزستان مقابل ساختمان استانداری؛ هیچ یک از مسئولان اهمیتی برای کارگران معترض قائل نشدند وحتی یک کارمند جزء استانداری برای پاسخگویی در جمع معترضین حاضر نشد.

آنها افزودند: ظاهرا وعده‌هایی که مسئولان در حمایت از کارگران داده بودند در همان حد شعار باقی‌مانده است و انگار قرار نیست کسی به غیر از خود ما پیگیر مطالبات صنفی‌مان باشد.

*تجمع اعتراضی کارگران نانوایی های نیشابور نسبت به سطح نازل حقوق اتحادیه نانوایی‌

روز سه شنبه ۲ اسفند،جمعی از کارگران نانوایی‌های نیشابوربرای اعتراض به سطح نازل حقوق اتحادیه نانوایی‌ مقابل اتحادیه نانوایی‌ های این شهرستان دراستان خراسان رضوی تجمع کردند.

*اعتصاب کارگران پروژه‌ای پتروشیمی آدیش کنگان

روز دوشنبه اول اسفندماه ۱۴۰۱، کارگران پروژه‌ای شاغل در پتروشیمی آدیش کنگان واقع در سایت تمبک در اعتراض به عدم پرداخت حقوق معوقه و‌ وعده‌های واهی برای پرداخت آن دست به اعتصاب زده و در محوطه کارگاه تجمع کردند.

منبع:کانال اتحادیه آزاد کارگران ایران

*تجمع اعتراضی بازنشستگان دانشگاههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ، درمانی مقابل صندوق بازنشستگی کشوری در تهران

*تجمع اعتراضی افراد دارای معلولیت استان خراسان رضوی نسبت به عدم پاسخگویی مسئولان به مطالباتشان مقابل اداره کل بهزیستی در مشهد

روز سه شنبه ۲ اسفند،جمعی از افراد دارای معلولیت استان خراسان رضوی برای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به عدم پاسخگویی مسئولان به مطالباتشان از جمله عدم تامین وسایل کمک توانبخشی، عدم پرداخت شهریه‌های دانشگاه، بیمه درمانی، بیکاری و مسکن دست به تجمع مقابل مقابل اداره کل بهزیستی این استان در مشهد زدند.

 

*اعتراض کارگران پتروشیمی مسجد سلیمان

 امروز سه‌شنبه دوم اسفندماه ۱۴۰۱، جمعی از کارگران شاغل در پتروشیمی مسجد سلیمان نسبت به عدم‌ دریافت ۶ ماه حقوق و بیمه معوقه‌شان دست به اعتراض زدند که متعاقب آن نیروهای حراست درب پتروشیمی را به روی کارگران بستند.

برگرفته از کانال اتحادیه آزاد کارگران ایران

کانون نویسندگان ایران:

*دیدار جمعی از اعضای هیئت دبیران کانون نویسندگان ایران با رضا خندان مهابادی 

عصر دیروز ۱ اسفند ۱۴۰۱ شماری از اعضای هیئت دبیران کانون نویسندگان ایران، قارن سوادکوهی، روزبه سوهانی، علی صبوری، علیرضا عباسی، آیدا عمیدی، اکبر معصوم‌بیگی، لئا منصوری و منیژه نجم‌عراقی و یکی از اعضا میلاد جنت، به دیدار رضا خندان مهابادی، نویسنده، منتقد و عضو پیشین هیئت دبیران کانون نویسندگان ایران رفتند. رضا خندان مهابادی از اعضای فعال و ثابت قدم کانون نویسندگان ایران که از مهرماه ۱۳۹۹ راهی زندان اوین شده بود و سپس در مهر‌‌ماه ۱۴۰۱ به زندان رجایی‌شهر منتقل شد، پس از تحمل ۲ سال و نیم حبس، در بهمن ماه ۱۴۰۱ از زندان رجایی‌شهر آزاد شد.

گرچه این دیدار صمیمانه و سرشار از روح رفاقت و هم نفسی در فضایی سرشار از سرور و شادمانی برگزار شد، فقدان آن روح آزادگی و تن نسپردن به ستم و آزادی کشی، آن یار ستم کشته ی زندانی ما، بکتاش آبتین، سخت احساس می شد.

کانون نویسندگان ایران با تکیه بر اصل اول منشور خود بر آزادی بی قید و شرط اندیشه و بیان تاکید دارد و خواهان آزادی تمام زندانیان سیاسی و عقیدتی است که به‌‌ دلایل واهی راهی زندان‌ شده‌اند.

*کانون نویسندگان ایران :روز جهانی زبان مادری را گرامی می‌داریم 

«کانون رشد و شکوفایی زبان‌های متنوع کشور را از ارکان اعتلای فرهنگی و پیوند مردم ایران می‌داند و با هر گونه تبعیض و حذف در عرصه‌ی چاپ و نشر و پخش آثار به همه‌ی زبان‌های موجود مخالف است» 

اصل سوم منشور کانون نویسندگان ایران 

زبان مادری گهواره‌ی فرهنگی هر فرد است و پاسداشت آن از نشانه‌های پویایی اجتماعی و سلامت فرهنگی هر جامعه‌ای به شمار می‌آید. 

دریغا! زبان‌های مادری گوناگون که در سراسر تاریخ کهن این دیار رنگین‌کمانی دلپذیر بر آسمان فرهنگ آن نقش‌ می‌زده‌اند هرگز از گزند یورش‌ حکومت‌های استبدادی در امان نمانده‌اند و گواه روشن آن کوچ‌های اجباری اقوام و تحمیل زبان معیار است. 

امروز نیز تنگ‌کردن دایره‌ی کاربرد زبان مادری و حصر و حبس کنش‌گران این حوزه نشان از همان سیاست حذف‌ و حصر تاریخی دارد. حاکمیت استبدادی پیش و پس از انقلاب ۵۷، به بهانه‌های پوچ و واهیِ یکپارچه‌سازی فرهنگی، تقویت زبان رسمی یا مبارزه با «تجزیه طلبی»، آشکار و پنهان به دشمنی با این میراث بشری برخاسته است.  

همان‌گونه ‌که در بند سوم منشور کانون نویسندگان ایران آمده: «کانون رشد و شکوفایی زبان‌های متنوع کشور را از ارکان اعتلای فرهنگی و پیوند مردم ایران می‌داند و با هر گونه تبعیض و حذف در عرصه‌ی چاپ و نشر و پخش آثار به همه‌ی زبان‌های موجود مخالف است».  

زبان هویت هر انسان است، و بی‌گمان دست‌یابی به هویت، بدیهی‌ترین حق هر انسان آزاد است. پس حفظ و یادگیری و آموزش زبان مادری از مهم‌ترین نشانه‌های شکوفایی فرهنگی جامعه‌ای آزاد، فارغ از دیکتاتوری، امیدوار و بالنده به شمار می‌آید و هیچ حکومت و دستگاه و قدرتی به هیچ بهانه‌ای حق انکار و سرکوب آن را ندارد. 

۱۴۰۱/۱۲/۲

*نامه ارسالی اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان با راهنمایی و فشار اداره اطلاعات و اطلاعات سپاه کردستان جهت ایجاد رعب و وحشت در میان معلمان کردستان و همراهی نکردن آنها با انقلاب #زن_زندگی_ئازادی

*رد شکایت شش فعال صنفی و اعضای هیئت مدیره کانون صنفی فرهنگیان گیلان در شعبه دهم دادسرای عمومی و انقلاب رشت بدون رسیدگی به دو ادله اثباتی شهادت شهود و بازبینی دوربین‌ها علیه مأموران گزارش دهنده

شعبه دهم باز پرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت با رد شکایت شش فعال صنفی معلمان گیلانی آقایان: #عزیز_قاسم_زاده، #انوش_عادلی و #محمود_صدیقی_پور (اعضای هیئت مدیره #کانون_صنفی_فرهنگیان_گیلان) و #محمد_جواد_سعیدی، #علی_نهالی و #جهانبخش_لاجوردی با قرار منع تعقیب علیه ماموران تصریح کرده «ادعای شکات مبنی بر آدم ربایی از سوی ماموران، در حالی که نامبردگان به جهت تمرد از دستور نیروی انتظامی دستگیر گردیده اند، فاقد وجاهت بوده و اصل وقوع بزه محرز و مسلم نمی باشد.این شعبه همچنین در خصوص شکایت این فعالان صنفی مبنی بر ایراد ضرب و جرح عمدی و توهین از سوی ماموران پلیس پاوا، 

«به فقدان ادله اثباتی الزم و عجز شکات از ارائه آن، انتساب بزه های موصوف به ماموران استان گيلان، قرار نهايی دادسرا محرز و مسلم نمی باشد،لذا قرار منع تعقیب صادر و اعلام می گردد.»

این در حالی است که این شعبه علی رغم ادعای فقدان ادله اثباتی،هیچ گاه به دو ادله اثباتی مهم شکات یکی شهادت شهود و بررسی دوربین های محل وقوع حادثه توجه نداشته است و این شعبه  هرگز شهود را برای ادای شهادت نخواسته و بدون بررسی دوربین های محل استقرار که گزارش خلاف واقع بودن پلیس امنیت را به اثبات می رساند، گزارش کذب این نهاد را ادله اثباتی رد شکات قرار داده است!!! 

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران ضمن محکوم کردن این رویه دادرسی ناعادلانه و غیر حقوقی، عدم حفظ بی طرفی دادسرای شعبه دهم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت را بدون طی برگزاری صوری مراحل دادرسی برای بررسی دو ادله اثباتی شکایت این شش فعال صنفی معلمان را نشانه ای آشکار از جهت گیری هدفمند تصمیمات پشت صحنه ای سرکوبگران و نهاد ستیزانِ صنفی و مدنی در ایران، علیه کنشگران و ایجاد ترس و ناامیدی در میان آنان ارزیابی می کند.اما بر خلاف هدف طراحان و کارگردانان این رسیدگی های غیر عادلانه،اینگونه داوری های جهت دار، سند محکمی بر حقانیت کنشگران و عدم اراده مستقل قضایی را به اثبات می رساند.

*گشت ارشاد در دانشگاه تهران

با شروع ترم تحصیلی جدید و با دستور مستقیم ریاست نامحترم دانشگاه و معاونت دانشجویی، شاهد نصب بنرهای “رعایت شئونات دانشجویی” در تمامی دانشکده‌ها بودیم و اکنون به دفعات متعدد مشاهده می‌شود که حراست خودفروخته (مامورین اطلاعات) به بهانهٔ واهی پوشش نامناسب، کارت دانشجویی دانشجویان دختر را ضبط کرده یا اجازه ورود به دانشگاهی که متعلق به همین دانشجویان است، از آنها می‌گیرند و با یادداشت نام و شماره دانشجویی اقدام به تهدید دانشجویان کرده و گمان می‌برند که می‌توان دانشجویان آزادی‌خواه را با عقاید پوسیدهٔ خود به زنجیر بکشند؛ دانشجویانی که در چند ماه‌ اخیر مورد سنگین‌ترین سرکوب‌‌ها و حتی ضرب‌وشتم در محیط دانشگاه قرار گرفتند، اما هیچگاه فریاد آزادی خود را متوقف نکردند.

خطاب به ماشین سرکوب و خفقان دانشگاه تهران: آگاه باشید که ما پیوسته رهروی انقلاب #زن_زندگی_آزادی هستیم و با اتحادمان بر جور شما غلبه خواهیم کرد. بهار نزدیک است، منتظر رویش دوباره ما باشید.

-جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران-

*امیررضا علیپور دانشجوی کارشناسی ارشد علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی در شورای تجدیدنظر انضباطی به یک ترم منع موقت از تحصیل به صورت تعلیقی محکوم شد.

*تداوم بازداشت و بلاتکلیفی علی اسداللهی

علی اسداللهی شاعر، نویسنده و دانشجوی کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران، در تاریخ ۳۰ آبان ماه در منزل خود دستگیر شد.

به نقل از صفحه‌ی توییتر همسر علی اسداللهی، علی‌رغم پیگیری خانواده و دانشجویان از مسئولین دانشگاه، دانشگاه تهران تا بدین لحظه‌ هیچ اقدام عملی مبنی بر پیگیری وضعیت این دانشجو انجام نداده‌ است. وی پس از گذشت بیش از ۹۰ روز همچنان در بازداشت موقت به‌سر می‌برد.

*تجمع اعتراضی متقاضیان مسکن ملی ساوه در اعتراض به بلاتکلیفی های خود و عدم تحقق وعده‌های مسئولان در رقم نهایی و زمان تحویل در مقابل فرمانداری این شهر

دوشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۱

منبع:کانال اتحادیه آزاد کارگران ایراناتحادیه

*اعتصاب مغازه داران پاساژ گلستان بانه جهت اعتراض به گرانی اجاره و وضعیت اقتصادی

برگرفته از کانال اتحادیه آزاد کارگران ایران

*ادامه اعتراض پیمانکاران فضای سبزشهرداری تبریز نسبت به عدم برگزاری مناقصه از ابتدای اسفندماه سال ۱۴۰۰ باتجمع مقابل مقابل استانداری آذربایجان شرقی

روز سه شنبه ۲ اسفند، پیمانکاران فضای سبزشهرداری تبریز باتجمع مقابل مقابل استانداری آذربایجان شرقی  سومین روز+ اعتراضشان را نسبت به عدم برگزاری مناقصه از ابتدای اسفندماه سال ۱۴۰۰ برگزار کردند.

+ادامه اعتراضات پیمانکاران فضای سبزشهرداری تبریز نسبت به عدم برگزاری مناقصه از ابتدای اسفندماه سال ۱۴۰۰با تجمع مقابل شهرداری مرکزی تبریز

روز سه شنبه ۲۵ بهمن، پیمانکاران فضای سبز شهرداری تبریزدرادامه اعتراضاتشان نسبت به عدم برگزاری مناقصه از ابتدای اسفندماه سال ۱۴۰۰ مقابل شهرداری مرکزی این کلانشهرتجمع کردند.

*جان باختن یک کارگرجوان در گرگان براثر سقوط از ارتفاع در چاهک آسانسور

یک کارگرجوان حین کار در یک ساختمان در حال ساخت واقع در گلباران ششم شهرستان گرگان ،استان گلستان براثر سقوط ازطبقات بالا  در چاهک آسانسور دردم جان خودرا ازدست داد.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate